190E ei käy**(käy mut ei kunnolla)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

190E ei käy**(käy mut ei kunnolla)

Viesti Kirjoittaja anttij »

tervehdys

Ongelmana ois että ostin 190E 2.3 -88 mersun joka on alkuperäinen 2.0E johon on vaihettu kyseinen 2.3 moottori.
Mootori on pistokkeiltaan ym samanlainen että kaikki liitimet on alkuperäisestä johtosarjasta.
Noh, autoon on vaihettu boxi,releet,bensapumppu,virtalukon pohja ym kyseisestä autosta josta moottorikin, auto lähtee käyntiin mutta vain "hörähtää", käynnissä auto pysyy kun laittaa suoran virran rikastimen/imun suuttimeen.
Voiko olla mahdollista että jotkun johdot täytyy esim kääntää vai?
Boxeja on vaihettu,releitä jotka on akun takana,imusarjan "motikoita" ym,ja ei käy.
Bensaa auto ei saa mut mikä tässä voisi olla jota en ole huomannut/tiiä joka tämmösessä vaihossa tulee?
Viimeksi muokannut anttij, Pe 22.10.2010 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tervetuloa foorumille!
Lähdetääs ihan yksinkertaisista asioista liikkeelle.
Tankissa on varsin bensaa,surahtaako bensapumppu kun virrat kääntää päälle?
Todennäköisesti surahtaa koska kylmä käynnistys piiri saa bensaa.
Sen voit tieten kokeilla jos löysää bensapaineputken kun kone on sammutettu.
Miten pitkään ko.moottori on seissyt?vai onko se ollut toimivassa autossa kiinni josta irroititte sen?
Voi myös olla esim. kaasuläpän johto on irti tai jokin johto olisi murtunut kun kone on vaihdettu.
Mutta lähdetääs näillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

Joo elikkä bensapumppu pitää äänen ku panee virran päälle ja bensaa tulee hyvällä paineella siihen jakajalle asti mutta suuttimille se ei mene.
Moottori on otettu käyvästä autosta että se on todettu toimivaksi, itselläki ollu mielessä että ku ne on vaihtanu sen moottorin niin mahdollisesti joku johto menny rikki mutta ollaan me niitä kyllä mittailtu ja siihen ruiskun yhteen "motikkaan" tulee jännitteitä.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kun painat virrat päällä kun pumppu surahtaaa niin painappas massamittarin lautasta,surahtaako?
Toisekseen kun bensapaine menee jakajaan niin kaksois nipassa on sihti,oisko tukossa?
Otapa joku vaikka EHA njohto irti niin käynnistyyko?Eli se musta mötikkä ilmamassamittarin kupeessa johon menee kolme johtoa.
Onkos tässä mallissa lambda ja oliko edellisessä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sitten voisit kokeilla vielä sen vaihdetun yj-releen laittaa takas.Siinä on sulake kannessa ja hopia väri.
Ne on samanlaisia kuitenkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

atlas kirjoitti:Sitten voisit kokeilla vielä sen vaihdetun yj-releen laittaa takas.Siinä on sulake kannessa ja hopia väri.
Ne on samanlaisia kuitenkin.
Juu niitäki on pari että laitan sen toisen takaisin ja teen huomena ne hommat mitkä kirjotit äskeisessä.
Ku se ottaa kierroksia vaivalloisesti ku panee sen virran siihen suuttimelle, pitää tarkastaa se sihtiki siit.
No sitähän en tiiä että onko niillä sitte jääny se lambda sinne putkeen, ei kai ku korjaamol se mootori on vaihettu :D
190E 2.3
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikös korjaamo saanut sitä käyntiin?
Ja takuu loppui siihen vai oliko teillä sovittu jotain?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

atlas kirjoitti:Eikös korjaamo saanut sitä käyntiin?
Ja takuu loppui siihen vai oliko teillä sovittu jotain?
Edellinen omista oli vaihattanut moottorin vaan siel korjaajal ja en tiedä sitte onko se yrittäny saada sitä käyntiin.
Itse ostin auton ku ne ei saanu pelaan sitä.
190E 2.3
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ahaa ,no on ollut varmaan huokea peli.
Mutta kokeillaan antaa neuvoja jos vaikka saatais mersu pelaamaan.
Täällä foorumilla on kyllä tietoa paljon omakohtaista ja ammattimaistakin että jolla autamme kanssa autoilijoita mahdollisuuksien mukaan vaikka monet neuvot on kyllä arvailemisiakin mutta neuvoa löytyy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Voisko se olla ihan näin vähästä kiinni?

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... %E4ynnisty
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

Juhanit kirjoitti:Voisko se olla ihan näin vähästä kiinni?

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... %E4ynnisty
Kiitos tästäkin vinkistä mutta letkut ollaan käyty läpi ja ei lähe siltikkään :/
Häätyy kattoa se bensasihti eka.
190E 2.3
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

entäs varsinainen bensansuodatin? tukossa ollessaan se päästää kyllä rikastinsuuttimen kautta bensaa niin paljon että käy auttavasti, mutta ei jaksa nostaa paineita tarpeeksi varsinaisille (mekaanisille) suuttimille :arrow: käynnistyy mutta sammuu heti kun lopettaa ryypyn.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

Sergey kirjoitti:entäs varsinainen bensansuodatin? tukossa ollessaan se päästää kyllä rikastinsuuttimen kautta bensaa niin paljon että käy auttavasti, mutta ei jaksa nostaa paineita tarpeeksi varsinaisille (mekaanisille) suuttimille :arrow: käynnistyy mutta sammuu heti kun lopettaa ryypyn.
Edellinen omistaja ku on tätä laittanu niin oli vaihtanu siit 2.3:sta sen bensapumpun ja kehui vaihtaneensa myös uuden suodattimen mut hain itekki sen viel uuen ja vaihan sen.
190E 2.3
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

atlas kirjoitti:Kun painat virrat päällä kun pumppu surahtaaa niin painappas massamittarin lautasta,surahtaako?
Toisekseen kun bensapaine menee jakajaan niin kaksois nipassa on sihti,oisko tukossa?
Otapa joku vaikka EHA njohto irti niin käynnistyyko?Eli se musta mötikkä ilmamassamittarin kupeessa johon menee kolme johtoa.
Onkos tässä mallissa lambda ja oliko edellisessä?
Eipä surahtanu ku panoin sitä läppää! :/
Mis se sihti on ku ei me olla hoksattu ku bensan paluu/tulo letkuis sihti.?!
Ja tuota EHA:n johtoo en kokeillu viel mut kokeilen, ei oo tuota lambdaa.
190E 2.3
Sul0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sul0 »

jos siinä on mekaanin bensapumppu nii eikös se ole siinä pumpun päässä, kannen alla? jos on samanlainen pumppu kuin miulla. :D
190 W201 2.0L bensa kaasari vm.87
http://img339.imageshack.us/img339/7193/kuva026yh6.jpg
Rahalla saa ja mersulla pääsee.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kyllä siinä ihan sähkönen pumppu on. Sihdit voi löytää määränjakajasta. Olikos tulo puolella? Ainakin määränjakajan jokaisesta ruiskusuuttimelle lähtevästä lähdössä on pienet sihdit.

Oletko kokeillut jottaa johtoa pois moottorijarrun mikrokytkimestä?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Yksi juttu mitä voit kokeilla. Kun se kuitenkin surahtaa käyntiin niin paina samaan aikaan hiukan ilmamäärämittarin lautasta alas päin. Noin milli pari. Ota kaveri avuksi :wink:

Jos siellä on niin pienellä co-ruuvi ettei jaksa käydä..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä se aika varma on ettei bensaa määränjakajalta lähde eteen päin.
Sihti,bensapumppu,suodin,suihkuihin en usko vaikka joku oli saanut tuomion että ois suuttimet tukossa.
Voithan aukaista suuttimille menevät putket ja katsoa että tuleeko bensaa.Mielestäni ei kyllä tule.
Tuleekos tulevasta ja lähtevästä letkusta bensaa?
Muutenkin ke-jetin bensanpaineet on kovemmat kuin muissa esim.sähköruisku systeemeissä.
Oisko joku pistäny halvalla sinne sähköruiskun pumpun.
Siellä pumpun kupeessa on myös paineen tasaaja joka on joitain ruostunut niin että paine karkaa heti tankkiin takas.
Pitäis päästä nyt testaamaan painelinjoja ja jopa paineita.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jep, bensapumpusta pitää löytyä yli 5 bar. painetta... jos sinne on laitettu joku saman näköinen, mutta eri pumppu, kuin alkuperäinen, niin ei tule käymään...

ja onhan niitä pumppuja varmasti kaksi kpl siellä systeemissä, alkuperäiset pumput ei pysty yksittäis asennuksena tekemään riittävästi painetta, vaan niitä pitää olla 2 kpl sarjassa (ihme säätöä tehtaan insinööreiltä taas tässä asiassa :roll: )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Näissä nelos koneisissa on yksi pumppu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:Näissä nelos koneisissa on yksi pumppu.
eli näissä pitäis olla sellainen yli 5 bar. paineisiin pystyvä :roll: no, jos sinne on laitettu sitten vaikka joku 300E:n pumppu, joka taas ei pysty kunnon paineisiin yksin :idea: tai vielä pahempaa, eli joku "bemarin" pumppu (tai mikä tahansa ns. normaali sähköruiskun pumppu, kuten itsekkin epäilit), joka ei pysty kuin siihen n. 3 bar. jolla ei varmasti ke- tai k-jetti edes hörähdä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

napa kirjoitti:
atlas kirjoitti:Näissä nelos koneisissa on yksi pumppu.
eli näissä pitäis olla sellainen yli 5 bar. paineisiin pystyvä :roll: no, jos sinne on laitettu sitten vaikka joku 300E:n pumppu, joka taas ei pysty kunnon paineisiin yksin :idea: tai vielä pahempaa, eli joku "bemarin" pumppu (tai mikä tahansa ns. normaali sähköruiskun pumppu, kuten itsekkin epäilit), joka ei pysty kuin siihen n. 3 bar. jolla ei varmasti ke- tai k-jetti edes hörähdä...
Bensaa tää mun kampe ei saa :/
Määräjakajalle se bensa tulee ja menee takaski ja ku rikastimella sitä käytttää ja aukasee bensantulo letkun niin kyl naamalle asti suihkii bensaa.

Toiseksi tämä bensapumppu homma :
Autossa on nyt käytetty sitä 2.3:n pumppua joka on edellinen omistaja sanojen mukaan vaihtanu samal ku moottorin?!
Ja sitte olema käyttäny sitä auton omaa(2.0E) pumppuaki ja ei pelaa.

Ja ei niistä suuttimille menevistä putkista ku aukasee ne niin tuu ku parista vähän ja toisista hyvä et huomaa,ku käytetty siit jakajasta yks kerrallaan auki :/

Häätyy nyt ekana ne sihit kattoa ja vaihtaa viel se suodatin ja samal kattoa se säädin?!
Ku tämä 2.3:n on käyny ennen ku se on nostettu tähän autoon.
190E 2.3
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voitsit kokeilla kanssa bensapaineen säätimen vaihtoa entisestä koneesta .
Se sijaitsee määränjakajasta kun lähtee paluuputki ,metallinen pätkä niin siinä sellainen putkimainen jossa kolme? lähtöä ja yksi tosiaan menee tankkiin.Se 2l koneen säädin käy siihen.
Putkista ei välttämättä tule paljoa bensaa mutta jos käynnissä avaat tai silloin kun bensapumppu pyörii ja painat vielä lautasta samalla niin pitäis tulla jo reippaasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

atlas kirjoitti:Voitsit kokeilla kanssa bensapaineen säätimen vaihtoa entisestä koneesta .
Se sijaitsee määränjakajasta kun lähtee paluuputki ,metallinen pätkä niin siinä sellainen putkimainen jossa kolme? lähtöä ja yksi tosiaan menee tankkiin.Se 2l koneen säädin käy siihen.
Putkista ei välttämättä tule paljoa bensaa mutta jos käynnissä avaat tai silloin kun bensapumppu pyörii ja painat vielä lautasta samalla niin pitäis tulla jo reippaasti.


no seki on vaihettu mut nyt on semmonen kysymys että onko 2.0e ja 2.3e sama moottorin pyörimis tunnistin?ku ei se pumppu lähe päälle auton käyes?
190E 2.3
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä minusto on koska kaikki osat ovat identtisiä ja lohkokin niin pitäis olla.
Ai tuleeko se tunniste sieltä anturilta joka älyää sen että kone käy?
Voithan kytkeä bensareleen pohjastakin kokeeksi sinne pumpulle jatkuvan virran.
Eli bensarele toimii kuitenkin oikein?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

atlas kirjoitti:Kyllä minusto on koska kaikki osat ovat identtisiä ja lohkokin niin pitäis olla.
Ai tuleeko se tunniste sieltä anturilta joka älyää sen että kone käy?
Voithan kytkeä bensareleen pohjastakin kokeeksi sinne pumpulle jatkuvan virran.
Eli bensarele toimii kuitenkin oikein?
niin se juuri, no niin eli seki on silloin pois luettu ku niitäki antureita on kaks.
Mikkäs nastat sieltä pitää kytkeä? ku se rele toimi sedän 2.0E:ssä ja kuten kaikki muukki releet ja 2kpl boxeja et neki on ehjät.. mikä ihme tuota sitte vaivaa viel :D
190E 2.3
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jollain ollut katkoksia sinne relepohjaan tulevassa virta johdossa tai paksu latta liitin yj-releen kokeilussa on naaras kanta painunut sisään ulottumattomiin kontaktilta siinä relepohjassa.
Yj-rele joka tapauksessa syöttää sen virran ensin bensapumpulle.
katsopa rele pohjat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

atlas kirjoitti:Jollain ollut katkoksia sinne relepohjaan tulevassa virta johdossa tai paksu latta liitin yj-releen kokeilussa on naaras kanta painunut sisään ulottumattomiin kontaktilta siinä relepohjassa.
Yj-rele joka tapauksessa syöttää sen virran ensin bensapumpulle.
katsopa rele pohjat.

Juu no pitääpä kattoa,se oli se hopia rele just.
190E 2.3
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

anttij kirjoitti:
atlas kirjoitti:Jollain ollut katkoksia sinne relepohjaan tulevassa virta johdossa tai paksu latta liitin yj-releen kokeilussa on naaras kanta painunut sisään ulottumattomiin kontaktilta siinä relepohjassa.
Yj-rele joka tapauksessa syöttää sen virran ensin bensapumpulle.
katsopa rele pohjat.

Juu no pitääpä kattoa,se oli se hopia rele just.
Setä oli sen relepohjan kokeillu ja ei oo siinäkään vika :/
190E 2.3
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

KE jet pitäis toimia ilman moottorinohjaustakin.... Jos siellä on joku puuttuva signaali joka menee ECUlle ja se päättää sammuutaa koneen niin ottaa ylivirtasuojasta sulakkeen pois jniin ois pelkkä mekaninen ruisku käytössä.

Käykö mosa pitempään jos kaataa ilmamäärämittarin lautasen alle bensaa korkillisen?

Joskus auton varusteet kuten ilmastointi tai automaattilaatikko vaikuttaa mm polttoainepumpun relen toimintaan. Josko ohittais koko pa relen testin ajaksi?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin