Nyt olis niin että kaveri päätti luopua volkkarista ja haluaisi tilalle tollasen facelift SLK 230:n. perustekniikan mä kyllä tunnen mutta mites tämä C:stä poikkeava osuus? mitäs olis hyvä tarkkailla kun menee ostamaan moista?
Suurin ero on tietenkin avokatto, jonka toiminta kannattaa tarkastaa kunnolla, siis että katto menee nätisti auki ja kiinni. Katon viat voivat olla halpoja tai kalliita korjata ja etukäteen hintaa voi olla vaikea arvioida (erityisesti jos liikkeessä korjauttaa), joten jos katossa on ongelmia kannattaa auto jättää väliin.
Kannattaa katsoa tarkkaan, ettei kattomekanismi vuoda öljyjä mihinkään (erityisesti katon verhoilu etuosassa), säiliö löytyy takakontin verhoilujen alta oikealta puolelta josta voi öljytason katsoa. Kannattaa ajaa reipas lenkki katto kiinni, jotta mahdolliset nitinät ja natinat kuulee. Monesti ylimääräisiin ääniin auttaa katon tiivisteiden ja erityisesti katon lukitsevien salpojen yms. rasvaus.
Moron, naapuri hakee huomenna Vuosaaresta 2000-mallisen faceliftin, perjantaina lastattu laivaan.Hänellä oli toimeksianto Saksan suuntaan. Muutamaa autoa oli kuulemma käyty katsomassa ja tämä oli hinta/laadultaan hyvä. Ajettu vain 71 tkm ja historia selvillä. Kuvassa katon toiminnan tarkastus
Ei noissa mun käsittääkseni ole mitään erityistä tsekattavaa, tietenkin hyvä katsoa että kaikki toimii, maali on hyvä jne. eli ihan tavalliset jutut. Ei slk:ssa paljon erikoista ole muihin mersuihin verrattuna, kattokaan ei tilastojen valossa ole aiheuttanut kummempia ongelmia.
Eli normaali käytetyn tarkastus vain. Itse en oikein ymmärrä, mikä faceliftissä olisi juuri sen paremmin kuin orkkiksessa, ja värin valinnassa kandee kyllä olla tarkka. Hopea on out, liian yleinen, hailakka ja laskee hintaa. Omasta mielestäni paras ja arvokkain on smaragdinmusta (taitaa olla just tossa kuvassa), asiallinen musta nahkasisus ja vanteista noi alkuperäiset (kuvassa olevissa tosin on kehällä jotain ylimääräistä räpellystä). Makuasioita tietenkin, mutta jos aattelee pitää autoa pitkään, kandee pitäytyä klassikkotyylissä.
kuvan auto on 2004 final edition ja se on se pääasiallinen malli jota haetaan... mustana. kuvan auto on muuten myynnissä ruotsissa blocketissa alkuperäis final edition vantein... mutta se on 200K. kuuluuko tuossa kynnyksessä lukea SLK? kun tosiaan haussa olis mahdollisimman orginaali malli.
mielenkiintoista että autolla on ollu ruotsissa 0 omistajaa eli se o ilmeisesti jouluna maahantuotu eikä ole vielä siis myyty kenellekään.
Mun 97:ssa ei lue kynnyksessä noin, mutta ehkä tyyli on vaihtunut. Tuolla ei sikäli ole merkitystä, että noi kynnyslistat on ihan nostettavissa pois ja vaihdettavissa tarvittaessa.
200K:llakin ajaa, mutta on siinä eroa 230K:hon, joka kulkee tosi iloisesti. Perus-200 ilman K:ta on ihan tossu, en tiedä onko sitä edes näihin myöhempiin saanut. 2000-luvun puolella ei tainnut enää saada tyylikästä smaragdinmustaa, mutta kyllä perusmustakin minusta hyvä on.
Katsotaan muuten parikymmenen vuoden päästä (jos ikää ja terveyttä riittää), mikä oli se klassikko-slk. Veikkaan tätä ajatonta korimallia eikä seuraavaa muka-F1-keulaisen sämpylän näköistä.
no olen kyllä kans sitä mieltä että tää "vanhempi" on paljo ajattomampi. Se toinen heijhastelee vain 2000 luvun alkua ja putos jo pois muodin kärjestä.
Noi kynnyksethän ei oo tosiaan nii nuukaa, mutta kun ollaan hakemassa mahdollisimman orginaalia niin olis hyvä jos ne alkuperäiset olisi myös siis käsillä, vaikka tallin perällä.
tuli viikko sitte tuommonen 200k 04 final edition toimitettua kaverille. oli todella tyytyväinen autoon. Mukava pelihän se on ajella mutta mun mielestä se kyllä on vähä pienenlainen. moottorista sain hyvän kuvan ja bonuksena vähäruokaisuus. Veropäätöskin oli kuulema tullut tänään ja veroa pyöreät 4100€. auton hinta oli tasan 10000€ tilisiirtona (pyynti oli 119000kr) joten kai siitä jokusen tonnin säästi hakemalla ku mittarilukemakin oli varsin vähäinen, 83000km.
pikkuse oli kommervenkkejä matkalla kun helsingborg oli nii kaukana eikä ollu oikee aikaa hakea sitä sieltä, joten serkku otti auton tarkistettuaan mukaansa ja tuli työreissulla Jönkkään josta ite sitten kävin sen hakemassa tänne.
mielenkiintoista että auto on valmistettu kesällä 2003 mutta otettu käyttöön 2004.
Sergey kirjoitti:tuli viikko sitte tuommonen 200k 04 final edition toimitettua kaverille. oli todella tyytyväinen autoon. Mukava pelihän se on ajella mutta mun mielestä se kyllä on vähä pienenlainen. moottorista sain hyvän kuvan ja bonuksena vähäruokaisuus. Veropäätöskin oli kuulema tullut tänään ja veroa pyöreät 4100€. auton hinta oli tasan 10000€ tilisiirtona (pyynti oli 119000kr) joten kai siitä jokusen tonnin säästi hakemalla ku mittarilukemakin oli varsin vähäinen, 83000km.
pikkuse oli kommervenkkejä matkalla kun helsingborg oli nii kaukana eikä ollu oikee aikaa hakea sitä sieltä, joten serkku otti auton tarkistettuaan mukaansa ja tuli työreissulla Jönkkään josta ite sitten kävin sen hakemassa tänne.
mielenkiintoista että auto on valmistettu kesällä 2003 mutta otettu käyttöön 2004.
Minusta tuo hinta on vähintäänkin kohtuullinen
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..