eipä ole nuihin nelimäntäsiin nuin halapoja nuo tiivisteet, takasatuloihin ne nyt ei maksa mitään.Lade kirjoitti:No mikkä niissä maksoi? Omaan c43amg:hen maksoi takajarrujen tiivisteet jotain 3 egee....Ihan kahvirahoilla selvis koko takajarrujen huollosta... Ainoot kalliit jarruosat on mun mielestä 2-osaiset etulevyt alukeskiöillä
C280T Sport -98 *Myyty* Seuraavan suunnittelua.
Re: AMG-lisä??
Matkahuollostakin sai tänään kl:n paketin sanoi myyjä kyllä vahingossa väärät hinnat mutta laskussa ne oli oikein.. mä jo kans ajattelin että kyllä on kalliit osat mutta ei ne nyt sitten lopuuksi niin paljoa maksanutkaan.. 320e kulujen kans.. nyt olis sitte joka satulaa varten täydellinen korjaus-sarja, jarrupalojen tapit, jarrupalojen jousilevyt käsijarrukengät ja pari uutta pakoputken tiivistettä kat:n jälkeiseen liitokseen..
tässä kuva osista:

tässä kuva osista:

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Vähän edistytty taas eteenpäin tämänkin projektin kanssa.. pariin paikkaan piti hitsata uutta peltiä eli vakiopaikat tunkin nostokumien ympärillä takana kummallakin puolella pohjassa.. naarmut olisivat jo täytemaalattuna ja nyt vedettynä raskaankaluston happoväriä pelleihin ja sitten alkais pakkelointi ja hionta.. kai siitä vielä auto joskus tulee 







Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Nyt olis tilattuna uudet reikälevyt joka nurkkaan nuota amg jarruja varten.. saas nähdä kauanko menee tällä kertaa kun ovat täälä asti.. sitten pitäis vielä miettiä että mitkä jarrupalat ostais
mitäs paloja porukka on käyttäny nuos amg jarruis?? itsellä nyt tulee ainakin mieleen ebc:n red stuffit olisko muita hyviä vaihtoehtoja??

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Missä nuin halpoja? Halvin mitä ois löytyny oli 400...C280 kirjoitti:Kävin tänään kysymäs tuohon amg puskuriin uusia alkuperäisiä lisäpitkiä meinasin pyörtyä kun kuulin hinnan... 297e kpl
kyllä olis kalliit lisäpitkät.. taitaapa jäädä ostamatta ainaki tällä erää
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Oisko mahiksia saada männistä mittoja? Jos siis on ne etusatulat AMG logolla olevaa mallia. Mäntiä ei saa erikseen virallisesti. Mutta samaa mäntää vois olla jossakin muussa vastaavan tehoisessa mersussa. uus satula maksaa 600 ja sen maksaa siis uudet männätkin... Jos ei erikseen näin löydä...C280 kirjoitti:Nyt olis tilattuna taas vähän lisää kulutus osaa KL-Varaosilta.. Amg satuloihin kaikki tiivisteet jousipellit ja tapit mitkä pitää jarrupalat paikoillaan.. Kyllä taas huomas että osis on tuo Amg lisä no harrastukset maksaa.. pitääpä yrittää ennen osien tuloa hioa ja maalata satulat valmiiksi että saa sitten heti kasata ne kun osat tulevat matkahuoltoon..
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
KL-varaosilla maksoi tuon 297e kpl.. toki en oo varma vaikuttiko firman ale missä kaveri on töissä jotenkin asiaan kun niitä kysyttiin.. sieltä vaan kyselemään jos tarvetta onAK47 kirjoitti:Missä nuin halpoja? Halvin mitä ois löytyny oli 400...C280 kirjoitti:Kävin tänään kysymäs tuohon amg puskuriin uusia alkuperäisiä lisäpitkiä meinasin pyörtyä kun kuulin hinnan... 297e kpl
kyllä olis kalliit lisäpitkät.. taitaapa jäädä ostamatta ainaki tällä erää

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Juu voin mä ne männät mitata kun pääsen jossain vaihees pajaan asti käymäs kun on tuo ulkorakennusten maalaus urakka keskenAK47 kirjoitti:Oisko mahiksia saada männistä mittoja? Jos siis on ne etusatulat AMG logolla olevaa mallia. Mäntiä ei saa erikseen virallisesti. Mutta samaa mäntää vois olla jossakin muussa vastaavan tehoisessa mersussa. uus satula maksaa 600 ja sen maksaa siis uudet männätkin... Jos ei erikseen näin löydä...C280 kirjoitti:Nyt olis tilattuna taas vähän lisää kulutus osaa KL-Varaosilta.. Amg satuloihin kaikki tiivisteet jousipellit ja tapit mitkä pitää jarrupalat paikoillaan.. Kyllä taas huomas että osis on tuo Amg lisä no harrastukset maksaa.. pitääpä yrittää ennen osien tuloa hioa ja maalata satulat valmiiksi että saa sitten heti kasata ne kun osat tulevat matkahuoltoon..

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Juu, jotain 300E 24 venasta on ehdoteltu ja arvailtu että siinä ois samaa mäntää (tais olla kahta halkaisijaa ainakin siinä etusatulassa). Mutta vain mittaamalla selviää ja kun on pirssi toistaseksi ajossa joka päivä niin ei viitsi purkaa jarruja. Ja ei oo tiivisteitäkään, ne vaihtais sitten mäntien kanssa samalla tietty.C280 kirjoitti:Juu voin mä ne männät mitata kun pääsen jossain vaihees pajaan asti käymäs kun on tuo ulkorakennusten maalaus urakka keskenAK47 kirjoitti:Oisko mahiksia saada männistä mittoja? Jos siis on ne etusatulat AMG logolla olevaa mallia. Mäntiä ei saa erikseen virallisesti. Mutta samaa mäntää vois olla jossakin muussa vastaavan tehoisessa mersussa. uus satula maksaa 600 ja sen maksaa siis uudet männätkin... Jos ei erikseen näin löydä...C280 kirjoitti:Nyt olis tilattuna taas vähän lisää kulutus osaa KL-Varaosilta.. Amg satuloihin kaikki tiivisteet jousipellit ja tapit mitkä pitää jarrupalat paikoillaan.. Kyllä taas huomas että osis on tuo Amg lisä no harrastukset maksaa.. pitääpä yrittää ennen osien tuloa hioa ja maalata satulat valmiiksi että saa sitten heti kasata ne kun osat tulevat matkahuoltoon..ja on ne satulat amg logolla olevat.. tiivisteet on samat kuin 300e-24 eli luultavasti männätkin olis sitten samat?? joten eivät kovin kalliita loppupeleissä.. ehkä??
Jos voit niin mittaile kaikki 4 mäntää mitä satulassa on, luultavasti siinä on vain kaksi samallaista aina vastakkain. Jos vastaavia ei saa niin on tarkotus sorvata uudet ruostumattomasta tai kromauttaa...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Itsellä c36:ssa tavalliset bosch palat, tuommoiset myivät kun en jotain italialaisia kelpuuttanut, mutta eipä nuokaan kummoisia ole. Sotkevat ainakin vanteen hyvin.... Pysäytysteho aikalailla sama kuin mersun orkkispaloilla.jukkis. kirjoitti:en AMG jarruissa vaan 320 24v nelimäntä jarruissa ferodo racing DS2500 tosi hyvät palat, vähän hintavat vaan olikohan 190€ ovh.C280 kirjoitti: mitäs paloja porukka on käyttäny nuos amg jarruis??
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Matkahuolto muisti taas paketilla jossa olis amg jarruja varten nyt uudet levyt eteen ja taakse ja sitte etujarrukilvet.. tässä kuvatus osista:

Vielä pitäis hetken aikaa odotella että sais ne jarrupalat niin sais kaikki kasailla sitten paikalleen.. kun tuli tilattua eteen Ebc:n redstuffit ja taakse alkuperäiset palat..

Vielä pitäis hetken aikaa odotella että sais ne jarrupalat niin sais kaikki kasailla sitten paikalleen.. kun tuli tilattua eteen Ebc:n redstuffit ja taakse alkuperäiset palat..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Vieläkin odotellaan tilattuja ebc:n paloja ja leveämpiä spacereitä eteen..
No edes jotain positiivista katto olis nyt kaiteitten välistä maalattu mustaksi
työnteko haittaa harrastuksia mutta eiköhän se auto sieltä joskus saada valmiiksi ja ajoon 
No edes jotain positiivista katto olis nyt kaiteitten välistä maalattu mustaksi


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
KL-varaosilta hommasin osat.. Etulevy oli kappale jotain 75e ja samaa väittivät että ei sovi koska jarrut ovat -95 vuosimallista mutta kyllä ne sinne käy.. ainut syy ettei muka kävisi on että jarrujen jäähdytysrivat ovat vanhemmassa peilikuvia ja uudemmassa eripäin ei mielestäni ole mitään käytännön eroja toki jos tämän takia haluaa maksaa ittensä kipeäksi niin mikäs siinäAMGMage kirjoitti:Mistä hommasit levyt ja mitä kustansi? Itellä c36 ja on tällä hetkellä jarruremontissa ja soittivat että alkuperänen levy maksaa 204€ ja joku varaosalevy ei sopinut. Auto on vm-95

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
No mitäs v*ttua. Jos rivat on eripäin niin ei sen nyt automaattisesti pitäis olla väärä..? Mulle sanottiin ettei ne sopineet, tuskin siellä ripojen suuntia kateltiin..luulis.C280 kirjoitti:KL-varaosilta hommasin osat.. Etulevy oli kappale jotain 75e ja samaa väittivät että ei sovi koska jarrut ovat -95 vuosimallista mutta kyllä ne sinne käy.. ainut syy ettei muka kävisi on että jarrujen jäähdytysrivat ovat vanhemmassa peilikuvia ja uudemmassa eripäin ei mielestäni ole mitään käytännön eroja toki jos tämän takia haluaa maksaa ittensä kipeäksi niin mikäs siinäAMGMage kirjoitti:Mistä hommasit levyt ja mitä kustansi? Itellä c36 ja on tällä hetkellä jarruremontissa ja soittivat että alkuperänen levy maksaa 204€ ja joku varaosalevy ei sopinut. Auto on vm-95
Nyt olis taas saatu jotain aikaiseksi.. puskurit, ovenkahvat ja muut pikkuosat pohjamaalis ja kori vesihiottuna.. ja amg puskurikin olis korjattuna ja pohjamaalis.. nyt puskurin sitte vois myydä eteenpäin kun ei ole enää sille tarvetta 

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
ai niin.. vähän unohtunuAK47 kirjoitti:Oisko mäntien mittailuhetkeen mahdollisuutta![]()


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Konepelti olis nyt maalattuna.. seuraavaksi olis sitte korin vuoro mennä maalauskammioon
ens viikolla pitäis tilailla uudet sportin lätkät kylkiin ja uus lista tuulilasin yläpuolelle ja kaikkea muuta pikku nippelia ja kiinnikettä..

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Kori olis nyt maalattuna ja kyllä siitä katosta tuli omasta mielestä aika komea kun se kaiteitten väli on maalattu mersun 040 mustalla 
Nyt olis sitten seuraavaksi puskurien, listojen yms pikkuosien maalaus vuorossa..

Nyt olis sitten seuraavaksi puskurien, listojen yms pikkuosien maalaus vuorossa..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Lopultakin tänään sai noutaa matkahuollosta ebc:n punaiset palat eteen ja HR:n 30mm spacerit, ei näitä odotettu kun vaivaiset viis ja puoli viikkoa..
no pian sais sitte tehdä ne jarrut uusilla osilla kun vain saa auton maalaamolta kotia ja pajaan..

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Nyt olisi kaikkien loppujen pikkuosien maalaus tehtynä ja sitten ens viikolla massaus ja kasaus kun vain joka paikkaan kerkiäisi
ja pitäis vähän yrittää kuviakin päivittää tänne taas jossain välissä 


Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Nyt sain lopultaki tänne taas muutaman projekti kuvan röntästä kasailu vaihees siirtopyörillä
kuvissa puuttuu vielä helmamuovit, konepelti, maski, tuulilasi ja kilvet paikoiltaan yms. pikkuosaa ja nyt se katto on sitten musta..















Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Anskunarvaan. Männät jäi mittaamatta?
No, kunnolla tehdyltä vaikuttaa.
Nyt kun luin uudelleen, niin olet laittanut käsittääkseni 28mm paksut "halvemmat" levyt eteen? Se 28mm on normaalin 30mm levyn alaraja WIS:in mukaan. Ei siis 25.4 kuten levyssä lukee. Tosin käytännössä toimii 28mm levy hyvin kun ei anna palojen kulua yli puoltaväliä. Minkäs kokoiselle levylle satulat oli? AMG merkatut on 30mm levylle ja ATE merkatut käsittääkseni ohkaisemmille levyille.
No, kunnolla tehdyltä vaikuttaa.
Nyt kun luin uudelleen, niin olet laittanut käsittääkseni 28mm paksut "halvemmat" levyt eteen? Se 28mm on normaalin 30mm levyn alaraja WIS:in mukaan. Ei siis 25.4 kuten levyssä lukee. Tosin käytännössä toimii 28mm levy hyvin kun ei anna palojen kulua yli puoltaväliä. Minkäs kokoiselle levylle satulat oli? AMG merkatut on 30mm levylle ja ATE merkatut käsittääkseni ohkaisemmille levyille.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
On hieno tuo katto!
Itelläkin oli aikas lähellä, etten jo maaluuttanut, kun joutu ilkivallan kohteeksi auto ja konepelti ja katto meni maaluuseen.. :/ mut kun ei vielä uskaltanut...
Itelläkin oli aikas lähellä, etten jo maaluuttanut, kun joutu ilkivallan kohteeksi auto ja konepelti ja katto meni maaluuseen.. :/ mut kun ei vielä uskaltanut...
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83