Reissun päälle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Pappatunturi-1970
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18

Reissun päälle

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi-1970 »

Alkuviikosta lähdetään C 250 TDT:llä n. 1000 km reissulle pohjois-Suomeen. Tämä olisi ensimmäinen autoloma ko. Mersun ratissa, olisiko arvon raadilla neuvoja mitä kannattaa vielä tsekata ennen lähtöä? Öljyt jo vaihdoin ja jäähdytinnesteet tarkistin, ja ostin paketin sulakkeita mukaan :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

huhhuh... noin isot valmistelut noin lyhyttä reissua varten :lol: :roll:

mä olisin jnoilla varusteil varautunut n. 10-20000km reissuun.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Pappatunturi-1970
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi-1970 »

No eihän sitä nyt passaa koskaan liian varovainen olla :D Minä ajan samalla autolla työmatkaa n. 300 km viikossa ja vain kerran on jääty välille, sekin puhjenneen renkaan takia kun ei ollut vararenkaan peltivanteelle sopivia pultteja. Vaan tuolla metsissä ei voi kilauttaa kaverille että tule hakemaan jos jotain käy... Ei sillä etteikö luottamus MB:hen olisi vankkumaton mutta 13 vuotta vanha auto on 13 v. vanha, siitä ei pääse mihinkään :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin, mulla on 19v vanha bensa ja suurinosa ajeluista tapahtuu ulkomailla... se o siis aika suhteellista 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Finn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 10.06.2010 09:20

Viesti Kirjoittaja Finn »

Nesteiden tsekkaus, akun tarkistus (joskus mennyt reissussa vanhasta autosta kaapelikenkä), vararenkaan ilmanpaine ja että renkaanvaihtoon tarvittavat kalut on mukana ja eikun matkaan.
1991 W140 300 SE
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

No kato ainakin rengaspaineet, myös vararenkaasta. Ja sitten pissapoikaan itikka-lasolia, on meinaan noita ötököitä tarpeeksi.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Katso renkaiden kunto sekä ilmanpaineet . Tarkista myös jousien kunto sillä varmaankin kuormaat auton täyteen tavaraa sekä ihmisiä. Usein jousi voi olla poikki. Tarkista jarrupalojen tilanne. Sitten vain hyvää reissua!
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

varmaan vararengas on se tärkein. ja pultit siihen kans. lompskalla hoituu sit loput, jos jotain tulee. hyvät reissut!
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

pera8x kirjoitti:varmaan vararengas on se tärkein. ja pultit siihen kans. lompskalla hoituu sit loput, jos jotain tulee. hyvät reissut!
Ajoin 250 MBllä vm 1995 Kotkasta Kittilän leville ja takaisin nukkumatta. Auto pelasi kuin Singeri. Ainoot stopit oli tankkaus kerran ja sitten kahvitauot.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja onre »

Jokunen viikko sitten tuli pyyhkäistyä Helsinki-Kiiminki-Helsinki '81 200D:llä, mittariin tuli tolla turneella 740 tonnia täyteen. Ennen lähtöä katsoin että koneessa on öljyä ja vettä asiaankuuluvissa paikoissa ja pissapojan säiliössä tarpeeksi nestettä. Ei se muuta tartte kuin sen että muistaa seittemänsadan välein tankata.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

1000km matkalle riittää että katsoo öljyt ja nesteet ja että renkaassa on ilmaa. Sämpylöitä ja mehua tulee varata tarpeeksi ja termospulloon kahvia.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Kierrä auton ympäri ja kato ettei oo renkaat lähtiessä lintassa. Polttoaineet, öljyt ja veet näkee sitten mittareista, ainakin niiden puutteen. Itellä tulee mökkireissulla vähän päälle 1000km eikä tuu kurkittua mitään, no keväällä tosin tarkastetaan vararengas renkaanvaihdon yhteydessä.
Ei noihin muihin ongelmiin voi oikein varautua. Kerran on menny syyläri ja kerran kartaanin poorit, mutta eipä noita varaosia arvaa kaikkia kuljettaa mukana.
No työkalupakki tietysti mukaan.
Pappatunturi-1970
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi-1970 »

No niin, huomenaamuna olisi lähtö. Vararenkaan peltivanteessa lukee "210" ja 7,5 J 15 / ET 37. Eikös tuo kuitenkin sovi C-malliin yhtä hyvin? Vielä pitäisi päättää pakkaanko mukaan 6 kg jauhesammuttimen, kuskinpenkin alla on tuo pieni lisävarustesammutin "682 fire extinguisher (ñ 01.04.1970)" mutta sellaisesta on kokemusta että parikiloinen sammutin on kuin tuuleen pierisi kun tosipaikka tulee :shock:
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Ei tosiaan tuo 1000km nyt ole oikeastaan isokaan matka, ei ainakaan pitäis. Ite ainaki ko pitempää reissua tehny niin nesteet ja ilmanpaineet on tullu katottua 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Pappatunturi-1970 kirjoitti:No niin, huomenaamuna olisi lähtö. Vararenkaan peltivanteessa lukee "210" ja 7,5 J 15 / ET 37. Eikös tuo kuitenkin sovi C-malliin yhtä hyvin? Vielä pitäisi päättää pakkaanko mukaan 6 kg jauhesammuttimen, kuskinpenkin alla on tuo pieni lisävarustesammutin "682 fire extinguisher (ñ 01.04.1970)" mutta sellaisesta on kokemusta että parikiloinen sammutin on kuin tuuleen pierisi kun tosipaikka tulee :shock:
Jos sulla on aluvanteet alla niin kato että sulla on peltivanteeseen oikeat pultit. Ovat vähän lyhempiä kun aluvanteissa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vastaa Viestiin