E36 Jom säädettävä alusta -->W201

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Karvaperse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 03.03.2010 21:22
Paikkakunta: Rekkamies

E36 Jom säädettävä alusta -->W201

Viesti Kirjoittaja Karvaperse »

olen jotakin kuullut että tämä sarja passaisi w201 :D http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=508

mitä muutoksia pitää tehdä, onko katsastuksessa ok?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Eihän siinä oikein muuta kuin koko alustatyypin muuttaminen :roll: Coileja kun ei tenavassa ole missään nurkassa ja näyttäisi erilaiselta kiinnitykseltänsäkin :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Karvaperse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 03.03.2010 21:22
Paikkakunta: Rekkamies

Viesti Kirjoittaja Karvaperse »

onko jollakin ihan kokemusta laitosta???
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kiinnitys ainakin edessä kokolailla sama. iskarin ylätorni kannattaa vahvistaa koska coilissa siihen kohdistuu myös jousivoima. ja mersussa se on aika hutero paikka.

nimimerkillä Sami T. on bemun alusta mesessä,kysy herralta lisäää.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

laineracing kirjoitti:kiinnitys ainakin edessä kokolailla sama. iskarin ylätorni kannattaa vahvistaa koska coilissa siihen kohdistuu myös jousivoima. ja mersussa se on aika hutero paikka.

nimimerkillä Sami T. on bemun alusta mesessä,kysy herralta lisäää.
Jos bemarin iskarin alapään laittaa mersuun niin tulee ainakin härskit camberit, eli kyllä niitä joutuu muokkaamaan.
Itselleni juuri sovittelen ihan perinteisiä e36 iskareita, ainakaan farmari mallista taakse ei mene, ovat hiton pitkät, eteen pitää ainakin yksi holkki sorvata per puoli, ja se alapään kiinnitys muokata..

Nuo taka jouset ei välttämättä paikoilleen ihan asetu, mutta helpottaishan sekin että edessä edes olisi coilit..
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

voisko camperin säädön tehä perinteisesti yläpäähän?
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

laineracing kirjoitti:voisko camperin säädön tehä perinteisesti yläpäähän?
Itse ajattelin ainakin alkuun käyttää alkuperäistä "sitämikävittusenniminytolikaan" joku iskarin yläpään kiinnikettä..

Ja siinä on niinpaljon eroa että on siinä ja siinä että riittääkö 5cm sivuttais siirto, ja sitten taas rajoittaa vanteen leveyttä kun iskaritolppa tulee lähemmäs jnejne. helpompi muokata alapäätä, pitää varmaan ottaa kuvia selvennykseksi..
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Yks hyvä vaihtoehto olis hommata mittojen mukaan yläpäät camberin ja casterin säädöillä ni kaippa niillä edes siedettäviin cambereihin pääsis, en nyt kyl vielä niin tarkkaan kerenny mittailemaan..olis sit vahvempi se iskarin yläpääkin.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Kannattaa muistaa että jos sen camberin korjaa vain tolpan yläpäätä säätämällä niin kpi kulma on edelleen pielessä, siinä mielessä alapään muuttaminen on fiksuin vaihtoehto. Tuo kpi:n pieneneminen vaikuttaa mm. olkapoikkeamaan positiivisesti eli samalla tavalla mitä vanteiden ET:n pienentäminen.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Re: E36 Jom säädettävä alusta -->W201

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Laitetaas yksi hämmentävä kuva tähän topicciin:

Kuva

Eli e36 iskari muokattu w124 sopivaksi, holkki vielä sorvattava yläpäähän..
Vastaa Viestiin