
uuden jaon teettäminen.
uuden jaon teettäminen.
Olisiko arvon foorumisteilla suosituksia, kenellä teettäisin etunapoihin ja levyihin uuden jaon. Oman paikkakunnan koneistajilla tuntuu olevan sen verran kiirettä ettei kyseinen operaatio onnistu ainakaan pariin kolmeen viikkoon. Vanteiden paikalleen saanti olisi nyt kyseisestä hommasta kiinni ja eihän sitä nyt malta mahdottomia odotella 

S213 350CDI 4-MATIC -18
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
aika paksut on kyllä semmoset ja buimurin vanteisä ruukaa olla pieni et jo muutenki
mulla ois ylivieskasa semmoset spacerit mitkä muuttaa 112
120 jos tarviit.
eikähän se kyllä iso homma ole itekkään muuttaa jos omistaa jonkulaisen pylväsporakoneen, on tullu tehtyä.


eikähän se kyllä iso homma ole itekkään muuttaa jos omistaa jonkulaisen pylväsporakoneen, on tullu tehtyä.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Juu spacereita en hallunnut juurikaan tuon vanteen "ulostulon" takia laittaa joten teetän toisen jaon napoihin ja levyihin. Tänään tuli vietyä palikat työstettäväksi ja huomenna saa jo takaisinaika paksut on kyllä semmoset ja buimurin vanteisä ruukaa olla pieni et jo muutenki mulla ois ylivieskasa semmoset spacerit mitkä muuttaa 112 -> 120 jos tarviit.
eikähän se kyllä iso homma ole itekkään muuttaa jos omistaa jonkulaisen pylväsporakoneen, on tullu tehtyä.

Renkaat nyt vaan on vielä hakusessa.
Mitä muuten olet tdt leka vailla nuista spacereista?
S213 350CDI 4-MATIC -18
en usko, minäkin sorvautin napaaSergey kirjoitti:hmmm eiks tuu liian reunalle napaan jako?


laskekaas nyt joku jolla on ylimääräistä aikaa, että kuinka paljon "reikäkehän" ulkohalkaisija muuttuu tuossa 5x112 -> 5x120 muutoksessa... tuossahan ei puhuta oikeasti kuin milleista, kun se reikäkehä ei laajene sitä 4 mm, mitä ensivaikutelma antaa... se reikähän ei liiku siinä navassa säteen suuntaisesti...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ei siirry, jos tarkkoja ollaan... eli jos se pultinreikä siirtyisi säteen suuntaisesti sen 4 mm, niin sitten se reikäkehän halkaisija muuttuisi myös sen 8 mm, mutta koska pulttijakoa ei mitata säteen suuntaisesti 5 pulttisessa vanteessa (vaan "vain joka toisesta pultista"), se reikä siirtyy vain jotain 3.7 mm ulospäin, joka taas tekee vain 7.4 mm lisää reikäkehän hakaisijaan (luvut vedetty hatusta, ei mitattu/laskettu)S202 kirjoitti:Kyllä se ihan neljä milliä ulospäin siirtyy se reikä
jos pultijako mitattaisiin vierekkäisistä reijistä, reikäkehän halkaisijan muutos olis vielä pienempi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Onko näin?napa kirjoitti:ei siirry, jos tarkkoja ollaan... eli jos se pultinreikä siirtyisi säteen suuntaisesti sen 4 mm, niin sitten se reikäkehän halkaisija muuttuisi myös sen 8 mm, mutta koska pulttijakoa ei mitata säteen suuntaisesti 5 pulttisessa vanteessa (vaan "vain joka toisesta pultista"), se reikä siirtyy vain jotain 3.7 mm ulospäin, joka taas tekee vain 7.4 mm lisää reikäkehän hakaisijaan (luvut vedetty hatusta, ei mitattu/laskettu)S202 kirjoitti:Kyllä se ihan neljä milliä ulospäin siirtyy se reikä
jos pultijako mitattaisiin vierekkäisistä reijistä, reikäkehän halkaisijan muutos olis vielä pienempi...

Ei ole. Pulttijako on nimenomaan reikäkehän halkaisija. Sitä ei todellakaan mitata sillain että vain joka toisen pultin etäisyys toisistaan.S202 kirjoitti:Onko näin?napa kirjoitti:ei siirry, jos tarkkoja ollaan... eli jos se pultinreikä siirtyisi säteen suuntaisesti sen 4 mm, niin sitten se reikäkehän halkaisija muuttuisi myös sen 8 mm, mutta koska pulttijakoa ei mitata säteen suuntaisesti 5 pulttisessa vanteessa (vaan "vain joka toisesta pultista"), se reikä siirtyy vain jotain 3.7 mm ulospäin, joka taas tekee vain 7.4 mm lisää reikäkehän hakaisijaan (luvut vedetty hatusta, ei mitattu/laskettu)S202 kirjoitti:Kyllä se ihan neljä milliä ulospäin siirtyy se reikä
jos pultijako mitattaisiin vierekkäisistä reijistä, reikäkehän halkaisijan muutos olis vielä pienempi...
S210 220 CDI A -02
no nyt kyllä pomppas, tuota sä et usko itsekkään... googleta vaikkaMatKa kirjoitti:
Ei ole. Pulttijako on nimenomaan reikäkehän halkaisija. Sitä ei todellakaan mitata sillain että vain joka toisen pultin etäisyys toisistaan.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mä olen sitten oppinut väärän tyylin
yleisesti tuota kuitenkin käytetään, että 5 pulttinen mitataan "joka toisesta" pultista... siis niin että mitataan ensimmäisen reunasta kolmannen keskelle... olin vain unohtanut, että sillä saadaa juuri se "reikäkehä" selville 
http://koti.mbnet.fi/~skote/pulttijako.htm


http://koti.mbnet.fi/~skote/pulttijako.htm
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."