190E ei käy**(käy mut ei kunnolla)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

AK47 kirjoitti:KE jet pitäis toimia ilman moottorinohjaustakin.... Jos siellä on joku puuttuva signaali joka menee ECUlle ja se päättää sammuutaa koneen niin ottaa ylivirtasuojasta sulakkeen pois jniin ois pelkkä mekaninen ruisku käytössä.

Käykö mosa pitempään jos kaataa ilmamäärämittarin lautasen alle bensaa korkillisen?

Joskus auton varusteet kuten ilmastointi tai automaattilaatikko vaikuttaa mm polttoainepumpun relen toimintaan. Josko ohittais koko pa relen testin ajaksi?
Mistä sen ylivirtasuojauksen sulakkeen voi testata?

Empäs muista kävikö se niin pitempään mut sitku laittaa siihen rikastimelle suoran virran niin se käy jotenki.
Ollaan me testattu että yhistää siitä releestä ne pari nastaa mut ei se vaikuta ja autos ei oon nuita varusteita, mut kerran se kävi toimi ihan normaalisti ku akku oli täys ja otti pistokkeen irti laturista ennen tarttausta niin pelas ihan normaalisti ja otti kierroksia kunnes loppu virta :/
190E 2.3
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siis ilman laturia ei oireile mutta laturin kanssa oireilee?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

Sergey kirjoitti:siis ilman laturia ei oireile mutta laturin kanssa oireilee?


juu yhen kerran pelas ihan normaalisti ku otti laturilta pistokkeen irti ja tarttas.
190E 2.3
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Lataakohan se lliikaa että yj-rele potkaisee koko hoidon pelistä.
Koeta saada ryypyllä käymään ja mittaa jännite tai vaihda laturi suoraan toinen yksilö.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

[quote="atlas"]Lataakohan se lliikaa että yj-rele potkaisee koko hoidon pelistä.
Koeta saada ryypyllä käymään ja mittaa jännite tai vaihda laturi suoraan toinen yksilö.[/quote

tervehdys.
Ei oo meseä kerenny laittaa ku tuli motocrossailusta jalkaan kipsi:/
mut ollaa me aikasemmin mitattu ja ihan normaalia se lataa. Mut sen verran kokeilin nyt sedänkaa et ku virran panee pääl ja kuuntelee tankkiin nii sielt kuuluu 'lörähys', et onko vika siin mötikäs joka on siin pumpun vieres? Se on viel auton alkuperäinen ei 2.3:sta.
190E 2.3
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

Iltoja!

Nyt on ite tervehdytty ja mersuki alkanu tervehtyä :)

Empä tienny kirjoituksen alutteua ku kirjotin että autossa ei ole kattia ja lambdaa mutta onkin, auto on ruottin malli ja näissähän on ne. No ei sil merkitystä.

Tärkein syyllinen auton ongelmiin oli polttoaine paineita mitattaessa että paluu puolen bensaletkussa oli jotain mahdollisesti "hydraalikka" liimaa tms. könttinä liittimestä vähän matkaa tankkiinpäin -> pietti paineet ihan omina ja sekotti koko jakajan :/
No kun auto alko käymään, rikkinäisiä osia oli silti viel korjailussa ja edellisil korjaajil mahdollisesti rikoutunu mm kaasuläpän asentotunnistin, tyhjäkäyntimoottori, polttoaine pumpun relees pari nastaa yhes mut ne ei nyt ilmeisesti mitn muuta ollu tehny ku sulattanu johtoja..

Auto käy ja oon ajellu n.200km "ilman" kunnollista tyhjäkäyntiä koska se moottori on rikki ja humpailee käyntiä ja ajaes jää kierrokset vähäks aikaa pääl ennenku putuaa mutta senku saa hommattua niin eiköhän ala mese pelaan niinku pitää :)
190E 2.3
Avatar
anttij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 27.06.2010 16:48
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttij »

Auto käy ja oon ajellu n.200km "ilman" kunnollista tyhjäkäyntiä koska se moottori on rikki ja humpailee käyntiä ja ajaes jää kierrokset vähäks aikaa pääl ennenku putuaa mutta senku saa hommattua niin eiköhän ala mese pelaan niinku pitää :)[/quote]

Iltaa.

Kirjotinki tuos yhteen kylmäkäynnistys ongelma keskusteluun tästä "tyhjäkäynti moottorista" vai lisäilmaluistista!?..
Ei alkanu ainakaan oma auto pelamaan vaikka laitoin tämän uuden, kylmänä ei ota kierroksia ja lämpimänä saattaa humpail 1000-2000-> :(
Letkut ym kaikki on kyl kunnos ja päästöt sai ja oli hyvät eli tuota seos ruuvia ku on "pyöritelty" niin se on kohillaan.
Mutta mikä ois tälle kaasuläpän asentotunnistimen ruuvile semmonen perus asento, ruuvi on siin tunnistimen lähel 8mm mutteri ja siin tasapäisel meisselillä sääjettävä ruuvi, sitä ku säätelee niin kierrokset nousee ja laskee mut onko vika enää täs ku ollaan sääjetty tätä ja seos ruuvia ja tyhjäkäynti on "normaalissa" n.800rpm:ssä, mutta siltiki ei taho alkaa pelaan normaalisti :/ tieten eihän nuita saa ilman kunnon mittareita aivan kohilleen tekemälläkään.[/quote]
190E 2.3
Vastaa Viestiin