Pumpun päällä vuotoa?
Pumpun päällä vuotoa?
Olisi pieni vuoto-ongelma, eli pumpun päällinen kostuu pikkuhiljaa kun kone käy. Vuoto ei näyttäisi olevan putken liitoksessa, vaan siinä liitoksessa joka on ihan pumpun päällä, jossa on "erikoinen" kiristysmutteri ja joka on lukittu sellaisella kauluksella ja se on taas kiinni torx-ruuvilla.
Onkohan paha korjata, ja millainen tiiviste siellä mahtaa olla?
Tarvitaanko erikoisavainta, vai saako kotikonstein auki?
Oli hieman hankalasti selvitetty, mutta koittakaa saada selvää.
Autohan oli 250 td -88.
Onkohan paha korjata, ja millainen tiiviste siellä mahtaa olla?
Tarvitaanko erikoisavainta, vai saako kotikonstein auki?
Oli hieman hankalasti selvitetty, mutta koittakaa saada selvää.
Autohan oli 250 td -88.
Se erikoisavain on äkkiä tehty. Otetaan lukituslevyt kahdesta putkesta ja pistetään ne päällekkäin siihen paineventiiliin, joka halutaan avata. Sitten vain lyödään vasaralla liitos auki. Se ei ole edes tiukassa. Niiden kuparirikkojen vaihto ei ole ihan pakollista, mutta samahan nekin on uusia kun kerran paineventiilit on irti.
jos virallisen avaimen välttämättä haluaa niin esim. tuolta
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3033
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3033
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Ko paineventtiilinkannattimen hylsy löytyy esim. Saksalaisen HAZET- työkaluvalmistajan valikoimasta numerolla 4556 ja löytyy työkaluja myyvistä liikkeistä yleensä heti siitä tiskiltä - hinta ei jäänyt mieleen, eli ei maksanut enempää kuin yleensäkään vastaavat erikoisavaimet.
Kiristystiukkuus joissakin ohjekirjoissa 2x30Nm ja viimeksi 35Nm välillä löysäten. Mikäli jollakin parempaa tietoa niin ilmoittakoon. Liiallinen tiukkuus aiheuttaa helposti kotelon kieroutumisen jolloin pumppu on entinen.
Paineventtiilin tiivisteet on tietenkin aina uusittava irroituksen yhteydessä, tämä seikka taisi tässä aiemmin tullakin jo esiin.
Helpoiten homman saa epäonnistumaan mikäli ei noudata riittävää puhtautta!
Kiristystiukkuus joissakin ohjekirjoissa 2x30Nm ja viimeksi 35Nm välillä löysäten. Mikäli jollakin parempaa tietoa niin ilmoittakoon. Liiallinen tiukkuus aiheuttaa helposti kotelon kieroutumisen jolloin pumppu on entinen.
Paineventtiilin tiivisteet on tietenkin aina uusittava irroituksen yhteydessä, tämä seikka taisi tässä aiemmin tullakin jo esiin.
Helpoiten homman saa epäonnistumaan mikäli ei noudata riittävää puhtautta!
Ymmärsit oikein! Tällaisen tiedon olen ammattiliikkeestä saanut ja tähän asti on toiminut. Mutta viittaan vielä, että kenellä on parempaa tietoa, niin kertokoon, sitenhän tämä yleinen viisaus petraantuu .
Kun ajat auton vasemman puolen pyörät sen verran korokkeen päälle että saat pumpun tasoa enemmän vaateriin, siis vaakatasoon, niin helpottaa hieman hommaa.
Kun ajat auton vasemman puolen pyörät sen verran korokkeen päälle että saat pumpun tasoa enemmän vaateriin, siis vaakatasoon, niin helpottaa hieman hommaa.