Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Edellinen omistaja laskenut maavaran mielestäni hiukan turhan matalaksi, joten tekisi mieli lisätä pari senttiä maavaraa tuohon peruskorkeuteen. Ymmärtääksi onnistuu osaavalta henkilöltä tietokoneella näppäillen.
Onko kokemuksia hyvistä paikoista joissa onnistuu?
Onko kokemuksia hyvistä paikoista joissa onnistuu?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
jos on tehty "softala" onistuu muutos melkeen missä vaan missä onDBFI kirjoitti:Oletko tarkistanut onko antureita säädelty vai onko pudotus tehty "softalla"?
*:ri ja niitä on nykyis onneks vähän joka puolella, auto katoksissa vanhoissa navetoissa, kuusten alla...ja jostain puttuu

sitten taas jos antureita kääntämällä/säätämällä tehty niin niistä kääntelee
takaisin päin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Edellinen omistaja kertoi että softalla on tehty. En ole itse sen kummemmin tarkastellut. Jostain vain luin ettei ole testerilläkään mikään ihan yksinkertainen juttu, vaan vaatii asiaan vihkiytyneisyyttä. Eivät ainakaan Kahvimaassa alkaneet korkeutta säätämän, ei kuulemma onnistu heidän testerillään.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Sehän vaatii tuon Star:in testerin joka löytyy varmasti Vehosta ja ainakin muista valtuutetuista MB-pajoistaJani M kirjoitti:Edellinen omistaja kertoi että softalla on tehty. En ole itse sen kummemmin tarkastellut. Jostain vain luin ettei ole testerilläkään mikään ihan yksinkertainen juttu, vaan vaatii asiaan vihkiytyneisyyttä. Eivät ainakaan Kahvimaassa alkaneet korkeutta säätämän, ei kuulemma onnistu heidän testerillään.
E:Mut sitä en tiedä mistä se osaava testerin käyttäjä löytyy

Ei se niin sanottua ole et Vehossakaan osais

S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ei onnistu mersuhommat muilla testereillä kuin *:rila moneen kertaan todettu juttuJupa kirjoitti:Sehän vaatii tuon Star:in testerin joka löytyy varmasti Vehosta ja ainakin muista valtuutetuista MB-pajoistaJani M kirjoitti:Edellinen omistaja kertoi että softalla on tehty. En ole itse sen kummemmin tarkastellut. Jostain vain luin ettei ole testerilläkään mikään ihan yksinkertainen juttu, vaan vaatii asiaan vihkiytyneisyyttä. Eivät ainakaan Kahvimaassa alkaneet korkeutta säätämän, ei kuulemma onnistu heidän testerillään.
E:Mut sitä en tiedä mistä se osaava testerin käyttäjä löytyy![]()
Ei se niin sanottua ole et Vehossakaan osais
ja sen käyttön tarvitaan jonkun verran muutakin kuin tuuria ja pikatestin katselua
(siinä kun on niitä muitakin toimintoja, millä voi tehdä muutakuin pika testin...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Starin madallukseen löytyy netistä esim. tälläiset ohjeet:
http://www.mbworld.org/forums/w211-amg/ ... -pics.html
Löytyy muutama muukin vinkki mitä starilla voi säätää. Näiden perusteella hieman tiputin omaani.
http://www.mbworld.org/forums/w211-amg/ ... -pics.html
Löytyy muutama muukin vinkki mitä starilla voi säätää. Näiden perusteella hieman tiputin omaani.
E 400 CDI
En ole koskaan kuullut että joku olisi sen saanut pois käytöstä mutta miksi ihmeessä se pitäisi saada pois? Pelkäätkö että laskee vauhdissa liian alas? Siinä tapauksessa kannattaa ajaa sillä S-asennolla niin Euro-auto laskee alas jo seistessään ja saa sen auton näyttämään tarpeeksi matalalta jo parkissa jos siitä yleensä tykkää.Kumipää kirjoitti:Onkos muuten tietoa, saako tuon nopeuden mukaan muuttuvan madalluksen pois käytöstä?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
tai säätää alusta niin että ei laske turvalista rajaa alemasDBFI kirjoitti:En ole koskaan kuullut että joku olisi sen saanut pois käytöstä mutta miksi ihmeessä se pitäisi saada pois? Pelkäätkö että laskee vauhdissa liian alas? Siinä tapauksessa kannattaa ajaa sillä S-asennolla niin Euro-auto laskee alas jo seistessään ja saa sen auton näyttämään tarpeeksi matalalta jo parkissa jos siitä yleensä tykkää.Kumipää kirjoitti:Onkos muuten tietoa, saako tuon nopeuden mukaan muuttuvan madalluksen pois käytöstä?
vauhdissa edes siinä asenossa millä ajelee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Estää sitä saamasta nopeus singnaalia niin ei tiedä laskea
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Juu, autohan on kyllä turhan matala, tarkoitus onkin nostaa sitä hiukka ylöspäin, mutta minulle kyllä riittäisi ihan manuaalikäyttö.
Lähtökohta avantgarde sport, jota laskettu reippaasti, muuten ihan jees korkeus, mutta tahtoo tulla käytettyä tuon moottorin voimavaroja turhankin paljon, varsinki ohittaessa, jolloinka auto menee turhan alas ja loppuu jousto.
Voipi kyllä olla, että parinkymmenen millin nostolla ongelmasta pääsee.
Lähtökohta avantgarde sport, jota laskettu reippaasti, muuten ihan jees korkeus, mutta tahtoo tulla käytettyä tuon moottorin voimavaroja turhankin paljon, varsinki ohittaessa, jolloinka auto menee turhan alas ja loppuu jousto.
Voipi kyllä olla, että parinkymmenen millin nostolla ongelmasta pääsee.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Nosto on helppo tehdä
(jos ei tankoja ole menty pätkimään"mikä on täysin turhaa" sitten tarvii joko uudet tai hitsaus hommia)
(jos ei tankoja ole menty pätkimään"mikä on täysin turhaa" sitten tarvii joko uudet tai hitsaus hommia)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kuusen alta löytyyJupa kirjoitti: E:Mut sitä en tiedä mistä se osaava testerin käyttäjä löytyy![]()
Ei se niin sanottua ole et Vehossakaan osais

kylä toi varmaan onistuu jokaisessa mersukorjaamossa=paikka missä on *:ri (se kun onistuu tääläkin vähillä tiedoila/taidoila

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Suuret kiitokset ammattitaitoisesta korkeuden säädöstä!CDI203 kirjoitti:Kuusen alta löytyyJupa kirjoitti: E:Mut sitä en tiedä mistä se osaava testerin käyttäjä löytyy![]()
Ei se niin sanottua ole et Vehossakaan osais
kylä toi varmaan onistuu jokaisessa mersukorjaamossa=paikka missä on *:ri (se kun onistuu tääläkin vähillä tiedoila/taidoila)
Nyt on 2000km uusilla säädöillä (noin 25 mm korkeampi) takana ja mukavasti tuntuu kulkevan. Ulkonäkökin mielyttää uudella säädöllä vielä enemmän.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Mihis tuo säätö siis vaikuttaa? Itellä on siis tuo S211 avantgarde airmaticilla ja se tuntuu taas jäävän turhan korkealle. Sport asennossakin tuntuis olevan jotain perus classic/elegance luokkaa, ainakin korkeampi kuin perus avantgarde. En tosin paikoillaan ollessa edes huomannut muutosta korkeudessa, kun vaihtoi comfortilta sportille. Se mitä piti kysyä oli siis, että onko siinä säädössä mahdollista muuttaa pelkästään semisport/sport-asetusta, niin että comfortilla korkeus pysyisi nykyisellään? Tuolla vaan talvisin pitää joskus mennä huonompiakin teitä, niin olisi hyvä saada pitää vaikka talvet comfortilla ja kesät sitten halutessaan matalammalla ja jäykemmällä.
Edit. Luin tuon säätöohjelinkin tuolta ja ilmeisesti siis vaikuttaa ns. anturien kalibrointiin, eli kaikki asennot laskee samassa suhteessa. Tämäkään ei toisaalta haittaa, sillä tuo alustan korotusasento on myös nykyään niin korkea, että olen jopa ajatellut sen olevan tarkoitettu käytettäväksi vaan jossain erikoistilanteissa, kuten umpimetsässä tai joen ylityksessä, mutta ilmeisesti se olisi ihan sopivaa käyttää sitä vaikka läpi talven, jos tarvetta.
Edit. Luin tuon säätöohjelinkin tuolta ja ilmeisesti siis vaikuttaa ns. anturien kalibrointiin, eli kaikki asennot laskee samassa suhteessa. Tämäkään ei toisaalta haittaa, sillä tuo alustan korotusasento on myös nykyään niin korkea, että olen jopa ajatellut sen olevan tarkoitettu käytettäväksi vaan jossain erikoistilanteissa, kuten umpimetsässä tai joen ylityksessä, mutta ilmeisesti se olisi ihan sopivaa käyttää sitä vaikka läpi talven, jos tarvetta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Kaikki asennot muttuu samassa suhteesa(toistaiseksiJVa79 kirjoitti:Mihis tuo säätö siis vaikuttaa? Itellä on siis tuo S211 avantgarde airmaticilla ja se tuntuu taas jäävän turhan korkealle. Sport asennossakin tuntuis olevan jotain perus classic/elegance luokkaa, ainakin korkeampi kuin perus avantgarde. En tosin paikoillaan ollessa edes huomannut muutosta korkeudessa, kun vaihtoi comfortilta sportille. Se mitä piti kysyä oli siis, että onko siinä säädössä mahdollista muuttaa pelkästään semisport/sport-asetusta, niin että comfortilla korkeus pysyisi nykyisellään? Tuolla vaan talvisin pitää joskus mennä huonompiakin teitä, niin olisi hyvä saada pitää vaikka talvet comfortilla ja kesät sitten halutessaan matalammalla ja jäykemmällä.
Edit. Luin tuon säätöohjelinkin tuolta ja ilmeisesti siis vaikuttaa ns. anturien kalibrointiin, eli kaikki asennot laskee samassa suhteessa. Tämäkään ei toisaalta haittaa, sillä tuo alustan korotusasento on myös nykyään niin korkea, että olen jopa ajatellut sen olevan tarkoitettu käytettäväksi vaan jossain erikoistilanteissa, kuten umpimetsässä tai joen ylityksessä, mutta ilmeisesti se olisi ihan sopivaa käyttää sitä vaikka läpi talven, jos tarvetta.

Anutureihin ei tarvetta koskea(jossain ohjeissa niitä rukataan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
mitä tarkoitat että toistaiseksi? jos olet keksimässä kikkaa millä saisi vain tietyille ajoasennoille eri korkeuden, niin kerrohan heti siitäCDI203 kirjoitti: Kaikki asennot muttuu samassa suhteesa(toistaiseksi)

MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Kyllä se korotettu asento on tarkoitettu käytettäväksi "erikoistilanteissa", ei ehkä pelkästään joen ylityksessä mutta vaikkapa mökkiteillä (riippumatta onko umpimetsää). Autohan pudottaa itsensä normitasoille vauhdissa joten vaikeaa olisi ajella koko talvea korotetulla asetuksella (jos pitää vauhdin alle 80 km/h:ssa niin pysyy kyllä ylhäällä).JVa79 kirjoitti: Edit. Luin tuon säätöohjelinkin tuolta ja ilmeisesti siis vaikuttaa ns. anturien kalibrointiin, eli kaikki asennot laskee samassa suhteessa. Tämäkään ei toisaalta haittaa, sillä tuo alustan korotusasento on myös nykyään niin korkea, että olen jopa ajatellut sen olevan tarkoitettu käytettäväksi vaan jossain erikoistilanteissa, kuten umpimetsässä tai joen ylityksessä, mutta ilmeisesti se olisi ihan sopivaa käyttää sitä vaikka läpi talven, jos tarvetta.
Avantgarde Airmatic on alustan korkeudeltaan samaa luokkaa kuin Classic/Elegance (kuormitettuna) jousituksen normiasennossa ja paikallaan ollessaan auto pudottaa korkeutta vasta siinä Sport II asennossa (miten sitä eri malleissa sitten kutsutaankin).
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Mielestäni S211:n manuaali väittää että Sport I pudottaa hieman ja Sport 2 hieman lisää, tosin ei se taida erikseen mainita tapahtuuko tämä myös paikallaan ollessa.DBFI kirjoitti:paikallaan ollessaan auto pudottaa korkeutta vasta siinä Sport II asennossa (miten sitä eri malleissa sitten kutsutaankin).
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Meinaa sitä että toistaiseksi ei mutta kaiken muun kehitelyn ja tutkailun ohella kehitellyt tutkaillut systeemiä että pääsisi,maketap kirjoitti:mitä tarkoitat että toistaiseksi? jos olet keksimässä kikkaa millä saisi vain tietyille ajoasennoille eri korkeuden, niin kerrohan heti siitäCDI203 kirjoitti: Kaikki asennot muttuu samassa suhteesa(toistaiseksi)
eikä ihan mahodotomalta näyttä että se jossain vaihessa tulis mahdoliseksi...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Kyllä WIS näyttää samalla tavalla tuon tasonsäädön kuvaavan (siis jo Sport 1 asennossa auto laskee myös paikallaan ollessaan). Noissa voi olla vuosimallikohtaisia erojakin joten käyttöohjekirjasta todennäköisemmin saa omalle autolle oikean tiedon.tj86430 kirjoitti: Mielestäni S211:n manuaali väittää että Sport I pudottaa hieman ja Sport 2 hieman lisää, tosin ei se taida erikseen mainita tapahtuuko tämä myös paikallaan ollessa.
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Vastatakseni otsikkoon, niin Kalajoella onnistuu korkeuden säätö, useita tehnyt.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Onko w220 ässässä samanlaiset iskarit takana? Sopiiko vasen iskari oikealle puolelle?
Kysymys menee ohi topicin, mutta en viitsinyt uutta aihetta tämän takia luoda.
Kysymys menee ohi topicin, mutta en viitsinyt uutta aihetta tämän takia luoda.
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class
Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
On. Sopii.cille5 kirjoitti:Onko w220 ässässä samanlaiset iskarit takana? Sopiiko vasen iskari oikealle puolelle?
Kysymys menee ohi topicin, mutta en viitsinyt uutta aihetta tämän takia luoda.
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Tuli vaihdettua molemmat takaiskarit. Silti katsastuksesta tulee hylsy takaiskari testissä. Missäköhän vika on?
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class
Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Vaihdoitko uudet iskarit vai käytetyt? Mistä se tarkalleen ottaen tulee se hylsy? Vaikka se ilmapussukka olisikin ehjä voi se "tavallinen" iskari sieltä olla loppu. Itse olen yhden tuon takia vaihtanut. Tosin kaksi kertaa on valittanut katsastusmies, että iskarit on liian "jäykät". Molemmilla kerroilla on kyllä mennyt puhumalla läpi se juttu silti.
Re: Ilmajousituksen korkeuden säätöä, kuka osaa ja missä?
Täysin uudet iskarit pistin. Jäykkyys ero liian suuri takapäässä.
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class
Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93