Maitokahvit koneessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pipru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 09.04.2009 11:31
Paikkakunta: VANTAA

Maitokahvit koneessa

Viesti Kirjoittaja Pipru »

Mulla W168 koppanen A140 kerää maitokahvin väristä töhnää öljntäyttöaukkoon. Itse korkiin kertyy vesipisaroita.
Kansipahvi ei tietääkseni vuoda, jäähdytysnesteen taso pysynyt pitkään samassa.
Aclassinfo sivuilla mainitaan että ei kannata huolestua töhnästä.
Onko kokemusta vastaavasta vaivasta? :?
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Itellä tuli joskus kanssa samanväristä möhnää ilmansuodattimeen huohotinletkua pitkin. Vika meni itsestään ohitse, mutta itseäkin jäi hämäämään, että mikä mahtaisi olla moisen aiheuttaja.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Talvella saattaa tuo olla normaalia mutta kesällä?
Minusta nestettä se kyllä on.Maistapa sitä korkin pisaraa.
Tai laske yönyli seisovasta moottorista vähän pohjaropusta öljyä ,että tuleeko nestettä alussa vähän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Pipru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 09.04.2009 11:31
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja Pipru »

Oon kerran maistanut ja ei maistunut miltään.
Ongelma oli jo viime talvena. Huohotin jääty ja tikun kautta öljyä pihalle onnex ei tullut kaikki. Alku vuodesta putsattu huohotin mutta taas töhnässä prkl. Ajan työmatkaa 16km suuntaansa, ei pitäis olla liian lyhyt?
Lähtisköhän kosteus koneesta jos ajais ilman öljykorkkia muutaman päivän? tulee kait aromit sisälle...
Voiskohan moottorissa olla jokin tuuletusongelma tms...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllähän siinä tieten voisi olla tuuletus ongelma mutta jos se olemassaoleva ei toimi niin taas tulee tikun reiästä öljyä.
Onkos lämpötila moottorissa normaali alueella ettei käy liian kylmänä?
Ilman korkkia älä aja ,tulee öljyt ulos.
Joissain tuuletus tai huohotus järjestelmissä on siellä isonputken päässä sit sellanen parinmillin reikä,oiskohan siellä paskaa.
Oletkin kai avannut ja tutkinut sen huohotus systeemin jo talvella niin osaat kai putsata sen taas.
Onkos tämä bensakoneella?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Omaan mersuun kertyi talvella korkkiin töhnää. Oli niin lyhyttä ajoa että tais kondensoitua vettä aika paljon. Nyt kesällä ei ole kertynyt ja ajomatkat ollut pitempiä.
Kyllä saa monta sataa kilometriä ajaa talvella että se vesi sieltä haihtuu. Tai siltä se ainakin tuntui.

VAG autoissahan on tuota huohottimen jäätymis ongelmaa oikein yleisesti.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Pipru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 09.04.2009 11:31
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja Pipru »

Bensa on!
Olen vaihtanut termarinkin viime talvena. Ei vikaa siinäkään.
Sisällekkin tulee noin 67+ asteista ilmaa lämmöt täysillä. (kesällä)
talvellakin lämpö riittää.
Moottorin lämpötilasta ei tietoa.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minkälaista ajoa ajat?

Jos on paljon nurkkarallia, että kone ei kerkeä kunnolla lämpeämään, niin silloin voi kondensoitua vettä öljytilaan.

Joskus kannattaa vetästä vähän pitempi lenkki, ihan tuon kondensoituneen veden haihtumisen takia.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Pipru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 09.04.2009 11:31
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja Pipru »

Just ajoin viime viikolla 300km + 100km + 100km mutta kosteus on tallella. Oon lähdössä piakkoin lomalle ja mittariin tulee varmaan n.1500-2000km. Ajattelin vaihtaa ennen lähtöö öljyt ja kattoo mitä tapahtuu...
normaali ajo 16 + 16km päivä.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Mulla tuli saappiin vastaavaa töhnää kun käytin shellin öljyjä, vaihdoin esson ultroniin nii töhnä hävis. Arvelin saapin olevan allerginen shellin öljylle.
Vastaa Viestiin