W124 lasinnostimen moottori?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
__kake__
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W124 lasinnostimen moottori?

Viesti Kirjoittaja __kake__ »

Onko kyseisen auton coupe mallin ja viisi ovisen vastaavan auton lasinnostimen moottoreilla mitään eroa, itse lasinnostin, ovet ja ikkunat toki erilaisia kai? Eli käykö tuohon coupeen, viisi ovisen mallin lasinnostimen moottori?
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mitäs vikaa sun nostimessa on?

moottorien ja nostimien erot on vuosimallikohtaisia. olen nähnyt kahta erilaista! eli 1993 (e-malli) oli erikokoiset nostimen moottoriosat verrattuna 1992 moottoriin. myös sisällä oleva ratastus ja kaapelointi on erilainen. eli mikään ei käy vaihtaa päittäin.

jokatapauksessa, oli mikä tahansa, niin sedanin ja farkun moottorit rattaistoineen voi vaihtaa keskenään vuosimallista riippumatta mutta ei pelkkää moottoria muuta kuin varauksella.

mutta sitä en ole kokeillut käykö sedanin/farkun nostin kokonaisuudessaan coupen systeemiin. muistaakseni ei koska ovat hieman erilaiset kiinnitykseltään. sitten on vielä takaikkunoiden nostimissa pari erilaista versiota.

tässä siis sedan/farkun vasemman etuoven motti palasina, sattumalta asiaa tutkailin ihan tällä viikolla!: http://s219.photobucket.com/albums/cc13 ... danfarkku/
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
__kake__
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Joo kun tuosta kuskinpuolelta on tuo moottori oikosulussa, niin pitäisi se löytää vain, ja vuosimalli on -91. Eli pitäisikö minun yrittää löytää juuri tuon vuosimallin nostimen moottori, vai pitääkö vaihtaa kaikki hilut samalla jos eri vuosimallin moottorin löytäisi? Ja coupesta puhutaan, yritit siis sanoa että koko satsin pitäisi olla samaa vuosimallia sopiakseen?
dante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja dante »

Mulla on joutavana sedanin -91 moottori mutta sitä kokeiltiin coupeen,en kyllä muista vuosimallia,niin se ei käynyt.
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

sielt o koneen sisältä lämpövastus mikälie pimahtanut. sen ku ottaa pois ni toimii taas. se onki koko systeemin heikoin lenkki, muut osat ei voi ihmiselämän aikana hajota.

sen takia mä ton moottorin purkasinkin, otin tuosta sedanin nostimesta sen tuoho mun coupeen.
__kake__
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Jos ostaisin tuon sedaniin mottorin ja sieltä vaihtaisin sen vastuksen omaan moottoriin, niin homma toimisi ihan sillä tavalla? Ja kiitokset vastauksista
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

osta mielummi kokonainen coupen moottori.

mutta jos vika tosiaan on siin vastukses, ni sen voi kolvata toiseen moottoriin. Niissäki on sitten muotoilu ja kokoeroja. ei se ollu iha läpihuutojuttu...

eli, jos tykkäät harrastaa, niin otat sen pois tai vaihdat ja jos haluat vain korjata äkkiä, ni osta kokonainen oikeanlainen osa.
__kake__
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Päätin purkaa tuon moottorin ja etsiä missä vika tarkalleen on, jos saisi uusittua juuri viallisen osan. Osaako "sergey" tai joku muu auttaa seuraavassa ongelmassa, ettei tarvia alkaa väkisin hajottamaan moottoria. Eli miten tuon kakkaran (punainen nuoli) saa irti, että saisi akselin (keltainen nuoli) vedettyä pois. Näiden jälkeen pääsisi käsiksi mahdollisiin vikakohtiin, eli vastuksiin tai hiiliin?
__kake__
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ongelma ratkesi jo, selvittiin paikkojen puhdistelulla ja pienellä hiomisella, vihdoin kuskin lasi toimii :D
Vastaa Viestiin