garret t04 laitto mb w201 2l dieseli(kannattaako?)
garret t04 laitto mb w201 2l dieseli(kannattaako?)
Elikkä olen ajatellut asentaa kyseisen ahtimen 2 litraseen diesel koneeseen ja ajattelin onko kokemuksia toimivuudesta? Ja siitä että jaksaako kone pyörittää ahdinta jo alakierroksilta lähtien?Tällä hetkellä minulla on joku garretin kopio ahdin, vakio pakosarjasta muokattu turbopakosarja ,sekä pumpusta ruuvattu kaikki minkä kotona irti saa. Ajatus olisikin tehdä kokonaan uusi pakosarja, ja asentaa tuo isompi ahdin sekä tehdä uusi downpipe sekä pakoputkisto 3" putkesta. Jos jollain löytyy myös kokemusta siitä riittääkö tuo pumpun "koti" ruuvaus vai pitääkö käyttää pajalla niin olisi kiva tietää.
Kiitos etukäteen auttavista vastauksista.
Kiitos etukäteen auttavista vastauksista.
Noita t04 ahtimia on kyllä suurestikin erikokoisilla siivillä, mutta kaikki mitä olen nähny on ainakin sen verran isoja että ei tule pikkukoneessa aivan alhaalta heräämään, joku 3500 lienee aika realistinen heräämis kohta. Eikä vakio elementit pumpussa piisaa sitten alkuunkaan.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Satutko tietämään saako jostain valmiita pumppuja? Vai pitääkö lähettää pumppu vaan säädettäväksi. Tiedätkö mitä maksaa? Ei tuo ahdin nyt kovin paljon isommalta näytä kuin nykyinen... vai vaikuttaako se nimenomaan asiaan kun tuo t04 on tupla pakopesällä? nykyinen turbo ahtaa sen 1,4 bar mutta tuntuu että se vaan yläkierroksilla lakkaa vetämästä. Ajattelin sen niin että pakopesä on liian pieni niin pakokaasut ei poistu tarpeeksi tasaisesti. Pakopaine mittariakaan en ole tuohon sarjaan laittanut mutta uuteen sen meinasin laittaa.
noita T04:sia on niin monenlaisia, että vaikea sanoa. mulla on 2,5 litrasessa T04:nen. siinä se ainakin heräilee aika huonosti. 3000 kierroksen kohdalla ei taida paljoa olla yli puolta baaria painetta. jotain yli 4000 kierrosta, niin alkaa vasta kunnolla ahtaan. eli en suosittele.
ja vakio pumpulla ei piisaa soppa. ei vaikka sen säädättäiskin jossain. tarttee isot elementit, jos haluaa enemmänkin voimaa, kun sen reilu sata heppaa.
ja vakio pumpulla ei piisaa soppa. ei vaikka sen säädättäiskin jossain. tarttee isot elementit, jos haluaa enemmänkin voimaa, kun sen reilu sata heppaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Eli mun kannattaa tehdä vaan se uusi pakosarja ja se putkisto ja pysyä tossa edellisessä turbossa?Hyvin se tollakin kulkee ja piirtää asfaltilla mutta tuntuu vaan että ylhäällä veto loppuu...voi tietysti johtua tosta pakosarjasta ku on vakiosta muokattu. Mustaa tulee putken täydeltä niin ei pitäis tällä hetkellä kärsiä naftan puutteesta? 3 kierrosta oon lisänny syöttöä sekä tyhjäkäyntiä ja maximi kierrosta on 2,75 kierrosta.sen jälkeen alkaa pumppu sekoilee jos enempi ruuvaa.
Teen nuo muutos työt ja laitan tänne Infoa minkälaisia muutoksia koneeseen tulee!
Kiitos hyvistä vastauksista!
Teen nuo muutos työt ja laitan tänne Infoa minkälaisia muutoksia koneeseen tulee!

Kiitos hyvistä vastauksista!
Vakioelementeillä ei tarvitse edes pakoutkistoa vaihtaa, ei ainakaan 3 tuumaiseksi 

Lisää tietoa: www.skg.fi
joo, vakio pumpun saa kyllä ruuvvattua sillain, että mustaa tulee tuutin täydeltä. mutta sitten, kun on ahtoja vaikka se kilo, niin musta häviää. tilanne pitäis olla semmonen, että se musta ei häviä minnekkään, kun paineet imusarjassa kasvaa.
ootko säätäny niitä kierroksia siitä pumpusta? se vois auttaa kanssa tohon yläpään vetämättömyyteen. noi pumput tuppaa alkaa rajottaan sitä syöttöä jo aika aikaseen, ennen ku rajoittaa kokonaan. että jos kone kiertää vaikka 5500, niin sopan saantii on jo heikkoa 4500 kohdalla. taikka sitten se turbo vaan ei piisaa.
ootko säätäny niitä kierroksia siitä pumpusta? se vois auttaa kanssa tohon yläpään vetämättömyyteen. noi pumput tuppaa alkaa rajottaan sitä syöttöä jo aika aikaseen, ennen ku rajoittaa kokonaan. että jos kone kiertää vaikka 5500, niin sopan saantii on jo heikkoa 4500 kohdalla. taikka sitten se turbo vaan ei piisaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Joo kyllä mä niitä maximi kierroksia oon nostanu sen mitä suosiolla sai irti eli sen 2.75 kierrosta. Paljonhan tuo mahtais maksaa jos käyttäis pumpun mynädieselissä? Ja saako sillä tohon 2 litraseen selvästi sitä lisä potkua? Aattelin vaan että onko se sitten koko rahan arvoinen sijoitus? vai kannattaako harkita vaihtoa 124 kopan 300 mersuun tai sitten vaihtaa tohon koppaan se 3 litran 6 kone ku kuulemma saa sopimaan... Oisin meinaan kiinnostunu saamaan tohon sitä voimaa vähän reilummin ku tällä hetkellä on. 

kyllähän kasatasesta tehoja saa. vakio hiluilla ei vaan tahdo kovin pitkään kestää. turbokoneen kanget ja männät niin kestää paljon paremmin. sitten tietenkin kaikkien jäähdytys. eli ahtoilman jäähdytin ja öljyn jäähdytin ja riittävän koknen syyläri, niin ei ainakaan liiasta kuumuudesta hajoo niin herkästi. öljyruiskuja ei 200D lohkossa ole. sitä en osaa sanoa, että pystyykö niitä sinne asenteleen.
jos sen pumpun vie vaikka sinne mynään säädettäväks, niin hinta heiluu jossakin 300 euron nurkilla. mutta se säätö ei kauheesti auta. se tarvii isot elementit ja ne elementit ja niiden asennus maksaa. lisäks, jos haluaa siihen jotain uslkosia säätöjä ja savutuksen esto mokkuloita, niin nekin maksaa. tapituksen hinta taitaa mynällä olla jossakin 700-1000 hujakoilla riippuen mitä kaikkee siihen haluaa. mutta kyllä sitten on ruokaa niin paljon, kun tarttee.
jos sen pumpun vie vaikka sinne mynään säädettäväks, niin hinta heiluu jossakin 300 euron nurkilla. mutta se säätö ei kauheesti auta. se tarvii isot elementit ja ne elementit ja niiden asennus maksaa. lisäks, jos haluaa siihen jotain uslkosia säätöjä ja savutuksen esto mokkuloita, niin nekin maksaa. tapituksen hinta taitaa mynällä olla jossakin 700-1000 hujakoilla riippuen mitä kaikkee siihen haluaa. mutta kyllä sitten on ruokaa niin paljon, kun tarttee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Foorumin käyttäjä linttaracing tekee italialaisilla elementeillä huomattavasti mynää halvemmalla. Ei varmaan riitä aivan niin pitkälle, mutta varmasti saa tarpeeksi jerkkua 200D:hen. Käsittääkseni hänen w123 drifteri omaa hänen omatekemän pumpun
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
aivan, tekee niitä muutkin, kun pelkkä mynä. ja jos tarpeeks on sepän vikaa, niin voihan sitä yrittää ittekkin. ja sitten, kun epäonnistuu, niin lähettää koko osakasan jonnekkin pumppupajalle.nj^ kirjoitti:Foorumin käyttäjä linttaracing tekee italialaisilla elementeillä huomattavasti mynää halvemmalla. Ei varmaan riitä aivan niin pitkälle, mutta varmasti saa tarpeeksi jerkkua 200D:hen. Käsittääkseni hänen w123 drifteri omaa hänen omatekemän pumpun
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kyllä mulla välijäähdytin on jo paikallaan(saab 9000) No otan tosta lelusta ne tehot irti mitä kotona saan ja miettii sit myöhemmin tekniikan vaihtoa tai koko auton. Ku en jaksa nyt ruveta pataa aukomaan ja vaihtelemaan turbo koneen osia. pumppu tulis tähän tilanteeseen vähän kalliiks sijoitukseks niin pitää miettiä sitä sitten isompaan koneeseen joskus myöhemmin.
kiitos vinkeista!
[/u]
kiitos vinkeista!
