vaihtaa uusi... Mutta tuon ilmastoinnin flektin ohjaus ihmetyttää...
Pitäisi tietenkin kokeilla syöttää sähköä tuolle flektille suoraan... jos on flekti rikki...
Löytyykö tietoa vai joutuuko kokeilemaan

Ilmastoinnin flektiä ohjaa lämpö+ painetunnistin kuivaimen päällä vasemmannymis kirjoitti:Mikä anturi / anturit ohjaa ilmastoinnin flektin pyörimistä 230E -87... onko mahdollisesti sama anturi kun ohjaa "visko-kytkintä"... en ole nähnyt omassani tuon flektin pyörivän ikinä... ja viskon anturi on todettu olevan rikki ja kesäksi pitäisi
vaihtaa uusi... Mutta tuon ilmastoinnin flektin ohjaus ihmetyttää...
Pitäisi tietenkin kokeilla syöttää sähköä tuolle flektille suoraan... jos on flekti rikki...
Löytyykö tietoa vai joutuuko kokeilemaan
Juu kuivaimesta löytyi 2 anturia kun otti silmän käteen ja katsoiPerttu K kirjoitti:Jos tuo nyt on samaan tapaan kuin w126:ssa, niin kuivaimessa pitäis olla kaksi anturia. Toinen on painekytkin, joka estää kompuran käynistymisen, jos kylmäaine on vähänä ja toinen käynistää tuulettimen kun kuivaimeen tulevan kylmäaineen lämpötila nousee tarpeeksi. Tuo lämpötila saattoi olla jotain 60 astetta.
Täyden nopeuden katkaisja pitäis olla sylinterikannessa, yksinapainen. Kun sen yhdistää runkoon ja virta on päällä, pitäisi puhaltimen käynistyä täydelle nopeudelle.
Juu se on se magneetti kytkin joka korvasi viskon...raul kirjoitti:Niin eikös se sähköflekti ole lämpötilaohjattu, eli lähtee pyörimään 100 celsiuksessa, voit kokeilla anturin toimivuutta maadoittamalla kytkimen, esim. ruuvilla. Silloin magneetti nappaa kiinni flektiin ja alkaa pyörimään (koneen käynnissä ollessa, siis).
Hieman sekavaa oli tuo aiempi selvitys koko ongelmasta joten en ole edes ihan varma kysyttiinkö tätä mutta kuitenkin. Sori jos meni itsestäänselvyyksiin.