Kertokaas viisaammat mikä waunua waiwaa. Kyseessä siis 04 270cdi
Oireina siis naftan haju kabiiniin, varsinkin pysähdyttäessä. Ajossa hajua ei huomaa. Otin koneen päältä muovit vekka ja suuttimet näyttäisivät olevan kunnossa, tai ainakaan niiden ympärillä ei merkkejä vuodosta näkynyt.
Ainut märkä paikka jonka löysin oli koneen päällä kulkevien letkujen liitoskohta hihnapyörän takana. Mitäs noi letkut on?
Jostain syystä sitä hajua joskus tuntuu autossa, varsinkin siinä tilanteessa, kun auto on seissyt yön yli ja aamulla menee autoon.
Aiemmassa koslassa haisi joskus vaikka ei ollut vuotoja. Alkava suutin vuotokaan ei alussa jätä lätäkköä, mutta aika pian sen kyllä huomaa, kun o-rengas pettää pahemmin.
Itselläni haisi joskus nafta, ennen o-renkaan korjausta ja haisi joskus sen jälkeenkin.
Nykyisessä autossa myös tuoksahtanut muutaman kerran.
putukiffeli kirjoitti:Kertokaas viisaammat mikä waunua waiwaa. Kyseessä siis 04 270cdi
Oireina siis naftan haju kabiiniin, varsinkin pysähdyttäessä. Ajossa hajua ei huomaa. Otin koneen päältä muovit vekka ja suuttimet näyttäisivät olevan kunnossa, tai ainakaan niiden ympärillä ei merkkejä vuodosta näkynyt.
Ainut märkä paikka jonka löysin oli koneen päällä kulkevien letkujen liitoskohta hihnapyörän takana. Mitäs noi letkut on?
Varmaan vuotaa sieltä missä märkänä olevan paikan löysit,yleensä se vuotaa polttoainepuhdistajan päälle tulevat letkuliittimet jotka vuotaa niin vähän että vaikea huomata kun haihtuu nafta pois sitä mukaa kun vuotaa.
Kannattaa vähän lyhentää letkuja ja laittaa kunnon klemmarit,alkuperäisklemmari on sellainen puristus klemmari joka ajanmittaan kun puhistajia vaihdellaan löystyy ja letkuliitos rupeaa vuotamaan.