Mersuja Rahkosen laanilla?
Mersuja Rahkosen laanilla?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, onkos kukaan kartottanu tai tietonen, mitä Mersuja Rahkosen laanilla vielä on?
Törmäsin tämän kesän kuviin laanilta, joista löytyi ainakin yksi pystäri. On kai siellä vielä muitakin?
Törmäsin tämän kesän kuviin laanilta, joista löytyi ainakin yksi pystäri. On kai siellä vielä muitakin?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
- Adventurer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: La 26.11.2005 16:06
- Paikkakunta: Joensuu
Eipä siellä juuri mitään ole, mikä huraa-huutoja aiheuttaisi.
Heinäkuussa kun kävin, niin osia on kyllä, paljon ruostetta ja jokunen itä-auton raato jota moni ei ota pientä korvausta vastaankaan. Peltihallissa tietty "valmiita" autoja ja joku kalliimpi aihio taisi olla vielä ulkokatoksessakin.
Kyllä tavara on parissa vuodessa hävinnyt radikaalisti.
Löysin kyllä 38 Buickin maskin roti rojektiini.
Heinäkuussa kun kävin, niin osia on kyllä, paljon ruostetta ja jokunen itä-auton raato jota moni ei ota pientä korvausta vastaankaan. Peltihallissa tietty "valmiita" autoja ja joku kalliimpi aihio taisi olla vielä ulkokatoksessakin.
Kyllä tavara on parissa vuodessa hävinnyt radikaalisti.
Löysin kyllä 38 Buickin maskin roti rojektiini.

No, mobilistellahan eurokin on liikaa. kaikkihan sen tietää kuka "mobilisteille" on joskus osia myynyt.
Ostettaessa on "mobilistin" hinnat vastaavasti täysin pilvissä. Perushomma.
Osa taas tietää mitä hakee ja maksaa halutun summan.
Mikään markkinoinnin ihmelapsi tuo Rahkosen poika ei ole. Mieshän istuu rahasammon päällä.
Toi pystäri on jo sulatettu.
Ostettaessa on "mobilistin" hinnat vastaavasti täysin pilvissä. Perushomma.
Osa taas tietää mitä hakee ja maksaa halutun summan.
Mikään markkinoinnin ihmelapsi tuo Rahkosen poika ei ole. Mieshän istuu rahasammon päällä.
Toi pystäri on jo sulatettu.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5714
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
aattelin käyvä kahtoo sitä, että pysyskö se kasassa sen verran että sais sen vartaaseen ja siinä alakas kapottelee sitä, mutta tarviis saaha siihen vähän pelti osia ympärille mikä vähän jäykistäs sitäjusa82 kirjoitti:Tekemätön auto tuo w110. Mutta onpahan tallessa. Mitään muuta arvoa ei sillä kyllä ole.

mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5714
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
eipä taija jäähäjusa82 kirjoitti:Saahan tuon tehtyä.
Tosin mitään alkuperäistä ei autoon jää, ehkä ovenkahvat. Nekin saa nykäistyä varmaan pellin läpi irti ovista.

nehän jo klubi foorumilla kinasteli mikä moottori siihen pitäs laittaa vaikkei vanhakaan enää tainnu hääppösesti paikallaan pysyä

mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5714
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
jahas, enpäs sitten mee siihen hommaan tyrkylleMesedesi kirjoitti:Sehän on ihan pelastettavissa oleva auto.
Pahemmistakin risukasoista on autoja elvytetty.
Tällähetkellä peltitöitten tekijäkin on jo periaatteessa tiedossa.
Nyt vaan neuvotellaan budjetista ja ajankohdista.


ps. rakentelin karusellipukitkin sitä hommaa silmällä pitäen


mullon pelkkiä romuja vaan
Voi kaiken pelastaa.
Peltiseppä "periaatteessa löytynyt".
No, halvemmaksi tulee jokin latolöytö, rälläköi katon vain helvettiin ja vaihtaa runkonumerot tuosta Rahkosen autosta. Helpommalla ja halvemmalla pääsee.
Mitään alkuperäistähän tuohon autoon ei juuri jää, paitsi se uusi tuulilasi, mikä siihen oli joskus hommattu mutta ei ikinä asennettu.
No, lopun viimein ei ole minun asiani.
Korjataanhan tässä maailmassa paljon semmoista, mikä tulisi halvemmaksi kun tekisi täysin uutta.
Kysehän on mobilismista, siitä se harrastuksen ilo lopun viimein syntyy, eikös se näin ole.
Peltiseppä "periaatteessa löytynyt".
No, halvemmaksi tulee jokin latolöytö, rälläköi katon vain helvettiin ja vaihtaa runkonumerot tuosta Rahkosen autosta. Helpommalla ja halvemmalla pääsee.
Mitään alkuperäistähän tuohon autoon ei juuri jää, paitsi se uusi tuulilasi, mikä siihen oli joskus hommattu mutta ei ikinä asennettu.
No, lopun viimein ei ole minun asiani.
Korjataanhan tässä maailmassa paljon semmoista, mikä tulisi halvemmaksi kun tekisi täysin uutta.
Kysehän on mobilismista, siitä se harrastuksen ilo lopun viimein syntyy, eikös se näin ole.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Rahaa saa joo.
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Samalla hitsaustyöllä laittaa 2 kpl pystylamppuja mr-kilpiin mikä tuossa on yhden auton takana.
Näin karrikoidusti esimerkkinä.
Rahkosen laanillakin oli paljon tavaraa, mitä joku mobilisti lehti hehkuttaa koko ajan. Laanilla sitä, laanilla tätä, nämä hävitetty jo 1920-luvulla, nämä moottorit ovat taas nuijasodan alkuvuosilta, eikö kukaan tahdo näitäkään pelastaa jne...
Ostaisi sitten perkele itse niin ei tarvitse itkeä
Joku vuosi sitten oli juttuja tuosta laanista; tämäkin vidal (vai mikä helvetti olikaan) meni Saksaan. Eikö Suomen harrastajia kiinnosta? Miksei kukaan pelasta tätä kanttiautoa? Tässäkin on höyrykoneen sulkuventtiilin messinkinen säätöruuviin painetulppa....
Aikamoista jorinaa, alkaa välillä hieman "vituttamaan" nuo lehden jorinat.
Paras autolehti se silti on, pari kertaa parempi kuin kilpailijansa Klassikko. Siinä ei ole mitään asiaa, tuli minulle sen vuoden vai kaksi, lopetin tilauksen pari kuukautta sitten.
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Samalla hitsaustyöllä laittaa 2 kpl pystylamppuja mr-kilpiin mikä tuossa on yhden auton takana.
Näin karrikoidusti esimerkkinä.
Rahkosen laanillakin oli paljon tavaraa, mitä joku mobilisti lehti hehkuttaa koko ajan. Laanilla sitä, laanilla tätä, nämä hävitetty jo 1920-luvulla, nämä moottorit ovat taas nuijasodan alkuvuosilta, eikö kukaan tahdo näitäkään pelastaa jne...
Ostaisi sitten perkele itse niin ei tarvitse itkeä

Joku vuosi sitten oli juttuja tuosta laanista; tämäkin vidal (vai mikä helvetti olikaan) meni Saksaan. Eikö Suomen harrastajia kiinnosta? Miksei kukaan pelasta tätä kanttiautoa? Tässäkin on höyrykoneen sulkuventtiilin messinkinen säätöruuviin painetulppa....
Aikamoista jorinaa, alkaa välillä hieman "vituttamaan" nuo lehden jorinat.
Paras autolehti se silti on, pari kertaa parempi kuin kilpailijansa Klassikko. Siinä ei ole mitään asiaa, tuli minulle sen vuoden vai kaksi, lopetin tilauksen pari kuukautta sitten.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Ei kai siinä Mobilistissa muut jaksa jauhaa tuota samaa kuin Reemer?
Ainakin, mitä minä olen ko. lehteä lukenut (pitää sisällään koko lailla kaikki numerot), niin sitä samaa lauluahan se on laulanut 20 vuotta.
Ja kyllä, on se aika rasittavaa. Toinen on sitten se kun sen mielestä kukaan ei enää nyky-Suomessa osaa, eikä viitsi tehdä mitään. Paitsi ne +75 ikäiset papat, jotka perusti sen ja tän kerhon.
Lehti on kuitenkin muuten siinä määrin hyvä, että tulee se aina luettua.
Ja aiheeseen, kyllä siitä Rahkosen Mersusta vielä kannattaa auto tehdä, on siinä enemmän ainakin muotoa jäljellä kuin joissain suolöydöissä joita on pelastettu, niin ettei alun alkaenkaan ollut osia edes malliksi vasenta lokasuojaa lukuunottamatta.
Ainakin, mitä minä olen ko. lehteä lukenut (pitää sisällään koko lailla kaikki numerot), niin sitä samaa lauluahan se on laulanut 20 vuotta.
Ja kyllä, on se aika rasittavaa. Toinen on sitten se kun sen mielestä kukaan ei enää nyky-Suomessa osaa, eikä viitsi tehdä mitään. Paitsi ne +75 ikäiset papat, jotka perusti sen ja tän kerhon.
Lehti on kuitenkin muuten siinä määrin hyvä, että tulee se aina luettua.
Ja aiheeseen, kyllä siitä Rahkosen Mersusta vielä kannattaa auto tehdä, on siinä enemmän ainakin muotoa jäljellä kuin joissain suolöydöissä joita on pelastettu, niin ettei alun alkaenkaan ollut osia edes malliksi vasenta lokasuojaa lukuunottamatta.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Aina voi kunnostaa.
http://bazonline.ch/schweiz/standard/My ... y/27317143
http://www.carpictures.com/Bugatti/Bres ... A332400504
Kävin tuolla asconassa pari kk sitten. Jos saan rahat niin muutan sinne.
Siellä ei ole nyrpeitä suomalaisia. Maisemat on mielettömiä ja ihmiset mukavia. Ja bensa maksaa 1.25 per litra.
http://bazonline.ch/schweiz/standard/My ... y/27317143
http://www.carpictures.com/Bugatti/Bres ... A332400504
Kävin tuolla asconassa pari kk sitten. Jos saan rahat niin muutan sinne.
Siellä ei ole nyrpeitä suomalaisia. Maisemat on mielettömiä ja ihmiset mukavia. Ja bensa maksaa 1.25 per litra.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/