Talouteen tulossa 2001 vuosimallin W203 C200 CDI 6-vaihteisella (mahtaako muuta edes saada) manuaalilla.
Autosta löytyy tarpeeksi varusteita, mutta pari asiaa jäi koeajon jälkeen mietityttämään enkä oikein löytänyt tietoa vaikka hain pitkään.
Ovatko alkuperäiset xenonit BI-xenonit vai ainoastaan lyhyissä valoissa olevat? Pitkiä väläyttäessä näkyvät tietenkin halogeenit kun xenoneilla ei tietääkseni kannata välkytellä, mutta entä kun pitkät vaihtaa kokonaan päälle?
Ajossa auto oli D5 Volvon jälkeen vähän laiskan tuntuinen ja lisää vääntöä olisi mukava saada..
Lastutus-topicista löysin vaan höpöhöpöä monen sivun verran 200 ja 220 CDI:n eroavaisuuksista, enkä varmaa vastausta. Onko 200:ssa heikompi kytkin? Paljonko tuosta ottaa turvallisesti vääntöä/tehoa irti?
Eihän noita lisätehoja käytetä joka sekunti kiihdyttelyyn ja muuhun riehumiseen, mutta olisi kiva tietää miten ohjelmointihetkellä 110tkm ajettu moottori kestää?
Tuo ohjelmointi tietenkin teetettäisiin ammattilaisella penkissä eikä millään tehoboksilla..
"Uusi" W203, pari kysymystä..
Onko valot kantakortissa koodilla 612 vaiko 614? Veikkaan että ovat "tavalliset" Xenonit eli koodilla 612. Ymmärtääkseni 1.7.2002 alkaen on asennettu Bi.Xenon lamppuja.
Bi-Xenonenissakin pitkillä palaa halogeenit ja Xenonit (no, yleensä, omassa on pitkien halogeenien tilalla muuta roinaa) yhtäaikaisesti. Xenonit vaan muuttavat valokeilan muotoa samalla kun vaihdetaan lyhyiltä pitkille.
Bi-Xenonenissakin pitkillä palaa halogeenit ja Xenonit (no, yleensä, omassa on pitkien halogeenien tilalla muuta roinaa) yhtäaikaisesti. Xenonit vaan muuttavat valokeilan muotoa samalla kun vaihdetaan lyhyiltä pitkille.
Bi-Xenon polttimo on tuossa "pöllön silmässä" ja se kääntyy kun pitkät laitettaan päälle. Halogeeni syttyy tuohon pienempää osioon myös pitkillä.Bi xenon umpio on tuollainen:


Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kyllä se siellä tarinassa lukee kuinka paljon 200 cdi kytkin kestää. Tuikulta saat varmimman vastauksen ja uskoisin että edullisen ja erittäin hyvän ohjelman autoosi. Se on toki pitkä tarina mutta monen vuoden aikana tehty, mielestäni ei höpö höpöä. Moottori kestää. Vakio suuttimilla ja ahtmella et sitä rikki saa varmaan millään tunnetulla tai ainakaan tuikun ohjelmalla.
W213 220d +W242 electric drive
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: "Uusi" W203, pari kysymystä..
6vaihteine manualli ja 5automaati on vaihtoehdot ton ikäisessäMestar kirjoitti:Talouteen tulossa 2001 vuosimallin W203 C200 CDI 6-vaihteisella (mahtaako muuta edes saada) manuaalilla.
Autosta löytyy tarpeeksi varusteita, mutta pari asiaa jäi koeajon jälkeen mietityttämään enkä oikein löytänyt tietoa vaikka hain pitkään.
Ovatko alkuperäiset xenonit BI-xenonit vai ainoastaan lyhyissä valoissa olevat? Pitkiä väläyttäessä näkyvät tietenkin halogeenit kun xenoneilla ei tietääkseni kannata välkytellä, mutta entä kun pitkät vaihtaa kokonaan päälle?
jos on alkuperäiset umpiot "tiuhaaraidoitusta" niin on vain lyhkässisä
Hopö höpön sesta pitää seuloa varsinain asia, homma helpotta valikova luku juttuihinMestar kirjoitti: Ajossa auto oli D5 Volvon jälkeen vähän laiskan tuntuinen ja lisää vääntöä olisi mukava saada..
Lastutus-topicista löysin vaan höpöhöpöä monen sivun verran 200 ja 220 CDI:n eroavaisuuksista, enkä varmaa vastausta. Onko 200:ssa heikompi kytkin? Paljonko tuosta ottaa turvallisesti vääntöä/tehoa irti?
Eihän noita lisätehoja käytetä joka sekunti kiihdyttelyyn ja muuhun riehumiseen, mutta olisi kiva tietää miten ohjelmointihetkellä 110tkm ajettu moottori kestää?
Tuo ohjelmointi tietenkin teetettäisiin ammattilaisella penkissä eikä millään tehoboksilla..
(lukee aluksi kirjoitajien tuikku, dera, CDI203 kirjoittamat jutut aiheesta)
Onko alkujaan yksityis käytöstä vai taxsi ? (niisä jonkun verran eroja)
200 kytkin on heikompi kuin 220
tehoja voi laitella huoletta niin paljon että volvo tuntuu takaperin kulkevalta etanalta, se on sama teetäkö sen penkissä vai ei, kun unohtaa vaan tosiaan kaiken mailman tuhoboxsit... mitä taas kilsoihin tulee niin
on oikeestaan sama onko ajettu 100 vai 500tkm molemmat kestää
jospa näistä vähistä tiedoista jolekkin jotain...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
