Huoltojen sisällöstä
Huoltojen sisällöstä
Onko jollakin tarkempaa tietoa mitä kaikkea huoltonumerot pitävät sisällään. Esim service 14 - pieni huolto kun SBC jarrut? tai service 4 - raitisilmasuodattimen vaihto? onko tämä pelkkä suodattimen vaihto vai kuuluuko tähän muutakin, tyyliin "tarkastelua"? Itsellä B-huolto käsillä ja tarkoitus ainakin osa huollosta tehdä itse mm. tuo service 4. taisi olla vielä service 3 ja 9 + öljyt/suodatin mitä tietokone ilmoitteli. Kuuluuko tuohon öljyt+suodatin (s13) vaihtoonkin jotakin muuta, tuntuu muuten aika suolaiselta tuo hinta...tosin niinhän veholla aina!
auto W211 220cdi -04

Audi Q7
Ex: E-mersuja
Re: Huoltojen sisällöstä
Täällä(kin) on nuo huoltokoodit listattu:villeeino kirjoitti:Onko jollakin tarkempaa tietoa mitä kaikkea huoltonumerot pitävät sisällään. Esim service 14 - pieni huolto kun SBC jarrut? tai service 4 - raitisilmasuodattimen vaihto? onko tämä pelkkä suodattimen vaihto vai kuuluuko tähän muutakin, tyyliin "tarkastelua"? Itsellä B-huolto käsillä ja tarkoitus ainakin osa huollosta tehdä itse mm. tuo service 4. taisi olla vielä service 3 ja 9 + öljyt/suodatin mitä tietokone ilmoitteli. Kuuluuko tuohon öljyt+suodatin (s13) vaihtoonkin jotakin muuta, tuntuu muuten aika suolaiselta tuo hinta...tosin niinhän veholla aina!auto W211 220cdi -04
http://www.mbworld.org/forums/e-class-w ... 1-usa.html
Luitko koko threadin? Nuohan on kyllä US-huoltoja ja siellä esimerkiksi muuttuva kilometriraja on poistettu aiemmin. Muistaisin että WISin kanssa nuo kuitenkin täsmäävät hyvin. Laittaisitko esimerkkejä missä kohtaa se Driver's world poikkesi?villeeino kirjoitti:tosin ei tunnu ihan täsmäävän ku vertailee driver's world- lehden assyst plus huoltojen numeroiden kanssa...
Tiedot vaihtelevat myös vuosimallin mukaan.
http://www.mbworld.org/forums/3294991-post83.html
Siis kohdat 13 ja 14 ovat auton ilmoittamia huoltokohteita, otsikon mukaisesti "Due when displayed" nuo suoritetaan kun auto niin määrää. Periaatteessa eivät liity mihinkään muuhun huoltotyöhön eli nämä 13 ja 14 eivät kulje tasan samaa tahtia jonkun muun kuten öljyjen vaihdon kanssa. Toisella kertaa 13 tehdään samaan aikaan jonkin muun huoltokohteen kanssa, toisella kertaa ei. Edes WIS ei näyttänyt selittävän millä perusteilla auto nämä kaksi määrää tehtäväksi (tai en etsinyt tarpeeksi selityksiä).villeeino kirjoitti:no esim. mbworld sivulla kohdat 13 ja 14, mihin huoltonumeroihin nuo tarkistukset sisältyvät? öljy+suodattimen vaihdon yhteyteenkö? selasin mä pikasesti koko threadin mutta noita liittämiäsi linkkejä en saanut avattua, pitäis varmaan rekisteröityä mbworld:iin...
Mitä se Driver's world näihin sitten sanoi jos siinä oli eri tietoa?
jos nyt oikein muistan niin ne tarkastuskohteet sisältyi kohtaan service 14 pieni jarruhuolto kun sbc-jarrut. eli kai ne tarkastukset sisältyy aina noihin jarruhuoltojen yhteyteen. ainakin tässä minun tapauksessa. oli kyllä muutaman lisätyön kanssa aika suolainen hinta veholla joten taitaa minullakin seuraavan kerran nokka kääntyä jotain muuta merkkikorjaamoa kohti kun huoltoa kaipaan... 

Audi Q7