MB E220 CDI
MB E220 CDI
Jekkuja kuinka tankata naftaa? Joku ilmeisesti tankin alkuvaihees edessä ku ei anna lyödä ku pieniä liruja kerralla... aina naftapistooli katkasee syötön?
Itse tosta selviän yleensä joko pienellä pistoolin asennon säädöllä tai joillain asemilla helläämällä hiukan eli ee lorottele ihan niin kovaa kuin letkusta heruisi. 

t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Re: MB E220 CDI
Paina pistoolilla se läppä auki ja tankkaa.TeemuSjk kirjoitti:Jekkuja kuinka tankata naftaa? Joku ilmeisesti tankin alkuvaihees edessä ku ei anna lyödä ku pieniä liruja kerralla... aina naftapistooli katkasee syötön?
Riippuu tosiaan asemasta/pistoolista. Joskus on kohdalle osunut yksilö millä tankkaaminen oli käytännössä mahdotonta. Yleensä auttaa että ei työnnä ihan pohjaan asti
tai sit just liipasinta sääteleällä.
Tuosta tuli mieleen OT, yhdellä neste oil expressillä on pumput joissa on samassa raskaammalle kalustolle tarkoitettu boostinappi (oiskohan ollu 60L/min oikein merkattuna). No piruuksissani sitä tökkäsin, pumppu alko ottta kierroksia ja - naks. Boostitoimintoa pystyi käyttämään, jos kuristi liipasimella, mikä luultavasti kadotti nopeaman tankkauksen hyödyn, varsinkin kun pistooli kuitenkin naksahti pariin kertaan tankkauksen aikana, ja säätö piti aloittaa alusta.


Tuosta tuli mieleen OT, yhdellä neste oil expressillä on pumput joissa on samassa raskaammalle kalustolle tarkoitettu boostinappi (oiskohan ollu 60L/min oikein merkattuna). No piruuksissani sitä tökkäsin, pumppu alko ottta kierroksia ja - naks. Boostitoimintoa pystyi käyttämään, jos kuristi liipasimella, mikä luultavasti kadotti nopeaman tankkauksen hyödyn, varsinkin kun pistooli kuitenkin naksahti pariin kertaan tankkauksen aikana, ja säätö piti aloittaa alusta.

W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ilmastoinnin on/off nappula.TeemuSjk kirjoitti:MB E220 cdi '00 porrasperä! Mikä nappi on EC kojelaudassa?
Normaalisti aina päällä, Punasen kun painat palamaan, niin ilmastointi ei ole päällä.
Näillä keleillä eron huomaa

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: MB E220 CDI
Kaikissa omalle kohdalleni osuneissa saksalaisissa autoissa on nafta/bensapistoolia käännettävä 45astetta auton perää kohti ja joskus samalla painettava tankkauspistoolia siihen samaan suuntaan, että polttoneste menee katkeamatta tankkiin. Usein tosin katkaisee, jos ote hieman herpaantuu tai tankkauspistooli kääntyy.TeemuSjk kirjoitti:Jekkuja kuinka tankata naftaa? Joku ilmeisesti tankin alkuvaihees edessä ku ei anna lyödä ku pieniä liruja kerralla... aina naftapistooli katkasee syötön?
Audeissa näkyy sellainen pieni nappi siellä syöttöputken reunassa jota pistoolin tulee painaa, että syöttö onnistuu. Ilmeisesti mersussakin joku tällainen nappi siellä on, koska tankkaus onnistuu samalla tavalla.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Olisko jo mainittu aiemmin mutta ajatushan on että ilmastointi on siellä autossa eikä sitä tarvitse kytkeä päälle tai pois mutta jos nuuka saksalainen (tai laihialainen) haluaa säästää vähän polttoainetta niin sitten ilmastointi laitetaan EConomy asentoon (joka kyllä tarkoittaa että kompressori kytketään pois). Ja jos EConomy asento on päällä niin punainen valo sanoo että se on päällä.TeemuSjk kirjoitti:Arvelin kyllä että se on ilmastointi... yleensä se on vaan edellisissä autoissa ollu AC eikä EC
Vähän uudemmissa tuo muutettiinkin kai yleisön pyynnöstä "AC" nappulaksi, juuri kun mersukuskit oppi että punaisen valon palaessa ilmastointi on pois päältä. AC-nappulassahan valo palaa kun ilmastointi on päällä.