- M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
Moni on sanonut, että 280 ja 320 koneet ovat molemmat täysin samoja, vain softa on eri. Tähän en tosin löytänyt mitään varmistusta nopean googlaamisen jälkeen. Itseasiassa jokainen softa virityksiä tekevä paja ilmoittaa näille eri koneille eri lopputehot.
Voimaa.com:
280CDI 190hv, 400Nm -> 224hv, 510Nm
320CDI 224hv, 540Nm -> 258hv, 620Nm
EMJpower:
280CDI 190hv, 400Nm -> 224hv, 510Nm
320CDI 224hv, 510Nm -> 258hv, 600Nm
Upsolute:
280CDI 190hv, 400Nm -> 225hv, 470Nm
320CDI 224hv, 540Nm -> 259hv, 605Nm
Turbotec tosin kirjoittaa:
Eli onko noiden koneiden välillä jotain eroa? Kannattaisiko tuota 280 konetta päivittää "paremmalla" softalla?Mercedes 280-320CDI (OM642)
V6-moottorin todellinen kuutiotilavuus on mallimerkinnästä riippumatta 3 litraa, moottoreilla ei ole mitään yhteistä edellisen sukupolven rividieseleitten kanssa. Moottoria käytetään kaikissa mallisarjoissa aivan pienimpiä lukuun ottamatta. Teho vaihtelee välillä 184-235hv ja vääntö 440-550nm, riippuen ajoneuvon mallisarjasta.
* Moottoreiden tehoerot on tehty ohjelmallisesti.
* Polttoainejärjestelmä Bosch EDC16.
* Piezo- sähkököiset ruiskusuuttimet.
* Ruiskutuspaine 1600bar.
Ohjelmoinnissa huomioitavia seikkoja:
Moottorin ohjausyksikön ohjelmointi OBD-pistokkeen kautta tai BDM-liittymällä. Suositeltava tehonlisäys 260hv 620 Nm