Huoltolaskurin nollaus SLK 350

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tempera kirjoitti: Mulla ei taphdu mitään näytössä ennen varoitusta. Sinun autosta en tiedä. Kuten aiemmin sanoin auto on sinun ja tiedät nyt mitä sille on tehty niin nollaa ne varoitukset sitten kun niitä tulee. :P
:idea: Katselin tota edellistä viestiä missä on nollausohjeet huoltonäyttöön. Jos ne on sinun autoosi niin ovat mahdollisimman yksinkertaisia. Siinä sanottiinkin että nollaa kun se ja se huolto on tehty. :idea:
Ei tässä SLK:ssakaan varmaan mitään yksittäisiä huoltovaroituksia tule ennen oikeata huollon ajankohdan lähestymistä. Normaalisti pitäisi odottaa että se "huoltomääräys" tulee näyttöön ja sitten tehdään kaikki auton osoittamat huoltotoimenpiteet.

Tässä taisi olla kyse siitä että aiemmasta huoltohistoriasta ei ollut täyttä varmuutta tms. jolloin uusi omistaja haluaa varmistaa että öljyt sun muut on varmasti kunnossa. Itse olisin tuossakin tilanteessa tehnyt kaikki huoltovalikon osoittamat huoltotoimenpiteet kerralla ja nollannut koko huoltonäytön uutta normaalia huoltoperiodia varten. Mutta tietenkin tämä on vähän makuasia ja omalle autolle saa tehdä mitä haluaa.
slk10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja slk10 »

Jos monitoiminäytössä näkyvät kokonaisajokilometrit, onko alla oleva luku trippimittarin lukema? Ja milloin näytössä näkyvät kilometrit, jotka kertovat, paljonko seuraavaan huoltoon on matkaa?

Minulla on pieni epäilys, että saatoin onnistua nollaamaan nro 3 huoltolaskurin, mutta en ole aivan varma asiasta.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sanna kirjoitti:Jos monitoiminäytössä näkyvät kokonaisajokilometrit, onko alla oleva luku trippimittarin lukema? Ja milloin näytössä näkyvät kilometrit, jotka kertovat, paljonko seuraavaan huoltoon on matkaa?

Minulla on pieni epäilys, että saatoin onnistua nollaamaan nro 3 huoltolaskurin, mutta en ole aivan varma asiasta.
Jos SLK:n ohjekirjasta oikein luin niin autossa on vähän poikkeuksellisesti mittariston yläreunassa kokonaiskilometrit ja sen alla trippimittari. Trippimitarin kyllä erottaa huoltonäytöstä siitäkin että trippi laskee kilometrin lisää kun autolla ajaa kilometrin kun huoltonäyttö laskee kilometrejä alaspäin (saattaa näyttää aikaakin).

Huollon "due date" saadaan ohjekirjan mukaan seuraavasti näkyville (voi näyttää aikaa tai ajomäärää seuraavaan huoltoon):

http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... 1177.shtml
Vastaa Viestiin