
Reissun päälle
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18
Reissun päälle
Alkuviikosta lähdetään C 250 TDT:llä n. 1000 km reissulle pohjois-Suomeen. Tämä olisi ensimmäinen autoloma ko. Mersun ratissa, olisiko arvon raadilla neuvoja mitä kannattaa vielä tsekata ennen lähtöä? Öljyt jo vaihdoin ja jäähdytinnesteet tarkistin, ja ostin paketin sulakkeita mukaan 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18
No eihän sitä nyt passaa koskaan liian varovainen olla
Minä ajan samalla autolla työmatkaa n. 300 km viikossa ja vain kerran on jääty välille, sekin puhjenneen renkaan takia kun ei ollut vararenkaan peltivanteelle sopivia pultteja. Vaan tuolla metsissä ei voi kilauttaa kaverille että tule hakemaan jos jotain käy... Ei sillä etteikö luottamus MB:hen olisi vankkumaton mutta 13 vuotta vanha auto on 13 v. vanha, siitä ei pääse mihinkään 


Ajoin 250 MBllä vm 1995 Kotkasta Kittilän leville ja takaisin nukkumatta. Auto pelasi kuin Singeri. Ainoot stopit oli tankkaus kerran ja sitten kahvitauot.pera8x kirjoitti:varmaan vararengas on se tärkein. ja pultit siihen kans. lompskalla hoituu sit loput, jos jotain tulee. hyvät reissut!
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Jokunen viikko sitten tuli pyyhkäistyä Helsinki-Kiiminki-Helsinki '81 200D:llä, mittariin tuli tolla turneella 740 tonnia täyteen. Ennen lähtöä katsoin että koneessa on öljyä ja vettä asiaankuuluvissa paikoissa ja pissapojan säiliössä tarpeeksi nestettä. Ei se muuta tartte kuin sen että muistaa seittemänsadan välein tankata.
Kierrä auton ympäri ja kato ettei oo renkaat lähtiessä lintassa. Polttoaineet, öljyt ja veet näkee sitten mittareista, ainakin niiden puutteen. Itellä tulee mökkireissulla vähän päälle 1000km eikä tuu kurkittua mitään, no keväällä tosin tarkastetaan vararengas renkaanvaihdon yhteydessä.
Ei noihin muihin ongelmiin voi oikein varautua. Kerran on menny syyläri ja kerran kartaanin poorit, mutta eipä noita varaosia arvaa kaikkia kuljettaa mukana.
No työkalupakki tietysti mukaan.
Ei noihin muihin ongelmiin voi oikein varautua. Kerran on menny syyläri ja kerran kartaanin poorit, mutta eipä noita varaosia arvaa kaikkia kuljettaa mukana.
No työkalupakki tietysti mukaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18
No niin, huomenaamuna olisi lähtö. Vararenkaan peltivanteessa lukee "210" ja 7,5 J 15 / ET 37. Eikös tuo kuitenkin sovi C-malliin yhtä hyvin? Vielä pitäisi päättää pakkaanko mukaan 6 kg jauhesammuttimen, kuskinpenkin alla on tuo pieni lisävarustesammutin "682 fire extinguisher (ñ 01.04.1970)" mutta sellaisesta on kokemusta että parikiloinen sammutin on kuin tuuleen pierisi kun tosipaikka tulee 

Jos sulla on aluvanteet alla niin kato että sulla on peltivanteeseen oikeat pultit. Ovat vähän lyhempiä kun aluvanteissa.Pappatunturi-1970 kirjoitti:No niin, huomenaamuna olisi lähtö. Vararenkaan peltivanteessa lukee "210" ja 7,5 J 15 / ET 37. Eikös tuo kuitenkin sovi C-malliin yhtä hyvin? Vielä pitäisi päättää pakkaanko mukaan 6 kg jauhesammuttimen, kuskinpenkin alla on tuo pieni lisävarustesammutin "682 fire extinguisher (ñ 01.04.1970)" mutta sellaisesta on kokemusta että parikiloinen sammutin on kuin tuuleen pierisi kun tosipaikka tulee
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.