elikkäs tarkoituksena olis hommatta w124 farkku paku 300d johon asentaa valmis 300 st tekniikka.
eli kysymys kuuluu kuinka suoriutua katsastuksesta?
mitä muutoksia tarvii että leiman sais?
vai meneekö muka muutoskatsastaa uudelle tekniikalle noin vain?
lakiasiat kuntoon..
lakiasiat kuntoon..
sole poka mikhään pistämä sopihmaan!
Re: lakiasiat kuntoon..
Onko tämä jo luettu: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=20174
Lisää tietoa: www.skg.fi
se riippuu niin paljon tehoista ja moottorista. jos sinne laittaa sen 606turbollisen(170 hp), niin sitä ei taida saada katsastettua alle 170 heppasena? en ole varma, mutta luulisin niin. ja jos tehoja on paperilla se 170 heppaa, niin sillonhan autonkin tarvii olla osiltaan vastaava. eli jostakin 300 pensamersusta tai vastaavasta jarrut, kallistuksen vakaajat jne, minkä tehot on enemmän tai saman verran, kun se 170 heppaa sitä en tiedä, kuinka moottorin painot vaikuttaa, mutta periaatteessa jotenkin noin.
mää vaihdoin alkuperäseen turbofarkkuun vaan turbon ja laitoin kuulerin, niin ei tarttenu muutakun käydä penkittään. ja penkki anto vaan 130 heppaa.. ei tarttenu alkaa jarruja, kallistuksen vakaimia jne vaihteleen.
mutta jos autona on vapari 300d ja sinne laitetaan joku 400 heppanen mosa, niin ainakin ne jarrut kannattaa vaihtaa, vaikkei tarttiskaan. hullun vaaralliset semmoset jarrut, mitkä lakkaa toimimasta, kun pari kertaa jarruuttaa vähän kovemmista vauhdeuista. ite meinasin ajaa pihalle ton takia. hain sitten heti seuraavana päivänä uudet levyt ja palat joka nurkkaan.
mää vaihdoin alkuperäseen turbofarkkuun vaan turbon ja laitoin kuulerin, niin ei tarttenu muutakun käydä penkittään. ja penkki anto vaan 130 heppaa.. ei tarttenu alkaa jarruja, kallistuksen vakaimia jne vaihteleen.
mutta jos autona on vapari 300d ja sinne laitetaan joku 400 heppanen mosa, niin ainakin ne jarrut kannattaa vaihtaa, vaikkei tarttiskaan. hullun vaaralliset semmoset jarrut, mitkä lakkaa toimimasta, kun pari kertaa jarruuttaa vähän kovemmista vauhdeuista. ite meinasin ajaa pihalle ton takia. hain sitten heti seuraavana päivänä uudet levyt ja palat joka nurkkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Se on lopen aivan sama mitä siellä moottorin jalkojen välissä on
kun ottaa vaan tarpeeksi pienet penkkilaput niille auton omille jarruille.
Eli tehokkain kyseisillä jarruilla varustettu moottori on vertailumoottori,
ja siihen saa lisätä vielä 20prossaa hevosia.Semmosen penkkilapun kans vaa konttorille ja nussimaan inssiä silmään
Kun otteeseen tulee merkintä:moottoriteho todettu mittaamalla
kun ottaa vaan tarpeeksi pienet penkkilaput niille auton omille jarruille.
Eli tehokkain kyseisillä jarruilla varustettu moottori on vertailumoottori,
ja siihen saa lisätä vielä 20prossaa hevosia.Semmosen penkkilapun kans vaa konttorille ja nussimaan inssiä silmään

____________________
W126 OM606 holset mynä
W123td veronkierto
W123 200d ikiliikkuja(eipä liikkukkaan..)
W123 hautausmaa/varaosalaani/paskaa/kaikkee pitää olla
OFF hilux
"ratkaisu on vain hetki jolloin väsyt ajattelemiseen"
W126 OM606 holset mynä
W123td veronkierto
W123 200d ikiliikkuja(eipä liikkukkaan..)
W123 hautausmaa/varaosalaani/paskaa/kaikkee pitää olla
OFF hilux
"ratkaisu on vain hetki jolloin väsyt ajattelemiseen"
mää olen ymmärtänyt, että toi 20% sääntö koskee vaan mallisarjan tehokkainta versioo. eli jos on vaikka w124 ja moottorina 2 litran diiseli. ni sitä ei saa virittää yhtään yli 72 hepan. tai riippuen vuosimallista yli 75 hepan. ei edes sitä 20% ilman, että joutuu muutteleen jarruja tms. mutta jos vertailukohteena on 124 koppasten tehokkain malli, mikä se nyt sitten onkaan, 500E? niin siitä saa virittää vielä 20% lisää tehoja ja menee sen viis satasen jarruilla.st126 kirjoitti:Se on lopen aivan sama mitä siellä moottorin jalkojen välissä on
kun ottaa vaan tarpeeksi pienet penkkilaput niille auton omille jarruille.
Eli tehokkain kyseisillä jarruilla varustettu moottori on vertailumoottori,
ja siihen saa lisätä vielä 20prossaa hevosia.Semmosen penkkilapun kans vaa konttorille ja nussimaan inssiä silmäänKun otteeseen tulee merkintä:moottoriteho todettu mittaamalla
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
se on juurikin sen mallisarjan tehokkaiman mukaan!pera8x kirjoitti:mää olen ymmärtänyt, että toi 20% sääntö koskee vaan mallisarjan tehokkainta versioo. eli jos on vaikka w124 ja moottorina 2 litran diiseli. ni sitä ei saa virittää yhtään yli 72 hepan. tai riippuen vuosimallista yli 75 hepan. ei edes sitä 20% ilman, että joutuu muutteleen jarruja tms. mutta jos vertailukohteena on 124 koppasten tehokkain malli, mikä se nyt sitten onkaan, 500E? niin siitä saa virittää vielä 20% lisää tehoja ja menee sen viis satasen jarruilla.st126 kirjoitti:Se on lopen aivan sama mitä siellä moottorin jalkojen välissä on
kun ottaa vaan tarpeeksi pienet penkkilaput niille auton omille jarruille.
Eli tehokkain kyseisillä jarruilla varustettu moottori on vertailumoottori,
ja siihen saa lisätä vielä 20prossaa hevosia.Semmosen penkkilapun kans vaa konttorille ja nussimaan inssiä silmäänKun otteeseen tulee merkintä:moottoriteho todettu mittaamalla
jos rakennettavan auton moottori on 2l ja 100 hp
ja mallisarjan tehokkain on 3.5 l ja 240hp
silloin autoon saa laittaa 4,37l ja 288hp
täytyy vain päivittää auton alusta ja jarrut vastaamaan sitä mallisarjan tehokkainta versiota
ja täytyy muistaa myös se että moottorin voi katsastaa myös oma valmisteisena, silloin teho lappu on ehdoton..
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
st126: se 20% on mallisarjan tehokkaimmasta. Jos on mustaa valkoisella muusta, niin tänne näkyviin kyseinen AKE päätös! Tämähän ei poista sitä tosiasiaa että samat fysiikan lait pätee kaikentehoisiin ja mallisiin autoihin joten mallisarjan tehokkain +20% on virkamieskunnan tekemää kiusaa kun tietävät että ne mallisarjan tehokkaimman osat on aina vaikea löytää tai kalliita.pera8x kirjoitti:mää olen ymmärtänyt, että toi 20% sääntö koskee vaan mallisarjan tehokkainta versioo. eli jos on vaikka w124 ja moottorina 2 litran diiseli. ni sitä ei saa virittää yhtään yli 72 hepan. tai riippuen vuosimallista yli 75 hepan. ei edes sitä 20% ilman, että joutuu muutteleen jarruja tms. mutta jos vertailukohteena on 124 koppasten tehokkain malli, mikä se nyt sitten onkaan, 500E? niin siitä saa virittää vielä 20% lisää tehoja ja menee sen viis satasen jarruilla.st126 kirjoitti:Se on lopen aivan sama mitä siellä moottorin jalkojen välissä on
kun ottaa vaan tarpeeksi pienet penkkilaput niille auton omille jarruille.
Eli tehokkain kyseisillä jarruilla varustettu moottori on vertailumoottori,
ja siihen saa lisätä vielä 20prossaa hevosia.Semmosen penkkilapun kans vaa konttorille ja nussimaan inssiä silmäänKun otteeseen tulee merkintä:moottoriteho todettu mittaamalla
pera: Saa sitä pienintä tiisseliä virittää siihen asti mihin palikat on samoja jonkin tehokkaamman moottorin kanssa. Monesti 200d mosalla (w124/w201) olevassa korissa on samat palikat kuin 2.0-2.3 bensakoneessa, eli sinne asti saa muun tekniikan osalta tehoja laittaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.