Huoltolaskurin nollaus SLK 350

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Huoltolaskurin nollaus SLK 350

Viesti Kirjoittaja slk10 »

Hei!

Onko kenelläkään tietoa, miten saa nollattua SLK 350:n (vm. 2005) huoltolaskurin? Tarkoitus on vaihtaa itse kaikki nesteet ja suodattimet tuontiautoon, joten laskuri olisi hyvä nollata.
tempera
Mersumies
Mersumies

Re: Huoltolaskurin nollaus SLK 350

Viesti Kirjoittaja tempera »

Sanna kirjoitti:Hei!

Onko kenelläkään tietoa, miten saa nollattua SLK 350:n (vm. 2005) huoltolaskurin? Tarkoitus on vaihtaa itse kaikki nesteet ja suodattimet tuontiautoon, joten laskuri olisi hyvä nollata.
Tässä on kaksikin esimerkkiä.
Ensimmäinen ohjekirjasta mikä ei toiminut mun autossa.
1 kierrä avain asentoon 1
Räpellä näkyviin sivu 92
Sitten nuolinäppäimillä niin kauan kunnes tulee näkyviin huoltonäyttö.
Paina R näppylää n 2 sek.
Monitoiminäytössä on kysymys:
DO YOY WANT TO RESET SERVICE INTERVAL? CONFIRM BY PRESSING R
Paina näppäintä R uudelleen niin huoltonäyttö nollaantuu.

Toinen konsti mikä toimi mulla:
1: Sammuta auto ja sulje ovet
2: Avain virtalukkoon ja väännä asentoon 2
3: Heti perään paina kaksi kertaa näppäintä 0 tai R mittariston vasemmassa reunassa alimpana
4: Väännä avain nolla-asentoon
5: Paina "0" tai R näppäin pohjaan ja pidä se siellä
6: Väännä taas virta asentoon kaksi
7: Odota noin 10 sek koko ajan "0" nappia painaen ja odota piippausta
8: Piippauksen jälkeen mittari näyttää lukemaa 20000 tuh jolloin nollaus on tapahtunut
9: Vapauta "0" näppäin ja väännä avain nolla asentoon.
10: Käynnistä auto normaalisti. Piippausta ei pitäisi enää kuulua.
Jossain mallissa nollausnappi on 0 ja mulla se on R
Huolellisesti kun tekee ton homman niin pitäisi onnistua.
Vastaile miten onnistui!
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiitos. Odottelen vielä uusia automaattiöljyjä ennen kuin voin käynnistää auton ja nollata huoltolaskurin, mutta ilmoittelen sitten, miten onnistui. :-)
tempera
Mersumies
Mersumies

Sanna kirjoitti:Kiitos. Odottelen vielä uusia automaattiöljyjä ennen kuin voin käynnistää auton ja nollata huoltolaskurin, mutta ilmoittelen sitten, miten onnistui. :-)
Mun mielestä on liian pitkä toi 20tuh huoltoväli. Itse vaihdan öljyt ja suodattimet Syksyllä ja keväällä. Nollailen huoltonäytön sitten kun se herjaa. Raitisilmasuodatin kannattaisi myös vaihtaa. Vaihdoin Tähän E320cdi malliin sen itse. Otti aikaa 10 min.
Sinähän pystyt sitten tekemään lähes kaikki huollot itse kun on hyvät tilat ja asentajille riittää kiteen kirkasta.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Minä ajattelin vaihdattaa öljyt kerran vuodessa, kun minulla tulee todella vähän ajoa. Eikö ole paras nollata huoltomittari joka kerta, kun vaihtaa öljyt?

Se on muuten niin, että suutarin lapsilla ei ole kenkiä. ;-)
tempera
Mersumies
Mersumies

Sanna kirjoitti:Minä ajattelin vaihdattaa öljyt kerran vuodessa, kun minulla tulee todella vähän ajoa. Eikö ole paras nollata huoltomittari joka kerta, kun vaihtaa öljyt?

Se on muuten niin, että suutarin lapsilla ei ole kenkiä. ;-)
Siellä ajotietokoneessa on ohjelmoituna se huoltoväli. Se ilmoittelee kyllä itsestään ja voi sen ottaa näyttöönkin. Esim mulla on seuraavaan
A huoltoon 8200km. Mulla se antaa merkkejä itsestään kun huolto on noin 1000 km päässä. Jos ajaa paljon niin se saattaa ilmoittaa 1000km ja kaksi viikkoa. Aina kun käynnistää auton niin näyttöön tulee iso jakari ja sen alle teksti. Näytössä ei ole mitään nollaamista ennen sitä varoitusta.

Sulla on sitten pieni perhe kun auto on kahden hengen
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Pitäänee sitten vasta nollata, kun tulee ilmoitus huollosta. Minä ajattelin, että siinä vaiheessa pitää nollata, kun vaihdetaan öljyt, jottei mene laskurin laskut sekaisin.

Joo minulla on vain kaksi autoa, ja molemmat ovat kaksipaikkaisia avoautoja. Tällä SLK:lla meinaan ajaa myös talvella.
tempera
Mersumies
Mersumies

Sanna kirjoitti:Pitäänee sitten vasta nollata, kun tulee ilmoitus huollosta. Minä ajattelin, että siinä vaiheessa pitää nollata, kun vaihdetaan öljyt, jottei mene laskurin laskut sekaisin.

Joo minulla on vain kaksi autoa, ja molemmat ovat kaksipaikkaisia avoautoja. Tällä SLK:lla meinaan ajaa myös talvella.
Autohan on sinun ja kun laitat kilometrimäärän ylös kun teet öljynvaihdon niin osaat seurata. Se ajotietokone ei tiedä mitä sillä autolle teet se vaan ilmoittelee määrätyn ajan tai matkan jälkeen. Onko sulla koneen ilmansuodattimessa likaisuuden ilmaisin? 2 paikkanen auto on siitä hyvä ettei tarvi kuskata turhia porukoita.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ajattelin, että huoltotietokone "haistelee" öljyn laatua ja ilmoittaa vaihdosta, kun se on riittävän "likaista". Oletko varma, että se vain lukee ajokilometrejä?

Tuohon en osaa sanoa, onko ilmansuodattimessa likaisuudentunnistin.

Jep, kaksipaikkaisella olen pärjännyt toistaiseksi loistavasti.
tempera
Mersumies
Mersumies

Sanna kirjoitti:Ajattelin, että huoltotietokone "haistelee" öljyn laatua ja ilmoittaa vaihdosta, kun se on riittävän "likaista". Oletko varma, että se vain lukee ajokilometrejä?

Tuohon en osaa sanoa, onko ilmansuodattimessa likaisuudentunnistin.

Jep, kaksipaikkaisella olen pärjännyt toistaiseksi loistavasti.
Jos on likaisuudentunnistin niin se on siinä suodatinkotelon päällä. Se on sellainen pyöreä missä on valkoinen sektori ja kun se alkaa kääntyä punaiselle niin on aika vaihtaa suodatin. Eipä toi ajotietokone vielä varmaan niin hieno ole että haistelisi öljyt ja ilmoittaisi kun öljy on tarpeeksi likaista. Saksalainen insinööri kyllä keksii kaikennäköistä mutta en jaksa ihan uskoa tuohon Se huoltonäyttöhän on yhteydessä mittareihin ja sieltä se sen tiedon ottaa. Jos löytyy joku viisaampi niin tulkoot esille.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ajo tietokone laskee "öljyn likaisuuden/vaihto tarpeen"
sen Öljyn luokituksen mukaan mikä sille on ilmoittetu, mootorinkuormituksen, ajotavan ja sen milloin huolto on viimeksi kuittatu km/kulunut aika,
myös huolto välin ilmoituksen saa säädetyä

jos autolla tulee vähän ajoa kannattaa mootorin öljyt vaihtaa syksyllä ja keväälä

huolto välin laskimen voi hyvin kuitatta vaikka aina öljyn vaihdon jälkeen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

Se on tietysti osaltaan ikuisuuskysymyskin tuo öljynvaihtoväli. Toiset ovat aivan varmoja, että autovalmistajien ilmoittama 20tkm tai 30tkm/x vuotta on raakasti liikaa, toiset taas pitävät selvänä, että valmistajan ilmoittaman vaihtovälin voi ajaa.
Olen omien autojen kohdalla neljän eri merkin huolloissa käynyt pitkiäkin keskusteluita siitä miten asia on. Audin, BMW:n, Mersun ja Porschen huollot ovat kaikki yhtä mieltä siitä, että kun öljyt ovat laativaatimuksiltaan ne mitä valmistaja edellyttää, niin ei ole mitään syytä, miksei ne öljyt kestäisi mainiosti valmistajan ilmoittamia vaihtovälejä.
En keksi yhtään järkevää syytä, miksi jokaisen automerkin edustaja vakuuttaa, että vaihtoväliin voi luottaa, jos siihen ei tosiaan voisi luottaa?! Jos olisi pienikin mahdollisuus sille, että ilmoitetun vaihtovälin noudattaminen aiheuttaisi ongelmia moottorissa, sieltä varmasti suositeltaisiin lyhyeämpää vaihtoväliä. Olisihan se myös korjaamon etu = enemmän öljynvaihtoja = enemmän tuloja huoltopuolelta.
Ainoa tilanne, missä minulle on suositeltu huolto-ohjelmasta poikkeavaa vaihtoväliä, on se jos autolla ajetaan enemmälti reipasta rata-ajoa.

Joskus kuvittelin itsekin, että 30tkm on raakasti liikaa samoilla öljyillä..en kuvittele enää.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

jva kirjoitti:Se on tietysti osaltaan ikuisuuskysymyskin tuo öljynvaihtoväli. Toiset ovat aivan varmoja, että autovalmistajien ilmoittama 20tkm tai 30tkm/x vuotta on raakasti liikaa, toiset taas pitävät selvänä, että valmistajan ilmoittaman vaihtovälin voi ajaa.
Olen omien autojen kohdalla neljän eri merkin huolloissa käynyt pitkiäkin keskusteluita siitä miten asia on. Audin, BMW:n, Mersun ja Porschen huollot ovat kaikki yhtä mieltä siitä, että kun öljyt ovat laativaatimuksiltaan ne mitä valmistaja edellyttää, niin ei ole mitään syytä, miksei ne öljyt kestäisi mainiosti valmistajan ilmoittamia vaihtovälejä.
En keksi yhtään järkevää syytä, miksi jokaisen automerkin edustaja vakuuttaa, että vaihtoväliin voi luottaa, jos siihen ei tosiaan voisi luottaa?! Jos olisi pienikin mahdollisuus sille, että ilmoitetun vaihtovälin noudattaminen aiheuttaisi ongelmia moottorissa, sieltä varmasti suositeltaisiin lyhyeämpää vaihtoväliä. Olisihan se myös korjaamon etu = enemmän öljynvaihtoja = enemmän tuloja huoltopuolelta.
Ainoa tilanne, missä minulle on suositeltu huolto-ohjelmasta poikkeavaa vaihtoväliä, on se jos autolla ajetaan enemmälti reipasta rata-ajoa.

Joskus kuvittelin itsekin, että 30tkm on raakasti liikaa samoilla öljyillä..en kuvittele enää.
Just ton takia on tärkeetä että se systeemi tietää mitä öljyä siellä on

ja raskaat/poikeavat ajoolosuhtet kisakäytö pätkäajo tms,
pitkät seisotukset kondesoivissa olissa on niitä syitä milloin kannatta väliä tihentää/mutten ajankohtaa harkita millon vaihtelee
MA-PE 17-21
;)

DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sanna kirjoitti:Ajattelin, että huoltotietokone "haistelee" öljyn laatua ja ilmoittaa vaihdosta, kun se on riittävän "likaista". Oletko varma, että se vain lukee ajokilometrejä?
CLK:ta en ole katsonut mutta kyllä esim. 211:ssä on anturi joka pystyy mittaamaan öljyn laatuarvoja. Yksityiskohdista kiinnostuneet voi etsiä vaikka dokkarin GF1840P2000KE.

Uudemmista tuo laaduntarkkailu taitaa olla pudotettu pois samalla kun huolto-ohjelmaa on yksinkertaistettu. Esim. 212:ssahan on huolto vuoden välein, en muista onko kilometriraja kiinteä.
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

CDI203 kirjoitti: Just ton takia on tärkeetä että se systeemi tietää mitä öljyä siellä on

ja raskaat/poikeavat ajoolosuhtet kisakäytö pätkäajo tms,
pitkät seisotukset kondesoivissa olissa on niitä syitä milloin kannatta väliä tihentää/mutten ajankohtaa harkita millon vaihtelee
Nimenomaan näin!

Sillä mitä ilmeisimmin on nykyään aikaisempaa enemmän väliä, mitä öljyä sinne koneeseen laittaa. Joskus 20v sitten riitti melkein se, että aine oli ylipäätään öljyä, tänä päivänä öljyllä ja öljyllä on eroa ja vaikka molemmat öljyt olisivat hyviä, sekään ei vielä takaa, että sama hyvä öljy on hyvää öljyä kaikissa moottoreissa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Karski
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Karski »

Hieman samanlaisessa tilanteessa laitoin kuukausi sitten kyselyn oman SLK:ni huollosta http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=89343 mutta jatketaan nyt tässä topicissa, kun kysymykseni taisivat olla vähän turhan tarkasti muotoiltuja saadakseen vastauksia. :(

Vastaako ajotietokoneen kehoittamien nesteiden ja (tarvike)varaosien vaihto ja laskurin resetointi käytännössä merkkihuoltoa, vai millainen painoarvo kannattaa käytännössä asettaa merkkihuollon softapäivityksille, koeajolle, service bulletineille ja muulle "sisäpiirin tiedolle"?
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

Karski kirjoitti: millainen painoarvo kannattaa käytännössä asettaa merkkihuollon softapäivityksille, koeajolle, service bulletineille ja muulle "sisäpiirin tiedolle"?
Minä näkisin tuon asian niin, että riippuu lähes täysin paikasta jossa autoaan merkkihuollossa käyttää ja silloinkin vielä hiukan siitä, kuka/ketkä henkilöt auton huoltavat. Tietysti softapäivitykset jne eivät niinkään riipu paikasta,saati henkilöistä, mutta koeajot ja "sisäpiirin tiedot" riippuvat.
Kun huollon koeajoineen suorittaa motivoitunut, kokenut ja ammattitaitoinen kaveri, on huolto mielestäni juuri "sisäpiirin-/hiljaisen tiedon" takia hintansa arvoinen. Jos taas tekijä on hiukan huonosti motivoitunut "kesäpoika", niin rahat menee hukkaan..
Vasta nykyisen automerkkini, kohdalla olen päässyt tutustumaan siihen, mitä se tarkoittaa kun huollon väki on motivoitunutta, erittäin osaavaa, ammattitaitoista ja "sisäpiirin-/ hiljaisen tiedon" hallinta on hyvää.
Se on mielestäni todella hintansa arvoista silloin.

Valitettavasti taitaa kuitenkin olla niin, että esim Mersuja huolletaan niin monissa huoltopisteissä ja niin monenlaisten ihmisten toimesta, että jokainen huoltopiste, saati jokainen niissä töissä oleva ei edes voi olla äärimmäisen motivoitunut ja hyvin ammattitaitoinen siinä mitä tekee. Myös työtahti on varmasti Mersuhuolloissa usein sitä luokkaa, että sekin aiheuttaa omia haasteitaan tällä saralla.
- Porsche Cayman S-
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ei onnistunut vielä huoltomittarin nollaus. Kokeilin molempia mersumiehen ohjeita. Pikkuisen hankaloittaa myös saksankielinen valikko. Jälkimmäistä vaihtoehtoa kokeillessa näytössä ei tapahdu mitään.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Sanna kirjoitti:Ei onnistunut vielä huoltomittarin nollaus. Kokeilin molempia mersumiehen ohjeita. Pikkuisen hankaloittaa myös saksankielinen valikko. Jälkimmäistä vaihtoehtoa kokeillessa näytössä ei tapahdu mitään.
Eikö kannattaisi vaihtaa mittariston kieli sopivammaksi?

Entä tämä:
Ensin kaikki luukut kiinni (ovet, konepelti ja takaluukku) ja sitten:
http://www.startekinfo.com/StarTek/outs ... DocId=9517
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kun saisinkin vaihdettua kielen englanniksi. :-/

Pääsin jonnekin huoltovälikköön, jossa oli "Service 6" ja sitä pienempiä Service-lukuja. Ilmeisesti poistin alkupäästä lukuja, mutta en tajunnut katsoa, mikä oli alun perin pienin luku. Nyt siellä on "Service 4" pienin. Olenkohan oikeilla jäljillä? Mitähän nuo Servicet mahtavat olla, ovatkohan määräaikaishuoltoja?
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiitos ohjaista, Asiantuntija. Kokeilenpa heti tuota! :-)
tempera
Mersumies
Mersumies

Sanna kirjoitti:Kiitos ohjaista, Asiantuntija. Kokeilenpa heti tuota! :-)
Aina voit viedä Vehon pojille nollattavaksi. Ne huoltonumerot tarkoittaa huoltohommia eli mitä kulloinkin pitäisi tehdä. Ne taas löytyvät huoltokirjasta jos sulla semmoinen on. Senkin saa Veholta suomenkielisenä. Tarkoitin huoltokirjaa enkä auton ohjekirjaa. Mulla on onneksi vaan A ja B huolto.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

En luovuta näin vähällä ;-) Pääsin jo öljylaatuihin asti. Mikähän niistä pitää valita: Standard, 229.3 vai 229.5?

Onko mahdollista, että poistin Service 3:n tai Service 4:n? Helpottaisi, kun saisin näyttöön englanninkielisen valikon. Jossain näkymässä nimittäni näkyy nyt vain Service 5:stä ylöspäin olevia huoltoja.

Service 3:ko minun täytyy joka tapauksessa vahvistaa?
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

On minulla ohjekirja, tosin saksankielinen. Koulusaksalla saan siitä jotain selkoa, mutta kaikkea en ymmärrä.

Mersumies, mikä on A ja mikä B huolto?
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija

A/B huolto on vanhemmissa ja tarkoitavat huoltojen eri laajuuksia
kielen saat vaihdettu sieltä valikoista(taisi olla jossain valikon auto tai instrumentin alla osassa asetukset) jos ei huolto näyttö asetu/nollanu/kieli vaihdu ja satut etelä Suomessa kurvailemaan niin kurvaa pihaan pistetään
tolla *:rila asetukset kohdallen
MA-PE 17-21
;)

tempera
Mersumies
Mersumies

CDI203 kirjoitti:A/B huolto on vanhemmissa ja tarkoitavat huoltojen eri laajuuksia
kielen saat vaihdettu sieltä valikoista(taisi olla jossain valikon auto tai instrumentin alla osassa asetukset) jos ei huolto näyttö asetu/nollanu/kieli vaihdu ja satut etelä Suomessa kurvailemaan niin kurvaa pihaan pistetään
tolla *:rila asetukset kohdallen
:idea: Sulla ei pitäisi olla vielä mitään nollattavaa. Kun pistää virrat päälle niin näyttöön tulee viesti esim SERVICE 1 jne. Jos ei tule mitään niin ei ole mitään nollailtavaakaan. Näin se ainakin toimii mulla että tulee iso jakarin kuva ja teksti Service A tai B. Sitten vasta voin nollata sen. Tekstit huoltonäytöössä mulla on englanniksi. Auto on Ns Suomi auto.
:lol: :lol: :lol: Kyllä se vielä iloksi muuttuu :P :P :P
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Sanna kirjoitti:On minulla ohjekirja, tosin saksankielinen. Koulusaksalla saan siitä jotain selkoa, mutta kaikkea en ymmärrä.
Onhan sulla englanninkielinenkin ohjekirja, suomenkielinenkin. Eikös tämä ollut R171 ja sille on ohjekirja on netissä:
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... lash8.html
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Sanna kirjoitti:En luovuta näin vähällä ;-) Pääsin jo öljylaatuihin asti. Mikähän niistä pitää valita: Standard, 229.3 vai 229.5?

Onko mahdollista, että poistin Service 3:n tai Service 4:n? Helpottaisi, kun saisin näyttöön englanninkielisen valikon. Jossain näkymässä nimittäni näkyy nyt vain Service 5:stä ylöspäin olevia huoltoja.

Service 3:ko minun täytyy joka tapauksessa vahvistaa?
Siis jos moottorin öljyt ja suodatin on vaihdettu niin huoltokohde kolmonen on suoritettu ja öljyn laadun kohdalle laitetaan 229.3 jos moottorin on laitettu öljyä joka ei täytä 229.5-vaatimusta (täyttää tietenkin 229.3:n) ja jos on laitettu 229.5 öljyt niin sitten se valinta. Vaihtoväli asettuu valinnan mukaan.

Mutta kyllä nuo muutkin huoltokohteet pitäisi tehdä samalla kertaa ja sitten nollata kaikki kohteet. Tulikohan ne jo nollatut numerot merkattua ylös?
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiitos suomenkielisen ohjekirja linkistä! :-) Täytyykin perehtyä siihen illalla.

Jihuu, löysin huoltovihkosta, mitä missäkin huollossa tulee tehdä (service 1, 2, 3 jne). Täytyykö tarkistaa, että teimme kaikki service 3:n vaatimat toimenpiteet, jotta voin nollata sen.

Eli onko idea lyhyesti ja ytimekkäästi se, että kun joku noista huolloista on tehty, se käydään "vahvistamassa"? Eli tarkoittaako vahvistus ko. huollon (1, 2, 3 jne) nollausta vai tapahtuuko jollain muulla tapaa?

Mielellään nollaisin laskurin silloin kun huolto on suoritettu enkä vasta sitten, kun tulee huoltovaroitus. Toin autoni Saksasta huhtikuussa ja halusin vaihdattaa siihen kaikki suodattimet ja öljyt (pois lukien peräöljyt) mahdollisimman pian. Seuraavat huollot tehdään sitten, kun kilometrit tai aika niin vaativat.
tempera
Mersumies
Mersumies

Sanna kirjoitti:Kiitos suomenkielisen ohjekirja linkistä! :-) Täytyykin perehtyä siihen illalla.

Jihuu, löysin huoltovihkosta, mitä missäkin huollossa tulee tehdä (service 1, 2, 3 jne). Täytyykö tarkistaa, että teimme kaikki service 3:n vaatimat toimenpiteet, jotta voin nollata sen.

Eli onko idea lyhyesti ja ytimekkäästi se, että kun joku noista huolloista on tehty, se käydään "vahvistamassa"? Eli tarkoittaako vahvistus ko. huollon (1, 2, 3 jne) nollausta vai tapahtuuko jollain muulla tapaa?

Mielellään nollaisin laskurin silloin kun huolto on suoritettu enkä vasta sitten, kun tulee huoltovaroitus. Toin autoni Saksasta huhtikuussa ja halusin vaihdattaa siihen kaikki suodattimet ja öljyt (pois lukien peräöljyt) mahdollisimman pian. Seuraavat huollot tehdään sitten, kun kilometrit tai aika niin vaativat.
Mulla ei taphdu mitään näytössä ennen varoitusta. Sinun autosta en tiedä. Kuten aiemmin sanoin auto on sinun ja tiedät nyt mitä sille on tehty niin nollaa ne varoitukset sitten kun niitä tulee. :P
:idea: Katselin tota edellistä viestiä missä on nollausohjeet huoltonäyttöön. Jos ne on sinun autoosi niin ovat mahdollisimman yksinkertaisia. Siinä sanottiinkin että nollaa kun se ja se huolto on tehty. :idea:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Vastaa Viestiin