270CDI - autom.laatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
fiat127
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 19.08.2010 15:21

270CDI - autom.laatikko

Viesti Kirjoittaja fiat127 »

Moi,

Tuossa kiikarissa yksi 150tkm ajettu 270CDI A 4/2003, mutta lukuiset jutut laatikko-ongelmista hieman pelottavat. Auto on myynnissä ihan "virallisessa liikkeessä", mutta tuotu Saksasta ja huoltohistoria...hieman epäselvä.
Jättääkkö suosiolla auto kauppaan vai voiko tällainen tyhmä kadunmies jotenkin autoliikkeessä varmistua onko virhe a) korjattu b) vika piilevänä c) laatikko hajoo ihan just (kuulemma huomattava ravistus merkki tästä viimeisestä).
Antekaahan jotain vinkkejä ettei tule iskettyä kättä syvälle p_askaan, KIITOS!
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

haulla löytyy keskustelu glykolit laatikossa.

lainattu täältä

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=150

Eli: E270 cdi/ 2003 (ensir. 11/2003)
lueskelin näit glykolijuttuja ja tottakai otin itseltäni tuon raudan auki, tadaa... valeo made in poland... siin oli kilpi mis luki numero A211 500 31 02 ja päivämäärä 07/10/2003, auton valm. nr. on 211.216, eli mitäs, onkost munki nyt ensimmäiseksi mentävä glykolitestiin ja sitten vaihdettava tai laitettava välisyyläri öljylle... viisaammat voisi avittaa hieman..??
eli onkost A2115003202 viel uudempi ja siin ei ainakaan ole vikaa ollut vai??
nii ja mullakin pitäs auton vm. olla 2004??? tiedä sitten???
Jossai luki et tuo mun valeo olisi se uudempi, (tai siis uusin varmasti on A2115003202) mikäs sen vanhan numero oikeen oli mis "varmasti" tuo vuoto..?? Confused Confused

Kun asiaa kyselin Tekniikka MBhalta, vastaus oli:
-Asian varmistamiseksi tulisi tarkastaa onko jäähdyttimen päällä
valkoista väripistettä, joka on merkkinä siitä, että osat on jo
jossain korjaamolla vaihdettu, Minulla ei valitettavasti ole tietoa mistään numeromuutoksesta

valokoista väripistettä mulla ei ole!





Valkoinen väripiste laitetaan kun syyläri vaihdetaan,merkiksi että se on vaihdettu.
Glykooliongelmaa ollut Malli 203 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka kon moottori 111/271/112/OM646/OM611/612.990 ja vaihteisto 722.6

Malli 209 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka Kun moottori271/112/113/OM612 ja automaattivaihteisto 722.6

Malli 211 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka kun moottori 271/113/OM628/647/648 Ja automaattilaatikko 722.6

Toimenpiteet tehtaalla 203,209,211 alkaen 9/2003 Muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.

varmista että se valeo on vaihdettu.
kuvia uuden ja vanha mallisesta löytyy kun selaa foorumia


http://forums.mbworld.org/forums/c-clas ... r-r-r.html
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
fiat127
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 19.08.2010 15:21

Viesti Kirjoittaja fiat127 »

Lueskelinkin juuri noita linkkejä, ja sieltä tämä "peleko perseeseen" tulikin. Mutta kun auto tosiaan liikkeessä niin tuskin ne kovin paljon alkaa repimään paikkoja auki, jota nään onko siellä joku piste vai ei...varsinkaan kun tätä vikaahan ei kaiketi "virallisesti ole olemassakaan".
Ajattelinkin lähinnä sitä, että kun autolla ajettu 150.000km, niin olisiko tuon vian jo pitänyt realisoitua ajat sitten? Tai sitten ovat Saksassa vikaa korjanneet tai ennaltaehkäisseet - kuka tietää kun ei sitä huoltohistoriaa ole. JOS vaihteisto ei ravista tippaakaan, niin jos tekee tarvittavat korjaustoimenpiteet HETI, niin voiko nukkua rauhallisin mielin tulevaisuuden kanssa - oli siellä tällä hetkellä alkuperäinen Valeo tai ei? Eli ajan takaa sitä, että jos otan auton vkonlopuksi koeajoon, rääkkään sitä joka nopeudella ja laatikko ei täristä yhtään, ja sitten vaihdatan varmuudeksi uuden syylärin (kun niitä joku sai tilattua tosi halvalla uusia) + jotain muuta, mitä?, niin olenko "voiton puolella".
Sori jos tosiaan kyselen teille jo vanhoja juttuja yhä uudelleen, mutta tämä ehdokas olisi eka Mese enkä ole ennen tätä päivää tällaisestä ongelmasta kuullutkaan, niin vähän arveluttaa tuleeko minusta Mesemies vaiko jäänkö Audimieheksi...
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kannattaa Hokke varmistaa juttu kohdallasi. Silloin kun itse katselin C30 niin oli useita 2003 malleja ja niihin oli tehty syylärin vaihto ja osaan vaihdelaatikko remppa. Omaa syyläriä en ole edes tarkastanut, mutta mulla on 2004/07 käyttöön otettu facelift malli.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

Viesti Kirjoittaja mtt »

pakko kysästä tähän väliin... mulla 0n 2004/4 valmistunut s211 320 cdi farkku. mistäs tuon moottorityypin näkee? mikä tyyppi tuossa on? loota ilmeisesti on tuo 722.6...
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

simppa80 kirjoitti:Kannattaa Hokke varmistaa juttu kohdallasi. Silloin kun itse katselin C30 niin oli useita 2003 malleja ja niihin oli tehty syylärin vaihto ja osaan vaihdelaatikko remppa. Omaa syyläriä en ole edes tarkastanut, mutta mulla on 2004/07 käyttöön otettu facelift malli.
mulla on tullut 11.11-03 ulos tehtaalta, eli pitäis olla uutta mallia.

mutta mistäs sen varmistat??

Mulla on siellä valeon syylari, sen olen katsonut
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

fiat127 kirjoitti:Lueskelinkin juuri noita linkkejä, ja sieltä tämä "peleko perseeseen" tulikin. Mutta kun auto tosiaan liikkeessä niin tuskin ne kovin paljon alkaa repimään paikkoja auki, jota nään onko siellä joku piste vai ei...varsinkaan kun tätä vikaahan ei kaiketi "virallisesti ole olemassakaan".
Ajattelinkin lähinnä sitä, että kun autolla ajettu 150.000km, niin olisiko tuon vian jo pitänyt realisoitua ajat sitten? Tai sitten ovat Saksassa vikaa korjanneet tai ennaltaehkäisseet - kuka tietää kun ei sitä huoltohistoriaa ole. JOS vaihteisto ei ravista tippaakaan, niin jos tekee tarvittavat korjaustoimenpiteet HETI, niin voiko nukkua rauhallisin mielin tulevaisuuden kanssa - oli siellä tällä hetkellä alkuperäinen Valeo tai ei? Eli ajan takaa sitä, että jos otan auton vkonlopuksi koeajoon, rääkkään sitä joka nopeudella ja laatikko ei täristä yhtään, ja sitten vaihdatan varmuudeksi uuden syylärin (kun niitä joku sai tilattua tosi halvalla uusia) + jotain muuta, mitä?, niin olenko "voiton puolella".
Sori jos tosiaan kyselen teille jo vanhoja juttuja yhä uudelleen, mutta tämä ehdokas olisi eka Mese enkä ole ennen tätä päivää tällaisestä ongelmasta kuullutkaan, niin vähän arveluttaa tuleeko minusta Mesemies vaiko jäänkö Audimieheksi...
voit teettää ns glykoli testin jolla näkee onko vaihteisto öljyssä glykolia.

Jos tuon syylarin korjaa niin sittenhän saa yönsä nukuttua.

kannattaa myyjältä kysyä milloin on lootan öljyt vaihdettu.
ne pitäis vaihtaa 60 tkm välein
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Niin ja ota paisutasäiliön korkista tiiviste pois niin saat nukuttua myös siihen asti kun syyläri vaihdetaan. Ovat tehneet sitäkin korjaustoimeena niin paine tulee sieltä kautta pois eikä mene vaihdelattikkoon glykoleineen ;)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
fiat127
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 19.08.2010 15:21

Viesti Kirjoittaja fiat127 »

kannattaa myyjältä kysyä milloin on lootan öljyt vaihdettu.
ne pitäis vaihtaa 60 tkm välein
No kun sitä huoltohistoriaa ei ole, tuontiauto...siksipä juuri kyselinkin, että kannattaako jättää auto liikkeeseen? Tosin nyt kun liike myy, niin tässähän olis 6kk aikaa laittaa auto kuntoon :wink:
Tuon glykolitestin voi tehdä...ööö...missä?

Mutta oliko siihen mitään mielipiteitä, että jos loota on edelleen kunnossa 150tkm jälkeen, niin onko se jo poikinut joskus? Vai kestääkö toiset ja toiset (suurinosa?) ei?

Oletetaan seuravaa: glykolitesti ok, vkonlopun ajeluissa laatikko ei täristä mitenkään -> laatikko ilmeisesti kunnossa oli aikaisemmin vaihdettu syyläriä tai ei? JA jos näin on, niin riittääkö se pelkkä uusi syyläri (joku oli sen tilannu oliko Englannista vai Jenkeistä tyyliin 200eur) vai pitääkö uusia jotain muutakin. Onko mitään keinoa todeta onko laatikko "oikeasti" kunnossa vaikkei ravistakaan ja glykolitesti olisi ok...?

JA sit vielä pikkusen ohi aiheen, eli toi yksilö olis vaan Classic -> mitä tärkeää siitä puuttuu verrattuna Eleg. tai Avant. No okei, vaikka mitä mutta kun on farkku, niin tämmösiä perusjuttuja kuten käntyykö kaikissa takapenkit, oliko kaikissa se perän tasonsäätö, jotain must mukavuustoimintoja?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

fiat127 kirjoitti:
kannattaa myyjältä kysyä milloin on lootan öljyt vaihdettu.
ne pitäis vaihtaa 60 tkm välein
No kun sitä huoltohistoriaa ei ole, tuontiauto...siksipä juuri kyselinkin, että kannattaako jättää auto liikkeeseen? Tosin nyt kun liike myy, niin tässähän olis 6kk aikaa laittaa auto kuntoon :wink:
Tuon glykolitestin voi tehdä...ööö...missä?

Mutta oliko siihen mitään mielipiteitä, että jos loota on edelleen kunnossa 150tkm jälkeen, niin onko se jo poikinut joskus? Vai kestääkö toiset ja toiset (suurinosa?) ei?

Oletetaan seuravaa: glykolitesti ok, vkonlopun ajeluissa laatikko ei täristä mitenkään -> laatikko ilmeisesti kunnossa oli aikaisemmin vaihdettu syyläriä tai ei? JA jos näin on, niin riittääkö se pelkkä uusi syyläri (joku oli sen tilannu oliko Englannista vai Jenkeistä tyyliin 200eur) vai pitääkö uusia jotain muutakin. Onko mitään keinoa todeta onko laatikko "oikeasti" kunnossa vaikkei ravistakaan ja glykolitesti olisi ok...?

JA sit vielä pikkusen ohi aiheen, eli toi yksilö olis vaan Classic -> mitä tärkeää siitä puuttuu verrattuna Eleg. tai Avant. No okei, vaikka mitä mutta kun on farkku, niin tämmösiä perusjuttuja kuten käntyykö kaikissa takapenkit, oliko kaikissa se perän tasonsäätö, jotain must mukavuustoimintoja?
Lukaseppa ni saat vastauksia:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=180
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

fiat127 kirjoitti:
Mutta oliko siihen mitään mielipiteitä, että jos loota on edelleen kunnossa 150tkm jälkeen, niin onko se jo poikinut joskus? Vai kestääkö toiset ja toiset (suurinosa?) ei?
Eiköhän sillä ola ajettu aika paljon enemmän, kuin tuo 150tkm...
Onko mitään keinoa todeta onko laatikko "oikeasti" kunnossa vaikkei ravistakaan ja glykolitesti olisi ok...?
Kyllä on, eli koeajamalla sitä. Jos testit näyttää ok ja laatikko vaihtaa hyvin (ei luista, ravista tai nykäise vaihtaessa) niin silloinhan se on ehjä. Ehjä laatikko vaihtaa hyvin huomaamattomasti.
JA sit vielä pikkusen ohi aiheen, eli toi yksilö olis vaan Classic -> mitä tärkeää siitä puuttuu verrattuna Eleg. tai Avant. No okei, vaikka mitä mutta kun on farkku, niin tämmösiä perusjuttuja kuten käntyykö kaikissa takapenkit, oliko kaikissa se perän tasonsäätö, jotain must mukavuustoimintoja?
Mitään tärkeää ei puutu. Classicissa on täysin riittävät perusvarusteet.

Kääntyvät takapenkit on ainakin sedanissa lisävaruste, farkusta en tiedä. Perän tasonsäätö on kaikissa farkuissa.

Mutta... muista, että halvalla ET saa hyvää. Tästä ei ole olemassa poikkeuksia.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
fiat127
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 19.08.2010 15:21

Viesti Kirjoittaja fiat127 »

Eiköhän sillä ola ajettu aika paljon enemmän, kuin tuo 150tkm...
Tieto vai veikkaus...?

Olikos joku vedenpitävä keino selvittää kilometrit...joskus oli puhetta, että merkkihuollossa kun törkkää aivaimen johonkin niin sais selville kilometrit - tarua vai totta?
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

fiat127 kirjoitti:
Eiköhän sillä ola ajettu aika paljon enemmän, kuin tuo 150tkm...
Tieto vai veikkaus...?

Olikos joku vedenpitävä keino selvittää kilometrit...joskus oli puhetta, että merkkihuollossa kun törkkää aivaimen johonkin niin sais selville kilometrit - tarua vai totta?
Hyvin vahva veikkaus...

Mikäli auto ei näytä noilla kilometriella lähes täysin ajamattomalta niin silloin kannattaa epäilyksen herätä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

fiat127 kirjoitti:
Eiköhän sillä ola ajettu aika paljon enemmän, kuin tuo 150tkm...
Tieto vai veikkaus...?

Olikos joku vedenpitävä keino selvittää kilometrit...joskus oli puhetta, että merkkihuollossa kun törkkää aivaimen johonkin niin sais selville kilometrit - tarua vai totta?
Tarua
jos kilometri muutos tehdään oikeen"muutetaan joka paikkan missä se on ylhäälä" niin autoon ei jää mihinkään
tietoa muista kilsiosta
(ainut varma tapa on ostaa auto uutena ja hake suoraan tehtaalta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 270CDI - autom.laatikko

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

fiat127 kirjoitti:Moi,

Tuossa kiikarissa yksi 150tkm ajettu 270CDI A 4/2003, mutta lukuiset jutut laatikko-ongelmista hieman pelottavat. Auto on myynnissä ihan "virallisessa liikkeessä", mutta tuotu Saksasta ja huoltohistoria...hieman epäselvä.
Jättääkkö suosiolla auto kauppaan vai voiko tällainen tyhmä kadunmies jotenkin autoliikkeessä varmistua onko virhe a) korjattu b) vika piilevänä c) laatikko hajoo ihan just (kuulemma huomattava ravistus merkki tästä viimeisestä).
Antekaahan jotain vinkkejä ettei tule iskettyä kättä syvälle p_askaan, KIITOS!

Jos on oikea suomalainen autoliike,on ihan turvallista ostaa nehän joutuvat auton kuluttajasuojan puitteissa korjaan jos vaihteisto hajoaa.Jos auto täryyttää kiihdytettäessä,kannattaa auto heti korjauttaa ja ostaa korjausen jälkeen.Kyllä tuon ikäiset on jo yleensä korjattu,kun särkyvät järestään jo alle 70000km.
Viimeksi muokannut jussilampi, Ma 23.08.2010 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Hokke kirjoitti:haulla löytyy keskustelu glykolit laatikossa.

lainattu täältä

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=150

Eli: E270 cdi/ 2003 (ensir. 11/2003)
lueskelin näit glykolijuttuja ja tottakai otin itseltäni tuon raudan auki, tadaa... valeo made in poland... siin oli kilpi mis luki numero A211 500 31 02 ja päivämäärä 07/10/2003, auton valm. nr. on 211.216, eli mitäs, onkost munki nyt ensimmäiseksi mentävä glykolitestiin ja sitten vaihdettava tai laitettava välisyyläri öljylle... viisaammat voisi avittaa hieman..??
eli onkost A2115003202 viel uudempi ja siin ei ainakaan ole vikaa ollut vai??
nii ja mullakin pitäs auton vm. olla 2004??? tiedä sitten???
Jossai luki et tuo mun valeo olisi se uudempi, (tai siis uusin varmasti on A2115003202) mikäs sen vanhan numero oikeen oli mis "varmasti" tuo vuoto..?? Confused Confused

Kun asiaa kyselin Tekniikka MBhalta, vastaus oli:
-Asian varmistamiseksi tulisi tarkastaa onko jäähdyttimen päällä
valkoista väripistettä, joka on merkkinä siitä, että osat on jo
jossain korjaamolla vaihdettu, Minulla ei valitettavasti ole tietoa mistään numeromuutoksesta

valokoista väripistettä mulla ei ole!





Valkoinen väripiste laitetaan kun syyläri vaihdetaan,merkiksi että se on vaihdettu.
Glykooliongelmaa ollut Malli 203 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka kon moottori 111/271/112/OM646/OM611/612.990 ja vaihteisto 722.6

Malli 209 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka Kun moottori271/112/113/OM612 ja automaattivaihteisto 722.6

Malli 211 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka kun moottori 271/113/OM628/647/648 Ja automaattilaatikko 722.6

Toimenpiteet tehtaalla 203,209,211 alkaen 9/2003 Muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.

varmista että se valeo on vaihdettu.
kuvia uuden ja vanha mallisesta löytyy kun selaa foorumia


http://forums.mbworld.org/forums/c-clas ... r-r-r.html

Kyllä se A211 500 32 02 on juuri se uudempi syyläri mulla päiväys 13.02.2009 E320CDI ja E270CDI uudempi A211 500 31 02 Päällisin puolin ne ovat täysin identtinen vanhempaan malliin verrattuna,että turha mitään kuvia netistä katella.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
farkkumese
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 26.08.2010 09:22

Viesti Kirjoittaja farkkumese »

simppa80 kirjoitti:Kannattaa Hokke varmistaa juttu kohdallasi. Silloin kun itse katselin C30 niin oli useita 2003 malleja ja niihin oli tehty syylärin vaihto ja osaan vaihdelaatikko remppa. Omaa syyläriä en ole edes tarkastanut, mutta mulla on 2004/07 käyttöön otettu facelift malli.
Mulla on C270 CDI 2003. Autossa on erillinen jäähdytin vaihteistolle
syylärin edessä. Onkohan jälkiasennettu? Näyttää kyllä alkuperäiseltä.
Auto on tuotu Saksasta 2007.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

farkkumese kirjoitti: Mulla on C270 CDI 2003. Autossa on erillinen jäähdytin vaihteistolle
syylärin edessä. Onkohan jälkiasennettu? Näyttää kyllä alkuperäiseltä.
Auto on tuotu Saksasta 2007.
Noin puolen A4 kokoine pari sentiä paksu hantin puolen reunassa:?:
jos näin niin ei ole laatikon lauhdutin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
fiat127
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 19.08.2010 15:21

Viesti Kirjoittaja fiat127 »

Mites "Farkkumese" muuten auton kanssa, oletko ollut tyytyväinen, onko ollut ongelmia?
Onkos Saksantuontimalleissa jotain puutteita verrattuna Suomi-autoihin? Piisaako lämpöä kopissa :)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

fiat127 kirjoitti:Mites "Farkkumese" muuten auton kanssa, oletko ollut tyytyväinen, onko ollut ongelmia?
Onkos Saksantuontimalleissa jotain puutteita verrattuna Suomi-autoihin? Piisaako lämpöä kopissa :)
yleisesti ottaen enemän varusteita tuonti vehkeissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
fiat127 kirjoitti:Mites "Farkkumese" muuten auton kanssa, oletko ollut tyytyväinen, onko ollut ongelmia?
Onkos Saksantuontimalleissa jotain puutteita verrattuna Suomi-autoihin? Piisaako lämpöä kopissa :)
yleisesti ottaen enemän varusteita tuonti vehkeissä
Saksalaisen pitääkin ruksata muutamia varusteita heti lähtöön että autossa olisi samat kuin Veholla vakiovarustein myytävässä mallissa mutta useinhan ruksaaminen jatkuu tuosta vähän pidemmälle kuin keskiverto Suomi-ajokkia tilattaessa.

Tuo lämpöjen uupuminen (kommentti fiat127:lle) on kyllä turha pelko. Jossain 204:ssa oli jokunen pieni ero kylmien maiden varusteissa mutta isommissa malleissa tuollaista varustekoodia ei ole ja jos varaosaluetteloa katsoo niin kyllä saksaan myydyssä on ihan sama lämmittimen kenno ja muut lämmitysvermeet kuin "suomalaisessakin". Termostaatista en vanno mitään ja tietenkin ne penkinlämmittimet usein puuttuvat mutta varsinainen lämmityslaitteisto on kyllä sama.

204:ssa taisi olla kuumiin maihin vähän isompi ilmastointilaitteen lauhdutin (joihinkin maihin näkee samassa autossa molemmat lisäykset) mutta muuten sekin on sama Pohjolasta Saharaan. Se on vaan se Vehon myyjä joka "tietää" kuinka Suomi-autoihin on asennettu ihan eri osat kuin saksalaisille omaan käyttöön.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1954
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: 270CDI - autom.laatikko

Viesti Kirjoittaja tony »

Olen ollu tosi tyytyväinen. Lämmöt ei alkuun noussu kun 60-65c mut termarin vaihdolla normaalisoitu, 85-90c (2 pykälää yli 80 viivan) Huomenna menee laatikon, koneen ja peräöljyn vaihtoon. Ilmeisesti ei ole koskaan perä/laatikkoöljyjä vaihdettu, ainakaan muuten täydellisessä Hk:ssa ei merkintöjä (en tiedä laittavatko saksassa jos vaihtavat???) Kauhulla kyllä lueskelen foorumia tosta laatikko/glygoli ongelmasta, mut käsityksen ole saannu et jos ei vaihda alkuperästä Valeon syyläria niin "pomminvarmasti" hajoaa??? ONKO NÄIN??? Kertokaas joku edes onko jollain säilyny ehjänä yli 200tkm! Jostain luin et peräti 60% ennen 9/03 parannetusta on vuotanu.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Vastaa Viestiin