190E ei käy**(käy mut ei kunnolla)
190E ei käy**(käy mut ei kunnolla)
tervehdys
Ongelmana ois että ostin 190E 2.3 -88 mersun joka on alkuperäinen 2.0E johon on vaihettu kyseinen 2.3 moottori.
Mootori on pistokkeiltaan ym samanlainen että kaikki liitimet on alkuperäisestä johtosarjasta.
Noh, autoon on vaihettu boxi,releet,bensapumppu,virtalukon pohja ym kyseisestä autosta josta moottorikin, auto lähtee käyntiin mutta vain "hörähtää", käynnissä auto pysyy kun laittaa suoran virran rikastimen/imun suuttimeen.
Voiko olla mahdollista että jotkun johdot täytyy esim kääntää vai?
Boxeja on vaihettu,releitä jotka on akun takana,imusarjan "motikoita" ym,ja ei käy.
Bensaa auto ei saa mut mikä tässä voisi olla jota en ole huomannut/tiiä joka tämmösessä vaihossa tulee?
Ongelmana ois että ostin 190E 2.3 -88 mersun joka on alkuperäinen 2.0E johon on vaihettu kyseinen 2.3 moottori.
Mootori on pistokkeiltaan ym samanlainen että kaikki liitimet on alkuperäisestä johtosarjasta.
Noh, autoon on vaihettu boxi,releet,bensapumppu,virtalukon pohja ym kyseisestä autosta josta moottorikin, auto lähtee käyntiin mutta vain "hörähtää", käynnissä auto pysyy kun laittaa suoran virran rikastimen/imun suuttimeen.
Voiko olla mahdollista että jotkun johdot täytyy esim kääntää vai?
Boxeja on vaihettu,releitä jotka on akun takana,imusarjan "motikoita" ym,ja ei käy.
Bensaa auto ei saa mut mikä tässä voisi olla jota en ole huomannut/tiiä joka tämmösessä vaihossa tulee?
Viimeksi muokannut anttij, Pe 22.10.2010 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tervetuloa foorumille!
Lähdetääs ihan yksinkertaisista asioista liikkeelle.
Tankissa on varsin bensaa,surahtaako bensapumppu kun virrat kääntää päälle?
Todennäköisesti surahtaa koska kylmä käynnistys piiri saa bensaa.
Sen voit tieten kokeilla jos löysää bensapaineputken kun kone on sammutettu.
Miten pitkään ko.moottori on seissyt?vai onko se ollut toimivassa autossa kiinni josta irroititte sen?
Voi myös olla esim. kaasuläpän johto on irti tai jokin johto olisi murtunut kun kone on vaihdettu.
Mutta lähdetääs näillä.
Lähdetääs ihan yksinkertaisista asioista liikkeelle.
Tankissa on varsin bensaa,surahtaako bensapumppu kun virrat kääntää päälle?
Todennäköisesti surahtaa koska kylmä käynnistys piiri saa bensaa.
Sen voit tieten kokeilla jos löysää bensapaineputken kun kone on sammutettu.
Miten pitkään ko.moottori on seissyt?vai onko se ollut toimivassa autossa kiinni josta irroititte sen?
Voi myös olla esim. kaasuläpän johto on irti tai jokin johto olisi murtunut kun kone on vaihdettu.
Mutta lähdetääs näillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Joo elikkä bensapumppu pitää äänen ku panee virran päälle ja bensaa tulee hyvällä paineella siihen jakajalle asti mutta suuttimille se ei mene.
Moottori on otettu käyvästä autosta että se on todettu toimivaksi, itselläki ollu mielessä että ku ne on vaihtanu sen moottorin niin mahdollisesti joku johto menny rikki mutta ollaan me niitä kyllä mittailtu ja siihen ruiskun yhteen "motikkaan" tulee jännitteitä.
Moottori on otettu käyvästä autosta että se on todettu toimivaksi, itselläki ollu mielessä että ku ne on vaihtanu sen moottorin niin mahdollisesti joku johto menny rikki mutta ollaan me niitä kyllä mittailtu ja siihen ruiskun yhteen "motikkaan" tulee jännitteitä.
Kun painat virrat päällä kun pumppu surahtaaa niin painappas massamittarin lautasta,surahtaako?
Toisekseen kun bensapaine menee jakajaan niin kaksois nipassa on sihti,oisko tukossa?
Otapa joku vaikka EHA njohto irti niin käynnistyyko?Eli se musta mötikkä ilmamassamittarin kupeessa johon menee kolme johtoa.
Onkos tässä mallissa lambda ja oliko edellisessä?
Toisekseen kun bensapaine menee jakajaan niin kaksois nipassa on sihti,oisko tukossa?
Otapa joku vaikka EHA njohto irti niin käynnistyyko?Eli se musta mötikkä ilmamassamittarin kupeessa johon menee kolme johtoa.
Onkos tässä mallissa lambda ja oliko edellisessä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Juu niitäki on pari että laitan sen toisen takaisin ja teen huomena ne hommat mitkä kirjotit äskeisessä.atlas kirjoitti:Sitten voisit kokeilla vielä sen vaihdetun yj-releen laittaa takas.Siinä on sulake kannessa ja hopia väri.
Ne on samanlaisia kuitenkin.
Ku se ottaa kierroksia vaivalloisesti ku panee sen virran siihen suuttimelle, pitää tarkastaa se sihtiki siit.
No sitähän en tiiä että onko niillä sitte jääny se lambda sinne putkeen, ei kai ku korjaamol se mootori on vaihettu

190E 2.3
Ahaa ,no on ollut varmaan huokea peli.
Mutta kokeillaan antaa neuvoja jos vaikka saatais mersu pelaamaan.
Täällä foorumilla on kyllä tietoa paljon omakohtaista ja ammattimaistakin että jolla autamme kanssa autoilijoita mahdollisuuksien mukaan vaikka monet neuvot on kyllä arvailemisiakin mutta neuvoa löytyy.
Mutta kokeillaan antaa neuvoja jos vaikka saatais mersu pelaamaan.
Täällä foorumilla on kyllä tietoa paljon omakohtaista ja ammattimaistakin että jolla autamme kanssa autoilijoita mahdollisuuksien mukaan vaikka monet neuvot on kyllä arvailemisiakin mutta neuvoa löytyy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kiitos tästäkin vinkistä mutta letkut ollaan käyty läpi ja ei lähe siltikkään :/Juhanit kirjoitti:Voisko se olla ihan näin vähästä kiinni?
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... %E4ynnisty
Häätyy kattoa se bensasihti eka.
190E 2.3
entäs varsinainen bensansuodatin? tukossa ollessaan se päästää kyllä rikastinsuuttimen kautta bensaa niin paljon että käy auttavasti, mutta ei jaksa nostaa paineita tarpeeksi varsinaisille (mekaanisille) suuttimille
käynnistyy mutta sammuu heti kun lopettaa ryypyn.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Edellinen omistaja ku on tätä laittanu niin oli vaihtanu siit 2.3:sta sen bensapumpun ja kehui vaihtaneensa myös uuden suodattimen mut hain itekki sen viel uuen ja vaihan sen.Sergey kirjoitti:entäs varsinainen bensansuodatin? tukossa ollessaan se päästää kyllä rikastinsuuttimen kautta bensaa niin paljon että käy auttavasti, mutta ei jaksa nostaa paineita tarpeeksi varsinaisille (mekaanisille) suuttimillekäynnistyy mutta sammuu heti kun lopettaa ryypyn.
190E 2.3
Eipä surahtanu ku panoin sitä läppää! :/atlas kirjoitti:Kun painat virrat päällä kun pumppu surahtaaa niin painappas massamittarin lautasta,surahtaako?
Toisekseen kun bensapaine menee jakajaan niin kaksois nipassa on sihti,oisko tukossa?
Otapa joku vaikka EHA njohto irti niin käynnistyyko?Eli se musta mötikkä ilmamassamittarin kupeessa johon menee kolme johtoa.
Onkos tässä mallissa lambda ja oliko edellisessä?
Mis se sihti on ku ei me olla hoksattu ku bensan paluu/tulo letkuis sihti.?!
Ja tuota EHA:n johtoo en kokeillu viel mut kokeilen, ei oo tuota lambdaa.
190E 2.3
Kyllä siinä ihan sähkönen pumppu on. Sihdit voi löytää määränjakajasta. Olikos tulo puolella? Ainakin määränjakajan jokaisesta ruiskusuuttimelle lähtevästä lähdössä on pienet sihdit.
Oletko kokeillut jottaa johtoa pois moottorijarrun mikrokytkimestä?
Oletko kokeillut jottaa johtoa pois moottorijarrun mikrokytkimestä?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Yksi juttu mitä voit kokeilla. Kun se kuitenkin surahtaa käyntiin niin paina samaan aikaan hiukan ilmamäärämittarin lautasta alas päin. Noin milli pari. Ota kaveri avuksi
Jos siellä on niin pienellä co-ruuvi ettei jaksa käydä..

Jos siellä on niin pienellä co-ruuvi ettei jaksa käydä..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Kyllä se aika varma on ettei bensaa määränjakajalta lähde eteen päin.
Sihti,bensapumppu,suodin,suihkuihin en usko vaikka joku oli saanut tuomion että ois suuttimet tukossa.
Voithan aukaista suuttimille menevät putket ja katsoa että tuleeko bensaa.Mielestäni ei kyllä tule.
Tuleekos tulevasta ja lähtevästä letkusta bensaa?
Muutenkin ke-jetin bensanpaineet on kovemmat kuin muissa esim.sähköruisku systeemeissä.
Oisko joku pistäny halvalla sinne sähköruiskun pumpun.
Siellä pumpun kupeessa on myös paineen tasaaja joka on joitain ruostunut niin että paine karkaa heti tankkiin takas.
Pitäis päästä nyt testaamaan painelinjoja ja jopa paineita.
Sihti,bensapumppu,suodin,suihkuihin en usko vaikka joku oli saanut tuomion että ois suuttimet tukossa.
Voithan aukaista suuttimille menevät putket ja katsoa että tuleeko bensaa.Mielestäni ei kyllä tule.
Tuleekos tulevasta ja lähtevästä letkusta bensaa?
Muutenkin ke-jetin bensanpaineet on kovemmat kuin muissa esim.sähköruisku systeemeissä.
Oisko joku pistäny halvalla sinne sähköruiskun pumpun.
Siellä pumpun kupeessa on myös paineen tasaaja joka on joitain ruostunut niin että paine karkaa heti tankkiin takas.
Pitäis päästä nyt testaamaan painelinjoja ja jopa paineita.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
jep, bensapumpusta pitää löytyä yli 5 bar. painetta... jos sinne on laitettu joku saman näköinen, mutta eri pumppu, kuin alkuperäinen, niin ei tule käymään...
ja onhan niitä pumppuja varmasti kaksi kpl siellä systeemissä, alkuperäiset pumput ei pysty yksittäis asennuksena tekemään riittävästi painetta, vaan niitä pitää olla 2 kpl sarjassa (ihme säätöä tehtaan insinööreiltä taas tässä asiassa
)
ja onhan niitä pumppuja varmasti kaksi kpl siellä systeemissä, alkuperäiset pumput ei pysty yksittäis asennuksena tekemään riittävästi painetta, vaan niitä pitää olla 2 kpl sarjassa (ihme säätöä tehtaan insinööreiltä taas tässä asiassa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eli näissä pitäis olla sellainen yli 5 bar. paineisiin pystyväatlas kirjoitti:Näissä nelos koneisissa on yksi pumppu.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Bensaa tää mun kampe ei saa :/napa kirjoitti:eli näissä pitäis olla sellainen yli 5 bar. paineisiin pystyväatlas kirjoitti:Näissä nelos koneisissa on yksi pumppu.no, jos sinne on laitettu sitten vaikka joku 300E:n pumppu, joka taas ei pysty kunnon paineisiin yksin
tai vielä pahempaa, eli joku "bemarin" pumppu (tai mikä tahansa ns. normaali sähköruiskun pumppu, kuten itsekkin epäilit), joka ei pysty kuin siihen n. 3 bar. jolla ei varmasti ke- tai k-jetti edes hörähdä...
Määräjakajalle se bensa tulee ja menee takaski ja ku rikastimella sitä käytttää ja aukasee bensantulo letkun niin kyl naamalle asti suihkii bensaa.
Toiseksi tämä bensapumppu homma :
Autossa on nyt käytetty sitä 2.3:n pumppua joka on edellinen omistaja sanojen mukaan vaihtanu samal ku moottorin?!
Ja sitte olema käyttäny sitä auton omaa(2.0E) pumppuaki ja ei pelaa.
Ja ei niistä suuttimille menevistä putkista ku aukasee ne niin tuu ku parista vähän ja toisista hyvä et huomaa,ku käytetty siit jakajasta yks kerrallaan auki :/
Häätyy nyt ekana ne sihit kattoa ja vaihtaa viel se suodatin ja samal kattoa se säädin?!
Ku tämä 2.3:n on käyny ennen ku se on nostettu tähän autoon.
190E 2.3
Voitsit kokeilla kanssa bensapaineen säätimen vaihtoa entisestä koneesta .
Se sijaitsee määränjakajasta kun lähtee paluuputki ,metallinen pätkä niin siinä sellainen putkimainen jossa kolme? lähtöä ja yksi tosiaan menee tankkiin.Se 2l koneen säädin käy siihen.
Putkista ei välttämättä tule paljoa bensaa mutta jos käynnissä avaat tai silloin kun bensapumppu pyörii ja painat vielä lautasta samalla niin pitäis tulla jo reippaasti.
Se sijaitsee määränjakajasta kun lähtee paluuputki ,metallinen pätkä niin siinä sellainen putkimainen jossa kolme? lähtöä ja yksi tosiaan menee tankkiin.Se 2l koneen säädin käy siihen.
Putkista ei välttämättä tule paljoa bensaa mutta jos käynnissä avaat tai silloin kun bensapumppu pyörii ja painat vielä lautasta samalla niin pitäis tulla jo reippaasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
↲atlas kirjoitti:Voitsit kokeilla kanssa bensapaineen säätimen vaihtoa entisestä koneesta .
Se sijaitsee määränjakajasta kun lähtee paluuputki ,metallinen pätkä niin siinä sellainen putkimainen jossa kolme? lähtöä ja yksi tosiaan menee tankkiin.Se 2l koneen säädin käy siihen.
Putkista ei välttämättä tule paljoa bensaa mutta jos käynnissä avaat tai silloin kun bensapumppu pyörii ja painat vielä lautasta samalla niin pitäis tulla jo reippaasti.
no seki on vaihettu mut nyt on semmonen kysymys että onko 2.0e ja 2.3e sama moottorin pyörimis tunnistin?ku ei se pumppu lähe päälle auton käyes?
190E 2.3
Kyllä minusto on koska kaikki osat ovat identtisiä ja lohkokin niin pitäis olla.
Ai tuleeko se tunniste sieltä anturilta joka älyää sen että kone käy?
Voithan kytkeä bensareleen pohjastakin kokeeksi sinne pumpulle jatkuvan virran.
Eli bensarele toimii kuitenkin oikein?
Ai tuleeko se tunniste sieltä anturilta joka älyää sen että kone käy?
Voithan kytkeä bensareleen pohjastakin kokeeksi sinne pumpulle jatkuvan virran.
Eli bensarele toimii kuitenkin oikein?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
niin se juuri, no niin eli seki on silloin pois luettu ku niitäki antureita on kaks.atlas kirjoitti:Kyllä minusto on koska kaikki osat ovat identtisiä ja lohkokin niin pitäis olla.
Ai tuleeko se tunniste sieltä anturilta joka älyää sen että kone käy?
Voithan kytkeä bensareleen pohjastakin kokeeksi sinne pumpulle jatkuvan virran.
Eli bensarele toimii kuitenkin oikein?
Mikkäs nastat sieltä pitää kytkeä? ku se rele toimi sedän 2.0E:ssä ja kuten kaikki muukki releet ja 2kpl boxeja et neki on ehjät.. mikä ihme tuota sitte vaivaa viel

190E 2.3
Jollain ollut katkoksia sinne relepohjaan tulevassa virta johdossa tai paksu latta liitin yj-releen kokeilussa on naaras kanta painunut sisään ulottumattomiin kontaktilta siinä relepohjassa.
Yj-rele joka tapauksessa syöttää sen virran ensin bensapumpulle.
katsopa rele pohjat.
Yj-rele joka tapauksessa syöttää sen virran ensin bensapumpulle.
katsopa rele pohjat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
atlas kirjoitti:Jollain ollut katkoksia sinne relepohjaan tulevassa virta johdossa tai paksu latta liitin yj-releen kokeilussa on naaras kanta painunut sisään ulottumattomiin kontaktilta siinä relepohjassa.
Yj-rele joka tapauksessa syöttää sen virran ensin bensapumpulle.
katsopa rele pohjat.
Juu no pitääpä kattoa,se oli se hopia rele just.
190E 2.3
Setä oli sen relepohjan kokeillu ja ei oo siinäkään vika :/anttij kirjoitti:atlas kirjoitti:Jollain ollut katkoksia sinne relepohjaan tulevassa virta johdossa tai paksu latta liitin yj-releen kokeilussa on naaras kanta painunut sisään ulottumattomiin kontaktilta siinä relepohjassa.
Yj-rele joka tapauksessa syöttää sen virran ensin bensapumpulle.
katsopa rele pohjat.
Juu no pitääpä kattoa,se oli se hopia rele just.
190E 2.3
KE jet pitäis toimia ilman moottorinohjaustakin.... Jos siellä on joku puuttuva signaali joka menee ECUlle ja se päättää sammuutaa koneen niin ottaa ylivirtasuojasta sulakkeen pois jniin ois pelkkä mekaninen ruisku käytössä.
Käykö mosa pitempään jos kaataa ilmamäärämittarin lautasen alle bensaa korkillisen?
Joskus auton varusteet kuten ilmastointi tai automaattilaatikko vaikuttaa mm polttoainepumpun relen toimintaan. Josko ohittais koko pa relen testin ajaksi?
Käykö mosa pitempään jos kaataa ilmamäärämittarin lautasen alle bensaa korkillisen?
Joskus auton varusteet kuten ilmastointi tai automaattilaatikko vaikuttaa mm polttoainepumpun relen toimintaan. Josko ohittais koko pa relen testin ajaksi?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.