w124 ei käynnisty sateen jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pilli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.04.2010 17:50

w124 ei käynnisty sateen jälkeen

Viesti Kirjoittaja pilli »

W124 E220 Bensa Apua! Vika ilmeni ekaa kertaa pääsiäisenä, mutta poistui ja auto toimi kesäkuun puoliväliin asti. Nyt aina sateen jälkeen pyörittää konetta mutta ei käynnisty, ja lämpimällä ilmalla kun käynnistyy käy huonohkosti ja pätkii. Keväällä vaihdettiin jo ecu, bensapumpun rele, ylijännitesuojan rele ja virtalukon pohja. Aikaisemmin huomasin ettei antanut edes kunnolla virtaa bensapumpun releelle. Hermot alkaa mennä. Mitä neuvoksi.
Viimeksi muokannut pilli, Ma 19.07.2010 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: w124 ei käynnisty sateen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

pilli kirjoitti:W124 E220 Bensa Apua! Vika ilmeni ekaa kertaa pääsiäisenä, mutta poistui ja auto toimi kesäkuun puoliväliin asti. Nyt aina sateen jälkeen ei käynnisty, ja lämpimällä ilmalla kun käynnistyy käy huonohkosti ja pätkii. Keväällä vaihdettiin jo ecu, bensapumpun rele, ylijännitesuojan rele ja virtalukon pohja. Aikaisemmin huomasin ettei antanut edes kunnolla virtaa bensapumpun releelle. Hermot alkaa mennä. Mitä neuvoksi.
Onko akun takana oleva Boksien muovi suojus paikallaan? Vuotaako tuulilasin vesikourusta vettä Boksien päälle?
Meseillään
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 373
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Voisiko olla kyseessä ns. virtalukon pohjaongelma (kontaktihäiriö). Yleisempi ongelmana väyrysessä, mutta on kuulemma 124:een myös vaihdettu.
pilli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.04.2010 17:50

Viesti Kirjoittaja pilli »

muovisuojus on paikoillaan eikä kosteutta ole tuolla näkynyt, virtalukonpohja juuri vaihdettu toki siellä silti kontaktihäiriöitä voi olla. ps. kesäkuussa autopesun jälkeen ei ollut ongelmia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikös tässä konemallissa ja vuosimallissa ole hapertuvat moottorin ympärillä olevat sähköt jotka lopulta johtaa ecun hajoamiseen.
Käyntihäiriöt kyllä viittaisi siihen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
pilli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.04.2010 17:50

Viesti Kirjoittaja pilli »

keväällä kun vaihdoin ecun toiseen ei sillä ollut mitään fektiä, mutta kun meni pari viikkoa ilmat lämpesi jne. auto taas starttasi samoin kun se on nyt tehnyt jo kuukauden, nyt kun on ollut kuumia päiviä on auto startannut lähes poikkeuksetta 1-2 päivää sateen jälkeen.
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Missäs on puolat tuossa 220:ssä?

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

pilli kirjoitti:keväällä kun vaihdoin ecun toiseen ei sillä ollut mitään fektiä, mutta kun meni pari viikkoa ilmat lämpesi jne. auto taas starttasi samoin kun se on nyt tehnyt jo kuukauden, nyt kun on ollut kuumia päiviä on auto startannut lähes poikkeuksetta 1-2 päivää sateen jälkeen.

Ovatko ne koneen päällä vai jossain muualla? Entäs tulpat ovatko syvässä reiässä? Itselläni meni konehuoneen pesussa vettä tulpan reikiin ja siitä alkoi pätkiminen. Paineilmalla olen kuivannut joka pesun jälkeen tulpanreijät,tulpanhatut ja puolat.
Meseillään
Vastaa Viestiin