w202 -00 250tda ahdot hukassa! vika löytyi!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
timo ce
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 09.07.2005 13:37
Paikkakunta: lappeenranta

w202 -00 250tda ahdot hukassa! vika löytyi!

Viesti Kirjoittaja timo ce »

lähdetään siitä että auto on ollut nyt viisi päivää ajossa. ensi metristä lähtien ajattelin että on laiska, ei jaksa kulkea sitten millään!

laitoin seuraavana päivänä ahtopaine mittarin imusarjalta lähtevään pieneen letkuun ja ajelemaan. parhaimillaan ahtoi 0,15bar!

kolmantena päivänä samalla ahdolla mentiin! ehkä kaikiaan kilometrejä takana joku 200km niin yht äkkiään ahdot nousi 0,6bar olin niin ihmeissäni että hölläsin kaasua ja sinne meni ahdot! ei enään sinä päivänä löytynyt ahtoja.

neljäs päivä heti aamusta ahdot löytyivät jostain parhaimmilla ahtoi 1,2bar mutta ei sitä iloa kauvaa kestänyt puoltoista kilometriä! käytin korjaamolla vikakoodin luvussa ilmamäärämittari vika ja polttoainen lämpötilaanturi vika.

viides päivä taas aamulla ahtoi joku pari kilometriä ja sitten lopahti ahdot. kävin hakemassa uuden ilmamäärämittarin hintaan 294€ mutta ei vaikutusta vikaan! ja nyt mitä olen ajellut niin aina alkumatkasta ahtaa jonkun matkaa mutta maksimissan viisi kilometriä sitten mennään loppu matka ilman ahtoja!

huomenna meinasin käyttää vielä vikakoodin luvussa

eli mitäs seuraavaksi teen/tutkin?
Viimeksi muokannut timo ce, La 21.08.2010 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300ce -92
w202 250dt -00
Saab 900i 16v turbo -91
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4767
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Elä nyt herranen aika ainakaan osta mitään osia enää, enenkuin tiedät vian syyn.

Katso, vetääkö alipainekello ahtimen hukkaportin kiinni, kun panet auton käyntiin.
Puuttuko/vuotaako alipainetta, vai eikö mankkuventtili toimi.
Vai onko hukkiksen kello sökö.

Mersussa, jos tulee ahtoja - tulee syöttöjäkin.
Mutta jos ahdot ei nouse, ei nouse tehokaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5500
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko -00 vuonna tehty 250 turbodieseliä? :shock:
Avatar
timo ce
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 09.07.2005 13:37
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja timo ce »

S202 kirjoitti:Onko -00 vuonna tehty 250 turbodieseliä? :shock:
ainankin tuo on rekisteröity 5.1.2000 voihan se olla -99 mallia!


tuo hukkaportin näkeminen on sitten hankalampi homma. konepellin alta näkee vaan vähän sitä alipainekelloa! pitäisi mennä auton alle niin näkee miten se vivusto liikuu auton käydessä!
pari päivää sitten katsoin sitä hukkaporttin vivustoa koneen ollessa kylmä niin hyvin se liikui ja jousi tuntui ehjältä!
W124 300ce -92
w202 250dt -00
Saab 900i 16v turbo -91
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Ei se hukkaportin tanko paikallaan käydessä mihinkään liiku, mutta jos laitat jonkun käynnistämään moottorin kun olet itse tarkkailemassa tankoa näet meneekö hukkaportti moottorin käynnistyttyä kiinni.

Omassa 250tdtsä oli myös ahtopaine ongelmia sillontällön mutta se toimi aina kun käytti virrat pois välissä.
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Ihan suosiolla vois ekaks vaihtaa sen alipaineletkun hukkaportin kellolle. Sitä kelloa voi kokeilla ihan imemälläkin ja tsekata että portti liikkuu.

Noista on myös haljennu ic-koolereita, sitä voi koeponnistaa ja kattoo että paineet ei katoa. Ja tietenkin kaikki ahtopaine putket ja letkut, halki niitäki menee.

Ilmasuodattimen kunto kertoo paljon huollosta. Noista menee turbosta aika äkkiä siivet jos suodatin repee. Mersun oma suodatinvaihtoväli näille on aivan älytön, muistaakseeni 100 tkm tms :shock: pitäs vaihtaa paljon useammin. Ota ilmansuodattimelta tuleva putki irti ja kato turbon siivet ja välys. Tosa on yks huonolla pidolla rikottu turbo:

http://kuvablogi.com/nayta/2337137/

Katti voi olla kanssa tukossa. Aika moni on pistänyt rautakangen siittä läpitte. Ebay:stä saa uusia katteja noin 350 eur.

EGR venttiilin voisi kanssa kattoo, ettei ole jumissa. Itte laippasin se samantien pois pelistä. Kun meinaan otti imusarjan pois oli se sisältä aivan tervassa. Sitä sai putsata ja liuottaa. Samalla vaihdoin imusarjan tiivisteet jokka näissä tupppaa valskaamaan.
Avatar
timo ce
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 09.07.2005 13:37
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja timo ce »

käytin auton paikallisessa merkkiliikessä niin johan löytyi vika!
alipainekello vuoti joka käytää kaasuläppää ahtoputkessa siinä egr ventiilin kohdalla.
kun se alipainekello vuoti niin järjästelmä ei jaksanut pitää sitä hukkaporttikaan kinne niin tietokone pudotti turpon pois pelistä!
W124 300ce -92
w202 250dt -00
Saab 900i 16v turbo -91
Vastaa Viestiin