w203 ravistaa napakasti jarruttaessa
w203 ravistaa napakasti jarruttaessa
Eli kunnolla jarruttaessa etupäässä ravistaa joku niin p*rkeleesti, missä vois olla vika, jarrulevyt tai vanteet kierot ?
C22
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Jani Anttila
- Mersumies
Mulla 320tkm ajettu W202 250TDT ja noin 3tkm sitten vaihdettu levyt ja palat eteen. Täristää jarrutuksessa ihan jumalattomasti. Jotenkin tuntuu, että kun ajaa motarilla ja levyt ehtii jäähtyä 50km matkalla, niin täristää enemmän kuin lämpösenä. Raidetankokin on vaihdettu noin 10tkm sitten. Mitään kolinoita ei kuulu alustasta edestä eikä takaa. Täytyy varmaan sitten vaan ajella korjaamolle missä ne vaihdettiin ja reklamoida. Ainoa mikä tullut mieleen, että levyt oli vialliset.
Ongelma vaivaa vieläkin, uudet levyt ja palat vaihdettu, ei vaikutusta. Ihan joka kerta kovempaa jarruttaessa ei täristä mutta usein kuitenkin. Eri vanteita kokeiltu eteen, ei vaikutusta. Nivelissä eikä tukivarsissa ole väljää....Autossa oli ennen ostamista laitettu weitecin madallusjouset sachin iskareilla, oiskohan mahd. että esim. bensakoneeseen tarkoitetut jouset laitettu painavamman diesel -koneen nokalle niin siitä tämä? Alkaa nimittäin keinot loppua tuon asian suhteen...
C22
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:
- Jani Anttila
- Mersumies
Re: w203 ravistaa napakasti jarruttaessa
Terve! Kävin tänään huoltokorjauksessa omani kanssa. Ilmeni, että reaktiotankojen öljytäytteiset puslat olivat rikki. Huoltomiehen mukaan joillakin tämä oli aiheuttanut jarrujen täristämistä. Miten lie. Minulla ei kuitenkaan.Trex kirjoitti:Eli kunnolla jarruttaessa etupäässä ravistaa joku niin p*rkeleesti, missä vois olla vika, jarrulevyt tai vanteet kierot ?
-
- Sisäänajossa
Tarkista liukutapit. Jos ovat vääntyneet tai kuluneet niin antaa tärinää.
Itsellä aikoinaan W124:n kanssa ongelmia täristyksen kanssa kun olin itse vaihtanut palat ja samalla tuli väännettyä liukutappeja kieroon asennuksen yhteydessä. Meni sitten takuuseen ja vaihtoivat varmuuden vuoksi levyt ja liukutapit mutta tärinät hävisi.
Itsellä aikoinaan W124:n kanssa ongelmia täristyksen kanssa kun olin itse vaihtanut palat ja samalla tuli väännettyä liukutappeja kieroon asennuksen yhteydessä. Meni sitten takuuseen ja vaihtoivat varmuuden vuoksi levyt ja liukutapit mutta tärinät hävisi.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Mikä on liukutappi?kttopar kirjoitti:Tarkista liukutapit. Jos ovat vääntyneet tai kuluneet niin antaa tärinää.