MB E220 CDI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TeemuSjk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 22.07.2010 01:16
Paikkakunta: Seinäjoki

MB E220 CDI

Viesti Kirjoittaja TeemuSjk »

Jekkuja kuinka tankata naftaa? Joku ilmeisesti tankin alkuvaihees edessä ku ei anna lyödä ku pieniä liruja kerralla... aina naftapistooli katkasee syötön?
tuoppiman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 04.02.2010 17:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tuoppiman »

Itse tosta selviän yleensä joko pienellä pistoolin asennon säädöllä tai joillain asemilla helläämällä hiukan eli ee lorottele ihan niin kovaa kuin letkusta heruisi. :)
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
ship
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 23.12.2009 06:55
Paikkakunta: pori

Re: MB E220 CDI

Viesti Kirjoittaja ship »

TeemuSjk kirjoitti:Jekkuja kuinka tankata naftaa? Joku ilmeisesti tankin alkuvaihees edessä ku ei anna lyödä ku pieniä liruja kerralla... aina naftapistooli katkasee syötön?
Paina pistoolilla se läppä auki ja tankkaa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Riippuu tosiaan asemasta/pistoolista. Joskus on kohdalle osunut yksilö millä tankkaaminen oli käytännössä mahdotonta. Yleensä auttaa että ei työnnä ihan pohjaan asti :shock: :D tai sit just liipasinta sääteleällä.
Tuosta tuli mieleen OT, yhdellä neste oil expressillä on pumput joissa on samassa raskaammalle kalustolle tarkoitettu boostinappi (oiskohan ollu 60L/min oikein merkattuna). No piruuksissani sitä tökkäsin, pumppu alko ottta kierroksia ja - naks. Boostitoimintoa pystyi käyttämään, jos kuristi liipasimella, mikä luultavasti kadotti nopeaman tankkauksen hyödyn, varsinkin kun pistooli kuitenkin naksahti pariin kertaan tankkauksen aikana, ja säätö piti aloittaa alusta. :oops:
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Farmari?

Mulla piti farmarissa kääntää jotain 45°:n kulmaan taaksepäin pistoolia että pysty painaan liipasimen pohjaan.
(kello 8 )
TeemuSjk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 22.07.2010 01:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TeemuSjk »

Porrasperä! Kyllä se pistooli meneekin ihan pohjaan kun vaan "lykkää" sen reippaammin sinne..
TeemuSjk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 22.07.2010 01:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TeemuSjk »

MB E220 cdi '00 porrasperä! Mikä nappi on EC kojelaudassa?
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

TeemuSjk kirjoitti:MB E220 cdi '00 porrasperä! Mikä nappi on EC kojelaudassa?
Ilmastoinnin on/off nappula.
Normaalisti aina päällä, Punasen kun painat palamaan, niin ilmastointi ei ole päällä.
Näillä keleillä eron huomaa :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: MB E220 CDI

Viesti Kirjoittaja Division »

TeemuSjk kirjoitti:Jekkuja kuinka tankata naftaa? Joku ilmeisesti tankin alkuvaihees edessä ku ei anna lyödä ku pieniä liruja kerralla... aina naftapistooli katkasee syötön?
Kaikissa omalle kohdalleni osuneissa saksalaisissa autoissa on nafta/bensapistoolia käännettävä 45astetta auton perää kohti ja joskus samalla painettava tankkauspistoolia siihen samaan suuntaan, että polttoneste menee katkeamatta tankkiin. Usein tosin katkaisee, jos ote hieman herpaantuu tai tankkauspistooli kääntyy.

Audeissa näkyy sellainen pieni nappi siellä syöttöputken reunassa jota pistoolin tulee painaa, että syöttö onnistuu. Ilmeisesti mersussakin joku tällainen nappi siellä on, koska tankkaus onnistuu samalla tavalla.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
TeemuSjk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 22.07.2010 01:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TeemuSjk »

Arvelin kyllä että se on ilmastointi... yleensä se on vaan edellisissä autoissa ollu AC eikä EC :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

TeemuSjk kirjoitti:Arvelin kyllä että se on ilmastointi... yleensä se on vaan edellisissä autoissa ollu AC eikä EC :)
Olisko jo mainittu aiemmin mutta ajatushan on että ilmastointi on siellä autossa eikä sitä tarvitse kytkeä päälle tai pois mutta jos nuuka saksalainen (tai laihialainen) haluaa säästää vähän polttoainetta niin sitten ilmastointi laitetaan EConomy asentoon (joka kyllä tarkoittaa että kompressori kytketään pois). Ja jos EConomy asento on päällä niin punainen valo sanoo että se on päällä.

Vähän uudemmissa tuo muutettiinkin kai yleisön pyynnöstä "AC" nappulaksi, juuri kun mersukuskit oppi että punaisen valon palaessa ilmastointi on pois päältä. AC-nappulassahan valo palaa kun ilmastointi on päällä.
TeemuSjk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 22.07.2010 01:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TeemuSjk »

Jep näin :)
Vastaa Viestiin