Uusi Foorumilainen esittäytyy+pari kysymystä W211

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jukk@
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Uusi Foorumilainen esittäytyy+pari kysymystä W211

Viesti Kirjoittaja Jukk@ »

Tervehdys kaikille.

Kolmetoista vuotta on tullut osteltua vain uusia keskiluokan autoja, mutta nyt sitten siirryn käytettyyn E220 CDI:hin vm.-04, ajettu n. 90 tkm. Pääasiallinen syy vaihdokseen oli käytettyjen hinnanlasku. Alkoi houkuttaa tuollainen muutaman vuoden vanha "paremman" luokan auto uusien alemman/ylemmän keskiluokan kulkineiden sijaan.

Ikää on kertynyt muutaman vuoden vaille 50. Suunnilleen tuo viitisenkymmentä autoakin on tullut omistettua. Tallissa tulossa olevan Mersun lisäksi custom-moottoripyörä (Yamaha 1900 Midnight Star). Pyöriäkin ollut parisenkymmentä vuosien varrella.

Asuinpaikka pääkaupunkiseudun kupeessa. Perheessä vaimo ja pieni koira, molemmat tyttäret katsoneet viisaimmaksi häipyä vanhuksia häiritsemästä.

Tätä palstaa olen kiinnostuksella lukenut viikon ajan ja olen tullut vakuutuneeksi että täältä saa vastauksia mihin vaan kysymykseen joita saattaa esiin tulla. Nimimerkit tuikku ja cdi203 ovat ainakin vakuuttaneet tietämyksellään, tämä millään tavoin muita väheksymättä.

Muutama kysymyt tuohon W211 220 CDI:hin liittyen (koetin hakua käyttää, mutta en osannut ilmeisesti riittävän tarkasti yksilöidä mitä tietoa kaipaan, koska viestiketjuja tuli haulla niin paljon):

- Missä hintaluokassa tuo Ecun ohjelmointi liikkuu? Voi laittaa vaikka yv:tä, jos tuota tietoa ei ihan julkiseksi halua.

- Egr-venttiilin aiheuttamista ongelmista olen lukenut enemmänkin. Minulle tulevassa autossa on hiukkassuodatin, haittaako egr:n pois ottaminen ohjelmasta tuon suodattimen toimintaa? Entä kuinka käy katsastuksessa, eli toimiiko hiukkassuodatin sen jälkeen normaalisti? Missä hintaluokassa liikutaan tällaisessa toimenpiteessä?

Muuta ei nyt tähän ensimmäiseen viestiin tule mieleen. Kiitokset jo etukäteen vastauksista. Jatkan kiinnostavan Foorumin selailua.

Jukk@
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Terve tuloa foorumille.
Samojen asioiden parissa on joskus tullut surffailtua.
Olen omasta tyhjentänyt hiukkassuodattimen. Turbon ääni tulee kivasti esille, en muuta ole huomannut. Katsastuksessa ei ole tullut mitään ongelmia.
Egr on jonkun pirullinen keksintö jonka saa pois käytöstä uudella softalla.
Uusi parempi softa maksaa vähemmän kuin uusi EGR venttiili.
Mainitsemasi kaverit täällä foorumilla, heillä on paremmpi tieto itse softauksesta.

Täällä on juttua egr venttiilistä: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... fd0bee940f
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Vastaa Viestiin