SLK R170 hankkiminen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

SLK R170 hankkiminen?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nyt olis niin että kaveri päätti luopua volkkarista ja haluaisi tilalle tollasen facelift SLK 230:n. perustekniikan mä kyllä tunnen mutta mites tämä C:stä poikkeava osuus? mitäs olis hyvä tarkkailla kun menee ostamaan moista?

ja kuva piristää aina aihetta
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
humppakuutio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: SLK R170 hankkiminen?

Viesti Kirjoittaja humppakuutio »

Suurin ero on tietenkin avokatto, jonka toiminta kannattaa tarkastaa kunnolla, siis että katto menee nätisti auki ja kiinni. Katon viat voivat olla halpoja tai kalliita korjata ja etukäteen hintaa voi olla vaikea arvioida (erityisesti jos liikkeessä korjauttaa), joten jos katossa on ongelmia kannattaa auto jättää väliin.

Kannattaa katsoa tarkkaan, ettei kattomekanismi vuoda öljyjä mihinkään (erityisesti katon verhoilu etuosassa), säiliö löytyy takakontin verhoilujen alta oikealta puolelta josta voi öljytason katsoa. Kannattaa ajaa reipas lenkki katto kiinni, jotta mahdolliset nitinät ja natinat kuulee. Monesti ylimääräisiin ääniin auttaa katon tiivisteiden ja erityisesti katon lukitsevien salpojen yms. rasvaus.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Moron, naapuri hakee huomenna Vuosaaresta 2000-mallisen faceliftin, perjantaina lastattu laivaan.Hänellä oli toimeksianto Saksan suuntaan. Muutamaa autoa oli kuulemma käyty katsomassa ja tämä oli hinta/laadultaan hyvä. Ajettu vain 71 tkm ja historia selvillä. Kuvassa katon toiminnan tarkastus

Kuva
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 20.09.2009 22:57

Hyvä ostos

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

Ei noissa mun käsittääkseni ole mitään erityistä tsekattavaa, tietenkin hyvä katsoa että kaikki toimii, maali on hyvä jne. eli ihan tavalliset jutut. Ei slk:ssa paljon erikoista ole muihin mersuihin verrattuna, kattokaan ei tilastojen valossa ole aiheuttanut kummempia ongelmia.

Eli normaali käytetyn tarkastus vain. Itse en oikein ymmärrä, mikä faceliftissä olisi juuri sen paremmin kuin orkkiksessa, ja värin valinnassa kandee kyllä olla tarkka. Hopea on out, liian yleinen, hailakka ja laskee hintaa. Omasta mielestäni paras ja arvokkain on smaragdinmusta (taitaa olla just tossa kuvassa), asiallinen musta nahkasisus ja vanteista noi alkuperäiset (kuvassa olevissa tosin on kehällä jotain ylimääräistä räpellystä). Makuasioita tietenkin, mutta jos aattelee pitää autoa pitkään, kandee pitäytyä klassikkotyylissä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kuvan auto on 2004 final edition ja se on se pääasiallinen malli jota haetaan... mustana. kuvan auto on muuten myynnissä ruotsissa blocketissa alkuperäis final edition vantein... mutta se on 200K. kuuluuko tuossa kynnyksessä lukea SLK? kun tosiaan haussa olis mahdollisimman orginaali malli.

mielenkiintoista että autolla on ollu ruotsissa 0 omistajaa :D eli se o ilmeisesti jouluna maahantuotu eikä ole vielä siis myyty kenellekään.

LINKKI

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 20.09.2009 22:57

Kynnys

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

Mun 97:ssa ei lue kynnyksessä noin, mutta ehkä tyyli on vaihtunut. Tuolla ei sikäli ole merkitystä, että noi kynnyslistat on ihan nostettavissa pois ja vaihdettavissa tarvittaessa.

200K:llakin ajaa, mutta on siinä eroa 230K:hon, joka kulkee tosi iloisesti. Perus-200 ilman K:ta on ihan tossu, en tiedä onko sitä edes näihin myöhempiin saanut. 2000-luvun puolella ei tainnut enää saada tyylikästä smaragdinmustaa, mutta kyllä perusmustakin minusta hyvä on.

Katsotaan muuten parikymmenen vuoden päästä (jos ikää ja terveyttä riittää), mikä oli se klassikko-slk. Veikkaan tätä ajatonta korimallia eikä seuraavaa muka-F1-keulaisen sämpylän näköistä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no olen kyllä kans sitä mieltä että tää "vanhempi" on paljo ajattomampi. Se toinen heijhastelee vain 2000 luvun alkua ja putos jo pois muodin kärjestä.

Noi kynnyksethän ei oo tosiaan nii nuukaa, mutta kun ollaan hakemassa mahdollisimman orginaalia niin olis hyvä jos ne alkuperäiset olisi myös siis käsillä, vaikka tallin perällä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Jos en nyt ihan väärässä ole niin tekstit kynnyslistoihin tuli faceliftissä.

200 & 230 kompressor malleissa SLK
Kuva

320 V6
Kuva

Ja 32 AMG:ssä AMG
Kuva


Final Editionissa sama homma.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuli viikko sitte tuommonen 200k 04 final edition toimitettua kaverille. oli todella tyytyväinen autoon. Mukava pelihän se on ajella mutta mun mielestä se kyllä on vähä pienenlainen. moottorista sain hyvän kuvan ja bonuksena vähäruokaisuus. Veropäätöskin oli kuulema tullut tänään ja veroa pyöreät 4100€. auton hinta oli tasan 10000€ tilisiirtona (pyynti oli 119000kr) joten kai siitä jokusen tonnin säästi hakemalla ku mittarilukemakin oli varsin vähäinen, 83000km.

pikkuse oli kommervenkkejä matkalla kun helsingborg oli nii kaukana eikä ollu oikee aikaa hakea sitä sieltä, joten serkku otti auton tarkistettuaan mukaansa ja tuli työreissulla Jönkkään josta ite sitten kävin sen hakemassa tänne.

mielenkiintoista että auto on valmistettu kesällä 2003 mutta otettu käyttöön 2004.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Sergey kirjoitti:tuli viikko sitte tuommonen 200k 04 final edition toimitettua kaverille. oli todella tyytyväinen autoon. Mukava pelihän se on ajella mutta mun mielestä se kyllä on vähä pienenlainen. moottorista sain hyvän kuvan ja bonuksena vähäruokaisuus. Veropäätöskin oli kuulema tullut tänään ja veroa pyöreät 4100€. auton hinta oli tasan 10000€ tilisiirtona (pyynti oli 119000kr) joten kai siitä jokusen tonnin säästi hakemalla ku mittarilukemakin oli varsin vähäinen, 83000km.

pikkuse oli kommervenkkejä matkalla kun helsingborg oli nii kaukana eikä ollu oikee aikaa hakea sitä sieltä, joten serkku otti auton tarkistettuaan mukaansa ja tuli työreissulla Jönkkään josta ite sitten kävin sen hakemassa tänne.

mielenkiintoista että auto on valmistettu kesällä 2003 mutta otettu käyttöön 2004.
Minusta tuo hinta on vähintäänkin kohtuullinen ;-)

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 20.09.2009 22:57

Joo...

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

...kuulostaa hyvältä kaupalta. Vaikka sitähän ehjän SLK:n ostaminen on aina...
Vastaa Viestiin