Mulla W168 koppanen A140 kerää maitokahvin väristä töhnää öljntäyttöaukkoon. Itse korkiin kertyy vesipisaroita.
Kansipahvi ei tietääkseni vuoda, jäähdytysnesteen taso pysynyt pitkään samassa.
Aclassinfo sivuilla mainitaan että ei kannata huolestua töhnästä.
Onko kokemusta vastaavasta vaivasta?
Itellä tuli joskus kanssa samanväristä möhnää ilmansuodattimeen huohotinletkua pitkin. Vika meni itsestään ohitse, mutta itseäkin jäi hämäämään, että mikä mahtaisi olla moisen aiheuttaja.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Talvella saattaa tuo olla normaalia mutta kesällä?
Minusta nestettä se kyllä on.Maistapa sitä korkin pisaraa.
Tai laske yönyli seisovasta moottorista vähän pohjaropusta öljyä ,että tuleeko nestettä alussa vähän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Oon kerran maistanut ja ei maistunut miltään.
Ongelma oli jo viime talvena. Huohotin jääty ja tikun kautta öljyä pihalle onnex ei tullut kaikki. Alku vuodesta putsattu huohotin mutta taas töhnässä prkl. Ajan työmatkaa 16km suuntaansa, ei pitäis olla liian lyhyt?
Lähtisköhän kosteus koneesta jos ajais ilman öljykorkkia muutaman päivän? tulee kait aromit sisälle...
Voiskohan moottorissa olla jokin tuuletusongelma tms...
Kyllähän siinä tieten voisi olla tuuletus ongelma mutta jos se olemassaoleva ei toimi niin taas tulee tikun reiästä öljyä.
Onkos lämpötila moottorissa normaali alueella ettei käy liian kylmänä?
Ilman korkkia älä aja ,tulee öljyt ulos.
Joissain tuuletus tai huohotus järjestelmissä on siellä isonputken päässä sit sellanen parinmillin reikä,oiskohan siellä paskaa.
Oletkin kai avannut ja tutkinut sen huohotus systeemin jo talvella niin osaat kai putsata sen taas.
Onkos tämä bensakoneella?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Omaan mersuun kertyi talvella korkkiin töhnää. Oli niin lyhyttä ajoa että tais kondensoitua vettä aika paljon. Nyt kesällä ei ole kertynyt ja ajomatkat ollut pitempiä.
Kyllä saa monta sataa kilometriä ajaa talvella että se vesi sieltä haihtuu. Tai siltä se ainakin tuntui.
VAG autoissahan on tuota huohottimen jäätymis ongelmaa oikein yleisesti.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Bensa on!
Olen vaihtanut termarinkin viime talvena. Ei vikaa siinäkään.
Sisällekkin tulee noin 67+ asteista ilmaa lämmöt täysillä. (kesällä)
talvellakin lämpö riittää.
Moottorin lämpötilasta ei tietoa.
Just ajoin viime viikolla 300km + 100km + 100km mutta kosteus on tallella. Oon lähdössä piakkoin lomalle ja mittariin tulee varmaan n.1500-2000km. Ajattelin vaihtaa ennen lähtöö öljyt ja kattoo mitä tapahtuu...
normaali ajo 16 + 16km päivä.
Mulla tuli saappiin vastaavaa töhnää kun käytin shellin öljyjä, vaihdoin esson ultroniin nii töhnä hävis. Arvelin saapin olevan allerginen shellin öljylle.