Vikakoodi neuvoja 290 td

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jokke12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 12.07.2010 16:19

Vikakoodi neuvoja 290 td

Viesti Kirjoittaja Jokke12 »

Eli vikakoodiksi tuli P-1350 ja en yksinkertaisesti ymmärrä mitä osaa Injection Sensor Solenoid tarkoittaa
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

.
Viimeksi muokannut Lestrange, Ma 31.01.2011 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokke12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 12.07.2010 16:19

Viesti Kirjoittaja Jokke12 »

joo-o eli en tullut vielä hullua hurskaammaksi. Eli ruiskutuksen tunnistin solenoidi on vielä tarkempi suomennos karkeasti mutta ..... :) toivottavasti joku osaa auttaa
petrisa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 08.08.2010 13:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kyseessä lienee jakajapumpullinen diesel.

Sähköisesti ohjatussa pumpussa määränsäädin on solenoidi.
Solenoidin liikettä mitataan anturilla, jotta saadaan takaisinkytkentä solenoidin liikkeeestä.
Tyypillisesti käytetään syöttökäämiä ja mittakäämiä. Mittakäämin jännite on verrannollinen määränsäätimen solenoidin liikkeeseen.
Olisiko nyt vikaa tuossa syöttö/mittakäämi systeemissä.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

290 td on tosiaan jakaja mallin pumpulla. Minulta löytyy paljon pumpun kuvia jos joku tarvii, Siis valokuvia. Oletkos mitannut jo kakkos sylinterin suuttimen ohmi arvot, tämä suutin kun on mittaava suutin. Arvot oli muistaakseni oltava 80-120. Haulla löytyy varmaan arvot täältäkin ja mesen puolelta. Ite painin aikanaan paljon tuon 290:n kanssa.
Jokke12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 12.07.2010 16:19

Viesti Kirjoittaja Jokke12 »

Joo elikä suutin arvoja on tullut seurailtua enemmänkin. Mutta kun tuo vika tuntuu tosiaan olevan itse säätimen puolella... ja nyt kun nolottaa sanoa niin ehkäpä vika olikin vain johtosarjassa joka kulkee pumpun yli, Ihan kuin olisi hangannut suoraan pumpun kantta vasten.


Kuvat kyllä kiinnostaa pumpusta ja jos löytyy kannen irroitukseen ohjeita niin sekin käy..
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Yhdessä suuttimessa on neulan liikeanturi. Voi olla tuokin.

Suuttimen voi mitata normaalilla yleismittarilla että onko kunnossa.
Jokke12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 12.07.2010 16:19

Viesti Kirjoittaja Jokke12 »

joo siis arvo toisin sanoen oli 110ohm... mutta seurataan tilannetta, koska nyt kun johtosarjaa siirti niin ei vikaa enää ole ollut... Saattaapi olla joku johto joka lyö maita kun kone alkaa värisemään
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Pumpun kannen irroitus kuvia oli Mika T:llä ainakin aikanaan. Kuvia saa kyllä multakin s-postiin tai voin koittaa nettiinkin iskee,kaikkien nähtäville. Mulla oli kanssa se johtosarja hankaantunut rikki pumpun kanteen.
Vastaa Viestiin