c 220d ruiskupumppu `97
c 220d ruiskupumppu `97
Näin MB-noviisina kysyisin muutamaa asiaa:alfamerin korjausoppaassa sanotaan että on toinenkin polttoaineen suodatin joka pitäisi vaihtaa,jossain pumpun vieressä.Minkä näköinen ja miten vaihdetaan?Sen toisen sentään löysin..Onko nuo Lucaksen pumput tosiaan niin huonoja kun väitetään,eikö kenelläkään ole kestänyt?Omalla on ajettu n. 220 000,onkohan pumppuremontti jo tehty vai edessä joskus?Hieman arveluttaa,vaikka muuten olen autoon melko tyytyväinen,nyt kun ruostekohdatkin sain hoideltua muutamaksi vuodeksi.Uskaltaako ajella jonkun vuoden vai pitääkö palata ripeästi Volvon ohjaimiin?
Lucas kestää keskimäärin 300 000 km, eli sun autoon ei luultavasti ole vielä vaihdettu. Toisaalta 13 vuotta vanhalla autolla on luultavasti kuitenkin ajettu enemmän kuin mittari antaa ymmärtää, jolloin se luultavasti on vaihdettu. No oli tai ei, vaihtaminen töineen maksaa jotain 1500 euroa ja sitten se menee taas sen 300 000 km, eli jos ajat 30k vuodessa niin kymmenen vuoden välein 1500 euroa ei ole kovinkaan suuri raha. Etenkin kun noista ei paljon muuta mene rikki. On tosin sellaisiakin autoja johon pumppua ei ole koskaan vaihdettu, riippunee ajotavasta?
Hienoinen naftan tuoksu konehuoneessa voi kertoa pumppuviasta, tai sitten p-a järjestelmän paluuletkujen vuodosta, joka on paljon yleisempi vika ja maksaa jotain 30 euroa korjata.
Hienoinen naftan tuoksu konehuoneessa voi kertoa pumppuviasta, tai sitten p-a järjestelmän paluuletkujen vuodosta, joka on paljon yleisempi vika ja maksaa jotain 30 euroa korjata.