ei pitäis olla vaikutusta asiaan, koska sulla on normi tulpat... R tulpissa, eli niissä joissa on se häiriönpoisto vastus on vastusta yleensä n. 5 kOhm... sulla on siis ihan asiallinen tilanne vastuksien suhteen... sitten kun vahingossa käytetään R tulppia, vastuksellisia johtoja ja vielä pyörijässä on vastusta useita kOhm, niin voidaan olla ongelmissa... eli kun ylitetään kokonais vastuksessa 10 000 -15 000 Ohm.opcaravan kirjoitti:Tuli eilen tutkittua tuota vekotinta kun alko taas röpeltämään ja seuraava asia mietityttämään:
Autossa on vastukselliset tulpanjohdot (n. 1,8-2kOhm) ja vastuksettomat tulpat. Mutta mutta, tuo bremin pyörijäkin näkyy omaavan melkeinpä 1kOhm vastuksen. Kuuluuko näissä olla näin paljon (~3kOhm) vastusta yhteensä enne sytytystulppaa? Vai onko molemmat bremin pyörijät sököjä?
W124 virranjakajan kannen vaihtoväli
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
puhuin keväällä palturia mitä olin autooni vaihtanut. Eli ei ole mulla Boschia vaaqn BREMI. Ja suttahan se. kesti alle 15000km ja 10kk.
Seuraavaks pitäs kokeilla vissii Berua.
Sen oon saanu ny selville, ja jos tulkintani on oikea, pyörijän tulisi olla 1k ohm.
Samoten se että en enää ala tilaamaan suomesta näitä ku näemmä 2x hinta muihin maihin verrattuna.
Pyörijä on täysin tuhoutunut ja tuo pää on irti.

Seuraavaks pitäs kokeilla vissii Berua.
Sen oon saanu ny selville, ja jos tulkintani on oikea, pyörijän tulisi olla 1k ohm.
Samoten se että en enää ala tilaamaan suomesta näitä ku näemmä 2x hinta muihin maihin verrattuna.
Pyörijä on täysin tuhoutunut ja tuo pää on irti.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Aihe sen kuin jatkuu...
Pitkään sahaaminen hävisi joksikin aikaa (n.1kk), mutta tuli taas takaisin. Ongelma poistui itsestään, mitään osaa en ehtinyt vaihtamaan ja nyt tuntuu että sahaaminen on vain pidentynyt. Muutama kysymys johon haluaisin vastauksen:
- Onko tuossa 300 24v koneessa jossain lämpötila-anturi, joka mittaa onko kone kylmä vai kuuma? Ongelma on vain silloin, kuin auto on seissyt pari tuntia tai enemmän.
- Voisiko lisäilmaluistin toimimattomuus aiheuttaa tämän? Kyseisen laitteen olen kerran jo putsannut, mutta ei mielestäni vaikuttanut mitenkään.
- Ylijänniterele, virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpat vaihdettu. Vieläkö jotain pitäisi vaihtaa?
Pitkään sahaaminen hävisi joksikin aikaa (n.1kk), mutta tuli taas takaisin. Ongelma poistui itsestään, mitään osaa en ehtinyt vaihtamaan ja nyt tuntuu että sahaaminen on vain pidentynyt. Muutama kysymys johon haluaisin vastauksen:
- Onko tuossa 300 24v koneessa jossain lämpötila-anturi, joka mittaa onko kone kylmä vai kuuma? Ongelma on vain silloin, kuin auto on seissyt pari tuntia tai enemmän.
- Voisiko lisäilmaluistin toimimattomuus aiheuttaa tämän? Kyseisen laitteen olen kerran jo putsannut, mutta ei mielestäni vaikuttanut mitenkään.
- Ylijänniterele, virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpat vaihdettu. Vieläkö jotain pitäisi vaihtaa?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Mulla kans ihan saman näköinen, joskin vähän vähemmillä kilometreillä. Olisko joku 5-7tkm ajeltu. Tarkkaan en muista. Taitaa tämä nykyinen saksankin laatu olla mitä sattuu. =/Sergey kirjoitti:puhuin keväällä palturia mitä olin autooni vaihtanut. Eli ei ole mulla Boschia vaaqn BREMI. Ja suttahan se. kesti alle 15000km ja 10kk.
Seuraavaks pitäs kokeilla vissii Berua.
Sen oon saanu ny selville, ja jos tulkintani on oikea, pyörijän tulisi olla 1k ohm.
Samoten se että en enää ala tilaamaan suomesta näitä ku näemmä 2x hinta muihin maihin verrattuna.
Pyörijä on täysin tuhoutunut ja tuo pää on irti.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
jos se on putsattu jo useampaan kertaan aikasemmin niin useimmitenhan ne ei enää siitä tokene. oire viittaa kyllä vahvasti siihen, ei virranjakajaan.T.Soprano kirjoitti:- Voisiko lisäilmaluistin toimimattomuus aiheuttaa tämän? Kyseisen laitteen olen kerran jo putsannut, mutta ei mielestäni vaikuttanut mitenkään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Toki, onhan siellä lämpötila-anturit ainankin lämpömittarille ja eculle. Oliskohan siinä termostaattikopan lähellä ne anturit. Se, että mikä anturi oli millekin lienee vain kysymys. Mutta kyllä, jos lämpötila-anturi antaa vaikkapa eculle viitettä, että motti on olevinaan viileä, vaikka onkin oikeasti lämmin, niin koittaahan se seosta rikastuttaa ja kylmäkäynnistyssuutintakin voi käyttää. Tällöin kyllä ihan varmasti vieterit pitenee. Edellyttäen toki, että lämpötila-anturissa arvot heittää tarpeeks.T.Soprano kirjoitti:Eli siis konehuoneessa ei ole lämpötila-anturia, joka voisi antaa väärää tietoa jollekin starttaukseen liittyvälle osalle? Minkähän hintainen mötikkä tuo tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti on?
Radikaalin kokeen joskus vanhaan m102 190 meseen tein niin, että nyppäsin vain lämpötila-anturin liittimen irti ja testailin toimintaa. No, silloin se ei vaikuttant toimintaan millään tapaa ja sit todettiin, että koko eculla ei ollut mitään virkaa, koska ko. vekotin toimi ilman ecua samalla tavalla kuin ecun kanssa =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Sen anturin toiminnnan voi testata ottamalla yj-releestä sulakkeen pois. Jos toimii paremmin vika saattaa hyvinkin olla siinä.T.Soprano kirjoitti:Aihe sen kuin jatkuu...
Pitkään sahaaminen hävisi joksikin aikaa (n.1kk), mutta tuli taas takaisin. Ongelma poistui itsestään, mitään osaa en ehtinyt vaihtamaan ja nyt tuntuu että sahaaminen on vain pidentynyt. Muutama kysymys johon haluaisin vastauksen:
- Onko tuossa 300 24v koneessa jossain lämpötila-anturi, joka mittaa onko kone kylmä vai kuuma?
Tai ainakin sähköissä.

Näin siis ainakin oli meillä.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Täytyypä kokeilla tuota sulakkeen irroitusta releeltä. Tänään kävin kl:ssä ja siellä keskusteltiin aiheesta jokunen tovi. Olivat sitä mieltä, että tyhjäkäyntimoottori ei vaikuta käynnistykseen, joten sitä ei kannata vaihtaa. Termostaattikotelossa olevat kaksi anturia on uusittu vesipumppuremontin yhteydessä, joten uskon niiden kuitenkin olevan kunnossa.
Kl:stä ostin takaiskun bensapumpuille, jotta saadaan varmistettua, että ainakaan se ei valu takaisin päin. Laitoin sen nyt toiseen pumppuun kiinni ja jos ei muutosta tapahdu, niin sitten kokeilen toiseen. Näiden jälkeen varmaankin siirryttävä sitten käynnistyssuuttimen kimppuun. Missä lie tämäkin on, mutta eiköhän se sitten tarvittaessa löydy.
Jos ei sittenkään ala toimia, niin varmaan joutuu viemään suuttimien vaihtoon.
Kl:stä ostin takaiskun bensapumpuille, jotta saadaan varmistettua, että ainakaan se ei valu takaisin päin. Laitoin sen nyt toiseen pumppuun kiinni ja jos ei muutosta tapahdu, niin sitten kokeilen toiseen. Näiden jälkeen varmaankin siirryttävä sitten käynnistyssuuttimen kimppuun. Missä lie tämäkin on, mutta eiköhän se sitten tarvittaessa löydy.
Jos ei sittenkään ala toimia, niin varmaan joutuu viemään suuttimien vaihtoon.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Taas on tehty joitain testejä. Eli vaihdoin takaiskuventtiilin tuonne bensapumppuun ja toinen olisi vielä edessä. Jotenkin en vain usko, että tuo sahaaminen olisi kiinni siitä, että bensa valuu takaisinpäin. Luulisi tuon linjaston täyttyvän, kun kolmeenkin kertaan vääntää virta-avainta ja pumppu surraa joka kerralla. Tämän kokeilun jälkeen ei mitään vaikutusta starttaukseen.
Ylijännitereleestä nappasin kans sulakkeet irti, mutta ainoa vaikutus oli abs-valon syttyminen. Eli ilmeisesti vika ei ole sähköosissa siis antureissa?
Seuraavat ihmettelyn aiheet ovatkin:
- Termostaattikotelon oikeassa reunassa on anturi, jossa on 4 pinniä. Johdon voi laittaa miten päin vain, joten onko sillä merkitystä? Parissa eri asennossa on tullut kokeiltua, eikä ainakaan vielä ole starttaukset parantanut.
- Ilmanputsarikotelon alla oleva musta mötikkä (ilmeisesti kuminen) on osittain kostea ympäriltä. Liekkö öljyä tai bensaa. Onko tämä normaalia ja voisiko ongelma olla siitä kiinni?
- Missä kohdassa tuolla on se käynnistinsuutin? Tunkeeko se sinne näilläkin helteillä bensaa?
V-mäisiä tällaiset viat. Tai no, veisi suoraan pajalle, niin ei vituttaisi, mutta lompsa ohenisi siihen malliin, että mieluummin kokeilen vaihtaa osia itse. Jos jollain olisi varmasti toimiva lisäilmaventtiili tässä jyväskylän lähettyvillä, niin olisin kiitollinen jos saisin sitä testiin edes 5 minuutiksi. Saisi senkin vielä varmistettua, muttakun uusi maksaa jo se verran että ei ihan heti huvita kokeilla.
Ylijännitereleestä nappasin kans sulakkeet irti, mutta ainoa vaikutus oli abs-valon syttyminen. Eli ilmeisesti vika ei ole sähköosissa siis antureissa?
Seuraavat ihmettelyn aiheet ovatkin:
- Termostaattikotelon oikeassa reunassa on anturi, jossa on 4 pinniä. Johdon voi laittaa miten päin vain, joten onko sillä merkitystä? Parissa eri asennossa on tullut kokeiltua, eikä ainakaan vielä ole starttaukset parantanut.
- Ilmanputsarikotelon alla oleva musta mötikkä (ilmeisesti kuminen) on osittain kostea ympäriltä. Liekkö öljyä tai bensaa. Onko tämä normaalia ja voisiko ongelma olla siitä kiinni?
- Missä kohdassa tuolla on se käynnistinsuutin? Tunkeeko se sinne näilläkin helteillä bensaa?
V-mäisiä tällaiset viat. Tai no, veisi suoraan pajalle, niin ei vituttaisi, mutta lompsa ohenisi siihen malliin, että mieluummin kokeilen vaihtaa osia itse. Jos jollain olisi varmasti toimiva lisäilmaventtiili tässä jyväskylän lähettyvillä, niin olisin kiitollinen jos saisin sitä testiin edes 5 minuutiksi. Saisi senkin vielä varmistettua, muttakun uusi maksaa jo se verran että ei ihan heti huvita kokeilla.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Näihin tarttis vielä vastauksia/arvauksia/kokemuksia.T.Soprano kirjoitti: Seuraavat ihmettelyn aiheet ovatkin:
- Termostaattikotelon oikeassa reunassa on anturi, jossa on 4 pinniä. Johdon voi laittaa miten päin vain, joten onko sillä merkitystä? Parissa eri asennossa on tullut kokeiltua, eikä ainakaan vielä ole starttaukset parantanut.
- Ilmanputsarikotelon alla oleva musta mötikkä (ilmeisesti kuminen) on osittain kostea ympäriltä. Liekkö öljyä tai bensaa. Onko tämä normaalia ja voisiko ongelma olla siitä kiinni?
- Missä kohdassa tuolla on se käynnistinsuutin? Tunkeeko se sinne näilläkin helteillä bensaa?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tossa just tutkailin tuota jakajankopan ja pyörin hommaa niin näkyy olevan italialaiset mulla paikollaan ja myös uudet sellaset pakissa.
Erona vissiin Bremiin ja orkkikseen on se että jakajan kannessa on "old school" hiili kannen ja pyörijän välissä (italialaisessa).
Eli ei hypi "huoran" ja kannen välillä kipuna.
Ja useemman tuhat kilsaa on pelannu italian kamppeet ja en oo vielä putsannu.
-Anturista en osaa sanoo mitään mikä se on.
-"mustasta mötikästä" joka on määränjakajan alla niin se "kumikaukalo" sen pitäis olla ehjä.
Ei sallita imuvuotoja siinä.
-Kylmäkäynnistysvena on heti silmissä kun sen moottori tilan nään mut nyt tältä istumalta en muista missä se tarkalleen on.
Mut muistelen että se on aika lähellä sitä määränjakajaa.
Mulla toimii toistaseksi noi naapurin sivut.
Kattele tuolta.
http://www.detali.ru/webcat1.aspx?MID=QZX
Vasemmalta mersu.. sit car... ja malli...
Erona vissiin Bremiin ja orkkikseen on se että jakajan kannessa on "old school" hiili kannen ja pyörijän välissä (italialaisessa).
Eli ei hypi "huoran" ja kannen välillä kipuna.
Ja useemman tuhat kilsaa on pelannu italian kamppeet ja en oo vielä putsannu.
-Anturista en osaa sanoo mitään mikä se on.
-"mustasta mötikästä" joka on määränjakajan alla niin se "kumikaukalo" sen pitäis olla ehjä.
Ei sallita imuvuotoja siinä.
-Kylmäkäynnistysvena on heti silmissä kun sen moottori tilan nään mut nyt tältä istumalta en muista missä se tarkalleen on.
Mut muistelen että se on aika lähellä sitä määränjakajaa.
Mulla toimii toistaseksi noi naapurin sivut.
Kattele tuolta.
http://www.detali.ru/webcat1.aspx?MID=QZX
Vasemmalta mersu.. sit car... ja malli...
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Huoh, nyt on meseen tilattu (parisen viikkoa sitten) boschin kansi+pyörijä. Vanhoissa bremeissä vielä takuu (1v kuulemma) joten luultavasti hyvittävät summan takaisin, mikäli nyt noita boschin hilppeitä vain saa. Kansia kuulema on, mutta pyörijää ei tahdo boschilta saada.
Ja italian kansi pelitti hienosti, paitti että ei se päälle tuleva suoja tosiaan mahtunut menemään kiinni (otti viskoon kiinni). Noo, mut melko hyvin tuo on nyt pelannut (kop kop).
Jos jollain sit tarvista, niin mulla on hyllyssä ylimääräisena yksi satsi ehjiä n.25tkm rullattuja tulpanjohtoja joiden valmistaja oletettavasti bremi.
Ja italian kansi pelitti hienosti, paitti että ei se päälle tuleva suoja tosiaan mahtunut menemään kiinni (otti viskoon kiinni). Noo, mut melko hyvin tuo on nyt pelannut (kop kop).
Jos jollain sit tarvista, niin mulla on hyllyssä ylimääräisena yksi satsi ehjiä n.25tkm rullattuja tulpanjohtoja joiden valmistaja oletettavasti bremi.
Viimeksi muokannut opcaravan, Pe 13.08.2010 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Hyvä manu! Juuri tällaisia tietoja tarvitaan. Täytyy jostain hommata uusi kaukalo. Tuskin tuon hinta uutenakaan on kovin korkea, joten ei taida käytettyä malttaa laittaa.Manu300cea24 kirjoitti:Tossa just tutkailin tuota jakajankopan ja pyörin hommaa niin näkyy olevan italialaiset mulla paikollaan ja myös uudet sellaset pakissa.
Erona vissiin Bremiin ja orkkikseen on se että jakajan kannessa on "old school" hiili kannen ja pyörijän välissä (italialaisessa).
Eli ei hypi "huoran" ja kannen välillä kipuna.
Ja useemman tuhat kilsaa on pelannu italian kamppeet ja en oo vielä putsannu.
-Anturista en osaa sanoo mitään mikä se on.
-"mustasta mötikästä" joka on määränjakajan alla niin se "kumikaukalo" sen pitäis olla ehjä.
Ei sallita imuvuotoja siinä.
-Kylmäkäynnistysvena on heti silmissä kun sen moottori tilan nään mut nyt tältä istumalta en muista missä se tarkalleen on.
Mut muistelen että se on aika lähellä sitä määränjakajaa.
Mulla toimii toistaseksi noi naapurin sivut.
Kattele tuolta.
http://www.detali.ru/webcat1.aspx?MID=QZX
Vasemmalta mersu.. sit car... ja malli...
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Tänään sain taas itsestäni irti tutkia asiaa enemmän. Auto seissyt taas yön yli, joten aukaisin jokaisen suuttimen liitintä sen verrran, että näin tuleeko sieltä bensaa vai ei. 3-pytyn suuttimesta en ollut ihan varma, joten se voi vähäsen vuotaa, muut ok. Käynnistysongelma ei varmaankaan johdu siis bensiinin saannista, kuten jo ennemminkin olen näin päätellyt.
Käynnistin auton ilman ilmanputsaria ja sehän lähti käyntiin kuin palmun alta. Tällöin oli irti myös lisäilmaluistin liitin ja luonnollisesti myös ilmanputsarikotelossa olevan anturin liitin. Mittaako kyseinen anturi imuilman lämpötilaa vai mikä sen tarkoitus on? Voisiko sen kunnon testata yleismittarilla?
Voiko lisäilmaluistin toimintaa testata jotenkin? Luistinhan putsasin joskus keväällä, mutta ei vaikuttanut oikein mitenkään. Onko kaikissa w124 bensakoneissa samanlainen lisäilmaluisti? Voisi ehkä naapurilta kysyä osaa lainaan
Käynnistin auton ilman ilmanputsaria ja sehän lähti käyntiin kuin palmun alta. Tällöin oli irti myös lisäilmaluistin liitin ja luonnollisesti myös ilmanputsarikotelossa olevan anturin liitin. Mittaako kyseinen anturi imuilman lämpötilaa vai mikä sen tarkoitus on? Voisiko sen kunnon testata yleismittarilla?
Voiko lisäilmaluistin toimintaa testata jotenkin? Luistinhan putsasin joskus keväällä, mutta ei vaikuttanut oikein mitenkään. Onko kaikissa w124 bensakoneissa samanlainen lisäilmaluisti? Voisi ehkä naapurilta kysyä osaa lainaan

MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Tulpat vaihtuu ainakin täällä 20 tkm:n jälkeen. Eipä niitä varmaan niin usein kuulu vaihdella, mutta eipä ole ongelmiakaan. Halpoja osia...Jombe kirjoitti:Kuinka usein ootte muuten tulppia vaihdellu?
40 tkm varmaan lähempänä oikeaa?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Berun nelikärkiset (ufx 79)t on pelannu n.20tkm. ok.
Ja seuraavat vaihetaan syksyllä uusiin.
Kolme sarjaa oon kuluttanu ja kaikki pelaa.
Boschssia en kylä käytä missään bensa vehkeessä ei toimi todettu ja BMW:n aikoina.(Varsinkaan R-tulppia ihan paskoja)r tulpat on vissiin myös noi Berut mut toimivat ovat.
Ja seuraavat vaihetaan syksyllä uusiin.
Kolme sarjaa oon kuluttanu ja kaikki pelaa.
Boschssia en kylä käytä missään bensa vehkeessä ei toimi todettu ja BMW:n aikoina.(Varsinkaan R-tulppia ihan paskoja)r tulpat on vissiin myös noi Berut mut toimivat ovat.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Imuilman lämpötila anturi se on.T.Soprano kirjoitti:Tänään sain taas itsestäni irti tutkia asiaa enemmän. Auto seissyt taas yön yli, joten aukaisin jokaisen suuttimen liitintä sen verrran, että näin tuleeko sieltä bensaa vai ei. 3-pytyn suuttimesta en ollut ihan varma, joten se voi vähäsen vuotaa, muut ok. Käynnistysongelma ei varmaankaan johdu siis bensiinin saannista, kuten jo ennemminkin olen näin päätellyt.
Käynnistin auton ilman ilmanputsaria ja sehän lähti käyntiin kuin palmun alta. Tällöin oli irti myös lisäilmaluistin liitin ja luonnollisesti myös ilmanputsarikotelossa olevan anturin liitin. Mittaako kyseinen anturi imuilman lämpötilaa vai mikä sen tarkoitus on? Voisiko sen kunnon testata yleismittarilla?
Voiko lisäilmaluistin toimintaa testata jotenkin? Luistinhan putsasin joskus keväällä, mutta ei vaikuttanut oikein mitenkään. Onko kaikissa w124 bensakoneissa samanlainen lisäilmaluisti? Voisi ehkä naapurilta kysyä osaa lainaan
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Nyt en ole aivan varma mutta kun otat jonkin sähköliittimen pois paikoiltaan niin ke-jetti tippuu pelistä ja mekaaninen toim ii ja saa bensaakin perkeleesti eli lähtee varsin hyvin käyntiin.
Jos liittimet kiinni ei lähde niin jossain sähkö puolella on vikaa.
Vika paikkoja on kyllä tosi paljon.
Kumikaukalo ei ole kallis edes veholla =noin 25-30 euroo.
Joko olet tinannut bensa releen?
Käykäs kun kone käy niin nätisti tyhjäkäyntiä?
Jos liittimet kiinni ei lähde niin jossain sähkö puolella on vikaa.
Vika paikkoja on kyllä tosi paljon.
Kumikaukalo ei ole kallis edes veholla =noin 25-30 euroo.
Joko olet tinannut bensa releen?
Käykäs kun kone käy niin nätisti tyhjäkäyntiä?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Bensarelettä en ole vielä tinannut, kun tässä on käsittääkseni se MAS-yksikkö. Kyllä sekin varmaan voi kolvausta vaatia, joten laitetaan harkintaan. Tyhjäkäyntiä käy vallan mainiosti, ei ongelmaa. Kun lähtee käyntiin, niin hiukan kierrokset laskee ja sitten taas normalisoituu. Tämä taas johtuu varmaankin tuosta iäkkäästä lisäilmaluistista. Tämä on tarkoitus vaihtaa, kunhan edullinen käytetty löytyy.
Asia on taas sen verran edennyt, että edelleen käynnistyminen heikkoa, vaikka siis imuilman lämpötila-anturin piuhat irti. Huomenna laitan sen takaisin ja nyppään lisäilmaluistista piuhan kokeeksi irti. Sillä mennään sitten taas hetki, kokeilut mielessä.
Tarkoitus olis yrittää väsätä tuo ledi-katkaisin-hässäkkä, jolla voi sitten tarkistella vikakoodeja.
Asia on taas sen verran edennyt, että edelleen käynnistyminen heikkoa, vaikka siis imuilman lämpötila-anturin piuhat irti. Huomenna laitan sen takaisin ja nyppään lisäilmaluistista piuhan kokeeksi irti. Sillä mennään sitten taas hetki, kokeilut mielessä.
Tarkoitus olis yrittää väsätä tuo ledi-katkaisin-hässäkkä, jolla voi sitten tarkistella vikakoodeja.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Aamulla kokeilin ottaa piuhan irti lisäilmaluistista (imuilman piuhan laitoin takaisin) ja aika kova työ oli saada käyntiin, töistä lähtiessä sama. Tästä riemastuin ja hain purkaamolta "uuden" lisäilmaluistin. Läväytin äsken kiinni ja taas odotellaan ja seurataan tilannetta. Seuraavaksi lähtee työnalle bensarele/MAS/joku muu, mikä?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Eipä auttanut mitään tuo lisäilmaluistinvaihto. Seuraavana arbeetina on sitten tuo MAS-yksikkö/bensareleen kolvaukset. Hieman myös häiritsee tuo kumikaukalon öljyisyys/kosteus, mutta sen vaihtotyö näyttää olevan vähän työläämpi homma. Liekkö kukaan tämän ketjun lukija sitä vaihtanut ja kertoisi, onko vaihdossa jotain niksejä?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
No nyt on boschilaiset hilppeet kiinni ja testatessa ei ilmennyt minkäänlaisia toimintahäiriöitä. Bojot toistaiseksi boschille tästä. Saas nähdä, miten pitkään kestää.opcaravan kirjoitti:Huoh, nyt on meseen tilattu (parisen viikkoa sitten) boschin kansi+pyörijä. Vanhoissa bremeissä vielä takuu (1v kuulemma) joten luultavasti hyvittävät summan takaisin, mikäli nyt noita boschin hilppeitä vain saa. Kansia kuulema on, mutta pyörijää ei tahdo boschilta saada.
Ja italian kansi pelitti hienosti, paitti että ei se päälle tuleva suoja tosiaan mahtunut menemään kiinni (otti viskoon kiinni). Noo, mut melko hyvin tuo on nyt pelannut (kop kop).
Jos jollain sit tarvista, niin mulla on hyllyssä ylimääräisena yksi satsi ehjiä n.25tkm rullattuja tulpanjohtoja joiden valmistaja oletettavasti bremi.
Kansi oli valmistettu -08, mutta pyörijässä oli -98 leima =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00