W124 300-24 HC-arvot liikaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhanic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 01.08.2010 21:06

W124 300-24 HC-arvot liikaa

Viesti Kirjoittaja juhanic »

Oli Hc-arvot liian korkeat : tyhjäkäynti 219 ja yli 2000r 167. Testin alussa molemmat arvot oli vain vähän yli sadan. mistäs moinen nousu johtuu ja voiko mistään säätää/korjata sitä? Vai onko katalysaattori sökö niinkuin eräässä palstan toisessa tapauksessa?
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Hyvin yleinen syy on sytyspuolella, katti harvoin hajoaa, eli jakan-kansi, pyörijä, tulpat, ja tulpanjohdot uusiksi, niin kappas vaan, HC on kunnossa :lol: nm. kokemusta on..tuosta moottorista.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Viesti Kirjoittaja Groove »

Juuri noin. Ja kun vielä edelliseen listaan lisätään lambda-anturi, niin sitten viimeistään asettuu HC:t kohdilleen. Nimimerkillä kokemusta myös :wink:
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
juhanic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 01.08.2010 21:06

Viesti Kirjoittaja juhanic »

Make kirjoitti:Hyvin yleinen syy on sytyspuolella, katti harvoin hajoaa, eli jakan-kansi, pyörijä, tulpat, ja tulpanjohdot uusiksi, niin kappas vaan, HC on kunnossa :lol: nm. kokemusta on..tuosta moottorista.
kiitos! tulpat vaihdoin ja putsasin jakajan ja pyörijän ja komeesti meni läpi.
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Kolmena vuotena peräkkäin takunnut tuon samaisen arvon kanssa. Ekan vuoden jälkeen vein pajalle jakajankannen vaihtoon ja nippanappa saatiin luvalliset paperit. Seuraavina vuosina ajanut mahdollisimman pienellä vaihteella ja suurilla kierroksilla katsastuskonttorille, että katti on valmiiksi lämmin inssiä varten. Jos ajat pääasiassa lyhyitä matkoja, niin todennäköisesti joudut tappelemaan kyseisen arvon kanssa vuosittain. Paljonko arvot oli uusinta näytössä? Oliko juuri ja juuri alle 100?
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
juhanic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 01.08.2010 21:06

Viesti Kirjoittaja juhanic »

T.Soprano kirjoitti:Kolmena vuotena peräkkäin takunnut tuon samaisen arvon kanssa. Ekan vuoden jälkeen vein pajalle jakajankannen vaihtoon ja nippanappa saatiin luvalliset paperit. Seuraavina vuosina ajanut mahdollisimman pienellä vaihteella ja suurilla kierroksilla katsastuskonttorille, että katti on valmiiksi lämmin inssiä varten. Jos ajat pääasiassa lyhyitä matkoja, niin todennäköisesti joudut tappelemaan kyseisen arvon kanssa vuosittain. Paljonko arvot oli uusinta näytössä? Oliko juuri ja juuri alle 100?

Joo ajoin kans kolmosella konttorille.
arvot oli 17 ja 19 eli aika hyvin alle...
Vastaa Viestiin