w124 facelift
w124 facelift
noniin tervehdys kaikille munkin puolesta! (vihdoin ja viimein sain nää loginit tänne) joo, oli tässä ihan asiaakin.. kattelin tossa noita w124 facelift kuvia ja rupes kiinnostamaan pieni muokkaus omaakin vehkeeseen.. eli mistäs noita 124E:n konepeltejä sais järki hintaan? mahd. romarilta tai purkaamolta?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Kiven allahan ne Suomessa tuntuvat olevan. Etenkin järkihintaan.
Uusi raaka tarvikepeltihän maksaa käsittääkseni luokkaa 350 e.
Tuossa oli omasta "päivityksestäni" kuvia http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=3188

Tuossa oli omasta "päivityksestäni" kuvia http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=3188
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
So on Moro Mersumiehet!
Meikäläinenkin sai vihdoin noin viikon odottelun jälkeen "oikeudet" kirjoitella palstalle. Pari viikkoa meni tossa lueskellessa eri palstojen pakinoita. Ihan mielenkiintoisia ja hyödyllisiäkin juttuja tuntuu olevan.
Itse olen ollut "mersumies" jo toistakymmentä vuotta, ensin 230E -83 omistaja 9 vuotta ja nyt toi "keräilyharvinaisuus" E220 -94 on ollut kolmisen vuotta. "keräilyharvinaisuudella" tarkoitan lähinnä sitä, että tota kasvojenkohotuskoppaa ja yhtälailla tota 2,2 litrasta bensamosaa tehtiin aika vähän aikaa, vain 2-3 vuotta. Väykkäähän tuli muuten sama mosa, mutta 2,3 litrasena, tietääköhän kukaan että miksi se muuttu takas perinteiseksi kakskolmekymppiseksi? kun suoritusarvot on kuitenkin prikulleen samat?.
Toi kasvojenkohotusbuumi on kyllä ymmärrettävää, on nimittäin niin paljon paremman näköinen. Mullekkin on pari maallikkoa tullu kyseleen että "jätkä sähän ajelet Ässällä (W140)!?", keulat kun on aika lailla saman olosia. Mutta periaatteessa mä on kyllä "orkkis" linjalla eli ei pitäisi mennä näpelöimään alkuperäistä kuosia!, ostin minkä ostin ja olen ylpeä siitä!. Sitä paitsi mersumieshän tunnistaa välittömästi nää "väärennökset", koska perähän sen paljastaa!, sillä harvempi on enää vaivautunut vaihtamaan peräluukkua - sekin kun on erilainen E - mesessä.
Että tällänen avaus minulta tälle palstalle, saa kommentoida.
Meikäläinenkin sai vihdoin noin viikon odottelun jälkeen "oikeudet" kirjoitella palstalle. Pari viikkoa meni tossa lueskellessa eri palstojen pakinoita. Ihan mielenkiintoisia ja hyödyllisiäkin juttuja tuntuu olevan.
Itse olen ollut "mersumies" jo toistakymmentä vuotta, ensin 230E -83 omistaja 9 vuotta ja nyt toi "keräilyharvinaisuus" E220 -94 on ollut kolmisen vuotta. "keräilyharvinaisuudella" tarkoitan lähinnä sitä, että tota kasvojenkohotuskoppaa ja yhtälailla tota 2,2 litrasta bensamosaa tehtiin aika vähän aikaa, vain 2-3 vuotta. Väykkäähän tuli muuten sama mosa, mutta 2,3 litrasena, tietääköhän kukaan että miksi se muuttu takas perinteiseksi kakskolmekymppiseksi? kun suoritusarvot on kuitenkin prikulleen samat?.
Toi kasvojenkohotusbuumi on kyllä ymmärrettävää, on nimittäin niin paljon paremman näköinen. Mullekkin on pari maallikkoa tullu kyseleen että "jätkä sähän ajelet Ässällä (W140)!?", keulat kun on aika lailla saman olosia. Mutta periaatteessa mä on kyllä "orkkis" linjalla eli ei pitäisi mennä näpelöimään alkuperäistä kuosia!, ostin minkä ostin ja olen ylpeä siitä!. Sitä paitsi mersumieshän tunnistaa välittömästi nää "väärennökset", koska perähän sen paljastaa!, sillä harvempi on enää vaivautunut vaihtamaan peräluukkua - sekin kun on erilainen E - mesessä.
Että tällänen avaus minulta tälle palstalle, saa kommentoida.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Tuossa oli omasta "päivityksestäni" kuvia http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=3188[/quote]
Joo, oon jo muutamaan kertaan kuolannu noit sun kuvia
uskomaton muutos..
vai että 350e.. odotin viel vähä kovempaa tuomiota mut aika hintava on silti. varsinkin ku on viel kunnon alut ja alustaki ostamatta
No mut se jää sit nähtäväks mitä seuraavaks laitetaan..
Joo, oon jo muutamaan kertaan kuolannu noit sun kuvia

uskomaton muutos..
vai että 350e.. odotin viel vähä kovempaa tuomiota mut aika hintava on silti. varsinkin ku on viel kunnon alut ja alustaki ostamatta

No mut se jää sit nähtäväks mitä seuraavaks laitetaan..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
KL-varaosien hinnastossa on tuo (konepelti 7/93- E-malli TARVIKE) 350,00 euroa. Voihan hinta tuntua kovalta, kun "vanhanmallinen" 85-93 tarvikepelti samasta paikasta maksaa 190 e. Pissapojat, vaimennusmatot ym. tiivisteet saa vanhasta pellistä, mutta ainakin maski olisi vielä hankittava erikseen. Maski samasta paikasta 125 e.jarkki kirjoitti:vai että 350e.. odotin viel vähä kovempaa tuomiota mut aika hintava on silti. varsinkin ku on viel kunnon alut ja alustaki ostamatta![]()
No mut se jää sit nähtäväks mitä seuraavaks laitetaan..
Siis nämä hinnat from: http://www.kl-varaosat.fi
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Keltaisista pössseistä tms. voi hyvällä tuurilla löytyä, mutta ovat näemmä aika kysyttyä tavaraa. Pitäis hakea vaikka Saksasta ite, ni ainakin varmaan vähän paremmin löytyis, mut kustannukset... 

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
No miten ois semmonen vaihtoehto, että johonkin alan pajalle veisitte pellin laitettavaksi, annatte sepälle kuvan että tuommonen konepelti pitäs saada?
Tuo minun SEC-pelti on Lieksassa jollakin pajalla teetetty vakiopellistä. Todella hienoa jälkeä on seppä tehny, näkyvissä ei ole minkäänlaisia saumoja.
Tuo minun SEC-pelti on Lieksassa jollakin pajalla teetetty vakiopellistä. Todella hienoa jälkeä on seppä tehny, näkyvissä ei ole minkäänlaisia saumoja.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
luulis että tulee halvemmaksi kun jostain etsii sen pienen w202 pellin suikaleen ja sanoo että tee tuosta "e-lookki"Kinnunen kirjoitti:No miten ois semmonen vaihtoehto, että johonkin alan pajalle veisitte pellin laitettavaksi, annatte sepälle kuvan että tuommonen konepelti pitäs saada?
Tuo minun SEC-pelti on Lieksassa jollakin pajalla teetetty vakiopellistä. Todella hienoa jälkeä on seppä tehny, näkyvissä ei ole minkäänlaisia saumoja.

Esim. about 39 e / stücke Motonetissa.jarkki kirjoitti:Joo ne lasit ei ollu montaa kymppiä ku kävin tänää kysymässä..
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955