Päädyin tälle palstalle, kun olen aikeissa hankkia mersun itselleni seuraavaksi autoksi ja sen valintaan kaipaisin hieman apua.
Olen parhaillaan komennuksella Ruotsissa ja täällä nuo autot ovat todella halpoja Suomeen verrattuna, joten valinnanvaraa on huomattavasti enemmän. Olen kuitenkin päätynyt C sarjaan ja ehdottomasti dieseliin, eli vaihtoehdot ovat 200/220/270 mallit.
Hinnaltaan 200 ja 220 on melkein samoja, joten niiden osalta taidan kallistua 220:n puoleen, ellei jollain ole jotain negatiivista juuri tästä mallista? Käsittääkseni niiden ainoa ero on tehoissa? Mutta suurempi kysymys on että kannattaako maksaa noin 4000 euroa enemmän 270:stä? Eikö se kuitenkin ole sama auto koriltaan 220:een verrattuna, ainoastaan moottori on suurempi, jonka myötä myös muut kulut ovat suuremmat (vakuutukset, polttoaine ym.)? No tietysti tehokkaampi auto on aina mukavampi, mutta eikö 220:lläkin pärjää, kun ajelee 90% matka-ajoa!?
Toinen kysymys koskee lähinnä C sarjan tiloja, että ovatko ne käytännössä riittävät myös sedanissa? Koeajolla ja liikkeessa autossa istuneena en juurikaan huomannut liiallista ahtautta, mutta tosin silloin ei autossa ollutkaan 5 henkeä matkalla esim. laskettelemaan
Kaikki muutkin kommentit C sarjan mersuista, niiden hyvistä ja huonoista puolista, ovat erittäin tervetulleita!