Vaihtuuko mesen etupenkit päittäin w202?
Vaihtuuko mesen etupenkit päittäin w202?
Kuskinpenkki alkaa olla niin linttaan istuttu, että hirvittää ja selkä jumii. Pelkääjän penkki on taas kuin pakasta vedetty. Mietin tuossa, että voiko penkkejä vaihtaa päittäin? Ruuvais penkit irti ja vaihtas niitten paikkoja siis. Onko kellään tästä kokemusta?
Hyviä vinkkejä otetaan myös vastaan, jos joku tietää kuinka nykyisen kuskinpenkin saisi ryhdiltään paremmaksi. Hajottamolta löytynee penkkejä, mutta kunto voi olla arvoitus, jos niissä ei pääse istuun ja testaan eka.
W202, 1993
Hyviä vinkkejä otetaan myös vastaan, jos joku tietää kuinka nykyisen kuskinpenkin saisi ryhdiltään paremmaksi. Hajottamolta löytynee penkkejä, mutta kunto voi olla arvoitus, jos niissä ei pääse istuun ja testaan eka.
W202, 1993
Viimeksi muokannut mantsalax, La 24.07.2010 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vaihda suosista jostain muusta merkistä ne penkit, vanhojen mersujen penkit on niin syvältä, että ei siinä suurta parannusta saa aikaan,vaikka niitä kuinka vaihtelis/parantelis... w202 omat penkit ei mielestäni ole kovin paljoa paremmat, mitä w124 omat, yhtä löysät tuntuu olevan...
itse laitoin ford scorpion penkit (siitä mulkosilmä mallista) ja nyt tuolla omalla w124 ajaa ihan ilolla 200-300 km siivuja, ihan omaksi huvikseen, kun mersun omilla penkeillä 30 km riitti aiheuttamaan halvaantumisriskin
eilenkin kävin ähtärissä (n. 100 km/1,5 h ajo) ja perillä ei selkä moittinut yhtään, mersun omilla penkeillä jo läheisellä R-kioskilla käynti sai krampit aikaan (matkaa 2 km)
itse laitoin ford scorpion penkit (siitä mulkosilmä mallista) ja nyt tuolla omalla w124 ajaa ihan ilolla 200-300 km siivuja, ihan omaksi huvikseen, kun mersun omilla penkeillä 30 km riitti aiheuttamaan halvaantumisriskin

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Minä taas en ole ikinä istunut fordissa, jossa olisi edes mitenkään siedettävät penkit. Pehmeät joo, sellaset löysät säkit, jotka eivät tue yhtään. Niin helvetin rumatkin.
Kyllä noissa facelift- korisissa w124 ja w201 penkeissä saa ihan hyvän ajoasennon. Eikä oo kyllä yhtään löysät.
EDIT: Jaa se olikin w202. No ihan jämäkät ne on senkin penkit. Muotoa niissä tosin on hiukka vähemmän, kun w124 ja w201 faceliftien penkeissä.
Kyllä noissa facelift- korisissa w124 ja w201 penkeissä saa ihan hyvän ajoasennon. Eikä oo kyllä yhtään löysät.
EDIT: Jaa se olikin w202. No ihan jämäkät ne on senkin penkit. Muotoa niissä tosin on hiukka vähemmän, kun w124 ja w201 faceliftien penkeissä.
noissa mekkereissäkin on samoissa koreissa monen tuntuisia penkkejä. vaikka nyt se 124 kori, niin vastaan on tulli ihan löysiä penkkejä, sitten ehkä jo vähän turhankin jämäköitä. mulla on toisessa autossa semmonen lössö paska, mikä tekee selän kipeeks jo alle sadan kilsan matkalla, toisessa on semmonen sopivan jämäkkä, mikä on kyllä ollu ihan hyvä. jaksaa ajaa sen mitä jaksaa. selkä ei ainakaan ala antautuun ensimmäisenä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
en minäkään aikaisemmin, mutta tuo scorpio kyllä yllätti, no onhan se ollut tietysti voorttin "huippumalli" siihen aikaan, joten kai niihin penkkeihin on vähän enemmän panostettu, kuin kansanmalleissaWhaeva kirjoitti:Minä taas en ole ikinä istunut fordissa, jossa olisi edes mitenkään siedettävät penkit. Pehmeät joo, sellaset löysät säkit, jotka eivät tue yhtään.



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Scorpiossa on tosiaan ihmeen hyvät penkit, myös siinä mulkosilmää vanhemmassa mallissa. Muuta hyvää en sitten ....napa kirjoitti:tuo scorpio kyllä yllätti, no onhan se ollut tietysti voorttin "huippumalli" siihen aikaan, joten kai niihin penkkeihin on vähän enemmän panostettu, kuin kansanmalleissaparemmat nuo scorpion penkit on istua, kuin tuossa lagunassa, jossa on mielestäni ollut tähän asti top 10 menevät penkit
audeissa on myös hyviä penkkejä "selkävikaisten" mielestä... normaali terveselkäinen ei varmasti edes osaa moittia normaali h-auton penkkejä, kun se ei mene invaliidiksi pienestä ajelusta, mutta selkävaivaiset kyllä osaa arvostaa hyvän penkin auton tärkeimmäksi ominaisuudeksi

Audin penkkejä en laittaisi mihinkään, sen verran on niillä tullut istuttua, etten ainakaan omaan mersun penkkiini vaihtaisi vaikka maksettaisiin.
Perse ei mahdu siihen pieneen koloon, mihin muka pitäisi istua. siinä sitten pönötät niin kuin vessan pöntöllä. Selkänojaan ei pysty kunnolla nojaamaan kun sen reunoissa on jotkut ihme paiseet.
Omassa mersussani noita "paiseita" pystyy onneksi napista säätelemään.
No mielipiteitä hyvästä penkistä löytyy niin monta kuin on ruumiinrakennettakin. Mutta esim. mainitut Ford Scorpio ja Saab 9000 penkit on yllättävän hyvät.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
en tiedä auttaisko mersun omiin penkkeihin se, jos ne "asentais" uudelleen
jos siis itse penkit sattuis olemaan muuten siedettävässä kunnossa...
itse mallailin nuo scorpion penkit sellaiseen asentoon, että se penkki todellakin on omien mieltymysten mukaan siinä, eikä mikään kompromissi 150 cm-210 cm kuskien kesken, kuten tehtaan jäljiltä, "reisituenkin" sain sellaiseksi, että ei puudu jalat... takapenkkiläisiltä lähti kyllä jalkatila tuossa omassa autossa penkkien asennuksen jälkeen
lapset siellä pystyy juuri istumaan, mutta aikuinen ei sinne enää mahdu...
nyt mulla on ensimmäinen h-auto -89/90 vuoden jälkeen, jolla voisin kuvitella ajavani 24 tuntia yhteen pötköön, tietysti kusitaukoja on pakko pitää ja tankata, mutta muuten voisin kuvitella ajavani tuolla suomen "päästä päähän" yhdellä istumalla... saab 99 oli joskus -91, mutta ei mun selkä sitä saabin penkkiä kestänyt, 200 km oli max. ajomatka saabin penkillä... traktorissa tuli kyllä viimekesänä istuttua 44 tuntia yhteen putkeen, joten itse istuminen ei ole ongelma, kunhan vain saa olon siedettäväksi... eli joka kesä tulee tehtyä muutama "rautaperse ajo", mutta traktorilla
eikös se rautaperse ajo ollut joku 24 h aikana tietty matka tai jotain...

itse mallailin nuo scorpion penkit sellaiseen asentoon, että se penkki todellakin on omien mieltymysten mukaan siinä, eikä mikään kompromissi 150 cm-210 cm kuskien kesken, kuten tehtaan jäljiltä, "reisituenkin" sain sellaiseksi, että ei puudu jalat... takapenkkiläisiltä lähti kyllä jalkatila tuossa omassa autossa penkkien asennuksen jälkeen

nyt mulla on ensimmäinen h-auto -89/90 vuoden jälkeen, jolla voisin kuvitella ajavani 24 tuntia yhteen pötköön, tietysti kusitaukoja on pakko pitää ja tankata, mutta muuten voisin kuvitella ajavani tuolla suomen "päästä päähän" yhdellä istumalla... saab 99 oli joskus -91, mutta ei mun selkä sitä saabin penkkiä kestänyt, 200 km oli max. ajomatka saabin penkillä... traktorissa tuli kyllä viimekesänä istuttua 44 tuntia yhteen putkeen, joten itse istuminen ei ole ongelma, kunhan vain saa olon siedettäväksi... eli joka kesä tulee tehtyä muutama "rautaperse ajo", mutta traktorilla

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napalla taitaa olla sama selkä kuin mulla
Isommin en ole mitään autoa aikaisemmin tuunannut, eikä ois tarkoitus nytkään, siksi mersun laitoinkin
Ymmärsinkö oikein, että penkin voisi vaihtaa tyyliin autosta kuin autosta tuunamati tuohon w202:n? Kuulostaa liian helpolta ollakseen totta..heh. Tämä mese on kyllä muuten mun mieleen, joten en olis laittamassa sitä myyntiinkään, jos sen saa kohtuu rahalla taas kuntoon. Tekniikka pelaa ja mittarissa vain 265 000km.
Tänään olen ajellut emännän nissanilla, ja selkä ei muistuttanut ollenkaan kivuista. Ostin tuon w202:n toukokuussa tätä vuotta ja sen jälkeen selkä ollut soirona. En vain jaksanut uskoa, että se johtus tuosta auton vaihdosta, mutta näin per**le se vain taitaa olla.. On tullut ajeltua tojotal 3v, volvolla 3v, ooppelilla 2v ja fiatilla 1v viimeksi, eikä selkä ole ollut moksikaan.

Isommin en ole mitään autoa aikaisemmin tuunannut, eikä ois tarkoitus nytkään, siksi mersun laitoinkin

Tänään olen ajellut emännän nissanilla, ja selkä ei muistuttanut ollenkaan kivuista. Ostin tuon w202:n toukokuussa tätä vuotta ja sen jälkeen selkä ollut soirona. En vain jaksanut uskoa, että se johtus tuosta auton vaihdosta, mutta näin per**le se vain taitaa olla.. On tullut ajeltua tojotal 3v, volvolla 3v, ooppelilla 2v ja fiatilla 1v viimeksi, eikä selkä ole ollut moksikaan.
itse tein tuon "penkki tuunauksen" niin, että purin/irrotin ensin mersun omista penkeistä ne kiskot irti, joilla penkki on kiinni lattiassa ja pulttasin ne sitten kiinni autoon, sitten vain sovittelin scorpion penkit siihen mersun kiskojen päälle/väliin ja hitsillä sieltä täältä hieman kiinni, sitten penkit irti autosta ja pajaan hitsaamaan kunnolla... noissa scorpion penkeisä oli se hyvä ominaisuus, että niiden omat kiskot meni juuri ja juuri mersun omien kiskojen väliin ja sai jättää niiden kaikki kiskot alkuperäiseen asuunsa + kiskot oli helppo irrottaa hitsausta varten itse penkistä... etäisyydensäätö ja korkeudensäätö (sähköinen
) on hieman paremmat noissa scorpion penkeissä, kuin siinä -89 valmistetussa mersun penkissä, jota sai kaksin käsin repiä, jos sen halus saada liikkumaan ja siltiltikään siihen en saanut ikinä hyvää asentoa
ne mersun omat penkit oli kyllä ns. saksan mallit ja ovat kuulemma vielä löysemmät, kuin "suomiautoissa"...
jos ei halua teurastaa mersun omia penkkejä, niin pitää vain tehdä itse ne kiskot, jotka ruuvaa ensin autoon kiinni ja niiden väliin/päälle hitsaa sitten sen penkin kiini, jota haluaa käyttää...


jos ei halua teurastaa mersun omia penkkejä, niin pitää vain tehdä itse ne kiskot, jotka ruuvaa ensin autoon kiinni ja niiden väliin/päälle hitsaa sitten sen penkin kiini, jota haluaa käyttää...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Asiaa 124 Penkistä
Minulta löytyy sellainen 124penkin istuin joka kestää istua toisenkin miljoona kilometriä Tässä ei ole tätä normaali jousitusta
ollenkaa vaan erittäin jämäkästä vaahtomuovista muotoonvalettu
tyyny. Näitä penkejä tuli 90-92 jonkin verran.
Mutta jostain syystä ne lopetettiin Minulla on molemmat etupenkit
joista on kankaat rikki. Niistä saaraan kaksi kuljettajan penkkiä.
Että penkki tänne niin teen sinulle kunnon penkin
Mutta näiden "luistelioden" ei kannata Vaivautua Parhaillaanki
Harmaa 124 Välityyny vartoo hakijaansa minä vahdoin hänen takiaan sen sinisestä harmaaksi ja siinä se vartoo. Eikä tämä ole ainoa. Täällä on paljon ostajia.Mutta kovin harvassa Tosiostajat Joskin heitäkin löytyy.Kiitokset heille.J.S.Lehti
ollenkaa vaan erittäin jämäkästä vaahtomuovista muotoonvalettu
tyyny. Näitä penkejä tuli 90-92 jonkin verran.
Mutta jostain syystä ne lopetettiin Minulla on molemmat etupenkit
joista on kankaat rikki. Niistä saaraan kaksi kuljettajan penkkiä.
Että penkki tänne niin teen sinulle kunnon penkin
Mutta näiden "luistelioden" ei kannata Vaivautua Parhaillaanki
Harmaa 124 Välityyny vartoo hakijaansa minä vahdoin hänen takiaan sen sinisestä harmaaksi ja siinä se vartoo. Eikä tämä ole ainoa. Täällä on paljon ostajia.Mutta kovin harvassa Tosiostajat Joskin heitäkin löytyy.Kiitokset heille.J.S.Lehti
Re: Asiaa 124 Penkistä
Onko nämä nyt niitä 124:n erikseen jollain koodilla lisävarusteena tilattuja vahvistettuja penkkejä??j.s.lehti. kirjoitti:Minulta löytyy sellainen 124penkin istuin joka kestää istua toisenkin miljoona kilometriä Tässä ei ole tätä normaali jousitusta
ollenkaa vaan erittäin jämäkästä vaahtomuovista muotoonvalettu
tyyny. Näitä penkejä tuli 90-92 jonkin verran.
Mutta jostain syystä ne lopetettiin
Re: Asiaa 124 Penkistä
Pystyisitkö parantamaan minun -89 w124 jossa hetekat niin istuin osan ,että jouset pois ja vaahtomuovi tilalle tai oisko mahdollista saada itse tehtyä loput jos saisi pelkästään 2x ne istuin vaahto muovit?j.s.lehti. kirjoitti:Minulta löytyy sellainen 124penkin istuin joka kestää istua toisenkin miljoona kilometriä Tässä ei ole tätä normaali jousitusta
ollenkaa vaan erittäin jämäkästä vaahtomuovista muotoonvalettu
tyyny. Näitä penkejä tuli 90-92 jonkin verran.
Mutta jostain syystä ne lopetettiin Minulla on molemmat etupenkit
joista on kankaat rikki. Niistä saaraan kaksi kuljettajan penkkiä.
Että penkki tänne niin teen sinulle kunnon penkin
Mutta näiden "luistelioden" ei kannata Vaivautua Parhaillaanki
Harmaa 124 Välityyny vartoo hakijaansa minä vahdoin hänen takiaan sen sinisestä harmaaksi ja siinä se vartoo. Eikä tämä ole ainoa. Täällä on paljon ostajia.Mutta kovin harvassa Tosiostajat Joskin heitäkin löytyy.Kiitokset heille.J.S.Lehti
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
JeremyH kirjoitti:Scorpiossa on tosiaan ihmeen hyvät penkit, myös siinä mulkosilmää vanhemmassa mallissa. Muuta hyvää en sitten ....napa kirjoitti:tuo scorpio kyllä yllätti, no onhan se ollut tietysti voorttin "huippumalli" siihen aikaan, joten kai niihin penkkeihin on vähän enemmän panostettu, kuin kansanmalleissaparemmat nuo scorpion penkit on istua, kuin tuossa lagunassa, jossa on mielestäni ollut tähän asti top 10 menevät penkit
audeissa on myös hyviä penkkejä "selkävikaisten" mielestä... normaali terveselkäinen ei varmasti edes osaa moittia normaali h-auton penkkejä, kun se ei mene invaliidiksi pienestä ajelusta, mutta selkävaivaiset kyllä osaa arvostaa hyvän penkin auton tärkeimmäksi ominaisuudeksi
![]()
Audin penkkejä en laittaisi mihinkään, sen verran on niillä tullut istuttua, etten ainakaan omaan mersun penkkiini vaihtaisi vaikka maksettaisiin.
Perse ei mahdu siihen pieneen koloon, mihin muka pitäisi istua. siinä sitten pönötät niin kuin vessan pöntöllä. Selkänojaan ei pysty kunnolla nojaamaan kun sen reunoissa on jotkut ihme paiseet.
Omassa mersussani noita "paiseita" pystyy onneksi napista säätelemään.
No mielipiteitä hyvästä penkistä löytyy niin monta kuin on ruumiinrakennettakin. Mutta esim. mainitut Ford Scorpio ja Saab 9000 penkit on yllättävän hyvät.
scorpion penkit nou (löysät)....saabin penkit vielä enemmän nou (kapeat)....audi juuri kuten kerroit, paitsi että niillä istuu kumman hyvin ainakin 5500km 14pv matkalla.....mutta mersussa (w210) on kyllä todella hyvät jakkarat tämmöiselle päärynävartaloiselle.....huomenna otan testimatkan 1100km päivässä joten voin kertoa lisää myöhemmin omia mieleipiteitä....
Ai, omasta mielestä nuo uudella rungolla olevat (muovikylki) penkit on varsin hyvät, ikäisekseen nyt ainakin. Ei ainakaan 400km matkalla alkanut häiritsemäänAapo.T kirjoitti:Tohon w201:sen epäkelpoihin penkkeihin auttoi vain auton vaihto, ne litteät penkit on kamalat.

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Takas alkuperäiseen ropleemaan eli mun w202, 1993 kuskin penkkiin.
Kuten napaki sen jo tuumas: Se on vaan selästä kiinni sopiiko mersun penkki selälle or not. Mun selälle tuo w202 penkki ei vain sovi, joten jotain on tehtävä.
napalle kysymys. Sanoko se katastusmies tai vakuutusyhtiö mitään, ku tuunasit kuskin penkin kokonaan toisesta autosta ja hitsailit menemään sen ite kunnolla kiinni?
j.s.lehtiselle kysymys. Mistä sut löytää? Et ole viestiini vastannut. Penkin kunnostuksen hinta rahteineen kiinnostaa, jos sais 124 penkin sisälmykset tohon 202:een?? Ite olen Oulusta.
Laittakaa hintoja tuunauksesta, mitä on koko souvi teille maksanut? Laittakaa myös omalle työlle joku tuntihinta
Itellä ei ole mitään hitsivermeitä, joten omat tuunausmahdollisuudet aika kortilla. Ei oo kuin sirppi, vasara ja matti lompakossa.. Kiinnostaa siksi kohtuuhintainen valmis setti >> tyyliin vanha pois ja uusi/käytetty penkki tilalle. Ei tarvitse olla mikään sähkötuolikaan
, säädöt siis..eh.
Kukaan ei ole tässä ketjussa puhunut recaron penkeistä?
http://www.handiplan.fi/recaro-istuimet
Onko kellään kokemusta noista + hinnoista? Et mitä koko setti kaikkine asennusrimoineen maksoopi?

napalle kysymys. Sanoko se katastusmies tai vakuutusyhtiö mitään, ku tuunasit kuskin penkin kokonaan toisesta autosta ja hitsailit menemään sen ite kunnolla kiinni?
j.s.lehtiselle kysymys. Mistä sut löytää? Et ole viestiini vastannut. Penkin kunnostuksen hinta rahteineen kiinnostaa, jos sais 124 penkin sisälmykset tohon 202:een?? Ite olen Oulusta.
Laittakaa hintoja tuunauksesta, mitä on koko souvi teille maksanut? Laittakaa myös omalle työlle joku tuntihinta


Kukaan ei ole tässä ketjussa puhunut recaron penkeistä?
http://www.handiplan.fi/recaro-istuimet
Onko kellään kokemusta noista + hinnoista? Et mitä koko setti kaikkine asennusrimoineen maksoopi?
Penkki tärkeä turvavaruste kolarin sattuessa joten jos itse olisin samassa tilanteessa että tuo 202-mallin penkki ei käy selälle niin miettisin seuraavia vaihtoehtoja:
- Recaron penkki tilalle
- Alkuperäinen ortobedipenkki tilalle . Löytyy esim purkaamoista tai sitten esim www.mb https://www.mbgtc.de/
Jos kuitenkin päädyt purkaamon penkkiin niin älä osta kolariauton penkkiä sillä ne ovat usein "nitkahtaneet "
ed. vaihtoehdoilla sinulla on turvallinen alkuperäisiin kiinikkeisiin sopiva toimiva penkki!
- Recaron penkki tilalle
- Alkuperäinen ortobedipenkki tilalle . Löytyy esim purkaamoista tai sitten esim www.mb https://www.mbgtc.de/
Jos kuitenkin päädyt purkaamon penkkiin niin älä osta kolariauton penkkiä sillä ne ovat usein "nitkahtaneet "
ed. vaihtoehdoilla sinulla on turvallinen alkuperäisiin kiinikkeisiin sopiva toimiva penkki!
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Ostin toisen penkin w202 vänkärin penkin, myyjä ei muistanut oliko penkki 94 vaiko 95 vuosimallista. Ruuvasin siis vanhan kuskin penkin irti ja vähän istuttu vänkärin penkki tilalle. Autossa on nyt kaksi pelkääjän paikkaa
Penkki istui kiinnityspaikoillleen ok. Penkin säädöt on toki nyt "väärällä puolella". Turvavyönkin sai heitettyä yli toiselle puolelle. Turvatyynyn sähköliitin oli eri mallia, joten se on ainakin testin ajan pois käytöstä.
Nyt vasta ymmärrän nj^:n kommentin kallistuksesta...
Selkänojassa on pieni kallistus nyt väärällä puolella. Sitä ei voi kääntää muuta kuin vaihtamalla selkänojaa. Olen reilut 100km "uudella penkillä ajellut". Testi jatkuu ja kerron mitä selkä sanoo, kun enemmän kilometrejä alla. Kaikki kommentit penkkiasiasta ovat tervetulleita.

Penkki istui kiinnityspaikoillleen ok. Penkin säädöt on toki nyt "väärällä puolella". Turvavyönkin sai heitettyä yli toiselle puolelle. Turvatyynyn sähköliitin oli eri mallia, joten se on ainakin testin ajan pois käytöstä.
Nyt vasta ymmärrän nj^:n kommentin kallistuksesta...

Selkänojassa on pieni kallistus nyt väärällä puolella. Sitä ei voi kääntää muuta kuin vaihtamalla selkänojaa. Olen reilut 100km "uudella penkillä ajellut". Testi jatkuu ja kerron mitä selkä sanoo, kun enemmän kilometrejä alla. Kaikki kommentit penkkiasiasta ovat tervetulleita.
Selkä ei ole enää soirona, vaikka kallistus selkänojassa on nyt väärällä puolella. Keulan johtotähtikin näkyy nyt kokonaan, kun arse on noin 10cm korkeemmalla (ilman että penkkiä on säätimillä nostettu tappiin). Kyllä tuo vähän istuttu vänkärinpenkki toimii parempana kuskinpenkkinä kuin linttaan istuttu alkuperäinen. Kyselin hintoja verhoomoista alkuperäisen penkin kunnostukseen, löysin asiallisen verhoomon Haukiputaalta http://putaanautoverhoilu.fi/ voi olla, että vien orkkispenkin tuonne face liftiin 
