Apua vian etsintään? C200 cdi classic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juusohou
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 01.07.2010 19:28

Apua vian etsintään? C200 cdi classic

Viesti Kirjoittaja juusohou »

Moro kaikille!

Mulla on tollanen c200 cdi classic 2.2l ja siin toi startti vähä kenkkuilee... Välillä käynnistyy laakista, mutta useimmiten käy näin:
Ensimmäinen käynnistyskerta: Auto starttaa ja käy, sammuu myös hyvin nopeasti.
Toinen kerta: Auto starttaa, mutta ei lähde käyntiin.
Kolmas kerta: Auto lähtee käyntiin.

Onko kellään hajua, missä vika voisi olla? Starttimoottori? virtalukon jousi? ja tietoa paljonko korjaus maksaa noin. Tai voiko korjauksen suorittaa itse. Jos jollain samanlaisia kokemuksia olisi kaikki info hyvin tervetullutta.

Lisätään tähän vielä, että onko tietoa paljonko maksaa avaimen koodaus?


Kiitän näin etukäteen!
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tuskin vika startissa jos pyörittää? Oisko sillä polttoaineen saanti ongelmia? Vaikuttaako onko kone kylmä/kuuma? Suutin ohivuoto sopii myös tuohon vikaan kyllä myös. Tuolta jotakin:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57352
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Apua vian etsintään? C200 cdi classic

Viesti Kirjoittaja tempera »

juusohou kirjoitti:Moro kaikille!

Mulla on tollanen c200 cdi classic 2.2l ja siin toi startti vähä kenkkuilee... Välillä käynnistyy laakista, mutta useimmiten käy näin:
Ensimmäinen käynnistyskerta: Auto starttaa ja käy, sammuu myös hyvin nopeasti.
Toinen kerta: Auto starttaa, mutta ei lähde käyntiin.
Kolmas kerta: Auto lähtee käyntiin.

Onko kellään hajua, missä vika voisi olla? Starttimoottori? virtalukon jousi? ja tietoa paljonko korjaus maksaa noin. Tai voiko korjauksen suorittaa itse. Jos jollain samanlaisia kokemuksia olisi kaikki info hyvin tervetullutta.

Lisätään tähän vielä, että onko tietoa paljonko maksaa avaimen koodaus?


Kiitän näin etukäteen!
:idea: Ootko aatellut että sulla saattaa löpöt valua takaisin tankkiin eli jossain saattaa O rengas vuotaa. Silloin on käynnistysvaikeuksia. Miten auto on parkissa. Jon on nokka hiukan alaspäin niin ei tapahdu mitään mutta toisin päin niin saattaa löpöt valua takaisin.
Avaimen koodaus ei maksa kai mitään jos sulla on avain. Veholla laittoivat mun uuden avaimen virtalukkoon 45 minutiksi niin se koodaus oli siinä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Minä voisin lyödä jotain likoon suutinvian puolesta.
juusohou
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 01.07.2010 19:28

Viesti Kirjoittaja juusohou »

kuumana ainakin tuntuu että lähtee aina ekalla. Jos taas auto seisoo 30-60min täytyy jälleen startata monta kertaa. Itse olen aika palikka autojen korjauksen kanssa, mutta kaverit osaa laittaa, joten info "tee se itse remontin" kannattavuudesta olisi myös kiva kuulla :D.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

No mun autossa vastaava vika korjaantui uusilla 0-renkailla niihin läpinäkyviin polttoaineputkiin. Maksavat kait euron kipale veholla ja helpot vaihtaa itse vaikka jotkut letkut hieman tiukassa. Niistä voisi ainakin aloittaa koska helppoa ja halpaa ja melko yleinen ongelma jossain vaiheessa.
W203CDI
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Laittaisin melkein rahani likoon ilmavaivojen puolesta :D
O-renkaat uusiksi tai koko putket niinkuin Hanta tuossa totesikin!
ML W164
juusohou
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 01.07.2010 19:28

Viesti Kirjoittaja juusohou »

ja sitten kun joku vielä kertoo tälle idiootille letkun nimen mihin ne O-renkaat tarvitaan :oops: ... tampereen vehon mukaan siellä menee semmonen 50 putkea? vai tarvisiko se tarkistaa jotenkin? :oops:
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

No ollaanpa Tampereella tietämättömiä jos kerran polttoaineputkien o-renkaista puhutaan. Suodattimen ja polttoainepumpun välinen putki, polttoainepumpun ja korkeapainepumpun välinen putki ja oli joitain muitakin, mutta ne vihreät o-renkaat on kaikissa samanlaiset. Yhteensä kait 8 rengasta, mutta ne sammuttimen ja korkeapainepumpun väliset (2) ei kait yleensä vuoda ja ovat hiukan hankalammat vaihtaa.
W203CDI
Vastaa Viestiin