W211 outo nykytys
W211 outo nykytys
Elikkä kyseessä E220cdi-03 ja 60-70 km/h ajaessa jotenkin oudosti aaltoilee vauhti,pikkusen niiku nykyttää ja sen näkee kiekka mittaristakin,ihan pikkusen viisari humpaa.Mutta minusta ongelma ei ole kuin tuossa vauhdissa,ajoipa sitten hiljempaa tai kovempaa.Onko muilla ollut ikinä tuommosta?
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Onnistuuko Akin pajalla 7 G öljynvaihto myös? Kun pitää ne uudet öljyt lämmittää 40 C asteeseen öljynmäärän määrityksessä... staarilla ainakin saa lämmön näkösälle....
Itsellä olisi seuraava öljynvaihto 15 000 km päästä ajankohtainen ja veholla maksoi eka vaihto melekosesti; toki hyvin tehtiin ja iso öljytilavuus...
Itsellä olisi seuraava öljynvaihto 15 000 km päästä ajankohtainen ja veholla maksoi eka vaihto melekosesti; toki hyvin tehtiin ja iso öljytilavuus...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Todella kohtuu hintainen huuhtelu kun(jos) sisälttä kaikkenAki P kirjoitti:Taikatemppujamalsu kirjoitti:joo,on automaatti.
Mitä temppuja te teette laatikolle?![]()
![]()
Öljynvaihto huuhtomalla ja vähän muutakin
onkos tieto "taikatemppu" jotenkin salainen

tässä tuumailen

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Niin tota juuri tuumailin että sotekenko jotain jos kerron mikä se "taikatemppu" on
(halua kenekään systemejä sotkea, varsinkaan kun näytti olevan hintakin todella kohtuulinen "suorstaan halpa"huuhteluun kun menee ~10l siihen pääle vielä tiivisteet suodatimet + taikatemppu aikaakin kullu jonkun verran niin ei paljon työ palkaa jää)
kun siitä tohon mallin kirjoitettin että on jonkun sortin salaisuus jossain päin suomea...
(halua kenekään systemejä sotkea, varsinkaan kun näytti olevan hintakin todella kohtuulinen "suorstaan halpa"huuhteluun kun menee ~10l siihen pääle vielä tiivisteet suodatimet + taikatemppu aikaakin kullu jonkun verran niin ei paljon työ palkaa jää)
kun siitä tohon mallin kirjoitettin että on jonkun sortin salaisuus jossain päin suomea...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Taikatemppuja on monenlaisia.CDI203 kirjoitti:Niin tota juuri tuumailin että sotekenko jotain jos kerron mikä se "taikatemppu" on
(halua kenekään systemejä sotkea, varsinkaan kun näytti olevan hintakin todella kohtuulinen "suorstaan halpa"huuhteluun kun menee ~10l siihen pääle vielä tiivisteet suodatimet + taikatemppu aikaakin kullu jonkun verran niin ei paljon työ palkaa jää)
kun siitä tohon mallin kirjoitettin että on jonkun sortin salaisuus jossain päin suomea...

Painehuuhtelu on yksi tekohengittävä metodi.
Toiset käyttää " taikuuteen " X-1R:ää.

Kannattaa olla tarkkana, mitä autolle tehdään " huollossa ". Eräskin tapaus takavuosina, kun asiakas vei autonsa jarruneteen vaihtoon, niin toimenpide oli jarrunestesäilö tyhjäksi ja uutta tilalle...se siitä sitten...jarrunesteet vaihdettu.

Viimeksi muokannut rumilus, To 05.08.2010 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Öljy ~10-20€L pikasen hankinta paikasta ja määristä riippuen
(kuluu huuhteluun 15-8L riippuen siitä kuinka likaiset paikat on)
tiiviste+suodatin ~9-30€ pikasen hankinta paikkasta ja määristä riippuen
aikaa joitakin tunteja
ja sitten vielä se "taikatemppu"
diagnosin teko
niin aikas vähän jää "työpalkaa" jos siis toi 300€ sisälsi kaiken
niin halpaa on ja mikä parasta,
veho ei pääse ryöstämään euron euroa
(kuluu huuhteluun 15-8L riippuen siitä kuinka likaiset paikat on)
tiiviste+suodatin ~9-30€ pikasen hankinta paikkasta ja määristä riippuen
aikaa joitakin tunteja
ja sitten vielä se "taikatemppu"

diagnosin teko
niin aikas vähän jää "työpalkaa" jos siis toi 300€ sisälsi kaiken

niin halpaa on ja mikä parasta,
veho ei pääse ryöstämään euron euroa

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

On se hienoa, että CDI203 on todella mielissään, kun Vehon palvelut saisi loppumaan....tai ainakin vähenemään.CDI203 kirjoitti:Öljy ~10-20€L pikasen hankinta paikasta ja määristä riippuen
(kuluu huuhteluun 15-8L riippuen siitä kuinka likaiset paikat on)
tiiviste+suodatin ~9-30€ pikasen hankinta paikkasta ja määristä riippuen
aikaa joitakin tunteja
ja sitten vielä se "taikatemppu"
diagnosin teko
niin aikas vähän jää "työpalkaa" jos siis toi 300€ sisälsi kaiken
niin halpaa on ja mikä parasta,
veho ei pääse ryöstämään euron euroa
Kyllä marmoritiskillä rahastetaan ja railakkaasti. Auton korjaamisesta on tullut hyvä liiketoiminta, kun uusille autoille ei kaikki tallustelijat kykene tekemään mitään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
No kai palveluksi voi kutsua... Sitäkin että ei tehdä sitä
mitä tilataan vaan ihan muuta ja siitä laskutetaan vaikka
viisinkertainen hinta(no se on ainakin kassaan kannalta hyvää liike toimintaa paitsi jos hinnoitelee ulos...mikä on jokaisen oma asia)
vaihdellan kaliita osia turhaan(eipä oikeestaan haitta vaikka tominta
vähenisi olemattomiin jos sen pyöritämiseksi täytyy vetää välistä palatsien
lämmitys kuluihin tms niin paljon yli hintaa...ja ammatti taitoinen porukka löytää kyllä hommaa)
veikaan että esim Aki P ei tee tota homma hyvän tekeväisytenä
(silti auto tulee kuntoon jutun mukaan 1700€ halvemmalla)
vaikka varmasti jouttuu maksamaan tarvikeista ja muista
koveman hankinta hinnan kuin Veho
sehän tossa vehon hommassa on hyvää et siellä kun ensin
vaihtelevat osia turhaan eikä loppu tuloksena ole muuta kuin
iso lasku(kuitti) mistä porukka saa sitten vielä tappella
että ei tarvitse ihan kaikkia turhaan vaihdetuja osia maksaa
niin sitten menevät vaikka Aki P
luo tai vaikka tämmösen tavalisen tallaajan juttusille
mikä ei Veho käytä muuhun kuin joskus jonkun osan hankintaan
Mutta se siitä ei liity enää varsinaiseen aiheesen
mitä tilataan vaan ihan muuta ja siitä laskutetaan vaikka
viisinkertainen hinta(no se on ainakin kassaan kannalta hyvää liike toimintaa paitsi jos hinnoitelee ulos...mikä on jokaisen oma asia)
vaihdellan kaliita osia turhaan(eipä oikeestaan haitta vaikka tominta
vähenisi olemattomiin jos sen pyöritämiseksi täytyy vetää välistä palatsien
lämmitys kuluihin tms niin paljon yli hintaa...ja ammatti taitoinen porukka löytää kyllä hommaa)
veikaan että esim Aki P ei tee tota homma hyvän tekeväisytenä
(silti auto tulee kuntoon jutun mukaan 1700€ halvemmalla)
vaikka varmasti jouttuu maksamaan tarvikeista ja muista
koveman hankinta hinnan kuin Veho
sehän tossa vehon hommassa on hyvää et siellä kun ensin
vaihtelevat osia turhaan eikä loppu tuloksena ole muuta kuin
iso lasku(kuitti) mistä porukka saa sitten vielä tappella
että ei tarvitse ihan kaikkia turhaan vaihdetuja osia maksaa
niin sitten menevät vaikka Aki P
luo tai vaikka tämmösen tavalisen tallaajan juttusille
mikä ei Veho käytä muuhun kuin joskus jonkun osan hankintaan
Mutta se siitä ei liity enää varsinaiseen aiheesen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Cdi 203 tietää kyllä justiinsa mikä vaihetaan ja onhan siitä foorumilla juttua jo monesti ollutkin
Lasku noin karkeesti:
-Laatikon suodatin+ tiiviste
-sähköpistokkeen pohja ettei mee öljyt boksiin eikä valu ulos ennen seuravaa öljynvaihtoa
-propuntiiviste jos muistaa tai viitsii velkoa erikseen
-n. 10L öljyä (menee 4-5 kpl 200L tynnyriä vuoteen kahden tekijän voimin)
-taikasauva veholta n.55€ (jota veho ei kuitenkaan monessa toimipisteessä hoksaa vaihtaa vaikka osia hyllyssä pitävät)
-2h töitä sis. Koeajo lämpimäksi ja öljyn tarkistus
Niin tarkka summa tuolla reseptilla ja nykyisillä taksoilla 335€. Voidaan toki nostaakin hintaa jos tuntuu laaduttomalta tuolla hintaa, meille tuo on vielä riittänyt.
Kahvi sisältyy myös hintaan.
Aina ei mene kahta tuntia tai vain 9l öljyä tms joten hinta toki vaihtelee hiukan. Aika usein tehdään muutakin joten testeröinnit ja muut huoltohommat tehdään yleensä samalla kertaa. Tahtoo aina olla sitä muutakin tekemistä kun auto nostetaan ylös ja vähän puistellaan alustaa.

Lasku noin karkeesti:
-Laatikon suodatin+ tiiviste
-sähköpistokkeen pohja ettei mee öljyt boksiin eikä valu ulos ennen seuravaa öljynvaihtoa
-propuntiiviste jos muistaa tai viitsii velkoa erikseen
-n. 10L öljyä (menee 4-5 kpl 200L tynnyriä vuoteen kahden tekijän voimin)
-taikasauva veholta n.55€ (jota veho ei kuitenkaan monessa toimipisteessä hoksaa vaihtaa vaikka osia hyllyssä pitävät)
-2h töitä sis. Koeajo lämpimäksi ja öljyn tarkistus
Niin tarkka summa tuolla reseptilla ja nykyisillä taksoilla 335€. Voidaan toki nostaakin hintaa jos tuntuu laaduttomalta tuolla hintaa, meille tuo on vielä riittänyt.
Kahvi sisältyy myös hintaan.

Aina ei mene kahta tuntia tai vain 9l öljyä tms joten hinta toki vaihtelee hiukan. Aika usein tehdään muutakin joten testeröinnit ja muut huoltohommat tehdään yleensä samalla kertaa. Tahtoo aina olla sitä muutakin tekemistä kun auto nostetaan ylös ja vähän puistellaan alustaa.

Joku mersupurkaamo??
Ja aina tää kysymys putkahtaa esiin viikottain täällä vaikka foorumin nimeksi muutettais KYB-venttiili-foorumi
Eli turbiinin lukkoventtiili. Se on ihan sama tietääkö sen joku vaiko ei, koska monelta normi cdi-autoilijalta se jää vaihtamatta omissa olosuhteissa kuitenkin ja tahtoo tulla harjotellessa herkästi kalliimmaksi.
Parempi vain että sen tietää useat niin tietävät myös vian korjuuttaa jossain. Ei tämä tieto meitä kaada (päinvastoin) koska muutenki jonot meinaa olla liian pitkiä
Keskusteltu aiheesta jopa merkkiliikkeen työnjohtajan kanssa joka otti avosylin tiedon vastaan uutena asiana, mutta tämmöset tiedot tahtovat sotkeutua siellä koneiston rattaisiin.
Tälle vuotta vaihdettu ehkä 30 venttiiliä enimmäkseen w203 ja w211 koreihin. Kahteen piti laittaa turbiini. Toiseen glykolin takia ja toiseen vissiin huoltamattomuuden takia.

Eli turbiinin lukkoventtiili. Se on ihan sama tietääkö sen joku vaiko ei, koska monelta normi cdi-autoilijalta se jää vaihtamatta omissa olosuhteissa kuitenkin ja tahtoo tulla harjotellessa herkästi kalliimmaksi.
Parempi vain että sen tietää useat niin tietävät myös vian korjuuttaa jossain. Ei tämä tieto meitä kaada (päinvastoin) koska muutenki jonot meinaa olla liian pitkiä

Keskusteltu aiheesta jopa merkkiliikkeen työnjohtajan kanssa joka otti avosylin tiedon vastaan uutena asiana, mutta tämmöset tiedot tahtovat sotkeutua siellä koneiston rattaisiin.

Tälle vuotta vaihdettu ehkä 30 venttiiliä enimmäkseen w203 ja w211 koreihin. Kahteen piti laittaa turbiini. Toiseen glykolin takia ja toiseen vissiin huoltamattomuuden takia.
Viimeksi muokannut Aki P, To 05.08.2010 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joku mersupurkaamo??
Onnistuu toki. Täyttöön on kehitelty sopivat vehkeet erikoistyökalusta kopioiden. Ja on hiukan kalliimpi kallimpien tarvikkeidan ja hitaan työn takia mitä 5-v laatikoihin joihin esim. öljyt "ammutaan" tynnyristä.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Onnistuuko Akin pajalla 7 G öljynvaihto myös? Kun pitää ne uudet öljyt lämmittää 40 C asteeseen öljynmäärän määrityksessä... staarilla ainakin saa lämmön näkösälle....
Itsellä olisi seuraava öljynvaihto 15 000 km päästä ajankohtainen ja veholla maksoi eka vaihto melekosesti; toki hyvin tehtiin ja iso öljytilavuus...
Joku mersupurkaamo??
Juuri äsken (tunti sitten valmistui) vahdeltiin kaverin -03 270CDi:n laatikkoon tuo KYB-venttiili ja ainakin pikaisen koeajon aikana mitään aikaisemmin ollutta nykimistä ei enää ollut.
Tuota venttiiliä vaihtaessa sitä venttiilikoneistoa takaisin laittaessa pitää olla tarkkana että se vaihteenvalitsimen rattaan tappiin tuleva muvihässäkkä siellä laatikon vasemmassa yläosassa on paikoillaan. Meillä se eka kasauksen jälkeen oli luiskahtanut pois siitä tapista ja piti sitä alaosaa raottaa uudelleen että sen sai takas paikoilleen. Jos se jää irti ei löydy mitään vaihteita. Muuten itse homma ei ole kovinkaan vaativa.
Tuota venttiiliä vaihtaessa sitä venttiilikoneistoa takaisin laittaessa pitää olla tarkkana että se vaihteenvalitsimen rattaan tappiin tuleva muvihässäkkä siellä laatikon vasemmassa yläosassa on paikoillaan. Meillä se eka kasauksen jälkeen oli luiskahtanut pois siitä tapista ja piti sitä alaosaa raottaa uudelleen että sen sai takas paikoilleen. Jos se jää irti ei löydy mitään vaihteita. Muuten itse homma ei ole kovinkaan vaativa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
löytyyawi_mb kirjoitti:Eli, löytyykö pääkaupunkinseudulta tahi lähiympäristöstä joku, joka tekisi tuon w211 5-v automaatin täydellisen huuhtelun ja tuon turbiinin lukkoventtiilin vaihdon? Siis kohtuullista korvausta vastaan tietenkin.
//ari

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Täällä saattaapi olla samavika.. semmonen pieni nytkytys.. eikä tuohon laatikkoon oo vissiin ikinä(107tkm) vaihdettu öljyjä.
Minkälaiseen numeroon sitä saa soittaa ja mihin sitä tullaan? siis sinne Akin pajalle
Minkälaiseen numeroon sitä saa soittaa ja mihin sitä tullaan? siis sinne Akin pajalle
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D