Need helppiä taas.
Need helppiä taas.
Joo eli tuossa ku kiihyttää vauhdin yli 60km/h nii kojelautaan syttyy se ASD lukon valo eli se kolmio siinä keskellä. Se sammuu aina ku pikkusen hipasee jalalla jarrua (ilman että vauhti edes hidastuu) ja syttyy uudelleen kun löysää jarrun. Vaihdatin uudet kesäläskit takarenkaisiin nii vaihdon jälkeen alkoi tekemään tuota.
ASD systeemi tippuu pois kyytistä jarrua painettaessa, eli se on ihan normaalia...
se valon palaminen taas johtuu siitä, kun auto luulee, että se kuopii
onko etu ja takarenkaiden kokoero kuinka suuri? niiden pitäis olla sama kokoiset halkaisijaltaan muutaman prosentin sisään... joskus riittää ihan se, että edessä on kuluneet renkaat ja takana uudet... itse käytän edessä 235/40 18 ja takana 265/35 18 rengastusta, eikä ASD valo sekoile...
se valon palaminen taas johtuu siitä, kun auto luulee, että se kuopii

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Tulihan samankokoiset renkaat taakse kun on edessä?Tuo asd ottaa tietoja abs antureilta.Toisaalta tuo jarrupolkimeen hipaisu taas saattaisi viitata jarruvalokytkimen häiriöönkin!?
Tietty voit myös lukea vikakoodit,ohjeet löytyy haulla.
Tietty voit myös lukea vikakoodit,ohjeet löytyy haulla.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
kyllä vaikuttaa... vai miten ajattelit, että systeemi sais selville pyörimisnopeuseron, kun takana on peräti 1 kpl niitä ABS:n antureita (perämurikassa)sonikki kirjoitti:Vaikuttaakos tuo etuakseli nyt kuitenkaan tuohon ASD:n toimintaan eli eikös se vain vertaile takapyörien pyörimisnopeuksia? Ainakaan meikäläisen lankussa ei edes ole ABS:iä vaikka ASD löytyy?
205/50 ja 205/55 halkaisijassa on ihan riittävästi eroa sekoittamaan systeemin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kerkes ensin...
Yllättävänkin pieni ero riittää.
Esim. 245/40 18 ja 265/35 18 herjaa, muttakun vaihtaa eteen 235/40 18 niin ei herjaa. halkaisija eroahan noilla on 0,8cm (siis 245 ja 235 ero).
235/40 ja 265/35 ero on 0,2cm joka on hyväksyttävä.
205/50 ja 205/55 halkaisija ero 2,1cm (olivatpa sitten 16 17 tai 18 tuumaset, tarina ei kerro)
Yllättävänkin pieni ero riittää.
Esim. 245/40 18 ja 265/35 18 herjaa, muttakun vaihtaa eteen 235/40 18 niin ei herjaa. halkaisija eroahan noilla on 0,8cm (siis 245 ja 235 ero).
235/40 ja 265/35 ero on 0,2cm joka on hyväksyttävä.
205/50 ja 205/55 halkaisija ero 2,1cm (olivatpa sitten 16 17 tai 18 tuumaset, tarina ei kerro)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kyllä mä sen tiedän että sekarengaistus vaikuttaa ABS:ien ym. toimintaan mutta siintä en ollut tietoinen että tuo ASD toimii em. tavalla, vaan oon ollu siinä uskossa että siellä olis pelkästään takana noita antureita johtuen mun auton ABS:ttomuudesta ja näin ollen otin asian puheeksi. 10v toiminu mulla lankussa jo ongelmitta kyseinen systeemi nii ei ole paljoa tullu perehdyttyä siihen 
Oliskohan tuo ~8mm sitten jonkun näkönen raja tuossa halkaisijan heitossa ku mulla ei edellellisellä 245/35/19 ja 255/35/19 rengaistuksella ollu ongelmia ABS:ien tai ASR:n kanssa ja noilla kumeksilla eroa siis 7mm?

Oliskohan tuo ~8mm sitten jonkun näkönen raja tuossa halkaisijan heitossa ku mulla ei edellellisellä 245/35/19 ja 255/35/19 rengaistuksella ollu ongelmia ABS:ien tai ASR:n kanssa ja noilla kumeksilla eroa siis 7mm?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
No ei se tuolla 8mm erollakaan helposti herjannut, vasta kun pyyhki mutkasta tietä reikäpäässä tyylillä, niin välillä mutkissa vilkutti kolmioo.sonikki kirjoitti:Oliskohan tuo ~8mm sitten jonkun näkönen raja tuossa halkaisijan heitossa ku mulla ei edellellisellä 245/35/19 ja 255/35/19 rengaistuksella ollu ongelmia ABS:ien tai ASR:n kanssa ja noilla kumeksilla eroa siis 7mm?
tosin eniten häiritsi se että yli 100km/h nopeuksissa ei vakionopeudensäädin pysynyt päällä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...