Elikkäs kaivattaisiin vinkkejä kyseiseen operaatioon foorumin experteiltä, koska kuuluisat etusumuvalot ei toimi ja vika lienee viiksessä, takasumari toimii sumuvalokatkaisijasta kyllä. Lähinnä jännittää airbag eli miten se saadaan irroitettua ja toiminta kyvyttömäksi, koska rattihan on ilmeisesti kuitenkin otettava pois eikä huvittaisi ottaa johtotähden kuvaa otsaan... Entä tarviiko jotakin muuta erikoista ottaa huomioon työjärjestyksessä tai erikoisavaimia yms? Ja autohan on -02 Vito 110cdi.
Paljon löytyi haulla asiaa sumareista ja valoista mutta itse monitoimikatkaisijan vaihtotyöstä en onnistunut löytämään mitään.
Kaikki tieto on tervetullutta vaikka tieto lisääkin yleensä tuskaa.
Ota ensin akun miinusnapa irti, niin ei tule mitään vikakoodeja airbagistä. Ratin keskiö on kiinni muistaakseni kahdella torx-pultilla, huomaat niiden reiät ratin takaa. Ratti on kiinni ohjaustangossa muistaakseni kuusiokolopultilla tai saattoi olla torxikin, aika iso kuitenkin. Sitten ei muuta kuin ratti poies ja vähän niitä katteita siita ohjaustangon ympäriltä. Ratin alla oleva sulakerasia on muistaakseni kiinni siinä viiksipaketissa, lähtee liittimistä irti kun vaan nykäisee siitä.
Tarkista kuitenkin ensin, että onhan varmasti sumuvalojen sulake ehjä, ettet turhaan ala rattia irrottelee.
Ja sen Airbagin spiraalin kanssa kannattaa olla tarkkana, että tulee samaan asentoon, kuin on ollut aiemminkin, ettei vaan ala väännättää siitä niitä johtimia poikki.
Joko oot hommannu vilkkuviiksipaketin? Mulla saattaisi olla tallissa ylimääräinen, kerran ostin uude, mutta ei ollutkaan vika siinä, niin jäi se alkuperäinen käytetty osa sitten hyllyn täytöksi.
Joo sulake on ehjä sen varmistin jo heti alkuunsa. Toi airbägin spiraali homma oli hyvä huomio, pitääpä muistaa.
Vilkkuviiksipaketti löytyy jo tallinhyllyltä, joten eiköhän näillä neuvoilla jo uskalla huomenna ruveta vaihtotyöhön.
Laitetaas vielä yks airbag rattiin liittyvä ohje, ettei kenenkään tarvii tehä sellasta typerää virhettä purkaessa
Eli kun se airbag on ratista irti, niin älkää yrittäkö nyhtää sitä ratin läpi tulevaa töpseliä (mikä ei irtoo, vaikka siinä hämäävästi lukituskynsikin on), vaan keltanen töpseli aibagin keskeltä vetämällä irti ja sit töötille tulevat pari abikoa, niin sit ne piuhat tulee ratin läpi ku sen ottaa pois. Ja sit jos sitä ratin läpi tulevaa "töpseliä" on erehtyny nyhtämään, voi olla niin että ratin takana olevan spiraalin kansi on auennu, ja ku ratin nykäsee pois, se spiraali purkautuu