Tenavassa on paisari ja putket öljyssä ollu jo pari kertaa ja ne oon putsannu mutta lisää vaan tulee...
Syylärin vaihdoin kun ajattelin et laatikon öljyt päässy sekaa mut nyt senkin jälkeen on öljyä tullut.
Millä tuon sais putsattua öljystä koko vesi järjestelmän että näkis tuleeko se öljy jostain muualta vai jäänyt vaa jonnee putkiin?
Öljy korkkista ei näy mitää vaahtoa et olis merkkejä kanspahvin viasta
Jäähdytys järjestelmässä öljyä
Silloin kun kansipahvi pettää niinpäin että, öljyt menee veden sekaan niin
korkkiin ei vaahtoa tulekkaan. Vaan jos pahvi pettää niin että, vedet menee öljyn sekaan niin korkissa voi näkyä valkoista vaahtoa.
korkkiin ei vaahtoa tulekkaan. Vaan jos pahvi pettää niin että, vedet menee öljyn sekaan niin korkissa voi näkyä valkoista vaahtoa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Mulla on kans työntäny öljyy nesteiden sekaan ja ulospäin vuotaa aika paljon, öljyt on ollu koko ajan ok. Onhan tuolla tullu ajettuu noin 5 tuhatta tolleen eikä se siitä juuri mihinkään oo muuttunu
Oon kyllä tuumaillu jos ton dieselöisi tai sit vaihtais tosta varaosa vehkeestä 2.3 kun tuota 2 litrasta en kuiteskaan enää käy laittamaan... Vähäpäästöinen peli niin se vähän jarruttaa projektia 

-
- Vakiokalustoa
Tuo ihan selvä tapaus eli kansipahvi vuotaa. Itsellä oli joskus sama vika 410D mersussa ja öljyä oli jäähdytysnesteen joukossa.
Itse putsasin sen niin että otin ylä- ja alavesiletkut löysään ja päästin nesteet pihalle sitten otin ylävesiletkun irti ja kaadoin koko järjetelmän täyteen liuotinpesuainetta ja annoin olla hetken ja sitten laitoin letkut kiinni ja koneen käymään muutamaksi minuutiksi (sen verran että neste vähän pääsee kiertämään). Sitten päästin liuoksen pois ja täytin järjestelmän pelkällä vedellä ja taas pieni käyttö ja sitten taas järjestelmä tyhjäksi. Toistin saman ainakin kymmenen kertaa tai niin kauan ettei tule enää liuotinpesuainetta eikä öljyistä vettä.
Tuli muuten järjestelmä todella puhtaaksi ja hyvin on toiminut sen jälkeenkin.
Vähän työlästä mutta kannattavaa se öljyinen neste meinaan pehmentää kaikki letkut.
Itse putsasin sen niin että otin ylä- ja alavesiletkut löysään ja päästin nesteet pihalle sitten otin ylävesiletkun irti ja kaadoin koko järjetelmän täyteen liuotinpesuainetta ja annoin olla hetken ja sitten laitoin letkut kiinni ja koneen käymään muutamaksi minuutiksi (sen verran että neste vähän pääsee kiertämään). Sitten päästin liuoksen pois ja täytin järjestelmän pelkällä vedellä ja taas pieni käyttö ja sitten taas järjestelmä tyhjäksi. Toistin saman ainakin kymmenen kertaa tai niin kauan ettei tule enää liuotinpesuainetta eikä öljyistä vettä.
Tuli muuten järjestelmä todella puhtaaksi ja hyvin on toiminut sen jälkeenkin.
Vähän työlästä mutta kannattavaa se öljyinen neste meinaan pehmentää kaikki letkut.