W126: iskarit
W126: iskarit
Olen uusi jäsen, auttakaa ongelmassa. Pitäisi vaihtaa autoon W126 500sel iskarit, eli mistä saan parhaimmat hinta/laatusuhteeltaan?'
Kevättä kaikille!!
Caitsu
Kevättä kaikille!!
Caitsu
Jos tästä nyt pitäsi iskarikaupalle lähteä, niin merkki olisi ehdottomasti Bilstein ja ostopaikkana KL-varaosa on varsin sopuhintainen ja rahastakin voi aina neuvotella. Kyllähän kaikki tunnetut laatumerkit ovat toimivia, mutta taitaa Bilsteinin kestävyys olla liki yhtä legendaarinen kuin Mersunkin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
iskarit
Laitoin kerran KYB-merkkiset iskarit 300SE:en, kyllä kadutti, lopulta vaihdoin vanhat Bilsteinit takaisin.
Eli minäkin kyllä laittaisin Bilsteinit.
Eli minäkin kyllä laittaisin Bilsteinit.
No täytyy tunnustaa bilstein taitaa lukea tuon sinisen mersun iskareissakin...
Alkuperäisenähän noihin on asennettu ainakin boge, sachs, bilstein
Alkuperäisenähän noihin on asennettu ainakin boge, sachs, bilstein
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
No Sachs:it oli hyvät kun (oletettavasti) alkuperäiset kesti n.26 vuotta. Tietysti se ei kerro kyseisen valmistajan uusien iskareiden
kestävyydestä mitään, on varmaan valmistusmaakin vaihtunut.
Bilsteinia tunnutaan kehuvan siellä sun täällä
kesällä vaihdetaan uudet Sachsit tai Bilsteinit alle.
kestävyydestä mitään, on varmaan valmistusmaakin vaihtunut.

Bilsteinia tunnutaan kehuvan siellä sun täällä

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti 16.03.2010 14:57
- Paikkakunta: Mansester
UP, nostetaas wanha aihe...
Mietinnässä on uusien pumppujen hankinta,koska huomasin et toinen takaiskari falskaa hieman--> kaikki vaihtoon. Kokemusta ässän alustasta ja iskunvaimennuksesta on "ei sit yhtään", joten:
Kestääkö normi-iskarit ~45mm madalluksen ja miten tämä vaikuttaa iskunvaimentimen toimintaan tai ominaisuuksiin?
Onko w126 alustoissa eroja esim. iskarin kiinnityksen ym. suhteen jos vertaa vaikka 280SE-500SEL. Ovatko iskarit mallien välillä vaihtokelpoisia? Ei huvittais tilata epäsopivia...
Merkkivalikoima, joka kiinnostaa on Koni, Bilstein tai Spax. Nettiä selaamalla löytyikin pari ihan asiallista paikkaa, joista voi tilata.
http://www.larkspeed.com
-Bilsteinin B8, 4 kpl hintaan 442 puntaa, eli ~490 euroa plus postikulut. Ja tähän lisäksi vielä jouset ~160e
TAI
http://www.mbpartswarehouse.com
-Bilsteinin Heavy Duty, hintaan 220 taalaa, eli joku 170 euroa (sukulainen lupasi tuoda mukanaan ens kuussa amerikasta kun tulee suomeen työmatkalle). Tämän lisäksi H&R madallusjouset hintaan 160e ebaysta.
TAI
http://www.dcperformance.co.uk
-Spax PSX Suspension Kit hintaan 450 puntaa eli 510 euroa.
Tarvitaanko iskarien vaihtamiseen jotain erikoistyökaluja, erikoisosaamista jne.? Kannattaako vaihtaa itse vai viedä ammattilaiselle?
Mietinnässä on uusien pumppujen hankinta,koska huomasin et toinen takaiskari falskaa hieman--> kaikki vaihtoon. Kokemusta ässän alustasta ja iskunvaimennuksesta on "ei sit yhtään", joten:
Kestääkö normi-iskarit ~45mm madalluksen ja miten tämä vaikuttaa iskunvaimentimen toimintaan tai ominaisuuksiin?
Onko w126 alustoissa eroja esim. iskarin kiinnityksen ym. suhteen jos vertaa vaikka 280SE-500SEL. Ovatko iskarit mallien välillä vaihtokelpoisia? Ei huvittais tilata epäsopivia...
Merkkivalikoima, joka kiinnostaa on Koni, Bilstein tai Spax. Nettiä selaamalla löytyikin pari ihan asiallista paikkaa, joista voi tilata.
http://www.larkspeed.com
-Bilsteinin B8, 4 kpl hintaan 442 puntaa, eli ~490 euroa plus postikulut. Ja tähän lisäksi vielä jouset ~160e
TAI
http://www.mbpartswarehouse.com
-Bilsteinin Heavy Duty, hintaan 220 taalaa, eli joku 170 euroa (sukulainen lupasi tuoda mukanaan ens kuussa amerikasta kun tulee suomeen työmatkalle). Tämän lisäksi H&R madallusjouset hintaan 160e ebaysta.
TAI
http://www.dcperformance.co.uk
-Spax PSX Suspension Kit hintaan 450 puntaa eli 510 euroa.
Tarvitaanko iskarien vaihtamiseen jotain erikoistyökaluja, erikoisosaamista jne.? Kannattaako vaihtaa itse vai viedä ammattilaiselle?
Viimeksi muokannut ...It's Just a Ride..., Pe 02.04.2010 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29