Flekti puhaltaa koko ajan,mittaristossa varoitusteksti:Coolant,Visit Workshop.Tehot hukassa ja varaohjelmalla.
Boschin testerillä antaa 5 vikaa moottorinohjauksen puolelle ja näitä ei pysty kuittaamaan pois:
1.Jäähdyttimen puhaltimen ohjaus,katkos
2.Ilmamäärämittarin jännite liian alhainen
3.Imukanavan kytkentä,katkos
4.Pakokaasujen takaisinkierrätys,katkos
5.Ahtopaineen säätö,katkos
Mistä vikaa hakemaan???
Tohon Coolant hommaan löysinki jo haulla jotain vastaavia kuvauksia,mutta entä nuo muut?
Kaikki sulakkeet ok ja viat tuli aivan yhtäkkiä.......
T:Jouni
W203 270cdi sekoilee?
.
Se tuulettimen huutaminen tuntuu vähän huolestuttavalta.
Silloin voisi olla ecussa vikaa.
Olet varmaan jo kokeillutkin irroitella ne eculle tulevat liittimet.
Sitten joku maadoitushäiriö, tai johtovika.
Aukaisehan ja katso sinne ecun sisään, olisko siellä jonkinlaista "johtolankaa".
Se tuulettimen huutaminen tuntuu vähän huolestuttavalta.
Silloin voisi olla ecussa vikaa.
Olet varmaan jo kokeillutkin irroitella ne eculle tulevat liittimet.
Sitten joku maadoitushäiriö, tai johtovika.
Aukaisehan ja katso sinne ecun sisään, olisko siellä jonkinlaista "johtolankaa".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tarkistitko pääsulakkeet vai mitä lienee ?Ovat ruuvattavan kannen alla.
Tuo imukanavan kytkentä,katkos kuulostaa tutulta vikakoodilta.
Jäähdyttäjästä katsottuna oikealla puolella ahtoputkessa on imuilman tunnistinanturi.Ainakin vm 2000 e-mallissa.
Voi olla johto rikki anturista vaikka päällisin puolin näyttää ehyeltä.
Tuo imukanavan kytkentä,katkos kuulostaa tutulta vikakoodilta.
Jäähdyttäjästä katsottuna oikealla puolella ahtoputkessa on imuilman tunnistinanturi.Ainakin vm 2000 e-mallissa.
Voi olla johto rikki anturista vaikka päällisin puolin näyttää ehyeltä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Tarvii huomenna tonkia lisää,edellistä korjaten löysin yhden palaneen 15A sulakkeen,paikalta 47,mut se oli sulakekaavion mukaan hanskalokeron valolle....Mitään vaikutusta sulakkeen uusinnalla ei ollut,eikä se palanut uudelleenkaan.
Oiskohan kellään parempaa tietoa onko tää hanskalokeron valon sulake pelkästään,vai onko sen takana muutakin???Ja miksi yhdelle polttimolle olisi muka 15A sulake?Virtapiirikaaviota kun en heti löytänyt käsiini.....
Vikakoodeja kun yrittää poistaa,niin mittariston varoitusteksti häipyy n.2 sekunniksi ja kone yrittää poistaa vikakoodeja,mut ilmoittaa että vikakoodejä ei voi poistaa ja samat viat pysyy edelleen muistissa.
Flektin saa tietysti hiljaiseksi kun ottaa pistokkeen pois tai ottaa 7.5A sulakkeen pois,mutta edellenkään vikakoodeja ei saa pois.
Auto kiertää paikallaan 3000 r/min ja ajossa 2000-2500 r/min.Ja vika tosiaankin ilmestynyt niin että auto sammutettu kaupan pihaan ja sieltä lähtiessä ed mainittu flektin puhaltaminen alkoi.
Siitä ei tietenkään ole tietoa että onko siellä ollut vikoja muistissa aiemmin,mut epäilen että ei,koska herjaa kaikista katkosta.
Tänään otin akunkengän irti ja irroitin kaikki moottorin ohjainlaitteen liittimet n.20 minuutiksi,ei apua.
Itse aloin epäillä tuota moottorin ohjainlaitetta,koska muutamassa muussa ohjainlaitteessa(muistaakseni abs-ja vaihteisto) oli vikana Moottorin ohjainlaite/Can-väylä,ei tiedonsiirtoa.
Auto tehnyt myös aiemmin sen että ei ole vaihtanut 2:sta isomalle vaan jäänyt huutamaan ja vakionopeussäädin tipahtanut pari kertaa sateella pois pelistä.
Moottorin johtosarja täytyy ottaa huomenna tarkasteluun koska on aika kireällä polttoainesuodattimen ja imusarjan välissä ja hankautumisjälkiä löytyy...
Mutta taas toisaalta edelleenkin kallistun ohjainlaitteeseen,koska esim.ahtopaineen ja pakokaasunkierrätyksen venttiilin ja flektin johdot kiertävät eri reittiä kuin moottorin johtosarja.Eli ainoastaan ilmamäärämittarin ja imusarjan kytkennän johdot menevät moottorin päältä.
Haen huomenna KL:stä aamulla sen flektin ja koitan sitä,olisko vika siinä.Samanlaisia flektejä oon tuon vian takia vaihtanu VAG-konsernin autoihin.Että jää siis koko ajan huutamaan.
Laitanpa tänne viestiä jos saan viasta selvyyttä!
Ja laittakaa ihmeessä vinkkejä mistä vikaa hakea!
-Jouni-
Oiskohan kellään parempaa tietoa onko tää hanskalokeron valon sulake pelkästään,vai onko sen takana muutakin???Ja miksi yhdelle polttimolle olisi muka 15A sulake?Virtapiirikaaviota kun en heti löytänyt käsiini.....
Vikakoodeja kun yrittää poistaa,niin mittariston varoitusteksti häipyy n.2 sekunniksi ja kone yrittää poistaa vikakoodeja,mut ilmoittaa että vikakoodejä ei voi poistaa ja samat viat pysyy edelleen muistissa.
Flektin saa tietysti hiljaiseksi kun ottaa pistokkeen pois tai ottaa 7.5A sulakkeen pois,mutta edellenkään vikakoodeja ei saa pois.
Auto kiertää paikallaan 3000 r/min ja ajossa 2000-2500 r/min.Ja vika tosiaankin ilmestynyt niin että auto sammutettu kaupan pihaan ja sieltä lähtiessä ed mainittu flektin puhaltaminen alkoi.
Siitä ei tietenkään ole tietoa että onko siellä ollut vikoja muistissa aiemmin,mut epäilen että ei,koska herjaa kaikista katkosta.
Tänään otin akunkengän irti ja irroitin kaikki moottorin ohjainlaitteen liittimet n.20 minuutiksi,ei apua.
Itse aloin epäillä tuota moottorin ohjainlaitetta,koska muutamassa muussa ohjainlaitteessa(muistaakseni abs-ja vaihteisto) oli vikana Moottorin ohjainlaite/Can-väylä,ei tiedonsiirtoa.
Auto tehnyt myös aiemmin sen että ei ole vaihtanut 2:sta isomalle vaan jäänyt huutamaan ja vakionopeussäädin tipahtanut pari kertaa sateella pois pelistä.
Moottorin johtosarja täytyy ottaa huomenna tarkasteluun koska on aika kireällä polttoainesuodattimen ja imusarjan välissä ja hankautumisjälkiä löytyy...
Mutta taas toisaalta edelleenkin kallistun ohjainlaitteeseen,koska esim.ahtopaineen ja pakokaasunkierrätyksen venttiilin ja flektin johdot kiertävät eri reittiä kuin moottorin johtosarja.Eli ainoastaan ilmamäärämittarin ja imusarjan kytkennän johdot menevät moottorin päältä.
Haen huomenna KL:stä aamulla sen flektin ja koitan sitä,olisko vika siinä.Samanlaisia flektejä oon tuon vian takia vaihtanu VAG-konsernin autoihin.Että jää siis koko ajan huutamaan.
Laitanpa tänne viestiä jos saan viasta selvyyttä!
Ja laittakaa ihmeessä vinkkejä mistä vikaa hakea!
-Jouni-
Jaha....
Eihän se vika ollut kuin yhdessä sulakkeessa,paikalla 54....Sen kun uusi niin flekti sammui ja vikakoodit sai tyhjennettyä ja tehot tuli takaisin!
Tyhmänä kun en tarkastanut sulakkeitta valokynällä,niin sen ois huomannut heti,päällepäin näytti ehjältä,mutta olikin palanut ihan juuresta
Tosin,autolla kun ajoi 100kilometriä,niin sulake paloi jälleen!
Virtapiirikaaviota kun lukee niin tuo sulake on on moottorin ohjainlaitteen releen sulake.
Millähän tuosta pääsis eteenpäin?
Tarviiko vaan kytkeä testeri autoon kiinni ja ajaa edestakaisin ja seurata yksitellen noita antureita joista antaa katkoksen sulakkeen palamisen jälkeen.
Josko siitä pääsis jyvälle
Sulake paloi muuten ihan normitilanteessa,tasakaasulla ajettaessa n.70km/h ja hyväkuntoisella tiellä.Kesken ajon syttyi Coolant Visit Workshop.
Kiertovesipumpusta on vikakoodi yhden ohjainlaitteen vikamuistissa ja se palaa sinne hetken ajon jälkeen.
Eihän se vika ollut kuin yhdessä sulakkeessa,paikalla 54....Sen kun uusi niin flekti sammui ja vikakoodit sai tyhjennettyä ja tehot tuli takaisin!
Tyhmänä kun en tarkastanut sulakkeitta valokynällä,niin sen ois huomannut heti,päällepäin näytti ehjältä,mutta olikin palanut ihan juuresta

Tosin,autolla kun ajoi 100kilometriä,niin sulake paloi jälleen!
Virtapiirikaaviota kun lukee niin tuo sulake on on moottorin ohjainlaitteen releen sulake.
Millähän tuosta pääsis eteenpäin?
Tarviiko vaan kytkeä testeri autoon kiinni ja ajaa edestakaisin ja seurata yksitellen noita antureita joista antaa katkoksen sulakkeen palamisen jälkeen.
Josko siitä pääsis jyvälle

Sulake paloi muuten ihan normitilanteessa,tasakaasulla ajettaessa n.70km/h ja hyväkuntoisella tiellä.Kesken ajon syttyi Coolant Visit Workshop.
Kiertovesipumpusta on vikakoodi yhden ohjainlaitteen vikamuistissa ja se palaa sinne hetken ajon jälkeen.