230 Kompressor viritys?
230 Kompressor viritys?
Kysymys siis koskee c230k vm95- ns. korkeampaa viritystä eikä pelkän pulley kitin asennusta. Vai paljonko sillä on saatu aikaseksi?
Onko kukaan ottanu tuosta (ilmeisesti m111) koneesta +300hv:ta?
Minkälainen ahdin riittää tuonne tehoille? Kumpi parempi m62 vai m90 jos puhutaan 300-400hv:n luokasta?
m62 on tarkoitettu 2,5-4,0ltr ja m90 3-5ltr koneisiin.
Oma ajatus on että tolla m62 pitäis pärjätä hienosti...olenko ihan hakoteillä?
Sitten kuka muu myy noita ahtimia kuin valmistaja ja ebay?
Ruotsalainen enem ei kai myy muita kuin lysholmia.
Mitkä suuttimet? 440? Minkäkokoiset on vakiot?
Ohjelmoinninhan pystyy karala tai harinen suorittamaan.
Kestääkö originaali kansipahvi n. 1.5bar paineet?
Jos joku ei viitti näin julkisesti mainostaa, niin yv:llä ottaisin mielelläni lisätietoa.
Kiitoksia etukäteen...
PS. olisi hyvä jos saisi mersusta tehtyä pelin, niin ei tarvi hommata Audia tahi BMW:tä
Onko kukaan ottanu tuosta (ilmeisesti m111) koneesta +300hv:ta?
Minkälainen ahdin riittää tuonne tehoille? Kumpi parempi m62 vai m90 jos puhutaan 300-400hv:n luokasta?
m62 on tarkoitettu 2,5-4,0ltr ja m90 3-5ltr koneisiin.
Oma ajatus on että tolla m62 pitäis pärjätä hienosti...olenko ihan hakoteillä?
Sitten kuka muu myy noita ahtimia kuin valmistaja ja ebay?
Ruotsalainen enem ei kai myy muita kuin lysholmia.
Mitkä suuttimet? 440? Minkäkokoiset on vakiot?
Ohjelmoinninhan pystyy karala tai harinen suorittamaan.
Kestääkö originaali kansipahvi n. 1.5bar paineet?
Jos joku ei viitti näin julkisesti mainostaa, niin yv:llä ottaisin mielelläni lisätietoa.
Kiitoksia etukäteen...
PS. olisi hyvä jos saisi mersusta tehtyä pelin, niin ei tarvi hommata Audia tahi BMW:tä
Noh, aluksi itte sanoisin, että ei se M90 vaihto niin simppeliä ole tuon M62 tilalle, kooltaan isompi inusen ja vaatis vähän sovittelua. Ja sekin, että noi Eatonit on aikamoisia lämpöpumppuja korkeilla kierroksilla, niin ite oon suunnitellut Rotrex merkkistä remmiahdinta tilalle. Moottorinohjaushan tiputtaa Eatonin pois pelistä yläkierroksilla juuri lämpenemisen takia. Jos M90 meinaat ottaa 300hv+ niin aika lämpöpumppuna se toimii, eli toisenlaista remmiahdinta tilalle. Itellä on pulley kit, peltipakosarja, 2.5" putkisto, kisakatti ja softa, niin hepat menee siellä 215-225hv ja vääntö 330-345nm, mutta vääntökäyrä on todella kiva, 2300 kierroksella jo täydet väännöt. Tälläisiä kokemuksia itellä, aika vähän näitä kompura mesejä kait viritellään tai tieto on todella sisäpiirin tiedossa vain.
OT: Koittakaa saada selvää, ei ole tämä sanan käyttö parhain osa-alueeni.
OT: Koittakaa saada selvää, ei ole tämä sanan käyttö parhain osa-alueeni.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
kyllä ne muutkin ahtimet ilmaa lämmittää, roots kieltämättä tuottaa sitä kyllä eniten, huonon hyötyuhteensa takia, mutta sama ongelma on edessä kaikilla muillakin ahtimilla (että moottorinohjaus tiputtaa tehoja tietyn lämpötilan jälkeen), jos ahtoilman jäädytystä ei paranneta...
M90 riittää paremmin noille n. 300 hp:n tehoille, eikä joudu tekemään sitä turhaa lämpöjä nostavaa työtä niin paljoa, kuin vakio M62 (luultavasti vakiolla ollaan aika äärirajoilla jo tuossa 300 tehoissa
), mutta sopiiko se M90 sinne on sitten eri asia...
eikä se M90 niin "iso" taida olla, kunhan siihen vain vaihtaa sen vetopään vaikka siitä vakio M62, jos se sattuu olemaan mahdollista...
M90 riittää paremmin noille n. 300 hp:n tehoille, eikä joudu tekemään sitä turhaa lämpöjä nostavaa työtä niin paljoa, kuin vakio M62 (luultavasti vakiolla ollaan aika äärirajoilla jo tuossa 300 tehoissa

eikä se M90 niin "iso" taida olla, kunhan siihen vain vaihtaa sen vetopään vaikka siitä vakio M62, jos se sattuu olemaan mahdollista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
http://www.capa.com.au/eaton_m62data.htm Tuolta ite oon noita mittoja väijyttänyt, niin onhan siinä pientä eroa mitassa, että vois ehkä saada jollain ahtimen alle tehtävällä siirtolevyllä hihnat samalle linjalle. Joutunee varmasti tekeen uuden pakosarjan, koska taitaa m90 tulla sen verran takana linjalle, en sano tuota kyllä varmaksi. Tuo m90 olis kyllä "sleepperi" lookin kannalta parempi, kuin toi mun mainitsema Rotrex.napa kirjoitti:eikä se M90 niin "iso" taida olla, kunhan siihen vain vaihtaa sen vetopään vaikka siitä vakio M62, jos se sattuu olemaan mahdollista...
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Eipä noissa mitoissa mtn. suurta eroa ole, jos osasin oikein lukea. Pituudessa karvan yli 4cm.
Ja kyllähän se sovituspuoli hoituu...tekee tilaa jos ei ole.
Mistäs noita nyt sais kohtuu hintaan? Olihan tuolla m90 OEM mikä oli vajaa 1500taalaa, mutta toinen m90 olikin 2800tollaria...
Sillä tänne pistinkin uuden aiheen kun tuntuu olevan tieto tiukassa.
Ja kyllähän se sovituspuoli hoituu...tekee tilaa jos ei ole.
Mistäs noita nyt sais kohtuu hintaan? Olihan tuolla m90 OEM mikä oli vajaa 1500taalaa, mutta toinen m90 olikin 2800tollaria...
Sillä tänne pistinkin uuden aiheen kun tuntuu olevan tieto tiukassa.
Itseäkin tää kompressorin päivittäminen kiinnostaa ja vähän tiukalla tieto, niin ihan hyvä tälläinen topic. Jos mahdollista, niin kannattaa varmaan se uudempi Eaton eli MP-mallinimellä oleva ottaa, niissä tais olla mun mielestä jo 4 siipeä "vanhojen" M-mallisarjan 3 siipisiin verrattuna.SK kirjoitti:Eipä noissa mitoissa mtn. suurta eroa ole, jos osasin oikein lukea. Pituudessa karvan yli 4cm.
Ja kyllähän se sovituspuoli hoituu...tekee tilaa jos ei ole.
Mistäs noita nyt sais kohtuu hintaan? Olihan tuolla m90 OEM mikä oli vajaa 1500taalaa, mutta toinen m90 olikin 2800tollaria...
Sillä tänne pistinkin uuden aiheen kun tuntuu olevan tieto tiukassa.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
jos joku kuitenkin...
haluaa siis pelkän pulley kitin niin halvalla lähtee, sis. hihnan. http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/934870 onnistuu myös asennus.
Re: jos joku kuitenkin...
Miten nopeesti tuon kitin viskaa paikalleen ja paljon hintaa asennettuna?mixfo kirjoitti:haluaa siis pelkän pulley kitin niin halvalla lähtee, sis. hihnan. http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/934870 onnistuu myös asennus.
Miten tuo nettiauton hihnapyörä tulee kiinni?
Ei kai vaan niillä säteittäisillä pulteilla jotka näkyy valokuvassa?!
Mulla olis yks lähes käyttämätön M90.
En ole sitä suunnitellut myyväni mutta toisaalta kaikkihan on myynnissä jos hinnasta sovitaan...
Ei kai vaan niillä säteittäisillä pulteilla jotka näkyy valokuvassa?!
Mulla olis yks lähes käyttämätön M90.
En ole sitä suunnitellut myyväni mutta toisaalta kaikkihan on myynnissä jos hinnasta sovitaan...

Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Re: 230 Kompressor viritys?
Nostellaanpas vanhaa aihetta, kellään tuskin kokemusta juuri tästä mutta oliskohan tuosta mihinkään?
http://www.ebay.de/itm/Kompressor-Kit-T ... 5891e3f768" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita ei oikein monesta paikkaa tahdo löytyä. Vaatiikos mitään muuta palikkaa että tuo toimisi täydellisesti? Mitä muuta pikkuraha viritystä kannattaisi kokeilla? Peltipakosarjalla ja vapaavirtausputsarilla muuta hyötyä ku äänet?
http://www.ebay.de/itm/Kompressor-Kit-T ... 5891e3f768" onclick="window.open(this.href);return false;
Noita ei oikein monesta paikkaa tahdo löytyä. Vaatiikos mitään muuta palikkaa että tuo toimisi täydellisesti? Mitä muuta pikkuraha viritystä kannattaisi kokeilla? Peltipakosarjalla ja vapaavirtausputsarilla muuta hyötyä ku äänet?
Re: 230 Kompressor viritys?
Kannattaa varmistaa, että nuo kitit sopivat omaan koneeseen. Nuo 200K- ja 230K-mallit saattavat olla 1,8-, 2,0- tai 2.3-litraisia ja niissä on ainakin varaosanumeroiden perusteella erilaisia hihnapyöriä. Yhtä tuollaista yritin ostaa eBay,de:stä huutokaupalla ja kun tarjoukseni jäi korkeimmaksi, myyjä otti kapistuksen pois myynnistä! Nuo suorat kaupat ovat turvallisempia, kun myyjän tilastot ovat kunnossa.
Tuollainen kitti vaatii varmaankin myös ohjelmointia tai isompia suuttimia tai molempia toimiakseen hyvin. Välijäähyn korvaaminen isommalla voi myös olla tarpeen.
tomant
Tuollainen kitti vaatii varmaankin myös ohjelmointia tai isompia suuttimia tai molempia toimiakseen hyvin. Välijäähyn korvaaminen isommalla voi myös olla tarpeen.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 230 Kompressor viritys?
ensimäinen hankinta on
Isompi hihna pyörä (pulley kit) sen jälkeen ilma massa mittarin siirto, niilä tule jo mukavasti lisää ja jonkun verran siihen saa vielä ohjelman muutoksella(mutta jos ei ole kun toi kit niin ei ole tarvetta eikä mitään kovin merkitävää tule lisää) sitten jos suutimet, nokat, vaihtelee niin ohjelma
Isompi hihna pyörä (pulley kit) sen jälkeen ilma massa mittarin siirto, niilä tule jo mukavasti lisää ja jonkun verran siihen saa vielä ohjelman muutoksella(mutta jos ei ole kun toi kit niin ei ole tarvetta eikä mitään kovin merkitävää tule lisää) sitten jos suutimet, nokat, vaihtelee niin ohjelma
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 230 Kompressor viritys?
^ Mihinkä tuota mittaria pitäis siirrellä?
Re: 230 Kompressor viritys?
Tuo ebayn pulley kit on ihan hyvä, ei ihan millilleen saa välttämättä keskitettyä mutten ole kuullut että ongelmia olisi, kleemanin koko pyörä on parempi mutta hintaakin tuhannen euroa.
Tota ebayn kittiä saa suomestakin,jos ei googlettamalla löydy niin voin koittaa ettiä, on linkki jossain tallella, hinta 370e paikkeilla.
Ja jos on vanhanmallinen kaasuläppäkotelo/imuputkisto eli maffi on pystysuorassa syylärin vieressä niin siirretään vaakasuoraan lähemmäs kaasuläppäkehikkoa.
Tota ebayn kittiä saa suomestakin,jos ei googlettamalla löydy niin voin koittaa ettiä, on linkki jossain tallella, hinta 370e paikkeilla.
Ja jos on vanhanmallinen kaasuläppäkotelo/imuputkisto eli maffi on pystysuorassa syylärin vieressä niin siirretään vaakasuoraan lähemmäs kaasuläppäkehikkoa.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: 230 Kompressor viritys?
Moro vaan kaikille !
Ostin tossa kuukausi sitten ekan mersun, c230k -96. Nyt kumminkin kaipaisin lisää tehoa, eli luultavasti pulley kitin hommaus edessä, mutta en osaa päättää minkä merkkinen. Luin foorumilt et esim. ASP:n pulley on semmonen rengas mikä asennetaan alkuperäseen pyörään,ja en viittis semmossii laitella, eli kunnon pyöräkitti ois hakuses. Eli kysyisin nyt että minkä merkkinen kitti ois hyvä (kleemann,carlsson....) ?
Ja sitten jos ja kun haluu viel enemmän tehoi koneesta, niin onko pulley kitin jälkeen sitten isompaa ahdinta vai mitä ? Onnistuuko tuo rotrex viritelmä mitä Macex joskus mietti ?
Ps. on muuten hieman mukavempi kuin carina 2 mikä oli ennen
Ostin tossa kuukausi sitten ekan mersun, c230k -96. Nyt kumminkin kaipaisin lisää tehoa, eli luultavasti pulley kitin hommaus edessä, mutta en osaa päättää minkä merkkinen. Luin foorumilt et esim. ASP:n pulley on semmonen rengas mikä asennetaan alkuperäseen pyörään,ja en viittis semmossii laitella, eli kunnon pyöräkitti ois hakuses. Eli kysyisin nyt että minkä merkkinen kitti ois hyvä (kleemann,carlsson....) ?
Ja sitten jos ja kun haluu viel enemmän tehoi koneesta, niin onko pulley kitin jälkeen sitten isompaa ahdinta vai mitä ? Onnistuuko tuo rotrex viritelmä mitä Macex joskus mietti ?
Ps. on muuten hieman mukavempi kuin carina 2 mikä oli ennen

Re: 230 Kompressor viritys?
Kleemannin pyörä on hintava mutta hyvä, alle 1000e ei taida saada. Siksi nuo pultattavat mallit ovat yleisiä.
Mikään muu ahdin ei taida sopia suoraan vaan jonkun verran työtä saada kohdalleen.
Supersprintin putkistolla luulis saavan myös rahoilleen vastinetta, varsinkin pakosarjalla.
Mikään muu ahdin ei taida sopia suoraan vaan jonkun verran työtä saada kohdalleen.
Supersprintin putkistolla luulis saavan myös rahoilleen vastinetta, varsinkin pakosarjalla.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: 230 Kompressor viritys?
Ok. Eli jos ny päätän ostaa kleemannin niin onko se tämä,http://shop.kleemann.dk/shop/boost-kit-for-322p.html , vai tämä http://shop.kleemann.dk/shop/boost-kit-for-321p.html ?
Ja jos hommaa tuon pakosarjan niin kait olis hyvä vetää kokonaa uus putki, vai onko meses tarpeeks iso putki valmiiks ? minkäs kokosta se alkuperäne on ? Voiko ohjelmaa muutella itse, vai onko vietävä pajalle?
Onko kisakatista vielä tässävaiheessa hyötyä? ohjelmahan on sitte vasta viimisimpiä virityksiä, ainaki CDI203 kirjotti tos aikasemmi.
Sori jos on vähä huonosti muotoiltu teksti.
Ja jos hommaa tuon pakosarjan niin kait olis hyvä vetää kokonaa uus putki, vai onko meses tarpeeks iso putki valmiiks ? minkäs kokosta se alkuperäne on ? Voiko ohjelmaa muutella itse, vai onko vietävä pajalle?
Onko kisakatista vielä tässävaiheessa hyötyä? ohjelmahan on sitte vasta viimisimpiä virityksiä, ainaki CDI203 kirjotti tos aikasemmi.
Sori jos on vähä huonosti muotoiltu teksti.
Re: 230 Kompressor viritys?
M111 pre-May2000 eli toi jälkimmäinen, eli ennen vm 2000 autoihin, 945eur.
Jos en väärin muista ni on 2,25" ja sen pitäis riittää 250hp asti joten sanoisin että passeli halkasija toki 2,5" käy myös hyvin jos uusiksi tekee, saattaa olla että supersprintin pakosarjassa on 2,5"lähtö. Ei voi ohjelmaa itse muutella.
Kisakatista hyötyä silloin jos vanha jo tukkoinen, jos katalysaattori näyttää "kuin uudelta" sisältä en lähtisi vaihtamaan.
Ei se 200cel katti kyllä tässä budjetissa enää paljoa ole kun menee 2k jokatapauksessa joten miksei sekin......
Ohjelmalla ei suurta vaikutusta oo juu, mutta muutosten jälkeen kannattaa varmaan käydä starin nokassa nollaamassa kaikki asetukset niin oppii uusille tehoille.
Jos en väärin muista ni on 2,25" ja sen pitäis riittää 250hp asti joten sanoisin että passeli halkasija toki 2,5" käy myös hyvin jos uusiksi tekee, saattaa olla että supersprintin pakosarjassa on 2,5"lähtö. Ei voi ohjelmaa itse muutella.
Kisakatista hyötyä silloin jos vanha jo tukkoinen, jos katalysaattori näyttää "kuin uudelta" sisältä en lähtisi vaihtamaan.
Ei se 200cel katti kyllä tässä budjetissa enää paljoa ole kun menee 2k jokatapauksessa joten miksei sekin......
Ohjelmalla ei suurta vaikutusta oo juu, mutta muutosten jälkeen kannattaa varmaan käydä starin nokassa nollaamassa kaikki asetukset niin oppii uusille tehoille.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: 230 Kompressor viritys?
Ok. Täytyy tässä laskeskella riittääkö rahat kleemannin kittiin. Jos näyttää että ei riitä, niin onko tämä http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... ts_id=8661 , sopiva vai vai käykö tuo ihan minkävuotiseen vaan ? Ja onko tuo kuinka kestävä, onko ollu mitn ongelmii ?
Re: 230 Kompressor viritys?
Eikö tuo valmistaja tiedä, mihin malliin sarja sopii? Ilmoituksesta sitä on vaikea päätellä.Migili kirjoitti:Ok. Täytyy tässä laskeskella riittääkö rahat kleemannin kittiin. Jos näyttää että ei riitä, niin onko tämä http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... ts_id=8661 , sopiva vai vai käykö tuo ihan minkävuotiseen vaan ? Ja onko tuo kuinka kestävä, onko ollu mitn ongelmii ?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 230 Kompressor viritys?
Mun silmissä toi jmteckin setti pitäis sopia kaikkiin m111 koneisiin. kyllä se ainaki tohon sun perus 230kompuraan menee.
Joissain 200k koneissahan on tehtaalta isompi pyörä ja samat tehot kun 230 koneessa,niihin toi ei varmaan ainakaan sovi mutta kaikkiin muihin kai.
Yleensä noita ei oo saanu ihan millilleen tasapainotettua vaan jää vähän heittoa, kukaan oo kylläkään sanonut että siitä mitään haittaa ois ollut.
Joissain 200k koneissahan on tehtaalta isompi pyörä ja samat tehot kun 230 koneessa,niihin toi ei varmaan ainakaan sovi mutta kaikkiin muihin kai.
Yleensä noita ei oo saanu ihan millilleen tasapainotettua vaan jää vähän heittoa, kukaan oo kylläkään sanonut että siitä mitään haittaa ois ollut.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 230 Kompressor viritys?
Kaikki heitto mikä on kampuralla on pahasta
E:jos ei olis ei niitä viritettäessä tasapainotetaisi...
E:jos ei olis ei niitä viritettäessä tasapainotetaisi...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 230 Kompressor viritys?
Selvä, kiitoksia neuvoista.
Auttaako muuten tuon maffin siirtäminen mitään, ellei oo viel mitää muita viripalikoita kiinni ?
Auttaako muuten tuon maffin siirtäminen mitään, ellei oo viel mitää muita viripalikoita kiinni ?
Re: 230 Kompressor viritys?
Jos sulla tuntuu kiihdyttäessä nykimistä/aaltoilua niin joo. Tehoahan tuolla ei saa lisää vaan poistaa juurikin tuollaista tehon aaltoilua joka voimistuu konetta virittäessä.
Tyypillisesti jossain 3000rpm tai vähän alle on kait ollut pieni hyytymis piikki näissä.
Tyypillisesti jossain 3000rpm tai vähän alle on kait ollut pieni hyytymis piikki näissä.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: 230 Kompressor viritys?
Suosittelen hommaan ton Kleemanin boostkitin http://shop.kleemann.dk/shop/boost-kit-for-321p.html" onclick="window.open(this.href);return false; , siin tulee mukana tuo kampurapyörä, hihna ja laturin isompipyörä joka edes auttaa ettei laturi rupee jarruttaan tehon lisäystä. Noissa halvoissa pulleykiteissä ei tule tuota laturin pyörää.
Sitten suosittelen ostaan peltipakosarjan http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1216707" onclick="window.open(this.href);return false; , Putkisto ois hyvä olla 2,5" ja metallikatti kannattaa myös laittaa, takavaimentimeks kannattaa valita hyvä merkki kohtanen esim.Supersprint jos ei haluu kovaäänistä putkistoo. Ja ohjelmointi kannattaa tehdä vaikka hommaa tuon kleemanin boostkitin, vaikka siellä verkkokaupas sanotaan "No electronic upgrades necessary". Ja tuo Maffi kannataa tosiaan siirtää lähemmäks kaasuläppää juuri tuon nykimisen takia.
Sitten suosittelen ostaan peltipakosarjan http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1216707" onclick="window.open(this.href);return false; , Putkisto ois hyvä olla 2,5" ja metallikatti kannattaa myös laittaa, takavaimentimeks kannattaa valita hyvä merkki kohtanen esim.Supersprint jos ei haluu kovaäänistä putkistoo. Ja ohjelmointi kannattaa tehdä vaikka hommaa tuon kleemanin boostkitin, vaikka siellä verkkokaupas sanotaan "No electronic upgrades necessary". Ja tuo Maffi kannataa tosiaan siirtää lähemmäks kaasuläppää juuri tuon nykimisen takia.
(EX) MB C200 Kompressor Elegance vm:00 w203
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
(Ex) MB C230T Kompressor sport vm:98
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 230 Kompressor viritys?
Listaan voi lisät että jättä katin pois ja tekee sen tilalle väliputken(normi kat paikaan katsatukseen)jr85 kirjoitti:Suosittelen hommaan ton Kleemanin boostkitin http://shop.kleemann.dk/shop/boost-kit-for-321p.html" onclick="window.open(this.href);return false; , siin tulee mukana tuo kampurapyörä, hihna ja laturin isompipyörä joka edes auttaa ettei laturi rupee jarruttaan tehon lisäystä. Noissa halvoissa pulleykiteissä ei tule tuota laturin pyörää.
Sitten suosittelen ostaan peltipakosarjan http://www.nettivaraosa.com/tuning-osat/1216707" onclick="window.open(this.href);return false; , Putkisto ois hyvä olla 2,5" ja metallikatti kannattaa myös laittaa, takavaimentimeks kannattaa valita hyvä merkki kohtanen esim.Supersprint jos ei haluu kovaäänistä putkistoo. Ja ohjelmointi kannattaa tehdä vaikka hommaa tuon kleemanin boostkitin, vaikka siellä verkkokaupas sanotaan "No electronic upgrades necessary". Ja tuo Maffi kannataa tosiaan siirtää lähemmäks kaasuläppää juuri tuon nykimisen takia.
toinen hyvä konsti on ohitus ventiili(haittana kovempi ääni"suora reikä putkesta ulos")
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 230 Kompressor viritys?
Täytynee siis tilata se kleemanin kitti. Putken aattelin vääntää itse, kunhan vaan saan rempan tehtyy himas.
Re: 230 Kompressor viritys?
Nyt tuli tuo pulley kit tilattua, mikä olis seuraavaksi kannattavin sijoitus jos ei kovin kalliista hankinnoista puhuta ?
K&N ilmanputsari pitäis ainaki tilata, entäs tulpat?
K&N ilmanputsari pitäis ainaki tilata, entäs tulpat?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 230 Kompressor viritys?
väli putken teko katin tillallePetterii kirjoitti:Nyt tuli tuo pulley kit tilattua, mikä olis seuraavaksi kannattavin sijoitus jos ei kovin kalliista hankinnoista puhuta ?
K&N ilmanputsari pitäis ainaki tilata, entäs tulpat?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 230 Kompressor viritys?
Mitkähän tulpat tuonne kannattais heittää tuon pulleyn kaveriksi?