tuli hommattua katolleen ajettu 200cdi väyrynen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jarnox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 04.12.2006 13:11
Paikkakunta: kiuruvesi

tuli hommattua katolleen ajettu 200cdi väyrynen

Viesti Kirjoittaja jarnox »

autolla ajettu 285000 kertokaapas tietäjät mitä kannattaa autosta katsella että ei heti leviä ku saa kuntoon (: tyyppi viat ja sen semmoset(:
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: tuli hommattua katolleen ajettu 200cdi väyrynen

Viesti Kirjoittaja tempera »

jarnox kirjoitti:autolla ajettu 285000 kertokaapas tietäjät mitä kannattaa autosta katsella että ei heti leviä ku saa kuntoon (: tyyppi viat ja sen semmoset(:
Eihän noin paljon ajetussa autossa enää tyyppivikoja ole kun on jo kaikki korjattu.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Tyyppiviathan tulee aina uudestaan ja uudestaan. Ei niistä eroon pääse. :wink:
Avatar
jarnox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 04.12.2006 13:11
Paikkakunta: kiuruvesi

näihän se on

Viesti Kirjoittaja jarnox »

no ajellaampa niin kauvan ku kestää ja sitten teherään remppaa :lol:
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: näihän se on

Viesti Kirjoittaja tempera »

jarnox kirjoitti:no ajellaampa niin kauvan ku kestää ja sitten teherään remppaa :lol:
Älä usko noita pelottelijoita. Anna palaa vaan ja vaihda öljyt ja suodattimet säännöllisesti +löpösuodatin niin kyllä se siitä. Raitisilmasuodatin on hyvä myös vaihtaa ellei ole jo vaihdettu. Siinä repsikan jalkatilan yläpuolella on luukku mistä se on helppo vaihtaa. Konehuoneen suodattimessa sulla on luultavasti likaisuuden osoitin että sekin kun menee punaiselle. Yksi tyyppivika joka sultakin on ehkä jo korjattu on takahudlarin avainreiän ympärys. Ne kuulemma tahtoo ruostua ja sitten nämä saumat missä metalli kohtaa muovin eli helmat. Ne on helppo korjata itsekkin ellei ole peukalo ihan keskellä kämmentä. Kaikki nää huoltohommat jos osaa tehdä itse niin säästää pitkän pennin.
Öljynvaihto + öljynsuodatin=73e liikkeessä eli toi kannattaa teettää.
Raitisilmasuodatin 27e
Polttoainesuodatin 15e
Nämä ei Veholta.
Sulla varmaan on automaatti niin jos historiassa ei näy öljyn ja suodattimien vaihtoa niin kannattaa teettää. Kestää sitten auton loppuiän ellet sitten aja ylli puolta miljoonaa km. Mulla maksoi Veholla n 200e.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
jarnox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 04.12.2006 13:11
Paikkakunta: kiuruvesi

kiitos neuvoista

Viesti Kirjoittaja jarnox »

ruosteen osalta yllätyin kun ruoste paikat olivat pelkästään lokasuojan kaarissa.
oven tiivisteen aluset puhtaat ja muita perus väyrys kukkiakaan ei ollu :shock: Eniten pelkoa herättää tuo CDI moottori :lol:

muutamaan kannentiivisteen vaihtanu ja suuttimia kylläkin 600000km oli mittarissa.

Etulokarit pois ja hiekkapuhallus ruosteille. mikä ois parasvaihto ehto ruostesyöpymille tina vai happoväri ja kitti
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eikait nuo cdi:t niin huonoja ole, mitä nuo vanhat kammiovärinämaamoottorit :?

Löytyis muuten kattoa yms. jos tarviit osia projektiin.
Joku mersupurkaamo??
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Aki P kirjoitti:kammiovärinämaamoottorit :?
:D :D :D
Vastaa Viestiin