124, Mikä syö oikeaa takarengasta?
124, Mikä syö oikeaa takarengasta?
Kauhukseni havaitsin, että oikeassa takarenkaassa ei ole pintaa oikeastaan yhtään, renkaat Michelin Energy, viime kesänä ostetut. Vas. puolella renkaissa pintaa 3-4 mm. Kulmat tarkastettu viimeks 6kk ja kaikki ok. sitten, ilmanpaineet ok, lähdenkö valittamaan rengasliikkeeseen (ei taitais mennä läpi, ed. kesän takarengas nyt eturenkaana ja se myös kuluneempi kuin vas. puolella). Mikä neuvoksi?
Paljonkohan sitä tulee ajettua kesässä, jos kahdessa kesässä on misukat menny niin että 1 kpl sileenä ja loput 3-4mm pintaa? Tuntus vähä että autossa ei oo vikaa, vaan jos se rengas on ollu kokoajan samalla paikalla nii on syöny vaan sen takia kun tiet on muutaman asteen kallellaan ojan puolelle. Rengaspaineet tarkistettu säännöllisesti?
Itellä meni ihan samanlailla kun oli kitkat alla 2 vuotta putkeen, eka oli kaikissa jotain 4-5mm pintaa sit jotai kuukauden päästä oikea takarengas oli melkeen vursteilla. Kulmat oli ok siinäkin.
Itellä meni ihan samanlailla kun oli kitkat alla 2 vuotta putkeen, eka oli kaikissa jotain 4-5mm pintaa sit jotai kuukauden päästä oikea takarengas oli melkeen vursteilla. Kulmat oli ok siinäkin.
Re: 124, Mikä syö oikeaa takarengasta?
Mulla oli edellisessä Mersussa 250D sama vika. Uudehkot renkaat kuluivat oikealta takaa eniten vaikka kulmat oli laitettu. Rengasmies antoi vinkin että kun lähdet liikkeelle niin lähde rauhallisesti koska oikea takapyörä sutii helpommin kun vasen. Itse ei edes huomaa sitä sutaisua kun lähtee liikkeelle. Jospa sulla on sama vika että lähdet reippaammin liikkeelle niin sutaisee joka kerta. Niitä kertoja voi tulla päivässäkin monta.J-PK kirjoitti:Kauhukseni havaitsin, että oikeassa takarenkaassa ei ole pintaa oikeastaan yhtään, renkaat Michelin Energy, viime kesänä ostetut. Vas. puolella renkaissa pintaa 3-4 mm. Kulmat tarkastettu viimeks 6kk ja kaikki ok. sitten, ilmanpaineet ok, lähdenkö valittamaan rengasliikkeeseen (ei taitais mennä läpi, ed. kesän takarengas nyt eturenkaana ja se myös kuluneempi kuin vas. puolella). Mikä neuvoksi?
Nyt ei ole sitä ongelmaa kun on ESP
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
apg kirjoitti:juu saa olla kyllä tosi tarkkana sen liikkeelle lähdön kanssa, on se 250d kyllä niin ärhäkkä peli


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Joo kaltava tie ilmaisesti mersussa hieman nopeuttaa oikean takarenkaan kulumista, ei se kyllä varsinkaan vakiokorkuisella autolla kovin selvästi enempää pitäisi kulua.
Omassa madalletussa minkä takia camberi on aika paljon miinuksella edellinen rangas sarja (kormoran) kului epätasaisesti ja juurikin tuo oikea takakulma eniten sisältä. Kulmat olin tarkastanu ja olivat molemmin puolin samat. Nykyinen rengastus (continental) on kulunu paljon tasaisemmin, mutta yllättävän nopeasti. Mutta tottahan se on että paremmin pitävät renkaat on pehmeämpää kumia ja kuluvat nopeammin.
Omassa madalletussa minkä takia camberi on aika paljon miinuksella edellinen rangas sarja (kormoran) kului epätasaisesti ja juurikin tuo oikea takakulma eniten sisältä. Kulmat olin tarkastanu ja olivat molemmin puolin samat. Nykyinen rengastus (continental) on kulunu paljon tasaisemmin, mutta yllättävän nopeasti. Mutta tottahan se on että paremmin pitävät renkaat on pehmeämpää kumia ja kuluvat nopeammin.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Tuon "ominaisuuden" kuullut niin monta kertaa monelta W124 omistaneilta taksikuskeilta ja myös selvästi sen huomasi kesän ajetusta rengasssarjasta (195/65/15), vaikka kaikki mahdollinen oli uusittu taka-akselistoon nivelien ja helojen osalta. "Se on ominaisuus, ei sille mitään auta tehdä sen kummempaa, vaihda renkaiden paikat", sanoi huolto ja vanhemmat autoilijat. Enkä kyllä sen enempää epäile, jos varsinkin taksikuskit ovat moiseen jo -80 luvulla törmänneet.
Eturenkaat myös
Olen pitänyt kesärenkaita samoilla paikoilla vuosittain ja kyllä sekä oikea eturengas että takarengas kului nopeampaa. W124 300D autom.
Ehkä se vnha ristiin+kierrätys vaihto olisi oikein?
Ehkä se vnha ristiin+kierrätys vaihto olisi oikein?
Tossa tein omaan w140 taakse remontia, kun kiihdytyksessä ja uraisella tiellä seilas perse... No eipä sieltä ollu menny, kun pusla siitä tukivarresta millä pystytään säätään aurausta. Pyörä pääs kääntyyn aika reilusti! Ja nuukana sit menin paikalliseen varaosa liikkeeseen ja otin hyllystä lähes sopivan puslan se puristeleen vanhan paikalle. Ja empä mistään olis tähän hätään alkuperästä tukivartta saanukkaan. Nyt on sit kunnossa ja kelpaa ajella.
Niin tuli tos mieleen et jos toi kyseinen pusla on vähäkään löystyny, niin vedossa pyörä kääntyy ja kuluu näin ollen enemmän... Ja sit kun toi oikee pyörä taitaa välittää sitä vetoa enemmän tiehen, kun vasen... Tiedä sit kuin mettään menee
Mut kyl vaikutti pirusti toi yks pieni pusla ajo-ominaisuuksiin. 22 ekee makso korjaus.
Niin tuli tos mieleen et jos toi kyseinen pusla on vähäkään löystyny, niin vedossa pyörä kääntyy ja kuluu näin ollen enemmän... Ja sit kun toi oikee pyörä taitaa välittää sitä vetoa enemmän tiehen, kun vasen... Tiedä sit kuin mettään menee
