Ulkoinen syötön säätö

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Cabrio24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 03.08.2009 19:27

Ulkoinen syötön säätö

Viesti Kirjoittaja Cabrio24 »

Mitenkäs tämä ulkoinen syötön säätö toimii? Onko toteutettu sammutus nappiin vai miten? Onko kannen alta syötöt täysillä ja sammutin vivulla rajoitettu? Moottorina on om603 Turbo ilmeisesti vaparin pumpulla? Löytyy kummiski nykimisen esto. Pumpusta löytyy sammutus vivulle ruuvi muttei ole käytössä. pumpussa on 7mm elementit.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ulkoinen syötön säätö

Viesti Kirjoittaja veskola »

No mitäs tähän nyt kirjoittaisi. Se sammutusvivun asento määrää maksimisyöttömäärän. Siellä on ruuvi, jolla laitetaan ahtamaton syöttö halutulle tasolle, siten, ettei auto pölläytä mustaa kiihdytyksessä.

Sitten siellä on "Morkooli" eli painekello, joka päästää sammutusvisun liikkumaan ylemmäs tuosta ahtamattoman syötön kohdasta. Ahtopaine liikuttaa tietysti tätä. Tässä on myös toinen ruuvi, jolla säädetään se täyden ahtopaineen syöttömäärä siten, ettei auto savuta kaasupohjassa asellessa.


Tosin riippuen nyt kenen tekemä pumppu on kyseessä niin siellä voi olla jotai poikkeavaa edellä olevasta. Pumpun tekijä ja/tai edellinen omistaja kyllä tietää miten se toimii/säädetään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Cabrio24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 03.08.2009 19:27

Viesti Kirjoittaja Cabrio24 »

Muttakun tässä pumpussa ei ole sitä morkoolia eli ilmeisesti mustaa mötikkää? Pumppuun ei mene kuin sammutuksen letku. Nykimisen esto ei ole käytössä.

Enkä ole löytänyt kuka tämän auton olisi rakentanut? Edellinen omistaja ei pumpusta juurikaan tiennyt.

Ja vielä semmoine kukahan tämän auton on rakentanut 190 korissa 3.0 om603. Ahdin kkk27. semmoinen vaalean sininen?
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Ota kuva siitä pumpusta ja näytille.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

En oikein usko, että on 7mm pumppu, jossa ei olisi savutuksenestokelloa (morkoolia)...tai sitten se pölläyttää kyllä savua aika "hienosti" kun polkaisee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

veskola kirjoitti:En oikein usko, että on 7mm pumppu, jossa ei olisi savutuksenestokelloa (morkoolia).
On noitaki muutamia näkyny.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Cabrio24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 03.08.2009 19:27

Viesti Kirjoittaja Cabrio24 »

Mitenkäs tähän voisi lisätä kuvan kun ei ole mitn netti sivua mihi lisätä. Puhummekohan samasta savutuksen esto morkoolista? Pumpun ns takapäässä oleva metallinen "kiekko" minkä päällä on ruuvi? Tätä ei ole tässä pumpussa. Kyllä pumpussa on pakko olla 7mm elementit koska savuttaa aivan eri tavalla kuin 200d syötöt täysillä ja takana tulevaa ei meenaa edes nähdä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No mitäs jos kävisit päivittämässä pumpun tämän päivän tekniikalle. :wink: Ei se turha savutus tee sille öljyllekkään mitään hyvää. Todella ikävää, että tuommosia pumppuja on edes tehty.

Niin ja alkuperäiseen kysymykseen liittyen, jos siinä ulkoinen säätö on niin siinä on sitten yksi ruuvi jossakin josta saa syötöt pieneksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Cabrio24 kirjoitti:Mitenkäs tähän voisi lisätä kuvan kun ei ole mitn netti sivua mihi lisätä.
www.aijaa.com
www.photobucket.com
www.kuvat.fi
www.imageshack.com
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Vastaa Viestiin