GLK hankinnassa - mikä rengaskoko?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
houndie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 28.07.2010 12:54

GLK hankinnassa - mikä rengaskoko?

Viesti Kirjoittaja houndie »

Tuollainen muka-maasturi on tilattu, mutta lopullinen varustelu vielä arveluttaa..siihen pystyisi vielä vaikuttamaan.

Vakiopyörillä 235/60 R17 auto on erittäin hiljainen ja mukava. Tehtaalta tulevien autojen 7-puolaiset 17'' vanteet ovat kuitenkin minusta laimean näköiset. Offroad-paketissa saatavat 17'' 5-puolaiset miellyttävät silmää, mutta niiden hinta olisi noin 2.000,- (offroad-paketti + pakollinen sisätilan sport-paketti).

Ulkopuolen sport-paketti on järkevän hintainen (n. 1.200,-) ja siinä saisi maalatut helmat, kromilistat, 20 mm matalamman alustan ja 235/50 R19 pyörät.

Täällä maakunnassa ajamani 2 autoa molemmat olivat 17'' rengastuksella, muita ei ole lähimailla, kyselty on :)

Kysymys kuuluu, koveneeko auto ja muuttuuko se olennaisesti äänekkäämmäksi tuolla sport-alustalla ja 19'' pyörillä? Jos on omia kokemuksia, niitä mielelläni lukisin, kiitos!
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Rengasmelu ei riipu renkaan halkaisijasta(itseasiassa tyhmänä kun tässä miettii, niin luulis että se pienenisi koska kehänopeus on pienempi), vaan merkistä ja mallista - ja leveydestä, joka tässä tapauksessa ei edes kasva ja on vielä kapea.
Tuollanen madalluskaan ei vaikuta yhtikäs mitään. Sitten kun renkaat uppoaa kaarien sisään, niin alkaa jo vittumaisia ääniä kuulumaan.

Olen ajanut/istunut kyydissä useamman tuhat kilsaa CLS:llä, jossa on ns. tonttimadallus ja 20" renkaat 295/35 kumeilla, eipä kuulunut sisälle minkäänlaista ylimääräistä rengasmelua verrattuna vakionakkeihin.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Mulla on lähisuvussa tuollainen. Ihan 17-tuumaisilla kulkee kesät talvet. Siitä mielenkiintoinen auto, että talvikitkoja vaihdettaessa kesärenkaisiin ei sisällä huomaa melussa käytännössa mitään eroa, kuten autoissa yleensä. On siis autona rengasäänistään todella hiljainen. Tuolla empirialla voisin kuvitella, että jotkut 19-tuumaiset tuossa autossa ei varmastikaan aiheuta pullistuvia otsasuonia ajomelun takia.
Edit: oma Paavo 18-tuumaisin 235/40 ja 265/35 -renkain on selvästi äänekkäämpi auto rengasääniltään, eikä siinäkään "melu" ainakaan allekirjoittanutta erityisesti häiritse saati että siihen erityisesti mitenkään edes huomiota kiinnittäisi.
juissi2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 15.09.2009 17:08
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja juissi2 »

mulla tollainen GLK,otin sen saksan kitkoilla vaihdatin niihin vanteeksi RS 8 ja talvirenkaat laitoin alkuperäisille vanteille. Todella hiljanen vakiokokoisilla renkailla. Ku aikoinaan koeajoin autossa oli 19 tuumaset kummit ,,, äänekkäämpi oli.
Linkki vanteille http://www.vanne.fi/-rs/rs8/
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

juissi2 kirjoitti:mulla tollainen GLK,otin sen saksan kitkoilla vaihdatin niihin vanteeksi RS 8 ja talvirenkaat laitoin alkuperäisille vanteille. Todella hiljanen vakiokokoisilla renkailla. Ku aikoinaan koeajoin autossa oli 19 tuumaset kummit ,,, äänekkäämpi oli.
Linkki vanteille http://www.vanne.fi/-rs/rs8/
Kerro nyt ihmeessä renkaiden merkki ja malli.
juissi2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 15.09.2009 17:08
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja juissi2 »

continental cross contact kummit
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja TTL »

Katsasta ihmeessä business-hinnastot. Niitä autoja voivat ostaa yksityisetkin. Premium Businekseen ulkopuolen sportipaketti on n. 900 egeä. Maksutta tulee mm. ILS-xenonit ja parktronic. Jos näyttävät vanteet haluaa, niin nuo 20-tuumaiset 5 tuplapuolaisetkin saa siihen reilun tonnin lisäpanostuksella ulkopuolen sporttipaketin ensin makseltuaan.

Rengastus omaan tilattuun tulee olemaan vakioinen ja vieläpä noilla alkuperäismummoseitsenpuolavanteilla. Hiljaisuus ja mukavuus saavat mennä näyttävyyden edelle. Näissähän on aika kapeita vanteita, 7.5J ja maksimissaankin taitaa olla 8.5J, joten vanteen suojaamiseen ei tarvita ylenpalttisen leveitä, äänekkäitä ja uraherkkiä läskejä.

http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ces/0.html
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Bussiness-mallit= merkkiliikkeiden veronkiertomallisto
Uusissa autoissahan autovero lasketaan maahantuojan ilmoittamasta ovh-hinnastosta. Hinnaston tulee olla vähintään kuukauden voimassa ja autot yleisesti mynnissä. ELi maahantuoja voi itse lisätä sopivan mallin , yleensä se on bussines johon se lisää varusteita sekä mutta myy ,mutta maksaa siitä veroa vähemmänkuin perusmallista johon olisi lisätty samat varusteet.
Oikeasti mitään bussinesmallia ei koskaan tehdas ole tehnyt vaan se on ihan hyväveliakselilla tulli-maahantuojat tehty kuvio.

Ai kuka häviää ? Ihan tavallinen veronmaksaja sillä kartelli on aina huono asia :)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
houndie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 28.07.2010 12:54

Viesti Kirjoittaja houndie »

Juuri tuollaisen Premium Business -mallin ILSeineen ja tutkineen olen tilannut.

Huomasin vasta jälkikäteen, että vakioautossa on nuo 7-puolaiset mummovanteet. Kaikissa koeajoautoissa oli äijemmät 5-puolaiset. Ne kuuluvat siis ulkopuolen offroad-pakettiin.

Toisaalta, jos vaikka tilaan ulkopuolen sport-paketin ja kauppaan ne 19-tuumaiset sitten täällä foorumilla. Tilalle ostan ne 5-puolaiset 17-tuumaiset ihan varaosatiskiltä..

Joko ilmoittautuu 19-tuumaisista kiinnostuneita :D ?
Avatar
aunetti1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 07.02.2010 18:57
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja aunetti1 »

houndie kirjoitti:Juuri tuollaisen Premium Business -mallin ILSeineen ja tutkineen olen tilannut.

Huomasin vasta jälkikäteen, että vakioautossa on nuo 7-puolaiset mummovanteet. Kaikissa koeajoautoissa oli äijemmät 5-puolaiset. Ne kuuluvat siis ulkopuolen offroad-pakettiin.

Toisaalta, jos vaikka tilaan ulkopuolen sport-paketin ja kauppaan ne 19-tuumaiset sitten täällä foorumilla. Tilalle ostan ne 5-puolaiset 17-tuumaiset ihan varaosatiskiltä..

Joko ilmoittautuu 19-tuumaisista kiinnostuneita :D ?
Meille tuli tuo glk 17" kitkoilla ja 19" suvikummeilla, kun niitä tuossa keväällä vaihdettiin, niin hämmästys oli suuri auto muuttui kun kivireeksi kitkoihin verrattuna. Asfaltilla ne kyllä jotenkin menettelee, mutta hiekkatie on melkoista jyrinää. Pahaksionneksi hiekkatietä on pakko ajaa useampi kilometri jos meinaa kotiin päästä. Ei ne niin pahaa ääntä pidä, että pitäsi vaihtaa varsiinkin kun kesäpyörät oli jo ajettu puolikuntoisiksi, koska kyseessä on esittelyauto.
yritetään oppia jotain uutta
houndie
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 28.07.2010 12:54

Viesti Kirjoittaja houndie »

Nyt on säädetty: GLK:n lisävarustelistalta 5-puolaiset 17-tuumaiset (eri kuin offroad-paketissa, muttei niin laimeat kuin vakiot). Samalla tulee takakumeihin 2 cm lisää leveyttä.

Väri palladiumhopea. Ja kirsikaksi kakkuun astinlaudat :oops:
Vastaa Viestiin