Avaimessa on infrapunalähetin, jota osoittamalla kuskin puolen ovenkahvan neliömäiseen "vastakappaleeseen" tulisi autoa lukittaessa myös avoimet ikkunat ja kattoluukku sulkeutua. Vaan ei sulkeudu. Eikä toimi toisinpäinkään - ei siis avaudu. Infrapuna toimii avaimen päässä ja avainta painettaessa kuuluu jo lukitun oven sisältä (?) releen naksahtelua. Näin suvella saattaa ikkuna/kattoluukku jäädä vahingossa auki, vaikka ovet ovatkin lukossa. Onpa sitten voron helppo ovet avata - käsi avoimesta ikkunasta sisään jne
Mistähän kiikastaa - onko kokemuksia? Jospa vielä mahdollinen korjauspaikkakin olisi tiedossa!
Kauanko olet pitänyt lukitusnappia pohjassa avaimesta? Eli kun painat avaimesta ovet lukkoon, pidä nappia pohjassa, sitten vilkut vilkkuvat 3 kertaa, menee vielä noin 2 sekuntia ja sitten menee ikkunat kiinni. Pidä siis KOKO AJAN avaimesta nappia pohjassa ja irroita vasta kun ikkunat kiinni tai auki.
sepi10 kirjoitti:Avaimessa on infrapunalähetin, jota osoittamalla kuskin puolen ovenkahvan neliömäiseen "vastakappaleeseen" tulisi autoa lukittaessa myös avoimet ikkunat ja kattoluukku sulkeutua. Vaan ei sulkeudu. Eikä toimi toisinpäinkään - ei siis avaudu. Infrapuna toimii avaimen päässä ja avainta painettaessa kuuluu jo lukitun oven sisältä (?) releen naksahtelua. Näin suvella saattaa ikkuna/kattoluukku jäädä vahingossa auki, vaikka ovet ovatkin lukossa. Onpa sitten voron helppo ovet avata - käsi avoimesta ikkunasta sisään jne
Mistähän kiikastaa - onko kokemuksia? Jospa vielä mahdollinen korjauspaikkakin olisi tiedossa!
Mitenkähän oletat lasien sulkeutuvan kun puhut vorojen sisään pääsystä? Lasit ei sulkeudu mitenkään automaattisesti vaan liikkuvat auki tai kiinni niin pitkään kun avaimen nappia sopivaan suuntaan painetaan.
Kiinni laitettaessa ovet pitää yleensä lukita ensin ja sitten pitkään painamalla lasit sulkeutuvat. Tuo toiminto ei toimi jos laseja ei ole synkattu. Toimiiko lasien avautuminen/sulkeutuminen oven näppäimestä kertapainalluksella? Jos tuosta kytkimestä käyttämällä lasit liikkuvat vain niin kauan kuin nappia painetaan niin lasien ääriasennon synkronointi on tekemättä ja mukavuustoiminto ei toimi.
Lasithan synkataan pitämällä nappia muutama sekunti pohjassa vielä lasin saavutettua ääriasennon.
Kiitos ystävällisistä vastauksista! Vastauksissanne mainitut "temput" olen moneen kertaan tehnyt.
"Vorojen" sisäänpääsemisellä tarkoitin sitä, JOS esim. kuskin ikkuna on auki, kun jätän auton parkkiin, niin se ei sulkeudu vaikka käytän avainta ohjeiden mukaan.
Lasit toimivat sisäpuolen kytkimillä "kertapainalluksella" ääriasentoihinsa (kiinni ja auki) asti.
Kun lukitsen oven normaalisti avaimella ja sen jälkeen painan piiiiitkääään avaimessa olevaa lukitsemissymbolia, niin vilkut vilahtavat uudelleen kolme kertaa ja jostain korin syövereistä kuuluu releen naksahdus. Tämän voi toistaa vaikka kuinka monta kertaa. Mutta ikkuna(t) jäävät auki. Perskules!
sepi10 kirjoitti:
Kun lukitsen oven normaalisti avaimella ja sen jälkeen painan piiiiitkääään avaimessa olevaa lukitsemissymbolia, niin vilkut vilahtavat uudelleen kolme kertaa ja jostain korin syövereistä kuuluu releen naksahdus. Tämän voi toistaa vaikka kuinka monta kertaa. Mutta ikkuna(t) jäävät auki. Perskules!
Varmaan IR-vastaanotin ovesta on rikki. Tuota on vähän hankala testata, kaken RF-vastaanottimesta jos ottaisi sähköt irti niin voisi testailla.
Olikos tuossa autossa IR-vastaanotin myös toisessa ovessa?
sepi10 kirjoitti:
Kun lukitsen oven normaalisti avaimella ja sen jälkeen painan piiiiitkääään avaimessa olevaa lukitsemissymbolia, niin vilkut vilahtavat uudelleen kolme kertaa ja jostain korin syövereistä kuuluu releen naksahdus. Tämän voi toistaa vaikka kuinka monta kertaa. Mutta ikkuna(t) jäävät auki. Perskules!
Varmaan IR-vastaanotin ovesta on rikki. Tuota on vähän hankala testata, kaken RF-vastaanottimesta jos ottaisi sähköt irti niin voisi testailla.
Olikos tuossa autossa IR-vastaanotin myös toisessa ovessa?
Mulla aukeaa ja menee ikkunat kiinni kun pitää avainta noin metrin päässä jommasta kummasta etuovesta missä on sensori. Edestä tai takaapäin ei onnistu. Nappia pitää painaa koko ajan. Ilmastoidussa autossa ei taas ole noita ikkunan auki jäämis ongelmia. Siinä toi toiminta on hyvä kun auto on auringossa niin voi avata kaikki ikkunat etukäteen vähäksi aikaa. Mulla luki ohjekirjassa että on tarkoituksella laitettu toiminto niin että näet varmasti ikkunan tai ikkunat mitä oot aukaisemasa tai kiinni panemassa. Esim jos vaikka vaimos on pää ikkunasta ulkona juoruumassa jollekin toiselle akalle ja vahingossa pistätkin ikkunan kiinni kauempaa niin mitä siitä seuraa. Saat ainakin olla selibaatissa seuraavan kuukauden.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Olikos tuossa autossa IR-vastaanotin myös toisessa ovessa?
Vastaanotin on vain kuskin ovessa. Saattaapi joutua astumaan Vehon ovesta. Vai olisiko tietoa tämän lajin muista osaajista, jossa käynti voisi olla edukkaampaa
sepi10 kirjoitti:
Vastaanotin on vain kuskin ovessa. Saattaapi joutua astumaan Vehon ovesta. Vai olisiko tietoa tämän lajin muista osaajista, jossa käynti voisi olla edukkaampaa
Entä jos mittautat Star testerillä ilmaiseksi jollakin foorumilaisella jos sattuu olemaan lähellä ja vaihdat osan itse jos varmistuu että IR-vastaanottimessa on vikaa?