Apua automaatin kanssa ( 124, 200d automaatti)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 28.08.2003 21:07
Paikkakunta: Tuusula

Apua automaatin kanssa ( 124, 200d automaatti)

Viesti Kirjoittaja ismon »

Olisi pieni ongelma. Itse en oikein tiedä autoista mitään mutta olen huomannut että mb:ni ei toimi samalla lailla kun aikaisemmin. 200 d:ni on automaatti ja kun lähden ajamaan niin minusta tuntuu että vaihtaminen on muuttunut. Aikaisemmin kun painoin kaasun pohjaan niin viimeinen vaihtaminen tapahtui n. 95-100km tunnissa. Tällä hetkellä vaihtaminen tapahtuu n. 80km:n vaiheilla. Onko tietoa missä voisi olla vika?

Tietääkö kukaan sellaisesta että pienellä muutoksella 200d:hen saisi 250d:n tehot? olen kuullut että tällaista tehdään jossain päin suomea. Mistähän voisi saadea lisää tietoa?

Kiitos jo etukäteen kumpaakin asiaa saamista vinkeistä
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Apua automaatin kanssa ( 124, 200d automaatti)

Viesti Kirjoittaja M.K »

ismon kirjoitti:Aikaisemmin kun painoin kaasun pohjaan niin viimeinen vaihtaminen tapahtui n. 95-100km tunnissa. Tällä hetkellä vaihtaminen tapahtuu n. 80km:n vaiheilla. Onko tietoa missä voisi olla vika?
Onko siinä vaihteenvalitsimen vieressä E/S kytkin?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Apua automaatin kanssa ( 124, 200d automaatti)

Viesti Kirjoittaja Aku P »

M.K kirjoitti:
ismon kirjoitti:Aikaisemmin kun painoin kaasun pohjaan niin viimeinen vaihtaminen tapahtui n. 95-100km tunnissa. Tällä hetkellä vaihtaminen tapahtuu n. 80km:n vaiheilla. Onko tietoa missä voisi olla vika?
Onko siinä vaihteenvalitsimen vieressä E/S kytkin?
Ei ole kuin bensakoneissa tuon aikakauden autoissa.

Vaihtokohtiahan säätää vaijeri/vivusto, jonka toinen pää on laatikolla ja toinen kaasuvivustolla. Mitä kireämpi vaijeri, sitä ylemmäs vedättää ilman vaihtamista ja sen herkemmin vaihtaa kaasua painamalla pienemmälle. Kuulostaa, kuin tämä vaijeri olisi luiskahtanut löysemmälle. Liekö vaan sekään kovin mahdollista.

Noista pumpunsäädättämisistähän löydät haulla pitkät pätkät ja projektit-osiossa velloo sangen kiintoisa superturbo-keskustelu.
Pikku selailulla löydät kyllä tietoa, mitä ja missä ja millä hintaa voi säädättää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin