320 cdi kulutus
320 cdi kulutus
w211 farkku, -05
Millaisiin kulutuslukemin olette päässeet maantiellä?
En pääse alle 7,5 litran mitenkään.
85-90 kmh nopeutta ajettaessa menee 8,0-8.5 satasella.
Mutta kun lähdetään moottoritielle ja ajetaan navin mukaan 140 kmh kulutus on 7.6
Kaikki pitäisi huollon mukaan olla kunnossa.
Minulla oli aiemmin w203 320cdi ja se meni 5,7 maantiellä. tosin auto on pienempi ja kevyempi. Mutta kuitenkin , minun mielestä w211 pitäisi mennä alle seitsemän reilusti, vai ?
Autoon on tosin ajettu softa aiemman omistajan johdosta. Voiko se vaikuttaa asiaan? By Karala.
Kulkupuoli kyllä on kunnossa.
Millaisiin kulutuslukemin olette päässeet maantiellä?
En pääse alle 7,5 litran mitenkään.
85-90 kmh nopeutta ajettaessa menee 8,0-8.5 satasella.
Mutta kun lähdetään moottoritielle ja ajetaan navin mukaan 140 kmh kulutus on 7.6
Kaikki pitäisi huollon mukaan olla kunnossa.
Minulla oli aiemmin w203 320cdi ja se meni 5,7 maantiellä. tosin auto on pienempi ja kevyempi. Mutta kuitenkin , minun mielestä w211 pitäisi mennä alle seitsemän reilusti, vai ?
Autoon on tosin ajettu softa aiemman omistajan johdosta. Voiko se vaikuttaa asiaan? By Karala.
Kulkupuoli kyllä on kunnossa.
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Aivan normi kulutus. Itsellä 280 CDi farkku 2006. Maantiellä 110km/h kulutus pysyy alle 8, mutta yli ja alle sen, niin 8,5 on vakio... Ihmeellistä mutta totta. Mikä rengaskoko?
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
En ole mitannut kulutusta, vaan luvut joista kerroin on katsottu auton näytöstä.
Rengaskoko oli ensin 245/40/18 ja vaihdoin sitten 245/45/17. Ei vaikutusta kulutukseen. Maanantaina koitan 225/55/16 renkaita.
Auto kuluttaa tosiian vähiten kun ajetaan 110kmh.
Mutta ei kaupunkikulutus ole sitten "kuitenkaan" kuin 9,2 - 9,5
Keskikulutus pitkällä aikavälillä 8,4 ja keskinopeudella 58kmh. Nämäkin näytön kertomia lukuja.
Rengaskoko oli ensin 245/40/18 ja vaihdoin sitten 245/45/17. Ei vaikutusta kulutukseen. Maanantaina koitan 225/55/16 renkaita.
Auto kuluttaa tosiian vähiten kun ajetaan 110kmh.
Mutta ei kaupunkikulutus ole sitten "kuitenkaan" kuin 9,2 - 9,5
Keskikulutus pitkällä aikavälillä 8,4 ja keskinopeudella 58kmh. Nämäkin näytön kertomia lukuja.
Mittaapa kulutus ensiksi tankista. Eli tankkaat tankin täyteen, trippimittari nolliin, ajat vaikka sen melkeen tankillisen, uudelleen tankkaus täyteen, sitten tankattu määrä jaettuna tripimittarin kilometreillä. Sitten vertailet sitä auton ilmoittamaan kulutukseen. Tiedä vaikka mittari näyttäisi liikaa kulutukseksi, harvoin kuitenkaan niin.
Maantiellä, tasaisella vaihdilla ja vakionopeudensäätimellä ajettuna 6,1 l/100km kulutusnäytön mukaan 1200 km pitkällä reissulla. Lukema jämähti tuohon n. 450 km yhtämittaisen ajon jälkeen.
Samalla reissulla, entisen E220Cdi:n kulutusmittari näytti 5,1 l/100km.
Mittarin mukaan 320 V6 Cdi vie siis litran enemmän.
Sekalaisessa ajossa vie n. 8 -8,5 l/100 km.
Samalla reissulla, entisen E220Cdi:n kulutusmittari näytti 5,1 l/100km.
Mittarin mukaan 320 V6 Cdi vie siis litran enemmän.
Sekalaisessa ajossa vie n. 8 -8,5 l/100 km.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
320 cdi kulutus
Tänään 105 km matkalla rajoitusten mukaan ajettuna 6.1 l/100 km
Vuoden 2007 320 cdi.
Vuoden 2007 320 cdi.
Kulutus, jota en tajua?
Kyllä tietokone näyttää mitä huvittaa.
Ensin näyttää 7.6 kulutukseksi 100 kilometrin ajon jälkeen. Ajan jonon perässä 3 kilometriä kulutus nousee 8.4.ään.
Tauko huoltoasemalla ja siitä lähtö eteenpäin ja kilometri ajoa moottoritiellä nopeudella 130 ja kulutus 7.2.
Sitten näyttö innostuu näyttämään, öljyntasoa on laskettava. Autoon tehty C-huolto 3th kilometriä sitten ja nyt se huomasi että öljyä onkin liikaa.
Huollossa ei löydy mitään vikaa?
Pitäisköhän siihen palauttaa alkuperäinen softa. Softa on kyllä Karalan tekemä ja hän tunnetusti asiansa osaava kaveri.
Kulkupuoli on kyllä kunnossa. Kulkee kyllä iloisesti, ei nykimistä eikä mitään epätavallista.
Tällä autollahan voi tehdä rahaa kun öljymäärä lisääntyy, kun sillä ajetaan
Autossa airmatic joka herjaa joskus visiittiä korjaamolle. Sieltäkään ei löydy mitään vikaa. Tarkastettu. "iskarit" vaihdettu keväällä.
Herjaa vain kerran tuota vikaa ja häviää pois kun painaa ratista näppäintä. Ja ei tule takaisin välttämättä samalla viikolla enään lainkaan.
Pitäisköhän vaihtaa koko auto pois ennen talvea? Muuten on kyllä ilo ajaa!
Ensin näyttää 7.6 kulutukseksi 100 kilometrin ajon jälkeen. Ajan jonon perässä 3 kilometriä kulutus nousee 8.4.ään.
Tauko huoltoasemalla ja siitä lähtö eteenpäin ja kilometri ajoa moottoritiellä nopeudella 130 ja kulutus 7.2.
Sitten näyttö innostuu näyttämään, öljyntasoa on laskettava. Autoon tehty C-huolto 3th kilometriä sitten ja nyt se huomasi että öljyä onkin liikaa.
Huollossa ei löydy mitään vikaa?
Pitäisköhän siihen palauttaa alkuperäinen softa. Softa on kyllä Karalan tekemä ja hän tunnetusti asiansa osaava kaveri.
Kulkupuoli on kyllä kunnossa. Kulkee kyllä iloisesti, ei nykimistä eikä mitään epätavallista.
Tällä autollahan voi tehdä rahaa kun öljymäärä lisääntyy, kun sillä ajetaan

Autossa airmatic joka herjaa joskus visiittiä korjaamolle. Sieltäkään ei löydy mitään vikaa. Tarkastettu. "iskarit" vaihdettu keväällä.
Herjaa vain kerran tuota vikaa ja häviää pois kun painaa ratista näppäintä. Ja ei tule takaisin välttämättä samalla viikolla enään lainkaan.
Pitäisköhän vaihtaa koko auto pois ennen talvea? Muuten on kyllä ilo ajaa!
Kulutus
On hiukkassuodatin.
Voiko sitä poistaa, Vai meneekö enemmän sekaisin?
Ja vielä sellainen seikka ,vaikka keskikulutus nousee 85-90 ajettaessa. Rangen kilometrimäärä nousee kuitenkin,vaikka sen pitäisi laskea jos keskikulutuskin nousee.
Voiko sitä poistaa, Vai meneekö enemmän sekaisin?
Ja vielä sellainen seikka ,vaikka keskikulutus nousee 85-90 ajettaessa. Rangen kilometrimäärä nousee kuitenkin,vaikka sen pitäisi laskea jos keskikulutuskin nousee.
Re: Kulutus, jota en tajua?
Ohi pää aiheesta......
johdosta.
Löytyy kuskinpuolelta etu lokarin takaa ja juuri ne johdot jotka on lokarissa melkein kiinni,oli murtuneet ,
Johdot oli päällisin puolin ehjät mutta pieni veto johdosta paljasti vian.
Juottamalla saatiin homma korjattua,
Niin ja se liitin lähtee irti siitä kompurasta,oisi hyvä jos saisi korjaus kappaleen,jossa oisi muutama sentti johtoa,oisi helpompi korjata.
En kylläkään kysellyt sitä liitintä.
Omassa autossani heitti samaa vikaa ja vika löytyi komressoriin menevästäLuka kirjoitti: Autossa airmatic joka herjaa joskus visiittiä korjaamolle. Sieltäkään ei löydy mitään vikaa. Tarkastettu. "iskarit" vaihdettu keväällä.
Herjaa vain kerran tuota vikaa ja häviää pois kun painaa ratista näppäintä. Ja ei tule takaisin välttämättä samalla viikolla enään lainkaan.
johdosta.
Löytyy kuskinpuolelta etu lokarin takaa ja juuri ne johdot jotka on lokarissa melkein kiinni,oli murtuneet ,
Johdot oli päällisin puolin ehjät mutta pieni veto johdosta paljasti vian.
Juottamalla saatiin homma korjattua,
Niin ja se liitin lähtee irti siitä kompurasta,oisi hyvä jos saisi korjaus kappaleen,jossa oisi muutama sentti johtoa,oisi helpompi korjata.
En kylläkään kysellyt sitä liitintä.
petsku kirjoitti:w 210 320 päässyt joskus jopa 6.9 maantiellä. yleensä tulee ajeltua vähän kovempaa, 130-145 vauhdissa vähän 7.5 molemmin puolin. saksassa neulan näyttäessä 220km/h kierroksetkin oli vain jossain 3700 paikkeilla ja kiva pikku murina mutta ei tullut kulutusta vilkastua siinä vauhdissa

Mulla on tämän lyhyen aikaa mitä tuo 320cdi on käytössä ollut, pyörinyt kulutus lukemat 6,5-7 litraa satasella. (tankkaamalla mitattuna, töötökone väittää aina 0,2-0,3 litraa vähemmän)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
kulutus
Eipä muuten nouse lämmöt yli 80 asteen. Vaikuttaa varmaan asiaan kulutusta lisäävästi?
Nyt kun ilma viileni niin lämmöt käy kasikympissä ja putoaa sitten n.70 asteeseen.
Voiko se selittää sen kun kovemmin ajettaessa kulutus on alhaisempi ja 80-90 nopeudella termostaatti pudottaa lämmön liian alas? Jolloin kulutus lähtee kasvamaan.
Nyt kun ilma viileni niin lämmöt käy kasikympissä ja putoaa sitten n.70 asteeseen.
Voiko se selittää sen kun kovemmin ajettaessa kulutus on alhaisempi ja 80-90 nopeudella termostaatti pudottaa lämmön liian alas? Jolloin kulutus lähtee kasvamaan.
Viimeksi muokannut Luka, Ti 24.08.2010 21:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jaa-a...minun S320 cdi -03 (facelift, jossa siis se +200hv kone...enkä muuten tiedä mitä tuohon koneeseen on faceliftin myötä tullut muutoksia, kun teho noussut??) on kulutellut NÄYTÖN mukaan 6,1 - 6,3 L/100km ja olen ajanut hiljaa ja kovaa, mutta pääasiassa pidempää siirtymää (~300km/suunta) ...enkä ole laskenut todellista kulutusta, mutta ei se nyt kaukana tuosta ole ollut "perstuntumallakaan" 

-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
...ja aika paljon...tmosth kirjoitti:Niin vaikuttaa...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
S210 320cdi, luonnollisesti automaatti ja kesähelteellä ilmastoinnit jne päällä. 1000km lenkki, matkanopeudet 80-160km/h tuolla "Suomen syrjässä" ja kyllä tuli poljettua - tankista mitattuna 7.1l/100km. Eli IHAN SALETISTI menee alle 6.5l/100km jos kaikki kunnossa ja ajelis yhtään maltillisemmin.Luka kirjoitti:Kävinpä tiedustelemassa asiaa huollosta. Sieltä kerrottiin ettei I6 diesel kule alle 7.5 maantiellä.
8 kulutus on ihan normaalia ja kuulema kaikki jotka väittää 320cdi.n suoralla 6 koneella kulkevan alle 6.5 puhuvat - kakkaa!
Olen asiasta eri mieltä.
Huoltohemmot eivät taida omistaa cdi-mersua

Pääsee kuuteen litraan ja alle, kun keskittyy nuukailuun ja ajaa 80-90 Km/h. Pelkästään matka-ajossa siis. Taajamassa 8 litraa ja muussa seka-ajossa on ihan normaali kulutus.Luka kirjoitti:Kävinpä tiedustelemassa asiaa huollosta. Sieltä kerrottiin ettei I6 diesel kule alle 7.5 maantiellä.
8 kulutus on ihan normaalia ja kuulema kaikki jotka väittää 320cdi.n suoralla 6 koneella kulkevan alle 6.5 puhuvat - kakkaa!
Olen asiasta eri mieltä.
Noo, niissä on omat ongelmansa, voit aloittaa siellä toisella foorumilla allekirjoittaneen ohjeista niin säästät ehkä pitkän pennin...Luka kirjoitti:Minulla kanssa loppui Mersun kanssa ongelmat.
Vaihdoin E61 Bemarin. 530 diesel farkku. On kyllä aivan toisenlainen auto kaikinpuolin.
Muutaman kuukauden päästä tiedän tuliko haukattua pask... vai ei ?
Tuo mitä kirjoitat on varmaan totta. Mutta onko ongelmatonta autoa tai mitään muutakaan konetta? Rautakanki - sekin voi hukkua!
Mutta jos Bemarilla ei tee mitään? Vaihdetaan Mersuun takaisin. Aika näyttää,muttei kerro etukäteen.
Ongelmattomin auto joka minulla on ollut, oli w203 , 320cdi 7G farkku -07.
Oli muuten hyvä auto ja vielä parempi ajaa.
Ja toinen Skoda Rs Octavia diesel farkku, -08
Mutta jos Bemarilla ei tee mitään? Vaihdetaan Mersuun takaisin. Aika näyttää,muttei kerro etukäteen.
Ongelmattomin auto joka minulla on ollut, oli w203 , 320cdi 7G farkku -07.
Oli muuten hyvä auto ja vielä parempi ajaa.
Ja toinen Skoda Rs Octavia diesel farkku, -08
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Luka kirjoitti:Kävinpä tiedustelemassa asiaa huollosta. Sieltä kerrottiin ettei I6 diesel kule alle 7.5 maantiellä.
8 kulutus on ihan normaalia ja kuulema kaikki jotka väittää 320cdi.n suoralla 6 koneella kulkevan alle 6.5 puhuvat - kakkaa!
Olen asiasta eri mieltä.
Kunnossaoleva W211 E320CDI sedan suora kutonen ja huom! automaatti,menee aina nopeusrajoitusten puitteissa suomessa ajettuna kesällä alle 6 litran 2henkilön kuormalla matkatavaroineen,valitettavasti ei V-6 vaikka uudempi ja huomattavasti pienempi kone. ihmetyttää vaan kun sulla kuluttaa 120-140 nopeudessa vähempi kuin 80-90 nopeudessa,joka on teoriassa aivan mahdoton yhtälö kun ilmanvastus nousee monin kertaiseksi niin miten kulutus voi pudota.Ajoin hiljattain 1515,8km ennenkui kinneri pysähtyi kulutus 5,8l/100km ja tankkiin meni 88litraa löpöa.
Olen ajanut,samalla autolla autoliiton taloudellisuus ajo kilpailussa kaupunki ja maantie ajoa liikenteen seassa rajoitusten puitteissa,yli 200kilsaa 5,6l kulutuksella josta löytyy viralliset tulokset,ja tehtaan ilmoittama keskikulutus on 6,9l/100km.Ihmetyttää kun kyselet kulutuksista vaikka olet siirtynyt BMW-harrastajaksi,moottoripyöriä se osaa kyllä tehdä,autoista ei ole kokemuksia.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Tiedän että Mersun pitäisi mennä alle tuon mitä minun Mersuni meni, mutta kun ei mennyt.
Ja kun aloitin kyselyn minulla oli Mersu. Mersussa oli vielä airmatic,joka alkoi herjata vikaa tai se herjasi sitä jo pidemmän aikaa.
Olen aina ollut sitä mieltä, että w211 on MINUN mielestäni paras auto mitä olla voi. Ikävä kyllä minulle sattui nyt huono yksilö, vaikka varusteina oli melkein kaikki mitä olla voi. Olisi ehkä pitännyt ottaa vähän vähemmin varusteltu auto. Tai ainakin ilman airmaticia?
Maailma on täynnä autoja ja Mersuun voi aina palata ja oppia "virheistään" ja olla valitsematta tiettyjä varusteita.
Ja kun aloitin kyselyn minulla oli Mersu. Mersussa oli vielä airmatic,joka alkoi herjata vikaa tai se herjasi sitä jo pidemmän aikaa.
Olen aina ollut sitä mieltä, että w211 on MINUN mielestäni paras auto mitä olla voi. Ikävä kyllä minulle sattui nyt huono yksilö, vaikka varusteina oli melkein kaikki mitä olla voi. Olisi ehkä pitännyt ottaa vähän vähemmin varusteltu auto. Tai ainakin ilman airmaticia?

Maailma on täynnä autoja ja Mersuun voi aina palata ja oppia "virheistään" ja olla valitsematta tiettyjä varusteita.

-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Luka kirjoitti:Tiedän että Mersun pitäisi mennä alle tuon mitä minun Mersuni meni, mutta kun ei mennyt.
Ja kun aloitin kyselyn minulla oli Mersu. Mersussa oli vielä airmatic,joka alkoi herjata vikaa tai se herjasi sitä jo pidemmän aikaa.
Olen aina ollut sitä mieltä, että w211 on MINUN mielestäni paras auto mitä olla voi. Ikävä kyllä minulle sattui nyt huono yksilö, vaikka varusteina oli melkein kaikki mitä olla voi. Olisi ehkä pitännyt ottaa vähän vähemmin varusteltu auto. Tai ainakin ilman airmaticia?![]()
Maailma on täynnä autoja ja Mersuun voi aina palata ja oppia "virheistään" ja olla valitsematta tiettyjä varusteita.
Kyllä tuo airmatic näyttää oleven melkoinen ongelma,jota ei tehdas ole ottanut vakavasti,samoin kuin glykooliongelma joka on autolleni sattunut.
Kyllähän selvissä suunnitteluvirheissä pitäisi tehtaan kantaa vastuu tuotteistaan.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D