C Coupe 2012

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

C Coupe 2012

Viesti Kirjoittaja jva »

En tiedä onko tämä ollut jo esillä mutta:

http://carsspyphotos.com/2012-mercedes-c-class-coupe/

Mun mielestä kuvat vaikuttaa ihan hyviltä ja oikeastaan ovat jotain sellaista mitä olisi pitänyt nähdä jo aikaisemminkin CLK:n seuraajan muodossa!
E-coupe, joka siis on kai virallisesti "uusi CLK", on alusta pitäen ollut mielestäni jotenkin liian iso ja kömpelö, varsinkin jos se pitäisi mieltää siihen autoluokkaan missä CLK kilpaili..eli Audi A5, BMW 3-coupe..

Nythän tässä näyttäisi olevan ainesta todelliseksi uudeksi CLK:ksi?!

Tuosta AMG-malli joko 63:sena tai ehkäpä sitten nykytrendin mukaisesti pienemmällä, mutta ahdetulla kasilla, ellei jopa kuutosella, niin johan meillä on taas käsillä varteenotettava kilpailija M3:selle ja vastikään Suomessakin julkistetulle RS5:selle!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: C Coupe 2012

Viesti Kirjoittaja tempera »

jva kirjoitti:En tiedä onko tämä ollut jo esillä mutta:

http://carsspyphotos.com/2012-mercedes-c-class-coupe/

Mun mielestä kuvat vaikuttaa ihan hyviltä ja oikeastaan ovat jotain sellaista mitä olisi pitänyt nähdä jo aikaisemminkin CLK:n seuraajan muodossa!
E-coupe, joka siis on kai virallisesti "uusi CLK", on alusta pitäen ollut mielestäni jotenkin liian iso ja kömpelö, varsinkin jos se pitäisi mieltää siihen autoluokkaan missä CLK kilpaili..eli Audi A5, BMW 3-coupe..

Nythän tässä näyttäisi olevan ainesta todelliseksi uudeksi CLK:ksi?!

Tuosta AMG-malli joko 63:sena tai ehkäpä sitten nykytrendin mukaisesti pienemmällä, mutta ahdetulla kasilla, ellei jopa kuutosella, niin johan meillä on taas käsillä varteenotettava kilpailija M3:selle ja vastikään Suomessakin julkistetulle RS5:selle!
Ei muuta kun lotto vetämään!
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tämähän vaikuttaa enemmänkin Sport coupen korvaajalta. :roll:

Nykyinenhän on vielä w203 pohjainen
230 C 1978
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Sen verran kiinnosti, että piti etsiä lisää infoa ja tässä sitä tulee:
http://www.automobilemag.com/features/n ... index.html

Moottorivalikoimasta löytyy tämän lähteen mukaan mm:
350 V6 CGI 306 hv tehoilla. AMG-malli tulisi olemaan tyyppiltään C 55 AMG, jossa koneena V8 ja tehoja 422hv.

Hyvältä vaikuttaa!

Mukavaa tässä C-coupessa saattaa olla myös se, mitä joku alan asiantuntija veikkaa: Koska kyseessä on eräänlainen seuraaja nykyiselle "SportCoupelle", oliko se CLC virallisesti (?!) niin hinnankin on asetuttava lähelle sitä tasoa.
Se taas tarkoittaisi sitä, että hintataso olisi hyvinkin inhimillinen C-sedaniin ja farmariin nähden..Sportcoupe/CLC:hän on tainnut olla C-sarjan edullisin malli?!

Tämä Mersu herättää meikäläisessä aikalailla samanlaisia fiiliksiä kuin viimeinen CLK-sukupolvi aikanaan ensiesittelyssään..eli pitkästä aikaa lähestulkoon "pakko saada- fiilis" uuden Mersumallin kohdalla.
No, se tietysti jää nähtäväksi, millaisena tämä C-Coupe aikanaan toteutuu myyntiin asti, mutta lupaavalta tuntuu tässä vaiheessa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Jatkan kärkeviä ja asiantuntevia kommettejani uusista malleista kun sille linjalle olen lähtenyt 8)

Varsin mielenkiintoinen uutuus ja herätti heti kysymyksen E Coupen tulevaisuudesta. Kuka nyt sellaisen haluaisi jos saa vähemmällä rahalla aidosti sporttisemman näköisen CLK:n ? Vanha C coupe on vähän töksähtävän näköinen ja uusi E Coupe niin omituinen muotokikkoinneen että saa jäädä kauppaan niin uutena kuin käytettynäkin.

Muotoilu ihan OK mutta kattolinja vähän vaatisi hiomista vielä. En millään jaksa uskoa että mersu uskaltaisi tuoda tuollaista Mustangmaista katon takaosaa markkinoille mikä sinänsä saattaisi olla kova juttu. Vähän jos viitsisi apinoida BMW M3:n detaljeja mukaan ja karjuva V8 keulille niin johan olisi markkinat sekaisin.

Tekisivät nyt kerrankin jotakin vähän repäisevämpää. Ensimmäinen CLK W208 oli perän osalta suorastaan erittäin urheilullinen ja samalla kaunis.


Tuolla takatolppa näkyy samantyylisenä kun se on w209 mallissa.

http://www.themotorreport.com.au/galler ... pyphotos01
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Noname kirjoitti:Jatkan kärkeviä ja asiantuntevia kommettejani uusista malleista kun sille linjalle olen lähtenyt 8)

Varsin mielenkiintoinen uutuus ja herätti heti kysymyksen E Coupen tulevaisuudesta. Kuka nyt sellaisen haluaisi jos saa vähemmällä rahalla aidosti sporttisemman näköisen CLK:n ? Vanha C coupe on vähän töksähtävän näköinen ja uusi E Coupe niin omituinen muotokikkoinneen että saa jäädä kauppaan niin uutena kuin käytettynäkin.

Muotoilu ihan OK mutta kattolinja vähän vaatisi hiomista vielä. En millään jaksa uskoa että mersu uskaltaisi tuoda tuollaista Mustangmaista katon takaosaa markkinoille mikä sinänsä saattaisi olla kova juttu. Vähän jos viitsisi apinoida BMW M3:n detaljeja mukaan ja karjuva V8 keulille niin johan olisi markkinat sekaisin.

Tekisivät nyt kerrankin jotakin vähän repäisevämpää. Ensimmäinen CLK W208 oli perän osalta suorastaan erittäin urheilullinen ja samalla kaunis.
Se pitää tietysti ottaa huomioon, että auton todennäköiseen julkistamiseen on vielä parisen vuotta. Se tarkoittanee sitä, että esimerkiksi juuri muotoilun yksityiskohtia hiottaneen vielä jonkin aikaa lopulliseen muotoonsa.
E-coupen osuutta tässä paletissa mietiskelin itsekin. Se vietiin tietoisesti mielikuviltaan askelta ylemmälle tasolle kuin mitä CLK oli. Samalla se nostettiin mielikuvissa luokkaa ylemmäs kuin kilpailijat A5 ja 3-Coupe. Nerokasta sinänsä..paitsi jos samalla muillekin enemmän tai vähemmän potentiaalisille asiakkaille kävi niinikään mielikuvissa kuten minulle:
E-Coupe on ehdottomasti upea auto..MUTTA se on jotenkin liian iso, liian kömpelö, liian "ei sporttinen" kilpaillakseen vakavasti otettavana vaihtoehtona A5:sen ja BMW 3-Coupen kanssa. Minun mielessäni E-Coupe yhdistyy tuollaisiin mielikuviin kun sitä vertaa kilpailijoihinsa Audilla ja BMW:llä. A5 herättää minussa omistamisen halua, samoin BMW 3-coupe. E-Coupe on siis hieno auto, mutta omistamisen halua se ei minussa erityisemmin herätä.

Jos Mersu tosiaan viitsii hiukan ottaa vihjettä esim BMW:n 3-sarjan coupen/ M3-coupen suunnasta ja viilaa C-Coupen muotoja sopivasti, niin siinä saattaisi olla menestysmalli?!
Tosin markkinoilletulon ajankohta ei tule olemaan sille helppo. Samoihin aikoihin nähtäneen jo seuraava BMW:n 3-sarja ja kaukana tuskin on seuraava A5:nenkaan enää 2012?! BMW:stähän on jo facelift markkinoilla ja A5 tuli markkinoille vain hiukan myöhemmin kuin 3-sarjan coupe, joten nykyiseen C-Mersusarjaan kuuluva Coupe voi olla jo hiukan "vanha" vuonna 2012 omassa sarjassaan?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

jva kirjoitti:
E-Coupe on ehdottomasti upea auto..MUTTA se on jotenkin liian iso, liian kömpelö, liian "ei sporttinen" kilpaillakseen vakavasti otettavana vaihtoehtona A5:sen ja BMW 3-Coupen kanssa.
Eikö tämä ole kaikissa mersuissa "vikana" :shock: pienellä varauksella ML jos vertaa luokan kilpailiohin. mersut ehkä aina vähän sellaisia hillittyjä 8)
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

ML on muuten yllättävän menevän näköinen maasturi vertaa sitä mihin tahansa vastaavaan möykkyyn.

Mersun ei tarvisi kun vähän plagioida omia mallejaan niin hyvä tulisi. Vähän scoppia ja ilmanottoaukkoa konepeltiin, kromiritilää lokasuojaan ja pullukammat lokasuojat ja perään SL:n takavaloa niin ailkaisi muutkin kun papat ja niiden vaimot kiinnostua kulkineesta.

Kyllä ne insinöörit osaa kun haluaa. Miksi jälleen uusi harmaavarpunen kun sitä haluat ostaa kuitenkin sen harmaan Skoda Octavian tai Nissanin.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

maketap kirjoitti:mersut ehkä aina vähän sellaisia hillittyjä 8)
Hyvältä näyttää Ceemeli 2-ovisena ja mielummin hillitty ku ylihillitty (lue: mitään sanomattoman näköiset audit) tai yliampuva (lue: uudet bmw:t minkä uusien mallien esim. valot sopis paremmin johonkin kiasmaan) :)
Mun mielestä on vaan hyvä asia että Mersu kunnioittaa mielummin omia perinteitä kun rupeaa kulkemaan muiden jalanjäljissä ja näin ollen menettää oman identiteettinsä niin kuin niin moni muu merkki tänä päivänä.
Mitä scooppeihin ym. tulee onko sitten esim. uusi Challenger feikki ram-aireineen ja hiilikuitutarroineen sitä mihin jokaisen pitäis pyrkiä? :P
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

sonikki kirjoitti:
maketap kirjoitti:mersut ehkä aina vähän sellaisia hillittyjä 8)
Hyvältä näyttää Ceemeli 2-ovisena ja mielummin hillitty ku ylihillitty (lue: mitään sanomattoman näköiset audit) tai yliampuva (lue: uudet bmw:t minkä uusien mallien esim. valot sopis paremmin johonkin kiasmaan) :)
Juurikin näin siksi laitoinki tuon arskapäisen naaman tonne :D
Noname kirjoitti:ML on muuten yllättävän menevän näköinen maasturi vertaa sitä mihin tahansa vastaavaan möykkyyn.
möykystä en tiedä :?: mutta ehkä ainoat varteen otettavat kilpailiat on ehkä x6 ja Q7 noin niinku ulkonäöllisesti.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
CLiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 27.07.2009 20:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja CLiK »

Näyttää todella lupaavalle. Ainoa peikko tuossa on, että lopullinen muoto olisi liiaksi perus-C ilman takaovia. Voisin hyvin harkita seuraavaksi autokseni, jos hinta pysyisi nykyisen CLC:n tasolla. Sitä vastaan sotii se, että CLC on edelleen vanhalla w203 tekniikalla ja sisustalla ja silti hinta on korkeampi kuin vastaavat w204.

E-coupeen verrattuna muodot ovat kompaktimmat ja siten dynaamisemmat. Olen tismalleen samaa mieltä jva:n kanssa. Ainoa mikä olisi heikennys nykyisin alla olevaan w209:iin olisi kiinteä B-pilari, joka tuossa näyttäisi olevan. B-pilariton auto kun on ollut tänä kesänä enemmän kuin upea.
w450
ex. w209, w169
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jep..ilman b-pilaria saisi kyllä CLK:n tapaan tulla tuo C-coupe markkinoille. Muuten menee jo ehkä vähän liiaksi BMW:n imitoimiseksi ja toisaalta se b-pilarittomuus on kuitenkin muodostunut jo jonkinlaiseksi tavaramerkiksi uudemman polven coupe-Mersuille.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
CLiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 27.07.2009 20:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja CLiK »

Ehkä B-pilareilla voi perustella tulevaa hintaeroa C- ja E-coupen välillä...
w450
ex. w209, w169
Avatar
CLiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 27.07.2009 20:28
Paikkakunta: Espoo

Re: C Coupe 2012

Viesti Kirjoittaja CLiK »

Asiallisen näköinen paketti tuosta saatiin aikaiseksi, kaikin puolin tyylikästä nyky-Mersua. B-pilari on kiinteä. Hintoja odotellessa...

Kuva Kuva

Kuva
w450
ex. w209, w169
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jva kirjoitti: b-pilarittomuus on kuitenkin muodostunut jo jonkinlaiseksi tavaramerkiksi uudemman polven coupe-Mersuille.
siis eihän mersun coupeissa kautta aikain ole kuin yksi malli (tai siis nyt kaksi) jossa se B-pilari löytyy, siis w208? Hölmöläisten hommaa kutsua B-pilarillista autoa coupeksi kun ei se sitä ole ;) se on vain 2 ovinen sedan.
a coupé is distinguished from a two-door sedan by the lack of a B pillar to support the roof
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: C Coupe 2012

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ai että osaa olla herkun näköinen 8) Sitte ei enää muuta kun 10v. odottelua :lol:

Jännä miten tuo facelift on alkanu jo muutamassa viikossa näyttämään paremmalta ku pre-facelift ja livenä varmasti vielä paremman näköinen kuin kuvissa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja woke »

Sergey kirjoitti:
jva kirjoitti: b-pilarittomuus on kuitenkin muodostunut jo jonkinlaiseksi tavaramerkiksi uudemman polven coupe-Mersuille.
siis eihän mersun coupeissa kautta aikain ole kuin yksi malli (tai siis nyt kaksi) jossa se B-pilari löytyy, siis w208? Hölmöläisten hommaa kutsua B-pilarillista autoa coupeksi kun ei se sitä ole ;) se on vain 2 ovinen sedan.
a coupé is distinguished from a two-door sedan by the lack of a B pillar to support the roof
Se on sitte 2dHt jos ei oo B-pilaria :wink:
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: C Coupe 2012

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo meinasin aluks edellä kirjottaa HT mut ajattelin jättää sotkematta amerikan romut tähä automerkkiin ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin